Mercedes-Benz Econic nejen pro komunální služby

 

Nízkonástupní vozidlo Mercedes-Benz Econic se ve své nejnovější generaci představilo v loňském roce a letos je v nabídce v několika různých provedeních.

Mercedes-Benz Econic, který se vyrábí od roku 1998, slouží velmi často v městských ulicích s nástavbami pro sběr komunálního odpadu nebo je využíván jako základ pro hasičské a letištní speciály. Charakteristickým rysem tohoto modelu je nízká či vysoká kabina pravidelných tvarů, která je přizpůsobena pro snadné nastupování a vystupování posádky.

V loňském roce představenou nejnovější generaci Econicu lze jednoduše identifikovat díky přepracovanému designu předních partií kabiny ve stylu celé rodiny nákladních vozidel stuttgartské značky. Masivnější nárazník a pozměněná mřížka chladiče jasně odkazují na poslední vydání řad Atego přes Antos a Arocs až po vlajkovou loď Actros. Přibyly také LED diody ve standardu pro denní svícení.

Kabina Alu-Space-Cage pro vůz Econic je vyrobena z lehkého hliníku a splňuje aktuální evropské normy nárazové zkoušky ECE R29/2. Tato kabina je k dispozici ve dvou variantách. Vysoká kabina poskytuje dostatek místa k pohybu díky postranní světlé výšce ve standardní kabině 193 cm. Nízká kabina se hodí tam, kde je zapotřebí malá výška vozidla a díky ní Econic bez problémů projede i nízkými městskými tunely a podobně.

K přednostem kabiny Econicu patří výhled velkými okny a skládací dveře na straně spolujezdce, které jsou prosklené prakticky od podlahy po strop. Řidič navíc sedí v takové výšce, že má oči na téměř stejné úrovni jako chodci.

Oproti předchozímu provedení má nová generace kompletně přepracované pracoviště řidiče s novými přístroji a multifunkčním volantem. Automatická převodovka se ovládá pomocí tlačítek, která jsou stejně jako páka ruční brzdy umístěna ergonomicky na pravé straně na úrovni volantu. Interiér s vylepšenou ventilací a hlukovou i tepelnou izolací vedle řidiče nabízí sedadla ještě pro další dva členy posádky.

Pohonnou jednotkou nového Econicu je 7,7-litrový řadový šestiválec Mercedes-Benz OM 936 se základním výkonem 220 kW a točivým momentem 1200 N.m. K dispozici je tento motor i s výkonem 260 kW a točivým momentem 1400 N.m.

K splnění emisní normy Euro 6 slouží kombinace recirkulace výfukových plynů EGR, filtru pevných částic DPF a selektivní katalytické redukce SCR. Jelikož se kvůli EGR zvýšily požadavky na chlazení, dostal Econic Euro 6 přídavný chladič na levé straně podvozku hned za kabinou.

Se vznětovými šestiválci spolupracuje automatická převodovka Allison, protože Econic směřuje především do provozu s častým zastavováním a rozjížděním se. Převodovka obdržela nový software vyvinutý na míru charakteristice točivého momentu motoru OM 936. Výrobce slibuje ve srovnání se stávajícím provedením Euro 5 úsporu paliva ve výši až čtyř procent. Provozující firma má také ušetřit až čtyřicet procent činidla AdBlue.

Stejně jako předchozí generace i ta nová nabízí alternativní pohon na zemní plyn. Ten přináší nejen ještě ekonomičtější provoz, ale díky nižší hlučnosti se výborně hodí k nočnímu svozu odpadu ve velkých městech.

Odlehčením rámu i podvozku dosáhl Mercedes-Benz u nového Econicu stejných hodnot užitečné hmotnosti jako u předchozího provedení bez vybavení pro splnění emisní normy Euro 6. Díky nízkému rámu s přemístitelným koncovým příčným nosníkem lze do praktických řešení zapracovat řadu zákaznických požadavků.

Vybírat lze z konfigurací náprav 4x2, 6x4 a 6x2/4. Práci řidiče při pohybu v městských uličkách usnadní elektrohydraulický posilovač řízení. Dvou- i třínápravové podvozky mají rozvory 3450 až 5700 mm.

Rám nápravy, řízení a vzduchové odpružení Econicu vychází ze současné generace Mercedes-Benzu Actros. Další komponenty, jako jsou architektura elektroniky, hnacího ústrojí a ovládacích prvků pocházejí z modulárního systému Mercedes-Benz Trucks.

Spolupracujeme s TipCars.com
USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila

Spojené státy po letech zpoždění a nečekaného prodražení…

Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily…

Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější

Speciální trojrozměrná struktura dokáže zachytit téměř…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 





 
Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Dnes 08:00

V Česku jsou dlouhé úseky dálnic a tunelů, na kterých zejména za mokra sundejte nohu z plynu. Jejich povrch je místy tak hladký, jako by po nich právě přejela rolba na úpravu ledové plochy!




Blesk.cz

V neděli hrozí alergikům záchvaty. Pak přijdou silné bouřky

V neděli hrozí alergikům záchvaty. Pak přijdou silné bouřky

Přechod studené fronty tentokrát vyšel na neděli, ale i přes to, že oblačnosti i srážek bude více než v sobotu,…

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik to vyjde

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik…

Klasické dovolené s poležením na pláži a fakultativními výlety začíná i v Česku konkurovat nový trend. Jde o…

 

iSport.cz

Horváthova soutěžní premiéra: jasná výhra i záchvat smíchu u lavičky

Horváthova soutěžní premiéra: jasná výhra i záchvat…

Poprvé se postavil na lavičku Sokolova v soutěžním zápase a svůj tým v poklidu dovedl do druhého kola…

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky, zamířil i na stadion

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky,…

Útočník Jaromír Jágr je zpět v Česku, kam přiletěl v pátek odpoledne. V sobotu se česká legenda objevila na…

 

Reflex.cz

Nemoc, která postihuje jenom ženy? Omyl. Mentální anorexií trpí i muži

Nemoc, která postihuje jenom ženy? Omyl. Mentální…

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli mohou mít muži mentální anorexii. Můj velmi dobrý známý měl matku…

Závěrečný den na Coloursech na fotografiích Martina Straky

Závěrečný den na Coloursech na fotografiích Martina Straky

Fotograf Martin Straka se na Colours of Ostrava vyskytoval i závěrečný den festivalu. A opět z něj přinesl…