Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz GLA: V Česku od 665.500 Kč s novým základním motorem

Mercedes-Benz zveřejnil ceny základních verzí nového crossoveru GLA. Očekávat se dá zdražení u dalších modelů.
Zpět na článek
28. 11. 2013 14:36
28. 11. 2013 15:13
28. 11. 2013 15:42
28. 11. 2013 16:24
28. 11. 2013 16:42
28. 11. 2013 17:24
28. 11. 2013 14:57
28. 11. 2013 15:11
28. 11. 2013 15:19
28. 11. 2013 22:14
28. 11. 2013 15:12
28. 11. 2013 15:35
28. 11. 2013 15:43
28. 11. 2013 16:12
28. 11. 2013 16:27
28. 11. 2013 16:28
28. 11. 2013 17:32
28. 11. 2013 17:43
28. 11. 2013 19:01
28. 11. 2013 19:39
29. 11. 2013 08:07
28. 11. 2013 16:13
28. 11. 2013 16:15
28. 11. 2013 17:28
28. 11. 2013 23:09
28. 11. 2013 16:26
29. 11. 2013 08:33
28. 11. 2013 16:30
28. 11. 2013 17:24
28. 11. 2013 17:43
28. 11. 2013 18:02
29. 11. 2013 09:14
29. 11. 2013 12:58
29. 11. 2013 17:42
29. 11. 2013 13:23
29. 11. 2013 17:44
29. 11. 2013 09:55
29. 11. 2013 12:58
28. 11. 2013 18:17
28. 11. 2013 19:13
28. 11. 2013 20:28
28. 11. 2013 20:07
29. 11. 2013 06:10
29. 11. 2013 08:01
29. 11. 2013 08:29
29. 11. 2013 08:40
29. 11. 2013 08:42
29. 11. 2013 08:55
29. 11. 2013 13:24
29. 11. 2013 13:50
Avatar - Dinar
28. 11. 2013 14:36
MB já a Rudolf
nejdeme na golf, ale designově každý naprosto jinou cestou, nejspíš definitivně. V těchto přechromovaných fluidních designových kreacích, kde je jakýkoliv prvek velikostně min. dvakrát takový než bych u prémiového designu čekal, už prostě nevidím klasickou eleganci značky Mercedes Benz. :'-(
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Uživatel_5340709
28. 11. 2013 14:47
Re: MB já a Rudolf
Zajímavá věc, když si odmyslíme znak mercedes, klidně by na tom mohla být nějaká jpn, nebo korejská značka. Tak daleko už dnes zachází stará evropská klasika. Jestli je to dobře, nebo ne ......................... těžko říci. :-!
Avatar - Dinar
28. 11. 2013 14:55
Re: MB já a Rudolf
Jak říkáš, soudit rozhodnutí MB opustit klasickou eleganci, nemá smysl, racionalita tu jistě nechybí, mě se to ale prostě nelíbí, Mercedes pro mně ztrácí designové kouzlo evropské premie.
Avatar - 3_diamanty
28. 11. 2013 14:58
Re: MB já a Rudolf
presne a vystizne povedane, straca sa akesi kuzlo a caro mercedesov, rovnako aj elegancia a charizma, viem viem... co myslis :yes:
28. 11. 2013 15:13
Re: MB já a Rudolf
Klid. Klid... klid ;-)
29. 11. 2013 09:07
Re: MB já a Rudolf
Zatímco VW se vrátil po kolečkách a kruzích zpět ke klasických rovným tvarům a daří se mu, tak MB v té kreativitě začíná být přesně jak píšeš...na druhou stranu je to pochopitelný...takový auto se rychle okouká, ale dneska automobilky vyrábí auta na 3-5 let a tím pádem to není problém...auto na 10-15 let let už dneska vyrobí málokdo, takže si ten design (taky vidím jpn) asi můžou dovolit...
Avatar - happy_driver
28. 11. 2013 15:02
Re: MB já a Rudolf
Ani omylom. Do uvahy pripada ako tvarovo pribuzny a preznackovany ekvivalent jedine Porsche.
Avatar - CHerokee
28. 11. 2013 15:28
Re: MB já a Rudolf
Souhlas. Mi se GLA taky líbí. Je to menší SUC / cros over pro mladé a podle toho taky vypadá design. Odvážné, originální a krásné.
Avatar - 3_diamanty
28. 11. 2013 14:50
Re: MB já a Rudolf
presne moja rec suhlasim - nedavno som tu pisal ( pri CLA ) ze dizajn novych mercedesov mi akosi uz nesedi a zacina to byt vsetko akesi uz smahnute cinanmi. Nepacia sa mi tie nove mercedesy ako CLA GLA a ani Acko nie je dizajnom bohvieco, proste nie je to ono, viem co myslis, viem sa vcitit do tvojej koze, vidim to rovnako , je to cele akesi vycencane pokrutene a cim dalej tym menej prakticke, tvary a la najnovsia moda co tam po seroznosti a dostojonosti, tazko sa buduje dobre meno a imidz znacky ale lahko sa straca, neviem ci mercedes si uvedomuje ze do coho sa pusta s tymito patvarmi ktore zacali novym Ackom a pokracuju cez CLA a zatial vrchol nevkusu a nepraktickosti je asi nove GLA, ---, klasicka elegancia mercedesov je v cudu a pomaly uz minulostou az na par starsich kuskov ako C, E - proste isla prec , bohuzial, mal som tuto znacku rad ale bez nasilia priznavam ze mercedes mi uz akosi prestava nieco vraviet, srdcom sa mi vzdaluje a to je najhorsie, lebo ked sa vam znacka zacne vzdalovat srdcom a necitite k nej zrazu nic je to zle, je to blby pocit hlavne ked viete ze tu znacky ste roky uznavali obhajovali chvalili a tesili z kazdeho modelu, dnes to uz tak necitim, GLA mi vobec nic nehovori, ani CLA, dokonca aj z dizajn Ska som velmi slamany , je to vsetko take nijake, straca sa charizma, elegancia , prichadza tvrdy komercionalizmus ... je to na dlhsie , mohol by som pisat do vecera asi to nema zmysel, som sklamany tiez z tych novych mercedesov, raz darmo, ked uz necitis nic k niecomu co si predtym citil je to zle,,,, blby pocit ;-\

stale viac europskych znaciek sa mi takto vzdaluje bohvie preco ( chyba nebude asi len vo mne ) , naopak japonci a korejci mi pridu osobitejsi krajsi a nie tuctovi dokonca prichadzam na chut aj amerike, nove corvette alebo GCH su uzasne uz len na pohlad

no dobre ukoncim to, pekny den
Avatar - Michaell8620
28. 11. 2013 22:22
Re: MB já a Rudolf
zas podla mna to zalezi od vkusu kazdeho mne sa osobne nikdy nepacili medaky az doteraz ked prislo nove A-cko potom CLA a teraz toto >:D pre mna krasa konecne nieco nove odvazne a vela ludom sa to paci co pocuvam :-) mne tie stare tvary prisli take jednoduche onicom ale tie nove ostre to uz ano :-)
29. 11. 2013 09:00
Re: MB já a Rudolf
Topore, až zase budeš něco psát, po každých 10 řádcích 9 umaž, tvoje sdělení zůstane i tak netknuté.
28. 11. 2013 14:56
Re: MB já a Rudolf
Značka se vždycky musí přizpůsobit zákazníkovi. Fluidní, asiatský... no aby ne, když MB expanduje do Číny.
28. 11. 2013 15:01
Re: MB já a Rudolf
Kdo přišel s tím geniálním postřehem, že evropský design je hranatý a asijský je plný oblouků a křivek? Pokud se nepletu, tak právě VW je s tím jejich hranatým designem v Číně nejúspěšnější. Tak jestli to s tím čínským designem nebude naopak. :-)
Avatar - PTS
28. 11. 2013 15:42
Re: MB já a Rudolf
Tak, tak kamaráde... Tu mám příklad dokonale na Čínu orientovaného designu - [odkaz] >:-[]
Avatar - Ji/Ri
28. 11. 2013 16:15
Re: MB já a Rudolf
... v prvním řádku píší, že je to "Cipate" >:D
Avatar - PTS
28. 11. 2013 16:24
Re: MB já a Rudolf
Co je to Cipate? >:D I když ať je to jakkoli, té Škodě to sluší >:-[]
Avatar - Ji/Ri
28. 11. 2013 16:39
Re: MB já a Rudolf
...mno buď je něco "chu.jove" nebo " cipate" .... >:D >:D třeba: když je venku hnusně, tak stačí říci: cipate počasi. >:D
Avatar - PTS
28. 11. 2013 16:42
Re: MB já a Rudolf
Milej, zlatej... gůgl radí, gůgl velí... To CIPATE není žádný tvoje počasí, ale zkratka - China (Beijing) International Exhibition and Symposium on Police Equipment and Anti Terrorism Technology and Equipment >:D :no:
Avatar - Ji/Ri
28. 11. 2013 16:57
Re: MB já a Rudolf
Přijeď do Ostravy, tu pochopíš, že googl je vedle .... když nesvítí slunko tak je prostě cipate počasi. >:D ;-)
Avatar - PTS
28. 11. 2013 17:24
Re: MB já a Rudolf
No vida, tak jsem hned o něco moudřejší >:D dík :yes:
Avatar - Ji/Ri
28. 11. 2013 17:36
Re: MB já a Rudolf
;-) :yes:
Avatar - donPedro
28. 11. 2013 17:06
Re: MB já a Rudolf
Jen tak lingvisticky na okraj, i když píšeme slova tak nějak ne úplně spisovná je nám třeba dbáti na gramatiku, jako kupříkladu zde nikoliv cipaté, anóbrž cypaté neboť slovním základem jset zde cyp, nikoliv cíp. Ale lze to pochopiti, neb naše zkostnatělé školství stále není schopno, i přes četné intervence, zavésti do osnov jazyka českého vyňatá slova po C, D, Ň a ŠČ.
Avatar - Ji/Ri
28. 11. 2013 17:15
Re: MB já a Rudolf
...ano, kolego. NIcméně potěšující informaci jsem zaznamenal v akademických kruzích, a to tu, že děkanem univerzity bude Rudiček :-) :yes:
Avatar - Ji/Ri
28. 11. 2013 16:21
Re: MB já a Rudolf
...až tak kritický bych nebyl. Je třeba si na to zvyknout. Např. ML, znáš-li, zvenku je to přinejmenším cirkus pro zlatem ověšené kudrnáče.... ale uvnitř je to jachta. S ostatními modely problém nemám. Dokonce designově je to do jisté míry vizionář. U BMW jsme se dostali do jakési konzervy, která se mění jen v gramáži... Jo Chris, to byla jiná liga....
29. 11. 2013 09:05
Re: MB já a Rudolf
Se neshodnem, zatímco BMW má FL potřebující řadu 1 a X1, která čeká příští rok na nástupce, u M-B bych si nevybral.
28. 11. 2013 17:36
Re: MB já a Rudolf
suhlas, zhrnul si to presne. Staci vedla seba postavit este aktualne C-cko a vedla neho A a CLA, pripadne GLA a ten rozdiel bije do oci. Z mojho pohladu je vitazom C-cko :-O
Avatar - Johny.Rico
28. 11. 2013 18:31
Re: MB já a Rudolf
Hele, chci tobě a Webpajovi vyjádřit dík za super srovnání X5-RRS. Skvěle napsáno (tam se nechci přihlašovat, tak to práskám sem!).

Zajímavé čtení je i u eSka. Mě naopak ty displaye nevadí vůbec. Čím větší plazma, tím lepší. By ses asi v Fiskeru zbláznil >:D

Good job! :yes:
Avatar - donPedro
28. 11. 2013 14:57
Aber nein
Tož M-B se prý snažit vyškatulkovat se z jakési škatulky, ovšem kam se chce zaškatulkovat jest otázkou. GLA - v interiéru tablet a vrtule, exterier ala Korea (prozatím Jižní). Ale snad si mezi těmi mladými kupce najde. Já jsem jejich nový designový jazyk přestal uchopovati po faceliftu GLK, tam jsem již varovně zvedal prst. No a tady máme ty konce ... Tož tak.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - happy_driver
28. 11. 2013 15:11
.....
Za vraj konce, hahahaha. Priam neuveritelne, ako nove MB drazdia publikum. Zrejme najviac tych, ktorych to musi najmenej v reale trapit. Skutocnost bude pravdepodobne taka, ze objednavky sa znovu pohrnu a dodacie lehoty predlzia.

Konkretne to GLAcko na uvodnej fotke je jednoducho nadherne, skvela farba na ktorej vyniknu chromove doplnky, atraktivny format kolies - hotovy magnet na zakaznikov (samozrejme nie na bycharov >:-[] ). O interieri ani nevravim, pastva pre oci. Uz len natankovat plnu, natukat do navi tak atraktivny ciel cesty (povedzme talianske Alpy, alebo niektore svajciarske stredisko, nech som aktualny k pocasiu) ako je auticko same, kliknut D a vydat sa v ustrety zazitkom. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
28. 11. 2013 15:19
Re: .....
nikto nepise a netvrdi ze to auto nebude uspesne, ja napriklad nepochybujem o uspechu GLA ale tvrdim a moj nazor je ten ze mercedesy akosi stracaju na elegancii a zacinaju byt vsetky akesi podobne a nudne a sterilne, nikto teda netvrdi ze nebudu uspesne, a v cine budu uspesne urcite ;-)
28. 11. 2013 22:14
Re: .....
Pekne si to vystihol. Je to krasne auto. Zaujimalo by ma na com jazdia pani co ti dali palec dolu. >:D
28. 11. 2013 15:12
GLA-ČNB
Ještě, že jsem úplně blbej, protože jinak bych si o aktuálních aktivitách ČNB mohl ledacos možná i myslet. Prostě a jasně ber na vědomí, že ti to musí na kontu inflačně svištět, jinak nežiješ moderně v moderní době... Budou dražší auta, byty a určitě i... holky. Říkej si tomu jak chceš, ovšem tohle tedy jemnocit není ani zdaleka... Nechme však chmur a do budoucnosti hleďme s nadějí. Ostatně co, už za čtyři... sta let prý bude fajn. Avšak zpět k Mercedesu.

Nemohu souhlasit s dnešním vokem kolegy Dinara, neboť právě ve svých posledních designových kreacích předvádí Mercedes přesně to, čemu se říká "trhnout designovou oponou". Jasně, i mě při zadním pohledu na BMW5 praskají tanga, avšak buďme vnímaví objektivně, a pohleďme otvřeným vokem třeba na... BMW X1 [odkaz] Prostě a jasně, jak říkají mé děti - díky, mám rád fíky... ;-)

Akcentuji nyní prémiový svět v jaksi... neprémiových (velikostních) segmentech. A než o to jde: zažíváme sestup klasických prémiových značek do velikostně menších tříd, a to je samo o sobě velkou sázkou a velkou zkouškou hodnotitelů, zejména z řad znalců, klasiků. Málo platné, na malé ploše nemůžeš rozehrát velké garážové divadlo. Ví o tom dost jak u audi (A1) tak u BMW, koneckonců i u Mercedesu.

Jenomže, právě ten mercedes je v oblasti designu prémiovým předvojem. Těží z toho, že v jeho centrálním vizuálním sdělení nemusí dominovat akcent na sportovnost a na bejčí choutky. Mercedes je ze své podstaty pravým autem: Technika sesnoubená s nejvyšší mírou estetiky. Vždyť se stačí jen ohlédnout - jeden mercedesovský designový klenot za druhým...

Ano, horní model má velké oči, a to vpředu i vzadu. Je uhrančivý a i přes svojí velikost vlastně nepřehlédnutelný. Ovšem taková je doba, podívej se, jaké frčí holky...

Takže já vím, jak výborně střihli v Mnichově tu pětku, a to jak v sedanu, tak v kombi. Vím ovšem též, že Mercedes nás učí se dívat dopředu, učí nás vidět budoucnost. Koneckonců, dejme si krátký testík - co bereš: GLA, X1 nebo Q3? No vidíš...

P.S. A i když zde stále emočně tluču za design GLK vím, že tahle éra nenávratně končí, a éra designu GLA pozvolna začíná...

BRAVO MERCEDES-BENZ :yes: :-!
Rozbalit vlákno
27
Avatar - CHerokee
28. 11. 2013 15:35
Re: GLA-ČNB
Souhlas. Tady je spousta zvláštních kritiků nejen GLA, ale i CLA, zatímco tentovůz v Německu získal cenu roku za design (Autobild, 90 000 hlasujících). Něco to o místních pisálcích vypovídá... závist je holt krutá. A srovnání s "čínským" designem je obzvlášť úsměvné, protože nikdo z přítomných v žádném čínském autě ani neseděl a nezná ani 5 jejich značek natožpak modelů... :-)
Avatar - 3_diamanty
28. 11. 2013 15:43
Re: GLA-ČNB
aj kia carens dostala cenu za dizajn a co ma byt? taketo ceny neceny su dnes ciste subjektivna a mozno aj zaplatena zalezitost aby sa automobilka mohla pochvalit a mala to na papieri

realita je taka ze smer , dizajnovy smer akym sa ubera mercedes zanechava vo vacsine ludi akesi obavy, otazky a pocudovanie, konstruktivna kritika nie je na skodu a zavist je nieco uplne ine to mi ver, ide tu o nieco ine, bavime sa o dizajne MB

ja som dizajn medakov mal rad, pamatam na prve SLK s pevnou sklapacou strechou [odkaz] , to som slintal ako chlapec v tych casoch to bolo super a porovnavali to s prvou BMW Z3-kou a porsche boxterom - dodnes krasne auto, alebo stihle Sko z r 1999 [odkaz] , pripadne terajsie Cecko... ale GLA CLA? nehnevaj sa, nie je to ono a vobec tu nejde o nejaku zavist, ale tazko ti to asi vysetlit ked to vidis inak je to tvoja vec
Avatar - Emel
28. 11. 2013 16:12
Re: GLA-ČNB
Jistě, úplně vidím, jak z Dinara tryská závist vůči majitelům A a GLA >:-[]
Avatar - Ji/Ri
28. 11. 2013 16:27
Re: GLA-ČNB
...je to prostě typický závistivák ten Dinar, který denně hobluje firemní Fabku... ale v 1,9sDi :yes:
Avatar - Ji/Ri
28. 11. 2013 16:28
Re: GLA-ČNB
...aneb kterak se šeredně mýlit ve 4 řádcích.... bravo čerokí...nebo široký? - díky světonázoru, samozřejmě...
Avatar - Dinar
28. 11. 2013 17:32
Re: GLA-ČNB
Jistě, prodavač Mercedesů, to je ta pravá adresa, kde se dozvědět Pravdu. >:D
28. 11. 2013 17:43
Re: GLA-ČNB
objektivny nazor na MB sa dozvies len v ich predajni :-)
Avatar - twistedTSD
28. 11. 2013 19:01
Re: GLA-ČNB
Už zase začínáš? Nikdo ti nebere tvůj subjektivní dojem a nikdo ti nebere ani tvou oblíbenou značku. Ale nesnaž se pořád dokola dělat ze všech s odlišným názorem závistivé voly, jež si jen nechtějí připustit, že se jim vlastně líbí také. Mohu říct naprosto upřímně, že mi zmuchlaný design ve stylu "hlavně ať nezůstane ani kousek plechu rovný" prostě nesedí a na příklad zadní světla tvarovaná bez hlubšího významu a téměř nijak nezapadající do celku mi připadají odpudivá. Přitom tě mohu ujistit, že kolem Mercedesů nechodím s klíčem v ruce.
28. 11. 2013 19:39
Re: GLA-ČNB
A u ženský ti taky ten " zmuchlaný design" vadí? Taky u ní hledáš ploché rovné křivky?
29. 11. 2013 08:07
Re: GLA-ČNB
Zrovna od někoho, kdo by se musel popasovat i s oslem s vypálenou hvězdou na zadku a prezentovaným jako nej eko modelem to opravdu sedí.
28. 11. 2013 16:13
Re: GLA-ČNB
souhlasím, mně donedávna Mercedesy nic neříkali a s novými modely a novým stylem jsem z Mercedesů čím dál tím víc nadšený :yes:
Avatar - Emel
28. 11. 2013 16:15
Re: GLA-ČNB
Nu ano. Teď je ovšem otázka, co z toho plyne pro Mercedes... ;-)
Avatar - Dinar
28. 11. 2013 17:28
Re: GLA-ČNB
Přesně. :-) Jsem rád, že Adam potvrzuje mé domněnky, takovým "zákazníkům" se nový design směr Mercedesu líbí...
28. 11. 2013 23:09
Re: GLA-ČNB
co to znamená pro Mercedes? No řeknu to asi takhle, nepopírám, že zatím zákazníkem Mercedesu nejsem, tudíž máš pravdu, můj názor je ve vodách "kdyby". Jenže představ si doba se mění, lidi se mění. Nechci tu rozvíjet nějaké diskuse o tom kdo kolik vydělává apod. nicméně pokud se mé podnikání vyvine dle plánu, během pár let je i možné že se zákazníkem stát mohu a kdyby se styl Mercedesu nezměnil tímto směrem, určitě bych o něm neuvažoval.

Ale opusťme moje "kdyby". Mám pár známých, kterým se tyto moderní trendy líbí a na takový Mercedes mají a do budoucna o něm i někteří uvažují.

Jak říkám, doba se mění. Dražší "prémiové" auto už není dlouhý sedan se silným motorem, zadním náhonem a stylem pro šedesátileté podnikatele..
Avatar - Ji/Ri
28. 11. 2013 16:26
Re: GLA-ČNB
Členství Nízkých Bukev nechme stranou, umím si zvednout tlak i jiným způsobem.
Co se týká Mercedesu - myslím, že jde správně. Zatímco u Audi a BMW je recyklace, lépe řečeno cizelace, linií nosnou myšlenkou, tak MB je v designu vizionář. Čest jim, že se toho právě v tomto segmentu, kdy zákazník je z veliké části opravdu konzervativní, nebáli.
K GLA.... osobně bych dal přednost Volvu V40CC. To má, ač to bude znít divně, koule oproti cingrlátku od MB.

Jinak pěkné čtivo :yes:
Avatar - KANKUNEN
28. 11. 2013 16:30
Re: GLA-ČNB
GTI ty pochváliš prémiového cokoliv, ať tak nebo tak vždy top. Tentokrát ale jen souhlas.
MB opustil svůj důstojný vzhled ala důchod a jde do toho jako designérská světová jednička. Tady se musí i opěvovaná Mazda uklonit. Tohle auto je krásné a krásné bude, okoukání nehrozí, krásné auto je prostě krásné.
Avatar - Dinar
28. 11. 2013 17:24
Re: GLA-ČNB
Zajímavé, že pro Renaulty jedoucí přesně na této designové vlně tvarového a velikostního 1,5 násobku vhodné velikosti designových prvků, na vlně obrovských chromovaných ploch v kontrastu černého plastu, tedy pro tento Renault nemáš slova uznání, u Mercedesu je to designový předvoj. :-) No, nic, ale rád si vsadím, že s tímto designem sice zaujme MB zákazníky v nižších třídách, určitě bude prodávat i díky tomuto designu kvanta áček nebo géeláček, ale od stŕední výše to bude v Evropě postupně jen ústup ze slávy, a to ne kvůli motorům od Renaultu, ale kvůli designu od Renaultu. ;-)
Avatar - KANKUNEN
28. 11. 2013 17:43
Re: GLA-ČNB
O obsahu příspěvku nerozhoduje skutečný design, ale jen znak na kapotě.
28. 11. 2013 18:02
Re: GLA-ČNB
:-) Motory jsou skutečně neprominutelný lapsus, ovšem v tom designu ti nemohu přitakat. Jde to dále, tak daleko, že na to nemůžeme dohlédnout, v tom prostě Mercedes nezklame. Brzy to uvidíme například na novém Céčku.

Obecnější "problémek" spíše vnímám v tom, že prémioví výrobci sestupují do nižších velikostních pater. Je to na rozsáhlou diskusi a jistě se tu k tomu budeme opakovaně vracet.
29. 11. 2013 09:14
Re: GLA-ČNB
Myslím, že o velikostní patra nejde, jde o patra cenová - zkus si představit dobu deset let zpět a nové BMW pod půl mega = nemyslitelné. Základ hrubě přes šestset a to mimo jiné znamenalo klikotoče a plastový volant - tedy základ byl jen platforma, sloužící k dalšímu utrácení.
Dnes?
Jednička za čtyřipade stojí u každého BMW dealera a ve výbavě nic podstatného nechybí, X1 bez problémů pod sedmsetpade , trojka v podstatě taky...
A to se neobejde bez ústupků v kvalitě materiálů a výroby.
Mainstream nic moc neriskuje, když se rozhodne přesáhnout do prémie, ale pémie cestou k mainstreamu ztrácí prémiovost, a tak daleko asi vidíme všichni...

Nemůžu si pomoct, nejde se vyhnout srovnání A a třeba Golfu - za cenu A mám Golfa s parádní výbavou, pohonem a pocit z materiálů a zpracování jistě o nic horší, než v A (tady přiznávám, že jjsem je naživo nesrovnal, ale schválně to udělám, jen co dám do těla splašenému apostrofu :-) ). Přitom od Mercedesu dostanu taky "jen" hatchback předohrab, navíc s motorem od Renaultu a designem z Koreje (sorry) - proč, kruci, kupovat takový "ne-Mercedes" za mercedes cenu?
Já tu orientaci na Asii chápu, ale moje oko se kouká jinam...
29. 11. 2013 12:58
Re: GLA-ČNB
Já nevím, kde berete všichni tu Asii.
29. 11. 2013 17:42
Re: GLA-ČNB
Je to zprohýbané a přelinkované, zrovna Áčko mi přijde jako i30, jen s naroubovanými markantami MB - třeba CLSková horní linie bočních oken. Je to kvalitnější, ale příď je pro mně moc cirkusová (ne, že by na tom BMW 1 bylo líp, to snad dělali podle unavené sovy). A nevěřím, že by ty prolisy a vlnobití dělali kvůli eurodrzkům.
Na druhé straně je fakt, že tahle generace Áčka je první HB od MB, je o nástřel a uvidíme, jak se bude s časem měnit.
29. 11. 2013 13:23
Re: GLA-ČNB
Já bych ale řekl, že prémie "nemejnstrímovatí", v rámci segmentů se pořád jedná o ty samé prémiové vozy, s možností výbavení, kterou ti mainstream nenabízí, o image nemluvě. Ano, do áčkového merglu montují naftu od Renaultu, ale taky si můžeš koupit ačkové "áemgéčko" s 360 kobylami pod baubnou, u bavoru dokonce šestihrnek s hnaným zadkem. U prémie ti pomalu řeknou i jméno krávy, ze které je kůže na tvé palubní desce (ber hodně s nadsázkou) :-)
29. 11. 2013 17:44
Re: GLA-ČNB
Ano, v té možnosti utrácet za customizaci je prémie stále nepřekonatelná, o tom žádná...
Avatar - Emel
29. 11. 2013 09:55
Re: GLA-ČNB
Dnes podepisuju a souhlasím. Áčko (a přeneseně i GLÁčko a CLÁčko) správně chápou, že majestátní linie na kompaktním hatchi (sedanu, crossu) už tak majestátně nepůsobí. Pohled na BMW ukazuje, že s proporcemi malých aut je potřeba pracovat jinak... holt je třeba vzdát hold Ingolstadtu za jejich vyváženou A3 (jejíž prémiovost pak ovšem závisí na detailech jako světla a kola) a zároveň přijmout kompaktní Mercedesy jako vozy pro mladé a úspěšné, kteří od auta čekají více explicitního stylu (nechme teď stranou kreace typu AMG určené pro pouťový provoz).

U větších vozů už je to složitější... nicméně současné éčko je střiženo hodně konzervativně a žádný velký úspěch se také nekoná, možná i proto se Mercedes přiklání k odvážnějším liniím.
Avatar - rohYpnol
28. 11. 2013 17:18
Estetické galeje
GLA je zvláštní úkaz, který dokazuje, že i skvěle zmáknutá práce nemusí vést nutně ke skvělému výsledku. Kde je zakopaný pes?

Nepasují mi proporce, přední část je opravdu značně mohutná a prémiové proporce se nekonají, žádná atletická figura. Především ale design uhlazených linií mi zkrátka přijde pro SUV poněkud... nudný. Mercedes vlastně na GLA nepředvedl vůbec nic nového, jen jde o další klon nové třídy A, tentokrát v gumákách do lesa...

Výsledek není špatný, Mercedes to tak navíc evidentně chtěl. Audi má zkrátka náskok, její strategie na jeden model v různých velikostech zkrátka obchodně funguje. Jo, GLA je hezký, ale tohle už jsme tu měli...

Navíc mnohem zajímavější mi přijde i takové V40 XC, které sice je pojetím blíže k silnici, ale vzhledově mi přijde mnohem zajímavější :-!
Rozbalit vlákno
7
28. 11. 2013 18:15
Re: Estetické galeje
[odkaz] Postrádáš proporce?
Avatar - donPedro
28. 11. 2013 18:28
Re: Estetické galeje
Je to o úhlu fotografického pohledu, tohle [odkaz] je zas profil tuctovitého čehkoliv. Počkejme se tedy na live dojmy. Budou-li ovšem u mne jako u Áčka, tedy jde M-B se svým aktuláním deisgnovým jazykem naprosto mimo mne, Céčko tamo směřuje rovněž. A jak vidno výše, nejsem v tom sám.
28. 11. 2013 18:34
Re: Estetické galeje
No právě, že jde o úhel pohledu. Zrovna tak nelze tvrdit, že při čelním pohledu má mercedes zadní kola menší >:D Proporce jsou v pořádku. Teď už jde jen o to, pochopit designový záměr.
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2013 19:14
Re: Estetické galeje
Počkejme si na prodeje, uvažoval jsem že to koupím ale musím to vidět naživo ....... ideální k GLK.
Avatar - CHerokee
28. 11. 2013 20:27
Re: Estetické galeje
Kamarád si ho těž chce koupit, už čeká.
Avatar - Ji/Ri
28. 11. 2013 23:32
Re: Estetické galeje
..tak to už jste v té dlouhé řadě dva ? >:D ...jo, ono se to bude prodávat jako housky na krámě. Když je ve Francii nejprodávanější mini A.... i proto, kvůli fr. trhu šli do Ren motorů.
Avatar - rohYpnol
29. 11. 2013 16:15
Re: Estetické galeje
přesně tak. Tomuhle říkám prémiové proporce:

[odkaz]

GLA je naprosto nezajímavý, přední převis mohutný, prémiové proporce se prostě nekonají.

[odkaz]
28. 11. 2013 18:17
Cena
Za ty peníze se dá koupit i jiný, sic starší ale lepší Mercedes. Toto se mi líbí ale co třeba:
Přeplňovaný vznětový pětiválec 2,7 20V s přímým vstřikováním systémem Common Rail.
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2013 19:13
Re: Cena
Počkej si na řadový šestiválec, tedy jestli už máš našetřeno.
Avatar - CHerokee
28. 11. 2013 20:28
Re: Cena
Jezdím už v Mercedesech pár let... žádný starší nebyl lepší. Oni ty auta pořád zdokonalujou a vylepšujou. I třeba v drobných detailech.
28. 11. 2013 20:07
Cena
Co starsi mercedes, za tie peniaze mozes mat dokonca Octaviu. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
28. 11. 2013 21:45
ne/autorizovany servis
Ahoj,
moje zkusenost je takova, ze poskozena hlava motoru byla vycislena v autorizovanem servisu na castku 50.000Kc = vymena stara za novou. Auto stare 12 let.
Nesel jsem do toho, pochopitelne, a odvezl jsem auto do "sveho" neautorizovaneho servisu. Tam se na to podivali a rekli, ze to opravit pujde. Mohlo to byt pry horsi. Specializovany servis si rekl 7.000 za opravu hlavy a celkem to stalo asi 13.000.
Na svuj servis, kam jezdim nedam dopustit. Chovani skvele a pristup lidsky a selsky rozum na prvnim miste.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jenik3
28. 11. 2013 21:46
Re: ne/autorizovany servis
Omlouvam se, sem to nepatri. :-(
Avatar - Fortune Rayzor
28. 11. 2013 22:30
Was ist das man?
Náhled obrázku vedle článku dává jasně najevo, že je něco jinak. Otevírám fotogalerii - chvíle napětí, čelist letí volným pádem do sklepa. Asi jsem se musel ukliknout, pomateně mhouřím na titulek - Mercedes Benz GLA...
To nic, zmuchlaný předek jak po útoku batolete určitě zachrání elegantní linie boků a šmrncovní záď, jak to Merc vždycky uměl......nebo...taky...ne...
Proklikávání galerie jen umocňovalo pocit zoufalství...

Na tohle měl Mercedes vyčlenit jiný brand (ve stylu Infiniti či Lexus) nebo se vykašlat na zmuchlaniny, tohle konzervativec přes srdce neunese ani za deset let... ;-\ Na tyhle designový paskvily nám tu stačí korejec.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
29. 11. 2013 02:10
New MB - French technology as well as design effort...
... no thank you! :no:
Rozbalit vlákno
2
29. 11. 2013 02:58
Re: New MB - French technology as well as design effort...
Ádo ty umíš anglicky? To ti tleskám, ale doufám, že těch cizích jazyků neumíš víc. Kolik jazyků umíš tolikrát jsi člověkem a to by Vás Ádů bylo na jeden server až moc.
29. 11. 2013 08:30
Re: New MB - French technology as well as design effort...
...eště francouzsky >:-[]
29. 11. 2013 06:10
TAHY TUŽKOU
Nemíním se tu přít o vysoký technický úrovni vozů M-B. Přestává se mi ovšem líbit designový směřování. Připadá mi, že designéři Mercedesu ztratili tužku a návrh auta vzejde z předpokládanýho počtu kusů, který se mají prodat tu v Asii, tu v NA a třeba i v Evropě. Tak vznikne jakejsi požadavek, vloženej do počítače, kterej navrhne z pohledu jednotlivejch kusů nejglobálnější design.
Jejich tápání mi připadá jako "globální" jazyk Fordu...do toho se připletou požadavky na nárazový testy a vzniká něco, co se tu snažíme chápat jako progresivní a inovativní design.
Mercedes byla pro mě vždy jednoduchá luxusní linie, pár linek definujících hodnoty značky a hledat nedávnej propad prodejů v relativním konzervatismu je lichý. Problémem byl na takhle silnou značku nižší apel na kvalitu použitejch materiálů a snaha vrhnout i ne zcela doladěnou technickou novinku na trh.
Současný C, předchozí E, S, M, GL, SL, CLS vynikaly a stále vynikají čistotou, takovou, kterou designovej software zmatenej požadavkem na zvyšování prodejů v různejch částech světa a z toho vyplývajícím tvarovým gulášem není schopnej navrhnout.

Domnívám se, že návrháři z design centra M-B by měli zavzpomínat na ducha Bruno Sacca, vzít znovu do ruky tužky a začít navrhovat Mercedesy. Z dlouhodobýho hlediska je to trvanlivější řešení než jepičí trendy vlnobití s držkou neúspěšnýho boxera.
Rozbalit vlákno
7
29. 11. 2013 08:01
Re: TAHY TUŽKOU
Patříš mezi zdejší skupinku odborníků, která má jasno v tom, jak má vypadat asijský a evropský design. Z nějakého asi jen vám známého důvodu jste se rozhodli, že dnešní designový směr Mercedesu patří do Asie. Dle stejného oka i ten Kaplický byl asi Číňan a poslední laureát Pritzkerovy ceny Wang Šu bude asi z Prahy. Já Vám to vyvracet nebudu. Je to váš názor. Podle mě však design zaměřený na Čínu vzniká někde jinde. Jeho hlavním představitelem je dnes VW a Audi. Já to těmto značkám nijak nezazlívám. Čínský trh je pro ně důležitější než pro kohokoliv jiného a jejich design je v Číně evidentně přijímán velice kladně.
29. 11. 2013 08:29
Re: TAHY TUŽKOU
Ad 1) nepovažuju se za odborníka, ani jsem nenapsal nic o čínským nebo asijským designu

Ad2) komentuju směr tvarování evropský ikony prémiový třídy, který se mi nelíbí

Celej názor je jednoznačně subjektivní a nemusíš se s tím ztotožnit, ale to je tak jediný. Když vynecháš invektivy a snahu mě zařazovat kamkoliv rád si tvůj názor přečtu.
To, že je design v Číně přijímán kladně neznamená, že ho budu akceptovat já sám... Pokud se tím řídíš ty, to samý nečekej ode mě.
29. 11. 2013 08:40
Re: TAHY TUŽKOU
Já tě nikam nezařazuji. Sám jsi mně tam zapadl. Do skupinky věřící "asijskému vlnobití" a "evropskému čistému designu".
29. 11. 2013 08:42
Re: TAHY TUŽKOU
Kde to vidíš, předtucho? K diskuzi nic nemáš? :-)
29. 11. 2013 08:55
Re: TAHY TUŽKOU
Už ne. Svoje jsem napsal a víc se my už vysvětlovat nechce. Asijské vlnobití a evropský čistý design pro tebe téma k diskusi evidentně není.
29. 11. 2013 13:24
Re: TAHY TUŽKOU
Jak vypadá "asijský" design tak nějak definují výtvory asijských automobilek. Neříkám, že je to přesné (z hlediska teorie to bude celkem určitě špatně). A řada těch automobilů je určena primárně pro NA trh a prodávají se tam dobře (nemusí je však nutně prodávat design). Asijský tak asi funguje jako synonymum pro nevkusný, nevyvážený atp.

Pokud jde o Mercedes. Lze podle mne říci, že to není klasický německý styl. Fakt je, že design je určený trhem. Automobilka produkuje to, co si myslí, že se bude prodávat. Nový styl, který má přilákat nové zákazníky, nemusí být zrovna po chuti stávajícím. Já mezi ně patřím. Směr MB mi nedělá radost. Ztělesněním nádherného designu začátku tohoto tisíciletí je pro mne Aston Martin. Automobilka, kde pomalu uctívají staletími ověřený zlatý řez.

Asi největší šok pro mne je porovnání historie (jejich architekturu, keramiku, látky atd.) a současnosti. Kam se ztratila ta nádherná kultura.
Avatar - Emel
29. 11. 2013 13:50
Re: TAHY TUŽKOU
Už jsem tu několikrát naznačil, tak ještě jednou... respektuju tvůj a Dinarův názor, sám se ale řadím k opatrným optimistům, kterým design malých (!) Mercedesů nevadí, naopak... považují nové Áčko za jedno z nejlepších aut v segmentu.
29. 11. 2013 12:48
Také nejsem z nového vzhledu MB nadšen,
ale není vyloučeno, že je nyní Mercedes v jakési "Bangle-ovské" fázi, kdy se na něj bude nést z všech stran kritika, ale s odstupem času na ni budou ještě lidé vzpomínat se slzou v oku. Je problém design hodnotit dopředu. Tohle rozhodně není klasická a konzervativní elegance, ale to už u Mercedesu nejsou vozy dlouhou dobu. No uvidíme. Zatím se mi zdá, že poslední 2-3 generace většiny modelů MB stárnou designově dost rychle, tak třeba je právě tohle ten zvrat.
Rozbalit vlákno
0