Mercedes-Benz E Coupe: První jízdní dojmy

Mercedes-Benz E Coupe: První jízdní dojmy

 
 

Slunné a pohodové Toskánsko, respektive jeho specifická hornatá oblast Chianti, bylo místo pro představení Mercedesu-Benz E Coupe jako stvořené. Kdepak, žádné dálnice od obzoru k obzoru, ale pěkně kroucené horské silničky…

Než se začneme věnovat autu samotnému, je třeba si ujasnit jednu věc. Ačkoli o tom lidé od Mercedesu nechtějí ani slyšet, E Coupe je vlastně nástupcem modelu CLK a tedy logicky trochu noblesnější konkurent trojkového kupé a Audi A5, čemuž odpovídá i jeho cenová politika. Ovšem oproti CLK udělalo přece jen citelný krok blíže „éčku“, zejména pak elektronickými systémy, noblesním zjevem i vytříbeným chováním. Podle slov funkcionářů Mercedesu se napříště třída C bude asi muset spokojit s hatchba… ehm, promiňte, kupátkem CLC.

Ale pojďme se již věnovat novince samotné. Na nový sedan třídy E můžete mít svůj názor a nemusí nutně motivovat k sepsání tisíců děkovných dopisů na adresu designcentra Mercedesu. Ale zkuste si nezamilovat E-Coupe s rysy obdivovaného CLS, když jej vidíte naživo a můžete si jej obejít a osahat. Určitě se nemůže chlubit stylistickou čistotou a elegancí ápětky a už vůbec nevzbuzuje takové bušení srdce jako BMW 3 Coupe. Asi nejlépe ho vystihují pojmy noblesa a luxus, éčko prostě vypadá hodně draze a je v zásadě jedno, jakou má barvu laku nebo interiéru. Ručím vám za to, že před pětihvězdičkovým hotelem s ním budete ze zmíněné trojice působit asi nejpřirozeněji.

V kabině mě vítá volant poněkud mercedesovských rozměrů s širokým rozsahem seřízení. Sedadla dokáží skloubit pro značku s trojcípou hvězdou ve znaku donedávna nepředstavitelnou kombinaci pohodlí, dobrého bočního vedení a nízkého posazu. Materiály v kabině sice nedosahují standardu Audi, ale znechuceni kokpit E Coupe rozhodně opouštět nebudete. Stejně jako předtím CLK, i E Coupe chybí středový sloupek karoserie, takže si lze stáhnout boční okna i vzadu a vytvořit tak volný prostor pro přístup vzduchu do kabiny, jenž můžete dovnitř pustit i panoramatickým střešním oknem. Co je pozitivní, na rozdíl od CLK se éčko už nekroutí.

Že vám k tomuto vozu nejlépe sedí prošedivělé vlasy, bekovka a spolujezdkyně v šátku a s nepochopitelně rudým odstínem rtěnky? Může být. Éčko totiž posádku hýčká zvukem motoru, pro nějž je výraz šelest tím nejtroufaleji urážlivým termínem, podvozek pohlcuje nerovnosti vozovky v této třídě bezprecedentním způsobem a ať už zvolíte jakýkoli motor, nedostatkem dynamiky trpět nebudete, i když se bude pohonná jednotka zrovna líně převalovat někde lehce nad 2500 otáčkami¬. Jenže za volantem ani zdaleka nemusí sedět řidič na sklonku produktivního věku, tohle auto totiž má na to získat si přízeň i těch, kteří se rádi svezou ostřeji. Může za to hned několik vlastností tohoto vybraně oblečeného kupé.

Tou první je řízení, které je veskrze éčkové. Ten tam je převod, jenž nás nutil v každé ostřejší zatáčce přehmatávat. Tento vůz má nějakých 2,6 otáčky mezi krajními polohami, což v kombinaci s tradičně znamenitým rejdem znamená, že je opravdu hodně strmé. Současně je přesné, s optimálně nastaveným účinkem posilovače a ten tam je i pocit, že je v autě místo tyče řízení použitá guma. Prostě kam éčko nasměruji, tam jede, a tváří se při tom tak samozřejmě, jako by tomu tak bylo vždycky.

Tou druhou je samotný podvozek, jenž kombinuje hned několik chvályhodných vlastností dohromady – minimální náklony v zatáčkách, stabilitu, znamenitou trakci a velkou ochotu zatáčet. Zadokolka má prostě něco do sebe (a se čtyřkolkou se po kupé zatím nepočítá). Kupé se sebejistě a se zanedbatelnými náklony vrhá do každé zatáčky a jednotlivé oblouky vykružuje s nečekanou ochotou, chutí a jistotou. Snad ještě raději má ale v rychlém sledu se střídající zatáčky. Při překlápění z jedné do druhé dochází jen k velmi malým změnám těžiště a řidič zažívá i v ostrém tempu takové potěšení z jízdy, jaké bych u auta s podobnou vizáží a image nečekal. Přitom éčku zůstala typická uživatelská přívětivost mercedesů, takže měřit na toskánských okreskách síly třeba s takovým trojkovým BMW, jeho řidič už by byl mírně zchvácený, zatímco člověk za volantem mercedesu musí věnovat jízdě jen o málo více pozornosti, než když jede pohodovým tempem a užívá fascinujících přírodních scenérií a středomořské architektury.

Limity podvozku přicházejí ke slovu až v okamžiku, kdy řežu zatáčky tempem, které majitelé tohoto auta zřejmě vůbec nebudou mít v plánu okusit. Pneumatiky nejprve dají pískáním najevo, že už toho mají plné lamely a teprve potom přichází na řadu pozvolný nedotáčivý smyk. Pokud nejsem k plynovému pedálu vysloveně neohleduplný, nemá E Coupe prakticky problémy s přetáčivostí, pohon zadních kol naopak umožňuje parádní výjezdy ze zatáček. Pokud ovšem zrovna máte verzi s automatem, což je snad u mercedesu povinnost, je třeba si připlatit za páčky pod volantem a před zatáčkou si podřadit. Jak sedmikvalt u šestiválců, tak pětikvalt u čtyřválců totiž zůstal mercedesovsky rozvážný a než po stlačení plynového pedálu podřadí, výjezd ze zatáčky je zkažený.

Jako každé auto, i E kupé se svým projevem na silnici liší v závislosti na použitém motoru. Vůbec nejvíce zábavy mi nabídlo E 250 CGI s přímovstřikovou přeplňovanou osmnáctistovkou se 150 kW. Motor má sympatický kovový zvuk, překvapivě ochotně se vytáčí a přední nápravu zatěžuje jen minimálně, snad jen prodleva turba by mohla být trošku menší, následná dynamika to však hravě vynahradí. Naopak lehkým zklamáním byla verze E 500 s osmiválcem 5,5 l/285 kW. Ten už působil na klikatých silničkách docela těžkopádně a přestože je jeho bublání i dynamika silně návyková, asi bych dal přednost E 350 CDI. Tenhle motor totiž éčku neuvěřitelně sedne. Je dokonale odhlučněn, za plynem jde rychleji než E 500 a v nízkých a středních otáčkách je dynamičtější. Navíc působil i obratněji, a to i přesto, že je ještě o pár kilo těžší než E 500. Pro tohle kupé prostě ze zkoušených verzí (E 500, E 350 CDI, E 250 CGI a E 250 CDI) naprosto ideální záležitost, i když věřím tomu, že by E 350 CGI fungovalo také velmi dobře.

Co říci na závěr? Mercedes-Benz E Coupe je zábavnější než standardní céčko a stejně noblesní jako třída E. Je opravdu radost ho řídit a přitom je velmi uživatelsky přívětivý. Pokud bych vůči němu snad měl mít nějaké větší výhrady, směrovaly by k brzdám. Při ostrém jízdním stylu zůstávají až příliš sametové a na pedál na se při intenzivním brzdění musí šlapat docela intenzivně. Jinak je ale E Coupe skutečně velmi zdařilou kombinací těch nejlepších vlastností tříd C a E, navíc s cenou od 1.180.000,- Kč za obě E 250, s 1.285.000,- Kč za skvělé 350 CDI, 1.359.000,- Kč za 350 CGI a 1.749.000,- Kč korun za vrcholné E 500.

Mercedes třída E Coupé - základní technické údaje
MotorE 250 CGI BlueEfficiencyE 350 CGI BlueEfficiencyE 500E 250 CDI BlueEfficiencyE 350 CDI BlueEfficiency
Převodovka5A7A7A6M (5A)7A
Zdvihový objem [cm3]17963498546121432987
Válce/uspořádání4/46/48/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]150/5500215/6400285/6000150/4200170/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]300/2000365/3000530/2800500/1600-1800540/1600-2400
Max. rychlost [km/h]248250250250 (249)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,66,35,48,1 (7,2)6,1
Komb. spotřeba [l/100 km]7,08,510,95,3 (5,8)6,8
Cena [Kč]1.180.000,-1.359.000,-1.749.000,-1.180.000,-
(1.238.120,-)
1.285.000,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Soudce tunelování Neographu požaduje informace z jízdenkové kauzy Soudce tunelování Neographu požaduje informace z jízdenkové kauzy

Soudce kauzy údajného tunelování papírny Neograph se chce…

Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná

Roční kupon na cestování pražskou MHD nezdraží. Cena…

Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z…

Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka

Prezident Miloš Zeman udělil milost Jiřímu Kajínkovi,…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Dnes 12:53

Francouzi opět stylově přestaví svůj nový sportovní model Mégane Renault Sport v rámci Velké ceny Monaka formule 1.




Blesk.cz

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu, mobil nepoužívám, kartou neplatím

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu,…

Jožo Ráž (62) byl dříve vděčný za každého fanouška, ale nyní už jejich přízeň nemůže vydržet. Slovenský zpěvák…

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži ušetřila přes 17 milionů

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži…

Plány na revitalizaci Stromovky pokračují. Praze se podařilo vysoutěžit dodavatelské firmy pro realizaci…

 

iSport.cz

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té zkušenosti nelituju

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té…

Jen několik měsíců vydržela atletce Zuzaně Hejnové spolupráce s německým trenérem Falkem Balzerem. Krátce před…

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v Interu střídal Ranieriho

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v…

Podruhé v novodobé historii, nepočítáme-li slovenské sousedy, vsadila Sparta na zahraničního trenéra. Od příští…

 

Reflex.cz

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci premiéra, říká jeho exporadce Šarapatka

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci…

Jaký byl Miloš Zeman jako premiér? A jak se od té doby změnil? A měl by se znovu ucházet o post na Hradě? Nejen…

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje za lepší silnice

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje…

Ruská stylistka ze Saratova se vysvlékla do plavek a nechala se nafotit s nafukovacím plameňákem v loužích,…