Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz E 63 AMG: Nižší spotřeba, vyšší výkon, lepší výbava

Diskuze (5)
Je to teprve 15 měsíců, co měl nový Mercedes E 63 AMG světovou premiéru. Ve Stuttgartu ale mezitím připravili první modernizaci, která přinese drobná vylepšení tohoto supersedanu.

Lehce modernizovaný Mercedes-Benz E 63 AMG představuje zřejmě poslední evoluci motoru 6,2 V8 – pro další nové modely již AMG připravuje osmiválec 5,5 biturbo o výkonu 400 kW. Ten se představí letos na podzim v modelech S 63 AMG a CL 63 AMG.

Konstruktéři v Affalterbachu svému velkoobjemovému osmiválci přidali 8 kW, výkon tak vzrostl na 386 kW (525 k). Zároveň klesla kombinovaná spotřeba o 12 % na 12,6 l/100 km, což je nejlepší hodnota mezi sedany s výkonem nad 500 koní.

Tajemství úspory paliva spočívá v odpojitelném palivovém čerpadlu, které pracuje jen tehdy, pokud je potřeba. Zároveň byl motor osazen inteligentním alternátorem, který dobíjí akumulátor rekuperaci energie při brzdění. V AMG také připravili novu speciální techniku nanášení povrchové vrstvy na stěny válců.

Změny se dotkly i sekvenční převodovky AMG Speedshift MCT. Tento robotizovaný manuál vyměnil dřívější měnič momentu za jednu mokrou spojku v olejové lázni. Spojka má rychlejší reakce a menší ztráty díky kratší době prokluzu a menší rotující hmotě. V manuálním nebo sportovním automatickém režimu nyní převodovka provede změnu převodu za 100 milisekund. Existuje i komfortní režim řazení a také úsporný mód, který se zaměřuje na co nejefektivnější přenos momentu.

V interiéru byl standard rozšířen o palubní desku s horní částí potaženou umělou kůží Artico a dekoru Piano na středové konzole. Kromě toho lze objednat nový paket AMG Exclusive (4700 Euro, asi 120 tisíc Kč), který se skládá z čalounění sedadel, dveřních výplní a palubní desky kůží Nappa, potažení stropu Alcantarou a koberečků AMG.

Nový AMG Performance paket za 8270 Euro (zhruba 210 tisíc Kč) přidává 19palcová kovaná kola s pneumatikami 255/35 vpředu a 285/30 vzadu, tvrdšího nastavení adaptivního podvozku, samosvorného diferenciálu se svorností až 40 %, předního a zadního spoileru a sportovního volantu AMG Performance.

Jednotlivé součásti obou paketů je možné objednávat i zvlášť. Dále jsou v nabídce karbonové brzdy (11.305 Euro, asi 290 tisíc Kč), karbonový paket pro exteriér (2975 Euro, asi 75 tisíc Kč) nebo karbonové doplňky interiéru (3451 Euro, asi 90 tisíc Kč).

Standardem je adaptivní podvozek AMG Ride Control s nastavením charakteristiky tlumení ve třech stupních, třístupňové ESP s režimy On, Sport a Off, variabilní hřebenové řízení s převodem zkráceným o 22 % (14:1) a řada bezpečnostních systémů jako Attention Assist, základní verze Pre-Safe, BAS Plus nebo ochrana krku Neck-Pro. Další bezpečnostní zařízení se dodávají za příplatek.

Diskuze (5)
Avatar - EricCartman
23. 7. 2010 11:47
Nové E 350 CDI
Nezaznamenal jsem článek o novém E 350 CDI. Motor, který se dříve skrýval pod tímto označením se nyní značí jako 300 CDI (170 kW) a je o pár desítek tisíc levnější než býval. Nyní má motor s označením 350 CDI 195 kW a 640 Nm a je za stejnou cenu jako dříve :yes:
Avatar - Dinar
23. 7. 2010 10:33
Re: Uspora paliva
Jo, jo, Přemkovy úvodníky k písničkám Tří sester. ...funguje to, konev šetří vodou... >:-[] Dobrej je i ten molitan do kalhot, ...práce na kolenou se tím výrazně usnadní... pomilionté, a vždycky se musím smát. ;-)
Avatar - Slavek-TDM
23. 7. 2010 09:12
Uspora paliva
Cituji:"Tajemství úspory paliva spočívá v odpojitelném palivovém čerpadlu, které pracuje jen tehdy, pokud je potřeba"
Trochu mi to pripomina Premka Podlahu, jak vrtal do konve jen 13 otvoru misto dvaceti, aby konev setrila vodou >:D