Mercedes-Benz E Coupe: První jízdní dojmy

Mercedes-Benz E Coupe: První jízdní dojmy

 
 

Slunné a pohodové Toskánsko, respektive jeho specifická hornatá oblast Chianti, bylo místo pro představení Mercedesu-Benz E Coupe jako stvořené. Kdepak, žádné dálnice od obzoru k obzoru, ale pěkně kroucené horské silničky…

Než se začneme věnovat autu samotnému, je třeba si ujasnit jednu věc. Ačkoli o tom lidé od Mercedesu nechtějí ani slyšet, E Coupe je vlastně nástupcem modelu CLK a tedy logicky trochu noblesnější konkurent trojkového kupé a Audi A5, čemuž odpovídá i jeho cenová politika. Ovšem oproti CLK udělalo přece jen citelný krok blíže „éčku“, zejména pak elektronickými systémy, noblesním zjevem i vytříbeným chováním. Podle slov funkcionářů Mercedesu se napříště třída C bude asi muset spokojit s hatchba… ehm, promiňte, kupátkem CLC.

Ale pojďme se již věnovat novince samotné. Na nový sedan třídy E můžete mít svůj názor a nemusí nutně motivovat k sepsání tisíců děkovných dopisů na adresu designcentra Mercedesu. Ale zkuste si nezamilovat E-Coupe s rysy obdivovaného CLS, když jej vidíte naživo a můžete si jej obejít a osahat. Určitě se nemůže chlubit stylistickou čistotou a elegancí ápětky a už vůbec nevzbuzuje takové bušení srdce jako BMW 3 Coupe. Asi nejlépe ho vystihují pojmy noblesa a luxus, éčko prostě vypadá hodně draze a je v zásadě jedno, jakou má barvu laku nebo interiéru. Ručím vám za to, že před pětihvězdičkovým hotelem s ním budete ze zmíněné trojice působit asi nejpřirozeněji.

V kabině mě vítá volant poněkud mercedesovských rozměrů s širokým rozsahem seřízení. Sedadla dokáží skloubit pro značku s trojcípou hvězdou ve znaku donedávna nepředstavitelnou kombinaci pohodlí, dobrého bočního vedení a nízkého posazu. Materiály v kabině sice nedosahují standardu Audi, ale znechuceni kokpit E Coupe rozhodně opouštět nebudete. Stejně jako předtím CLK, i E Coupe chybí středový sloupek karoserie, takže si lze stáhnout boční okna i vzadu a vytvořit tak volný prostor pro přístup vzduchu do kabiny, jenž můžete dovnitř pustit i panoramatickým střešním oknem. Co je pozitivní, na rozdíl od CLK se éčko už nekroutí.

Že vám k tomuto vozu nejlépe sedí prošedivělé vlasy, bekovka a spolujezdkyně v šátku a s nepochopitelně rudým odstínem rtěnky? Může být. Éčko totiž posádku hýčká zvukem motoru, pro nějž je výraz šelest tím nejtroufaleji urážlivým termínem, podvozek pohlcuje nerovnosti vozovky v této třídě bezprecedentním způsobem a ať už zvolíte jakýkoli motor, nedostatkem dynamiky trpět nebudete, i když se bude pohonná jednotka zrovna líně převalovat někde lehce nad 2500 otáčkami¬. Jenže za volantem ani zdaleka nemusí sedět řidič na sklonku produktivního věku, tohle auto totiž má na to získat si přízeň i těch, kteří se rádi svezou ostřeji. Může za to hned několik vlastností tohoto vybraně oblečeného kupé.

Tou první je řízení, které je veskrze éčkové. Ten tam je převod, jenž nás nutil v každé ostřejší zatáčce přehmatávat. Tento vůz má nějakých 2,6 otáčky mezi krajními polohami, což v kombinaci s tradičně znamenitým rejdem znamená, že je opravdu hodně strmé. Současně je přesné, s optimálně nastaveným účinkem posilovače a ten tam je i pocit, že je v autě místo tyče řízení použitá guma. Prostě kam éčko nasměruji, tam jede, a tváří se při tom tak samozřejmě, jako by tomu tak bylo vždycky.

Tou druhou je samotný podvozek, jenž kombinuje hned několik chvályhodných vlastností dohromady – minimální náklony v zatáčkách, stabilitu, znamenitou trakci a velkou ochotu zatáčet. Zadokolka má prostě něco do sebe (a se čtyřkolkou se po kupé zatím nepočítá). Kupé se sebejistě a se zanedbatelnými náklony vrhá do každé zatáčky a jednotlivé oblouky vykružuje s nečekanou ochotou, chutí a jistotou. Snad ještě raději má ale v rychlém sledu se střídající zatáčky. Při překlápění z jedné do druhé dochází jen k velmi malým změnám těžiště a řidič zažívá i v ostrém tempu takové potěšení z jízdy, jaké bych u auta s podobnou vizáží a image nečekal. Přitom éčku zůstala typická uživatelská přívětivost mercedesů, takže měřit na toskánských okreskách síly třeba s takovým trojkovým BMW, jeho řidič už by byl mírně zchvácený, zatímco člověk za volantem mercedesu musí věnovat jízdě jen o málo více pozornosti, než když jede pohodovým tempem a užívá fascinujících přírodních scenérií a středomořské architektury.

Limity podvozku přicházejí ke slovu až v okamžiku, kdy řežu zatáčky tempem, které majitelé tohoto auta zřejmě vůbec nebudou mít v plánu okusit. Pneumatiky nejprve dají pískáním najevo, že už toho mají plné lamely a teprve potom přichází na řadu pozvolný nedotáčivý smyk. Pokud nejsem k plynovému pedálu vysloveně neohleduplný, nemá E Coupe prakticky problémy s přetáčivostí, pohon zadních kol naopak umožňuje parádní výjezdy ze zatáček. Pokud ovšem zrovna máte verzi s automatem, což je snad u mercedesu povinnost, je třeba si připlatit za páčky pod volantem a před zatáčkou si podřadit. Jak sedmikvalt u šestiválců, tak pětikvalt u čtyřválců totiž zůstal mercedesovsky rozvážný a než po stlačení plynového pedálu podřadí, výjezd ze zatáčky je zkažený.

Jako každé auto, i E kupé se svým projevem na silnici liší v závislosti na použitém motoru. Vůbec nejvíce zábavy mi nabídlo E 250 CGI s přímovstřikovou přeplňovanou osmnáctistovkou se 150 kW. Motor má sympatický kovový zvuk, překvapivě ochotně se vytáčí a přední nápravu zatěžuje jen minimálně, snad jen prodleva turba by mohla být trošku menší, následná dynamika to však hravě vynahradí. Naopak lehkým zklamáním byla verze E 500 s osmiválcem 5,5 l/285 kW. Ten už působil na klikatých silničkách docela těžkopádně a přestože je jeho bublání i dynamika silně návyková, asi bych dal přednost E 350 CDI. Tenhle motor totiž éčku neuvěřitelně sedne. Je dokonale odhlučněn, za plynem jde rychleji než E 500 a v nízkých a středních otáčkách je dynamičtější. Navíc působil i obratněji, a to i přesto, že je ještě o pár kilo těžší než E 500. Pro tohle kupé prostě ze zkoušených verzí (E 500, E 350 CDI, E 250 CGI a E 250 CDI) naprosto ideální záležitost, i když věřím tomu, že by E 350 CGI fungovalo také velmi dobře.

Co říci na závěr? Mercedes-Benz E Coupe je zábavnější než standardní céčko a stejně noblesní jako třída E. Je opravdu radost ho řídit a přitom je velmi uživatelsky přívětivý. Pokud bych vůči němu snad měl mít nějaké větší výhrady, směrovaly by k brzdám. Při ostrém jízdním stylu zůstávají až příliš sametové a na pedál na se při intenzivním brzdění musí šlapat docela intenzivně. Jinak je ale E Coupe skutečně velmi zdařilou kombinací těch nejlepších vlastností tříd C a E, navíc s cenou od 1.180.000,- Kč za obě E 250, s 1.285.000,- Kč za skvělé 350 CDI, 1.359.000,- Kč za 350 CGI a 1.749.000,- Kč korun za vrcholné E 500.

Mercedes třída E Coupé - základní technické údaje
MotorE 250 CGI BlueEfficiencyE 350 CGI BlueEfficiencyE 500E 250 CDI BlueEfficiencyE 350 CDI BlueEfficiency
Převodovka5A7A7A6M (5A)7A
Zdvihový objem [cm3]17963498546121432987
Válce/uspořádání4/46/48/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]150/5500215/6400285/6000150/4200170/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]300/2000365/3000530/2800500/1600-1800540/1600-2400
Max. rychlost [km/h]248250250250 (249)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,66,35,48,1 (7,2)6,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,08,510,95,3 (5,8)6,8
Cena [Kč]1.180.000,-1.359.000,-1.749.000,-1.180.000,-
(1.238.120,-)
1.285.000,-

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po návštěvě papeže Františka

Chile zasáhlo silné zemětřesení. Přišlo krátce po…

Sever Chile zasáhlo v noci na neděli zemětřesení o síle 6,3 stupně. Otřesy byly podle agentury EFE cítit i na…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól, kroutí hlavou Gerhát

Další litvínovský nezdar. Zlomí nás skoro každý gól,…

Začali solidně. Jako bojovníci, kteří se chtějí rvát s osudem a konečně touží prolomit čekání na první výhru…

 

Reflex.cz

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ? Projděte si životní dráhy kandidátů na prezidenta

Kdy se Zeman a Drahoš ženili a jak to měli s KSČ?…

Z jakého prostředí pochází prezidentští kandidáti Miloš Zeman a Jiří Drahoš? Čím si v životě prošli, s kým a…

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…