Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz by z F1 odešel, kdyby nedošlo ke změně motorů

Spekulovalo se, že za přechodem F1 k motorům V6 Turbo 1,6 l stál zejména Renault. Nyní se ukazuje, že na něm má svůj podíl i značka ze Stuttgartu.
Zpět na článek
10. 4. 2014 11:57
10. 4. 2014 13:51
10. 4. 2014 18:17
10. 4. 2014 12:10
10. 4. 2014 12:21
10. 4. 2014 13:08
10. 4. 2014 13:54
10. 4. 2014 14:42
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2014 11:57
priznam sa
ze po 3 pretekoch F1 som prekvapeny ze najlepsie casy v zavode su len asi o sekundu pomalsie ako pred rokom ked sa jazdilo s V8, takze az take pomale to s tou formulou nebude a ak sa este doladia okrem mercedesu aj dalsie timy a popracuje sa na spolahlivosti moze tento motorovy format slapat pekne, len ten zvuk je nestastny ;-\

zatial som ale vykonnostou motorov a aj spolahlivostou prijemne prekvapeny... hovorilo sa o casoch pomalsich o 4-5 aj viac sekund na kolo ale vobec to nie je pravda, dokonca je mozne ze ked sa monoposty pocas sezony zrychlia a vylepsia tak budu uz v prvej sezone s turbami rychlejsie ako pred rokom s V8

dajme novemu motorovemu formatu cas a mozno to nebude az take zle ako to kazdy vidi, pockajem aspon do konca sezony a potom nadavajme ;-)

best lap bahrajn 2013 Vettel 1.36.961
best lap bahrajn 2014 Rosberg 1.37.020 - takmer identicke casy a to sme v 3VC novej ery F1.... podla mna bude F1 opat rychlejsia ako pred rokom uz coskoro
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
10. 4. 2014 13:51
Re: priznam sa
Taky jsem to čekal horší.. ;-)
Jenže rychlost není vše..ten zvuk vrnícího vysavače je děsný!8-s
Mají s tím prý něco dělat!
A u F1 je divné jet na spotřebu.. :-! To jde u 24h Le Mans..
F1 je sprint..tedy býval.
Ale závody v TV jsou zajímavější než loni.
Pokud tam bude i BMW s Hondou od 2015 , tak by to byl mazec.
A ty šestiválcové 1.6 turba se vypiplají..třeba budou pak podobné i v reálném autě.
Mercedes to asi letos vyhraje.. ;-)
10. 4. 2014 18:17
Re: priznam sa
Lenže závody po nejakej radikálnej zmene boli vždy zaujímavejšie ako pred ňou. Problém je, že sa to vždy nejako "utrasie" a závody budú opäť nudné - a ešte aj s vysávačovým zvukom. Ja som F1 pozeral vždy, nech bola hocako nudná, vždy tam bol aspoň ten zvukový prejav, ktorý evokoval rýchlosť ... U mňa je to tak (neviem, či aj u iných) - vysoké tóny = rýchlosť, nízke tóny = sila. A F1 je o rýchlosti ...
10. 4. 2014 12:03
Tiché motory v F1
jsou něco jako tichá soulož.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - dal
10. 4. 2014 12:40
Re: Tiché motory v F1
Myslíš aby se nevzbudily děti?
Avatar - John Doe
10. 4. 2014 13:06
Re: Tiché motory v F1
... alebo rodičia! :-)
Avatar - Typhoon
10. 4. 2014 19:27
Re: Tiché motory v F1
Nebo manželka 8-s
Avatar - Magister
10. 4. 2014 12:10
Závody
Závody jsou vyrovnanější a lepší. Mnohem více se předjíždí. Vzhledem k poslední - fantastické velké ceně - co více si přát. Kdo nechce ten zvuk poslouchat, ať se nedívá. Já budu. ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2014 12:21
Re: Závody
tak to je pravda... v nedelu v bahrajne sme videli viac predbehnuti v jednych pretekoch ako v celej minulorocnej sezone a vyborne je aj to, ze pilot vpredu sa nevozi sam ale bojuje sa aj na cele a nie je to z pohladu divaka nuda :yes:

mna bahrajn prijemne prekvapil ako aj chlapci z mercedesu ako sa vzajommne predbiehali a zavodili ako za cias sennu a prosta :yes: ziadna nuda a la osamoteny vettel sa nekonala

najlepsie bolo ked nico rosberg po vystupeni z monopostu tak sibalsky "napadol" hamiltona akoby mu chcel povedat.... co si dovolujes na mna bracho dame si ferovku? , strasne super to bolo , su to profici, velki partaci :yes: maju moj obdiv :yes: boli to jedny z najlepsich pretekov co som videl, ozaj klobuk dole , som prijemne prekvapeny aj som na ten blby zvuk monopostov zabudol pocas tych napinavych pretekov :yes:
10. 4. 2014 13:08
Re: Závody
Dnes první příspěvek docela dobrý, ale že jsi z toho překvapený, to bohatě stačilo napsat 2krát :-)
Avatar - Jaros71
10. 4. 2014 13:54
Re: Závody
Pro diváky v TV je to letos zajímavější..souhlas.
Tiché motory vadí lidem na okruhu.
Ale to je dan' za "pokrok".. :-)
Avatar - curwasportiva
10. 4. 2014 22:38
Re: Závody
O jakem pokroku tu mluvis?
10. 4. 2014 12:13
Povídat tu něco o aplikování
trendů z běžných automobilů je doslova šílené a to hned na několika rovinách. Jednak F1 fungovala vždy opačně - že technologie z F1 se aplikovaly u běžných vozů, ne naopak (šetření paliva apod.). Dále je dost bezpáteřní ten problém pojmenovávat takhle. Nejde tu vůbec o nějaké technologie sériových vozů, ale o peníze. Týmy už nemají peníze v F1 být, ale protože to nechtějí přiznat (narozdíl od BMW nebo Hondy před lety), tak tlačí na FIA a F1, aby upravila regule podle jejich gusta. Není divu, že Ferrari nevadilo zůstat u V8. Je to nejbohatší tým F1 (alespoň oficiálně) a jako poslední tu háji nějakou elitnost sportu. Ostatní se k tomuto sportu přicpali a nyní chtějí, aby je někdo poslouchal (nebo s těmito hlasy souzní, byť mají peníze a historii). Týmy argumentují náklady ("Na to nemáme." "To je nevýhodné." apod.), jako by je někdo v F1 držel. Když na to nemají, tak ať jdou pryč. Zatím se chovají jako někdo, kdo přišel do honosné restaurace a před objednávkou se snaží si vyjednat slevu, protože by jinak musel jít jinam. Problém ale je, že ta restaurace už nemá moc bohatých hostů kvůli špatnému hospodaření v minulosti a proto musí těm chudým jít na ruku...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Barrichello
10. 4. 2014 12:36
Re: Povídat tu něco o aplikování
Myslím si, že třeba Redbull či Mercedes mají těch peněz stejně jako Ferrari.

Akorát pro Mercedese znamenala změna pravidel snažší krok, jak se dostat dopředu.

Co se týče těch chudých, malých stájí - tak kdyby šly pryč, zbyde tam 5 týmů a bude to nuda, nehlede k faktu, že Ecclestone si to nemůže dovolit, neb garantuje ve smlouvách, že bude jezdit minimálěn 20 vozů.

A jak sem v neděli viděli, i taková chudá Force India umí překvapit, stejně jako to kdysi v minulosti uměli chudí typu Prost, Arrows atd.
10. 4. 2014 13:01
Re: Povídat tu něco o aplikování
V tom je právě podle mě ten problém. Když v minulosti Arrows nebo Prost překvapili, tak to bylo opravdu šokující. Dnes už jsou monoposty technicky tolik podobné, že je největším fíglem posledních 3-4 let foukaní výfukových plynů na zadní křídlo...

S těmi penězi to tak je už od zmražení vývoje motorů (mimochodem z logiky věci něco dost děsivého, co sport na 7 let zastavilo). Tlak na nižší a nižší náklady je zjevný. Že se do toho zapojí i naprosto nezávodní faktor omezené spotřeby je však už doslova šílenost. Jestli týmy potřebují šetřit i pár kilo paliva na závod a prezentovat se jako ekologicky uvědomělé, tak pak se podle mého jedná o opatření neslučitelná s duchem F1. Chápu nutnost pravidel a regulací, ale neměl by jimi být zastaven vývoj co nejrychlejšího a nejvýkonnějšího auta. Když vám silniční supersportovní vozy dnes jezdí už srovnatelně rychle s F1, tak je zjevné, že se jedna oblast posledních deset let vyvíjela, zatímco druhá spala. Z nové F1 budou pocházet maximálně technologie úspory paliva a rekuperace energie. To je skutečně divácky lákavá představa. Ten zvuk co slyšíme v TV ani není maximum toho, co tyto šestiválce umí, protože piloti přeřazují o něco dříve, aby šetřili palivo. Zároveň jsou týmy jako Ferrari nuceny vyvíjet "neurozené" motory.

Věřím, že pár týmů s touhou udělat opravdu prestižní závodní soutěž, by bylo ochotno mnohá omezení uvolnit a ukázat, co skutečně umí. To by však potopilo týmy slabší. Já osobně bych ale s F1 o 5-6 týmech naprosto neměl problém. Jak často se vůbec režie týmům ze spodku startovního roštu věnuje?

A jenom pro pořádek, fandím (spíše vlažně) McLarenu.
10. 4. 2014 13:34
Re: Povídat tu něco o aplikování
Fukanie vyfukovych plynov je extremne zlozite zvladnut tak aby to fungovalo efektivne. Jednalo sa zuzitkovanie energie ktora by inak nebola vyuzita bolo to svojim sposobom extremne riesenie a prave o tom F1 je - o posuvani hranic.

Nove turbo motory maju obmedzenie prietoku paliva viac-menej z bezpecnostnych dovodov. Ak by to nebolo obmedzene auta by boli prilis rychle a rozdieli medzi autami by sa tiez prehlbil. Nezelany efekt tohto pravidla je, ze motory nema vyznam vytacat nad nejakych 12 tisic otacok pretoze by tam bol nedostatocny prisun paliva.

Vsetci chceli turbo motory. Aj Ferrari si uvedomuje, ze bez turba vo svojich cestnych auta sa nezaobide a boli to prave vyrobcovia ktori ziadali nasadenie technologii ktore su relevatne pre cestne automobily.
10. 4. 2014 18:21
Re: Povídat tu něco o aplikování
Blbosť. Turbomotory chceli "všetci" iba z dôvodu, že tlačí na to EU: nižšia spotreba, nižšie CO2 a podobné kraviny ... Keby chceli obmedziť CO2, tak nech eliminujú zámorské okruhy - nejviac CO2 (a tým pádom spotreby) má na svedomí preprava týmov ne vzdialené miesta ...
Avatar - Barrichello
10. 4. 2014 15:06
Re: Povídat tu něco o aplikování
A 3 místo force Inde, která tak dobře nezajela přes 4 roky šok není?

Nebo 3. místo Botase na startu atd...

Jasně, že nové týmy sou tam jen do počty, ale to byla řada týmů i v minulosti i když díky větší nespolehlivosti čas od času vypadlo dost aut a pak bodovala i auty typu Minardi. Ale je to koření těch závodů a třeba právě Minardi bylo v paddocku velmi oblíbené a byl to vstupní tým pro mnoho talentů v F1 - namátkou Trulli, Fisichella, Webber, Alonso....a že tam jezdili paltící jezdci? Ty dneska jezdí v polovině stájí.

Takže já sem rozhodně pro to, aby kroužilo 20-22 vozů a ne jen 10 z nich do cíle, když bude blbý den dojedou 4. To je o ničem.

To že F1 nejde směrem, jakým by jím měla je druhávěc, ale je jasné, že pro tyhle chudší týmy není šance soupěřit s bohatými automabilkami.....

Ono kdysi dávno byla F1 plná soukromých týmů a automobilky dodávaly pouze motory. Nebylo by vůbec špatné, kdyby se to vrátilo.
Avatar - wakantanka
10. 4. 2014 20:57
Re: Povídat tu něco o aplikování
Obmedzené množstvo paliva nie je výmysel tejto sezóny. Keď si dobre pamätám tak len o pár kg viac mali k dispozícii aj v prvej ére turbomotorov.
Avatar - wakantanka
10. 4. 2014 20:54
Re: Povídat tu něco o aplikování
Neviem,neviem, či ten Redbull nebude mať v F1 najviac peňazí. Mať 2 tímy nebude žiadna sranda (po finančnej stránke).
Avatar - John Doe
10. 4. 2014 13:10
Re: Povídat tu něco o aplikování
honosná reštaurácia onedlho zavrie - ak tam bude chodiť len 1-2 zákazníci!
Avatar - Dinar
10. 4. 2014 13:11
Re: Povídat tu něco o aplikování
Máš pravdu, ve všem, a pokud by automobilky opustili F1, možná by zanikla, možná ne. Těch lidí, kteří si mohou dovolit "vyhazovat" ročně oknem sumy rozpočtu stáje F1 na světě deset patnáct bude, osobně bych se nebál. Jak by mohla F1 vypadat, být to při dnešní technologické úrovni a možnostech soutěž bez omezení, s pár danými pravidly, jako tomu bylo dřív.

A argumentace, že se musí F1 přizpůsobit akt. trendům z běžných automobilů? No fuj, tak hnusný alibismus bych tedy nečekal. To by v 90. letech musela F1 hrčet na dýzlech a kdybych to posunul do absurdna, tak by NASA vyvíjela nějaký hvězdolet s motory z airbusu, páč úsporné jet engines jsou momentálním trendem v letecké přepravě. ;-)
Avatar - Nerez
10. 4. 2014 13:33
Re: Povídat tu něco o aplikování
A bude možná hůř. Protože pokud uvedou v praxi svoji dlouhodobou vizi (pokud od ní neupustili, to nevím), která staví na jednotném motoru napříč všemi druhy motorsportu, tj. F1, WRC, WTCC tak i ve Formuli 1 budeme mít to, co dnes pohání rallyové speciály WRC a okruhové speciály WTCC. akže buďme zatím rádi za 1.6l V6 turbo, možná časem příjde 1.6l R4 turbo
Avatar - Nerez
10. 4. 2014 13:36
Re: Povídat tu něco o aplikování
No, pokud je mi známo, největší rozpočet napříč týmy F1 má Red bull, nikoliv Ferrari.
To, že Ferrari chtělo zůstat u V8 je z jejich strany logické, protože turbomotory nejsou jejich parketa, narozdíl od ostatních výrobců motorů.
Avatar - Jaros71
10. 4. 2014 14:10
Re: Povídat tu něco o aplikování
Tak jest..a bohužel to je na výkonu motoru Ferrari vidět! :-!
Mercedes je logicky na tom nyní nejlépe..AMG se vyřádilo.
Red Bull je závislý na renaultu..a ani peníze tomu motoru koně nedají. ;-)
Avatar - Starfighter
10. 4. 2014 15:40
Re: Povídat tu něco o aplikování
Jak už jsem psal dole, Red Bull potřebuje špičkový motor a BMW špičkové šasi ;-) Zřejmě už příští sezónu.
10. 4. 2014 13:42
Google translator?
Co to je za slovosled? Jako by to snad nebylo česky :-)
Rozbalit vlákno
0
10. 4. 2014 14:42
nahodou
prvni 3 zavody zatim naprosto luxusni podivana :-) sak oni ten zvuk postupne vychytaj
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Starfighter
10. 4. 2014 15:25
Red Bull - BMW
Možná už se něco peče v zákulisí ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - poterienko
11. 4. 2014 09:18
Re: Red Bull - BMW
Jakože budou mít formule reproduktory vyluzující zvuk starých V8?