reklama


Mercedes-Benz Econic nejen pro komunální služby

 

Nízkonástupní vozidlo Mercedes-Benz Econic se ve své nejnovější generaci představilo v loňském roce a letos je v nabídce v několika různých provedeních.

Mercedes-Benz Econic, který se vyrábí od roku 1998, slouží velmi často v městských ulicích s nástavbami pro sběr komunálního odpadu nebo je využíván jako základ pro hasičské a letištní speciály. Charakteristickým rysem tohoto modelu je nízká či vysoká kabina pravidelných tvarů, která je přizpůsobena pro snadné nastupování a vystupování posádky.

V loňském roce představenou nejnovější generaci Econicu lze jednoduše identifikovat díky přepracovanému designu předních partií kabiny ve stylu celé rodiny nákladních vozidel stuttgartské značky. Masivnější nárazník a pozměněná mřížka chladiče jasně odkazují na poslední vydání řad Atego přes Antos a Arocs až po vlajkovou loď Actros. Přibyly také LED diody ve standardu pro denní svícení.

Kabina Alu-Space-Cage pro vůz Econic je vyrobena z lehkého hliníku a splňuje aktuální evropské normy nárazové zkoušky ECE R29/2. Tato kabina je k dispozici ve dvou variantách. Vysoká kabina poskytuje dostatek místa k pohybu díky postranní světlé výšce ve standardní kabině 193 cm. Nízká kabina se hodí tam, kde je zapotřebí malá výška vozidla a díky ní Econic bez problémů projede i nízkými městskými tunely a podobně.

K přednostem kabiny Econicu patří výhled velkými okny a skládací dveře na straně spolujezdce, které jsou prosklené prakticky od podlahy po strop. Řidič navíc sedí v takové výšce, že má oči na téměř stejné úrovni jako chodci.

Oproti předchozímu provedení má nová generace kompletně přepracované pracoviště řidiče s novými přístroji a multifunkčním volantem. Automatická převodovka se ovládá pomocí tlačítek, která jsou stejně jako páka ruční brzdy umístěna ergonomicky na pravé straně na úrovni volantu. Interiér s vylepšenou ventilací a hlukovou i tepelnou izolací vedle řidiče nabízí sedadla ještě pro další dva členy posádky.

Pohonnou jednotkou nového Econicu je 7,7-litrový řadový šestiválec Mercedes-Benz OM 936 se základním výkonem 220 kW a točivým momentem 1200 N.m. K dispozici je tento motor i s výkonem 260 kW a točivým momentem 1400 N.m.

K splnění emisní normy Euro 6 slouží kombinace recirkulace výfukových plynů EGR, filtru pevných částic DPF a selektivní katalytické redukce SCR. Jelikož se kvůli EGR zvýšily požadavky na chlazení, dostal Econic Euro 6 přídavný chladič na levé straně podvozku hned za kabinou.

Se vznětovými šestiválci spolupracuje automatická převodovka Allison, protože Econic směřuje především do provozu s častým zastavováním a rozjížděním se. Převodovka obdržela nový software vyvinutý na míru charakteristice točivého momentu motoru OM 936. Výrobce slibuje ve srovnání se stávajícím provedením Euro 5 úsporu paliva ve výši až čtyř procent. Provozující firma má také ušetřit až čtyřicet procent činidla AdBlue.

Stejně jako předchozí generace i ta nová nabízí alternativní pohon na zemní plyn. Ten přináší nejen ještě ekonomičtější provoz, ale díky nižší hlučnosti se výborně hodí k nočnímu svozu odpadu ve velkých městech.

Odlehčením rámu i podvozku dosáhl Mercedes-Benz u nového Econicu stejných hodnot užitečné hmotnosti jako u předchozího provedení bez vybavení pro splnění emisní normy Euro 6. Díky nízkému rámu s přemístitelným koncovým příčným nosníkem lze do praktických řešení zapracovat řadu zákaznických požadavků.

Vybírat lze z konfigurací náprav 4x2, 6x4 a 6x2/4. Práci řidiče při pohybu v městských uličkách usnadní elektrohydraulický posilovač řízení. Dvou- i třínápravové podvozky mají rozvory 3450 až 5700 mm.

Rám nápravy, řízení a vzduchové odpružení Econicu vychází ze současné generace Mercedes-Benzu Actros. Další komponenty, jako jsou architektura elektroniky, hnacího ústrojí a ovládacích prvků pocházejí z modulárního systému Mercedes-Benz Trucks.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama