Mercedes-Benz GLA 45 AMG vs. Audi RS Q3
Oba aktéry srovnávacího testu jsme vzali na Contidrom nedaleko Hannoveru. Jako první se na start postavilo Audi RS Q3, jehož přeplňovaný pětiválec objemu 2,5 litru o sobě dává vědět hned po nastartování. Standardně dodávanou sedmistupňovou převodovku se dvěma spojkami se inženýrům podařilo za ty roky vycizelovat takřka k dokonalosti. Řazení probíhá rychle a hladce, cukání při rozjezdu je takřka minulostí.
Mercedes má v oblasti výkonu oproti audi výrazně navrch. Podvozek je opravdu tuhý. Ačkoliv vůz tlumí ze všech sil, o komfortu se mluvit nedá. Dvoulitrový čtyřválec o výkonu masivních 360 koní dopuje velké turbo, kterému chvilku trvá, než se pořádně roztočí. Když se tak stane, vyrazí vůz vpřed s takovou vervou, že převodovka nestačí sázet vyšší kvalty. Přepněte ji ovšem do režimu Sport a situace se rapidně zlepší: 3,8 kilometru dlouhý Contidrom GLA zvládlo za 1:36,84, jen o málo pomaleji než aktuální generace Porsche 911...
Kompletní text, včetně tabulek a závěrečného hodnocení si přečtete v aktuálním Auto Tipu č. 14/14, který je právě k dostání na stáncích.