Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz GLE: Nástupce třídy M je tady

Modernizované SUV dostalo úspornější motory. Novinkou v nabídce je plug-in hybrid.
Zpět na článek
26. 3. 2015 10:04
26. 3. 2015 10:26
26. 3. 2015 16:06
26. 3. 2015 10:31
26. 3. 2015 10:57
26. 3. 2015 10:48
26. 3. 2015 11:40
26. 3. 2015 11:47
26. 3. 2015 10:51
26. 3. 2015 12:31
26. 3. 2015 13:09
26. 3. 2015 14:57
26. 3. 2015 15:55
26. 3. 2015 23:41
26. 3. 2015 10:04
tak toto ne
V tejto kategórii by som išiel určite k susedom, lebo tie poločínske zadné svetlá, palubovka patlala patlala (to čo má byť za výduchy vedľa obrazovky), tento model (ani odchádzajúca gen) sa im nevydaril, tam by asi sedelo viac logo inej značky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
26. 3. 2015 12:44
Re: tak toto ne
na vzduchovom podvozku to ale jazdí parádne. S interiérom staršej verzie som tiež nemal nejaký problém, skôr naopak.
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2015 10:17
kto by si nepamatal
na prve M-ko z Jurskeho parku.... bejvavalo.....

tieto sucasne amorfne obludy od mercedesu ako GLE GLA CLA .... mi bohuzial uz nic nehovoria... to uz aj X6 od BMW je voci nim krasavec..... bohuzial .... za mna osobne velke nie.... tomuto dizajnu vraj premiovemu..... ved je to uplna tvarova bezradnost ... chcelo by to Peta Schreyera im tam poslat... aspon na mesiac dva .... nech im ukaze ako sa to robi....
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Magister
26. 3. 2015 10:56
Re: kto by si nepamatal
Nesouhlasím. konkrétně GLA a CLA jsou krásná auta. Otevři oči!
26. 3. 2015 11:09
Re: kto by si nepamatal
ani CLA sa nevydarilo (môj názor) a obe majú spoločné okrem komplikovaného dizajnu aj komplikované mená, v ktorých sa fakt nevyznám a logiku pozná asi len dotyčný autor. Kde sa podela krása jednoduchosti dizajnu a názvov, A, B, C, E, M? Prečo GLE, CLA? To je test iq alebo čo?
Avatar - iudex
26. 3. 2015 12:19
Re: kto by si nepamatal
Súhlasím, tie názvy sú tak mätúce, že sa v nich vyzná iba skutočný fanúšik M-B a možno predajca. Mimochodom večer idem na jednu akciu do Mercedesu, tak schválne vyskúšam predajcov, nakoľko tieto nové označenia (modelov i motorizácií) ovládajú. ;-)
Avatar - Kolouš
26. 3. 2015 12:59
Re: kto by si nepamatal
nazvy jsou po zmatku z minulych let prave velmi logicke
26. 3. 2015 13:20
Re: kto by si nepamatal
Vždyť to práve teď začíná smysl dávat:
A-> GLA
C-> GLC
E-> GLE
S-> GLS

+ to samý auto s promáčklou střechou GLE coupé, GLC coupé atd.
Avatar - iudex
26. 3. 2015 13:49
Re: kto by si nepamatal
To by malo istú logiku vtedy, ak by napr. GLE (doterajšie ML) malo základ v triede E (teda "Gelände" verzia E), čo evidentne nemá. No ak by i malo, i tak je to zbytočne komplikované.
26. 3. 2015 13:59
Re: kto by si nepamatal
Podle mě je stejně nutný koukat se na rozměry:
GLE (ML) = 4804mm délka
E = 4879mm

GLS (GL)=5120mm
S=5116mm

GLC (GLK)=4536mm
C=4590mm

co z čeho vychází je podle mě fuk
26. 3. 2015 15:31
Re: kto by si nepamatal
no dobre chlapci, ale je to ok, ak k tomu treba manuál a ak sa modely rozlišujú tretím písmenom v rade? Toto označovanie modelov sa robí pre zákazníka, interne si ho môžu volať aj emzetpeerix.
Avatar - AUDIRS6
26. 3. 2015 14:54
Re: kto by si nepamatal
Po velmi dlhej dobe s tebou nesuhlasim.
praveze po tom rozharanom pismenkovani ( a to aj v inych radach CL, SL, SLK ... 8-s ) to konecne bude davat fakt poriadny zmysel. :yes:
Ono - vychadza / nevychadza z niecoho... - myslim, ze kedysi ked ML 2.gen. zacala, tak sa pisalo, ze vychadza z platformy pre belke mercedesy, teda E - klasy, a ta 3. gen. je asi tak tretia, ako Passat bol B5 a B 5,5 :-) - technika len upravena z predchadzajucej a aj plechy boli len ako poriadny FL. Jo - narvali tam vtedy potrebnu elektroniku na dorovnanie urovne doby...
Ked to ich znacenie teraz ale porovnam s BMW a Audi, tak uz konecne maju vsetci vo vsetkom poriadok. Paradoxne za par rokov bode problem u Audi, resp. hned niekolko:
Nove male Q-cka, kde v poriadku je len Q1. Q2, Q4 = problem 8-s
no a este nanovo rozvinute spekulacie o minivozitku oproti Smartu - A0 = nezmysel, a dokonca som uz pocul uvahy o nazve "Junior" co ale dufam ze neprejde, lebo ak ano, potom by sa mohli najviac vyskierat majitelia Fabii I Junior... 8-s 8-s 8-s 8-s
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2015 16:58
Re: kto by si nepamatal
Ale no tak, přece nemusí mít stejný názor jako ty. Já je za krásná auta také nepovažuji ani náhodou.
26. 3. 2015 10:26
Proboha proč?
Možná bych i pochopil změnu jména...ale v rámci FL?
Marketingový záměr a touha zvýšit prodejní čísla v rámci této ne moc (designově) povedené gerenace?

Teda jak se mi nové C líbí, tak celá příhoda s GLx je pro MB až nedůstojná...
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2015 10:28
Roub
Záď vozu působí příliš robustně, až neohrabaně. Z bočního profilu je to jakási slátanina, která s dynamickou přídí nevytváří dokonalý celek. Nicméně interiér je bez výhrad, snad zamrzí pouze ten tablet, hlavně jeho rámeček je zbytečně moc velký. Je tam tak palec a půl černa.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lejbl
26. 3. 2015 16:06
Re: Roub
podla mna tento interier
[odkaz]

je asi tak o 2 rady na tom lepsie. ...
aj ked na zivo je na zivo...
Avatar - boost.
26. 3. 2015 10:31
Nein.
Už aby přišla nová generace. Tohle auto designově nefunguje. Zepředu to je ještě jde (bez těch obrovských otvorů u AMG), zezadu Čína a vevnitř chaos mezi starou přístrojovkou a tabletovým morem. Jako kdyby na poslední chvíli před představením konečně přišla dodávka displejů a lazy ass workers nezbylo nic jiného než vyrvat starý Command a herkulesem přilepit tabletík. Tohle není hodno značky, která pod logem na konci každé reklamy má "Das Beste oder Nichts."

Jel jsem krátkou trasu v ML 250 CDI. Co si pamatuji, je hlučný motor jak z traktoru a tvrdý (pasivní) podvozek... Asi bych neměl důvod jít do GLE místo X5, RRS nebo další.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Magister
26. 3. 2015 10:57
Re: Nein.
ML se vzduchovým pérováním je velmi pohodlné. Na mě až moc.
Avatar - skejpa
26. 3. 2015 10:48
MB ?
Mě tohle tak bolí... Když se podívám na krásné modely C, E a S... a pak vedle toho postavíte GL a GLE, to je jak kladivem do hlavy. Odporní nevkusní mastodonti. Celá ta kategorie SUV je parodie. Co to jako je Sport Utility Vehicle. Sport a Utility už ze zásady k sobě nejdou. Vysoké těžiště, vysoká spotřeba a kufr menší než v kombíku. Bezpečnost prakticky totožná. A pak ještě přidaj špatnej design a je to celé jen k pláči.
Rozbalit vlákno
2
26. 3. 2015 11:40
Re: MB ?
Sport Utility u SUV beru spíš jako pro převoz sportovního náčiní. :-)
Avatar - skejpa
26. 3. 2015 11:47
Re: MB ?
Ale nesmí ho být moc >:D Nebo může být vysoké, ne však rozměrné protože si pamatuju, že v první X5ce jsme při cestě na dovolenou museli zavazadla skládat na sebe až ke stropu aby jsme se vešli.
Avatar - Balkan
26. 3. 2015 10:51
novy volant
samozrjeme, viete tu vsetci ze som fetak na volanky a ich dizajn. Hrozne, ten hrackarsky z Ccka tam dali? Mne sa aktualny ML nepacil ked prisiel ale priznam sa zvykam si. Asi aj priority su dolezite, viete, je to auto ktore nie je az tak napadne ale ano..je to lepsie nieco nez Touareg a nic moc inak dizajn. "GLE" je len facelift. A nove veci. Snad len ten volant...to tazko prekusnem. Ale ja musim povedat ze dizajn je OK- tkay neurazi nepotesi, aj ked to je aj X5 podobne na tom :-)
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2015 11:35
Dodnes neviem...
...ci mal puovodny model oficialne oznacenie M alebo ML. vsade sa to uvadzalo inak. ked pre nic ine, tak aspon pre tuto zmenu (do modeloveho znacenia logicky zapadajucu) za mna palec hore :-) ten trapny tablet v pristrojovke si vsak vazne mohli odpustit!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
26. 3. 2015 12:31
Motorizácie
K dizajnu sa vyjadrovať nebudem, predbežne sa skôr prikláňam k skeptickému pohľadu kolegov (chcem si ale spraviť názor na nový dizajn M-B osobne dnes v salóne, hlavne chcem skúsiť GLE kupé).
Každopádne ma zaujal fakt, že Mercedes akoby nekládol dostatočný dôraz na dízlové motory, pričom zrovna tie tvoria gro predajov veľkých SUV. V ponuke sú len 2 dízle (oproti 4 benzínom), z toho ten štvorvalec je nepoužiteľný a dobrý je len na zníženie emisií modelu. Teda zostáva len jeden šesťvalec, ktorý si uzurpuje odhadom 75% predajov u nás. Tiež je výrazný odskok výkonov dízlov a benzínov: najslabší benzín začína o 55 kW vyššie, ako najsilnejší dízel. Tiež prepracované boli len benzínové motory (zvýšené výkony 500 a oboch AMG), na dízle sa očividne nesiahlo. Pozitívne aspoň hodnotím prechod k normálnemu označovaniu motorov, kde sa upustilo od ničnehovoriaceho označovania Bluetec na jednoduché a jednoznačné "d" ako dízel.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Kolouš
26. 3. 2015 13:03
Re: Motorizácie
400 benzin - idealni kompromis mezi kulturou chodu, vykonem a spotrebou.
Avatar - Hannu
26. 3. 2015 13:09
Rover jede...
Tak a tohle je poslední potřebný trumf do rukou Land Roveru, aby poslal celou prémiovou německou trojku v segmentu velkých (resp. i středních) SUV do...do Dikobrazu...

Design Q7 (minulé i současné), X5 a tohoto výtvoru je pro mě prostě k smíchu :no:
RR a Disco prostě jede :yes:
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2015 14:57
design
Evropa se snazi vyjit vstric cinskemu vkusu, asie zase poevropstuje a design tim strasne trpi.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lukas06
26. 3. 2015 23:41
Mercedes
Nechápu, co se s nima děje!
Umí krásná auta (i ty světla se podle mě povedli):
- třída A - pěkný
- třída S - nádhera
- třída C - super
- třída V - paráda

...a pak přijdou s GLE coupé, potom na tuto verzi namontují nesmyslná rovnátka....snad jsou to jen přešlapy....
Rozbalit vlákno
0