Frankfurt živě: Mercedes-Benz E 63 AMG T – První dojmy

Frankfurt živě: Mercedes-Benz E 63 AMG T – První dojmy

 
 

Ve Frankfurtu má premiéru nová generace Mercedesu třídy E s karoserií kombi a nové E 63 AMG. Vyzkoušeli jsme staticky obojí najednou v podobě E kombi ve verzi AMG.

Interiér kombi třídy E je prakticky shodný se sedanem, včetně prostoru na zadních sedadlech. Verze E 63 AMG se pak liší jen v detailech, jako je karbonový dekor místo dřeva, sportovní sedadla nebo volič AMG Speedshift MCT. Sedmistupňovou převodovku je samozřejmě možné ovládat i manuálně pádly pod volantem, jinak je na výběr úsporný režim, sportovní a Sport plus. Změna převodu při rychlém nastavení trvá jen 100 ms. Odpovídajícím způsobem se mění i reakce motoru. E 63 AMG má navíc jako první auto ve své třídě funkci launch control, u Mercedesu nazvanou Race Start, která byla dosud dostupná jen v třídě SL.

AMG má další výsadu a tou je možnost nastavení dalších vlastností auta – konkrétně tuhosti podvozku (u kombi se vzduchovým odpružením modifikované zadní nápravy) v režimech Comfort, Sport a Sport plus. Vypínatelný stabilizační systém pak nabízí také tři režimy – plně aktivovaný, sportovní a vypnuté ESP. Nastavení převodovky, podvozku a ESP je dále možné individuálně zkombinovat. Řidič si může uložit charakteristiku, která mu vyhovuje nejlépe, a kdykoliv ji okamžitě aktivovat stisknutím magického tlačítka AMG na středovém tunelu.

Nyní ale k obecným vlastnostem nové třídy E. Kombi vyšší střední třídy se nakupuje především díky praktickým vlastnostem karoserie kombi v kombinaci s pohodlím velkého auta. Zavazadelník je u třídy E dlouhý 105 cm – o 5 cm delší než ve třídě C kombi, avšak o 9 cm kratší než v nejbližším německém konkurentovi, Audi A6 Avant. V ostatních směrech ovšem zavazadlový prostor nového éčka poráží jak menší kombík od Mercedesu, tak i Audi. Má největší šířku (112 cm proti 109 cm u Mercedesu C a 108 cm u Audi A6), i výšku mezi podlahou a roletou. Ta je 46 cm, menší Mercedes a Audi A6 se tímto rozměrem opět vzájemně podobají, mají 39 resp. 42 cm.

Mercedes E pak jednoznačně vítězí v parametru nejdůležitějším, výšce nákladové hrany. Majitelé nového T-modelu musí zvedat předměty jen do výšky 50 cm. U Céčka i A6 Avant je to už méně příjemných 59 cm, v nové Škodě Superb Combi je nákladová hrana položená ještě o centimetr výš.

Zajímavostí je, že zatímco E 63 AMG má pod podlahou plnohodnotné náhradní kolo s litým ráfkem, standardní provedení třídy E kombi má jen dojezdovou rezervu.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Kryptoburzy hlásí rekordní objemy Kryptoburzy hlásí rekordní objemy

Denní obrat trhu s virtuálními platidly už zastínil…

Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…