Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profesionálně a s luxusem do terénu

 

Mercedes-Benz představil novou verzi nesmrtelného Geländewagenu. Tahle patří hlavně mimo asfalt.

Zatímco G-Klasse AMG bude na nezpevněných cesty ničit asi málokdo už jen kvůli silničnímu obutí, Professional se do bahna a kamení prostě hodí. Až dosud tak Daimler označoval vyloženě pracovní off-roady, poslední mohykány série W461. Konkrétně šlo naposledy o G 300 CDI Professional. Nyní se pod tímto názvem objevuje balíček, který dává nesmrtelnému hranatému klasikovi značnou porci luxusu, přitom se terénních ambicí rozhodně nevzdává. Svědčí o tom mřížky na světlech včetně blinkrů, tradiční rezerva na zadních dveřích a registrační značka umístěná nahoře pod střechou.

Ale to ještě není všechno. Na šestikolku AMG či G 500 4x42 mít svými schopnostmi asi nebude, pořád vypadá docela civilně. Na terénních zlomech si pak stejně řidič bude muset dávat pozor, protože krátká verze už se dávno nevyrábí, ale světlost zvýšená na 245 mm stačí. Balíček Professional je k dispozici i jako volitelné příslušenství.

Pod kapotu pořádného teréňáku patří naftový motor, benzinový by žádal za své služby příliš mnoho. Šestiválcový turbodiesel 2987 cm3 nabízí 180 kW/3600 min-1. Motor je spojen výhradně se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic, který přenáší mohutných 600 N.m v rozmezí od nízkých 1600 do 2400 otáček na všechna kola. Maximální rychlost 160 km/h téhle antiaerodynamické bedny na kolech není důležitá, z klidu na stovku akceleruje za 8,8 s. Kombinovanou spotřebu se podařilo srazit na 9,9 l/100 km, jenže o té reálné si iluze neděláme.

Professional jezdí na černých pětipaprskových šestnáctipalcových kolech s terénními gumami 265/70. Podvozek byl pochopitelně modifikován, zmíněná světlost se zvedla oproti normálním G 350 d o centimetr. Také třicetistupňové nájezdové úhly jsou minulostí, nyní činí 36, respektive 39 stupňů a auto zvládne šedesáticentimetrový brod. Když se zahrabe, je tu případně k dispozici naviják umístěný na předním ocelovém nárazníku.

Professional s bočními stupačkami může mít i střešní nosič se žebříkem (přece jen je dost vysoký) a tahat přívěs do hmotnosti 3,2 tuny, což se majitelům jistě bude hodit. Na výběr je třináct barev laků (z toho jedenáct metalíz) včetně pouštního pískového a porcelánového modrého. Ten připomíná géčko Günthera Holtorfa, se kterým cestovatel objel zeměkouli.

Novinka vypadá jako W463 nejen zvenčí, ale i uvnitř, září chromem, spartánské puristické off-roady odvál čas. Multifunkční volant je dvouose elektricky nastavitelný, stejně jako přední sedadla. Ale i tak lze pořád zašpiněnou kabinu ostříkat hadicí. Zavazadelník s dřevěnou vysouvací podlahou je oddělený od zbytku kabiny mříží, náklad i s posádkou může vážit bez 8 kg celých šest metráků. Spolujezdci nechybí pořádné madlo, které mají ji jiné verze této řady. Uzávěrky diferenciálů se spínají už dlouho tlačítky, zde pochromovanými.

Němci si G 350 d Professional mohou objednávat už nyní od 1. června, první vozy dostanou v září. V přepočtu zaplatí minimálně 2,16 milionu korun – nic není zadarmo a u trojcípé hvězdy teprve ne. Geländewagen se vyrábí už 37 let, od února 1979. Plánovanému radikálně modernizovanému modelu zůstane vzhled (a doufejme, že i schopnosti) klasiky. Musí, s legendami se nevyplatí riskovat...

Spolupracujeme s TipCars.com
Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf

Z úspěšného vstupu Ferrari do letošní sezóny formule 1 má…

Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu? Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu?

Ministryně Marksová přichází s návrhem, který není…

Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit

Zájem movitých Čechů o soukromé lety dlouhodobě stoupá. I…

Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje

Společnost Uber, která téměř po celém světě konkuruje…

 
Zdroj: Daimler
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 







 
Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Dnes 11:55

Francouzský sporťák bude vybaven Michelinem speciálně vyladěnými 18" pneumatikami, jejichž vývoj si vyžádal dva roky.




Blesk.cz

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a spolujezdec měli nože

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a…

Londýn se ještě nevzpamatoval ze středečního teroristického útoku před parlamentem a městem otřásl další útok,…

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

 

iSport.cz

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty za senzací

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty…

Byli na kolenou. Po dvou debaklech, které hokejisté Chomutova utrpěli v předkole play off od Mladé Boleslavi, by…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli…

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat na jedné noze. Šiva odtud zkoušel osvítit lidstvo.…

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální salafisté ovládli všechny mešity ve městě

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální…

„Každý ví, že všechny mešity v Bruselu, jsou v rukou salafistů,“ oznámil starosta hlavního města Belgie Yvan…