Mercedes-Benz G 500: Nový motor a kosmetické změny
Mercedes-Benz uvedl první sériové provedení třídy G pro civilní trh v roce 1979 a od té doby je tento model stálicí v nabídce své značky. Čas od času třída G zazáří a dá jasně najevo, že je stále v plné síle.
Nejjasněji to v poslední době předvedlo extrémní provedení G 63 AMG 6x6 a začátkem letošního roku pak G 63 a G 65 AMG Crazy Color Edition v bláznivých barvách nebo na Ženevském autosalonu představený stroj, který nese označení G500 4x4².
Vedle extrémních verzí a konceptů nyní Mercedes-Benz představuje lehce omlazenou třídu G, jejíž pohonné jednotky nabízejí až o 16 procent vyšší výkon, zároveň mají nižší spotřebu paliva a splňují emisní normu Euro 6.
Hlavní a největší novinkou je provedení G 500, které vyměnilo vidlicový osmiválec o objemu 5461 cm3 o výkonu 285 kW (388 k) a točivém momentu 530 N.m za nový dvojicí turbodmychadel přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, kterým jsou vybaveny i modely AMG GT a AMG C 63.
Pod kapotou Mercedes-Benzu G 500 disponuje pohonná jednotka s objemem 3982 cm3 výkonem 310 kW (422 k) při 5250 až 5500 min-1 a točivým momentem 610 N.m dostupným od 2250 do 4750 min-1. Tyto hodnoty stojí za schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,9 s.
V souvislosti s plněním emisní normy Euro 6 se úprav dočkaly i ostatní verze třídy G. Základní provedení G 350 d s přeplňovaným vznětovým šestiválec o objemu 2987 cm3 nyní nabízí výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 600 N.m. Akceleraci z 0 na 100 km/h tato verze nyní zvládne za 8,9 s, zatímco dosavadní provedení s výkonem 155 kW (211 k) a točivým momentem 540 N.m potřebovalo 9,1 s.
Podobně postupoval Mercedes-Benz i v případě G 63 AMG jeho osmiválec o objemu 5461 cm3 nyní disponuje výkonem 420 kW (571 k) a točivým momentem 760 N.m, zatímco stávající verze 400 kW (544 k) a stejný točivý moment. Čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h se nezměnil a zůstává 5,4 s.
Vrcholná verze G 65 AMG s dvanáctiválcem o objemu 5980 cm3 má po modernizaci výkon 463 kW (630 k) a točivý moment 1000 N.m. I v jejím případě došlo pouze na zvýšení výkonu ze současných 450 kW (612 k), zatímco točivý moment a čas 5,3 s potřebný k dosažení rychlosti 100 km/h se nemění.
Vedle nového a přepracovaných motorů, z nichž provedení G 350 d, G 500 a G 63 AMG nyní standardně disponují start/stop systémem, se Mercedes-Benz při modernizaci svého off-roadu věnoval i podvozku. Zde jsou nově nastavené tlumiče, které mají přispět k dalšímu zlepšení ovladatelnosti i komfortu při jízdě po silnici.
Pro zlepšení ovladatelnosti a trakce byly optimalizovány systémy ESP, ASR a ABS. Pro model G 500 je k dispozici systém nový systém adaptivních tlumičů s režimy Sport a Comfort.
Modernizace se velmi lehce dotkla i designu exteriéru, ale pouze u modelů G 350 d a G 500 a to prostřednictvím nových nárazníků společně s novými nástavci blatníků ve stylů verzí AMG. Vznětové provedení se pak může pochlubit novými standardně montovanými 18-palcovými litými koly v pětipaprskovém provedení.
Interiér verzí G 350 d a G 500 dostal nový přístrojový štít s přepracovanými ukazateli a 11,4 cm multifunkčním displejem. Přepracovaní se dočkal i přístrojový štít obou AMG provedení, aby působil sportovnějším dojmem.
Mercedes-Benz v souvislosti s modernizací celé modelové řady G i již v únoru uvedený paket Color, jehož součástí jsou výrazné červené, oranžové, zelené, žluté a fialové odstíny laků karoserie v kombinaci s černými doplňky. Barvě použité na karoserii pak odpovídá i prošívání čalounění sedadel a dalších částí interiéru.
Poslední novinkou je provedení Edition 463 pro verze AMG s 21-palcovými kovanými koly, ochrannými plechy z nerezové oceli, sportovními pruhy AMG na bocích a čalouněním kůží Nappa v kombinaci s obložením z uhlíkových vláken.
Mercedes-Benz uvádí, že příjem objednávek na modernizovanou třídu G bude zahájen v polovině letošního roku.