Diskuse

Mercedes-Benz GLE oficiálně: Nabídne speciální podvozek a vynikající aerodynamiku

12.9.2018

Nové velké SUV s trojcípou hvězdou na přídi dokazuje trend dnešní doby. Zpočátku ho pořídíte výhradně jako mildhybrid s benzinovým motorem pod kapotou.

 

  • 32 Reagovat !

    foto comper

    comper 12.09.  09:21

    GLE

    Interier ok az na tie lacno vyzerajuce sedadla, exterier s niektorymi divnymi tvarmi (najma svetla) to bude chciet cas aby si clovek zvykol. Odvaha predavat to len v benzine, som zvedavy na cisla z prvych mesiacov.
    • 21 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 12.09.  09:35

      « Re: GLE

      Tyto auta prodávat v benzínu je na ekologický zákaz. Nikdo nemusí v gazíku jezdit za 12 když to jde za 9 bez nějakého omezování.
      • 21 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 12.09.  09:42

        « Re: Re: GLE

        Jde o mild hybrid, spojený s novým R6. Spotřebu vidím kolem 10l/100km, M-B se tento motor povedl. BMW přichází s R6 a plug-in hybridem ve verzi 45e, takže si budou hezky šlapat na paty a to je jen dobře.

        Co bude s JLR? R6 mají už dva roky zpoždění, hybrid pouze ve spojení s R4...to je bída.
        • 10 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 12.09.  09:49

          « Re: Re: Re: GLE

          S GLC coupé se při normální jízdě nedostaneš s 250benzínem pod 9, kousky za 12. Proti starému 3,0 TDI katastrofa.
          • 11 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 12.09.  09:54

            « Re: Re: Re: Re: GLE

            S aktuálním dýzlem 350d se s GLE coupe nedá dostat v mixu pod 11l, Range sport, X5 s třílitrovými dýzly jezdí ve stejném režimu za 9, jinými slovy, je to čistě v tom, jak se který motor povedl.
            • 10 Reagovat !

              foto KANKUNEN

              KANKUNEN 12.09.  10:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: GLE

              11, to je katastrofa.
              • 10 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 12.09.  10:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                Ano, 11,5 si bral 165kW 3,0 tdi touareg ve stejném režimu, to bylo ale v roce 2006.
                • 00 Reagovat !

                  foto KANKUNEN

                  KANKUNEN 12.09.  10:23

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                  To ale ještě to pravé ořechové TDI. TDI bylo super až od doby, kdy mělo 176 kW, do té doby raději R6.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Dinar

                    Dinar 12.09.  10:32

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                    On měl touareg s nějakou výbavou přes 2,5 tuny, tehdejší převodovka taky nebyla, co ty současné, u GLE coupe s devítikvaltem s aerodynamičtější kastlí mě ta spotřeba docela překvapila.
                    • 10 Reagovat !

                      foto webpaja

                      webpaja 12.09.  10:59

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                      Je to močkou, navíc ty máš ještě V6. Když jsem ho měl v R-Klasse, tak pod 10 šel jen při lechtání.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Seabow

                        Seabow 12.09.  11:57

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                        paja Ty si mal R-ko? Nejake kratke hodnotenie? To je velmi zaujimave auto. Skoda, ze sa nedockalo nastupcu ale to je asi udel vacsiny MPV dneska. V takej R63 AMG to bol krasny nezmysel.
                        • 10 Reagovat !

                          foto webpaja

                          webpaja 12.09.  12:12

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                          R-Klasse pro ty, kteří chtějí prostor a pohodlí. Měl jsem 6-ti místnou Long verzi s každým jednotlivým samostatným sedadlem.
                          Pohodlí, relativní ticho, průměrná dynamika. Určitě se vyhnout podladěné V6d, ta už nejede.
                          Zpracování slušné, ale sem tam něco vrzlo. Prostor fantastický.

                          Vysoká hmotnost, houpavé pérování, rozváčné řízení se 4-mi otáčkami mezi polohami auto předurčují max ke svižné jízdě, ne však vyloženě rychlé. Ten kdo cestuje hodně po rovnějších úsecích nebo po dálnicích musel být nadšen.

                          Ideál je verze po FL ;-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto Seabow

                            Seabow 12.09.  12:24

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                            Dakujem, v podstate si presne napisal co som si aj myslel. Nove GLE myslim, ze exterier celkom dobre len ten tvar svetiel bude vyzadovat zvyk. Interier velmi dobre aj ked tie obrie obrazovky mi moc nerezu ale ine to uz nebude. Novy Turek, GLE, X5 no kupec v tejto triede sa bude dost potit pri vybere ak nema jasneho favorita. Este je tu trosku zvonku usadla ale v interieri stale velmi dobra Q7 a Range (RRS, Velar je asi mensi ci?). Zaujimave, ze zaciatok predaja len benzin ked uz maju hotove a aplikovane R6 dizle, mozno len nejake omeskanie kvoli emisiam a homologizacii.
                            • 00 Reagovat !

                              foto kesumb

                              kesumb 12.09.  12:41

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                              RRS je pořád nejhezčí, ale PHEV je s R4 a navíc je to docela drahý. Nevím jak dávají slevy, ale já tam nemám cestu. Takže u mě RRS odpadá. Velar mi přišel vcelku malej, navíc tím že nemám známýho v servisu/u distributora, tak se toho bojím.
                              Q7 se mi nelíbí, vím, že to není argument, ale já to fakt nechci.
                              Na MB mám sice cestu co se týká cen, ale zase mám na ně pifku za různý anabáze s SL, co mám. Ikdyž kdyby to byla nějaká extra pecka, asi bych zapomněl.
                              BMW jsem neměl a nemám ani zkušenosti, cesta by byla, je to varianta.
                              Tureg mě fakt láká, ale diesel nechci, 3,0 TSI je varianta. Ale krom spotřeby mám obavu i z toho, že 450Nm nebude na to auto nicmoc. Pokud bude PHEV s 3,0 tsi jako je v Cayenne tak je to jasná volba. Počkám do jara, pokud se neobjeví. Co mě trochu zarazilo je plastovej interiér. Zase tím celkem nebudu vybočovat z davu a podvozek je na vrcholu třídy.
                              • 00 Reagovat !

                                foto webpaja

                                webpaja 12.09.  13:07

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                                Jestli chceš primárně hybrid, do RRS bych nešel. Už jsem od prodejce tolikrát slyšel, že přijde R6 benzín a následně i hybrid a pořád nic.
                                JLR si v ČR prochází tím, čím si D3 už prošlo. Zvedání prodejů, zcela nový typ zákazníků a infrastruktura nalajnovaná na servis pár ks za měsíc. Poslední plácprdelka má služební auto, ale je problém, když potřebuješ náhradní. Pokud vezmu naši skupinu lidí, kteří šli do JLR přese mě nebo bývalého přispivatele na ACZ Matese, tak to je v souhrnu za +30mio za posledních 10 let, ale nijak jsem to při posledním jednání o nákupu RRS nepocítil, tak jsem šel jinam.
                                Přesto Jag i LR mám rád a minimálně jeden, byť jinak orientovaný vůz tam ještě vezmu.

                                Po aktuálních zkušenostech s F15 a olomouckým servisem asi nebudu řešit nic jiného než nástupce v nové generaci. U X5 45e mě odrazuje jen jediná věc a tou je ztráta gigantické díry pod podlahou kufru. Dám tam věci na závodění, na stavbu, tašky na týden mimo domov. O to se mi moc přijít nechce, ale pokud bude jezdit skvěle jsem ochoten jít na kompromis. Jinak 40 či 50d.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto kesumb

                                  kesumb 12.09.  14:02

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                                  Chtěl bych primárně PHEV, líbí se mi to technicky a navíc najedu cca 40tkm ročně s tím, že asi 10 až 12 cest je kolem 1000km/den. Čas od času jedu někam o víkendu, ale krom tohodle je většina po Praze, kde mám v garáži/kanceláři zásuvku. Navíc se mi ta technologie fakt líbí a oceňuju i okamžitou reakci na sešlápnutí plynu. A naftu nechci, už jsem toho měl dost a chci něco jinýho (není to objektivní, nemám si na co stěžovat, ale je to tak).
                                  Objem kufru mě taky zajímá, vozím auto čas od času až po strop, takže bych těch originálních 700l nebo kolik to má určitě využil. Nevím jak to ovlivní kufr u Touarega. U Cayenne je to asi 125l.
                                  Ale X5 by mě lákala, mám k tomu nějak lepší vztah než k MB. Navíc GLE bylo vždycky taková "Amerika". Na fotkách dobrý (interiér), ale naživo bída. No a pak bych to musel opravdu důkladně ozkoušet, protože minulý ML/GLE byla kraksna s jízdníma vlastnostma parníku a to včetně řízení.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto webpaja

                                    webpaja 12.09.  14:16

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                                    Kromě T8 nemám reálnou větší zkušenost. Tam mě systém zklamal.

                                    Vzhledem k tomu, jak se zlepšilo E v nové generaci doufám, že i GLE bude o mnoho lepší. Bohužel díky nájezdům mám SUV tak na 3 roky a pak znovu, tudíž ještě příští auto si budu moc dovolit v nejhorším případě s šestiválcovou naftou. Pak už to nebude pravděpodobně možné.
                                    U F15 jsem spokojen, dlouhodobě jezdím lehce pod 9, nijak se nežinýruju a brzdou provozu nejsem. ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto webpaja

                              webpaja 12.09.  13:10

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                              Velar mě uhranul. Fantasticky jezdící a pro mě prostorově dostatečné SUV. Mraky stylu, pohodlí i na velkých kolech a V6 nafta nebo benzín. Cenově však zcela konkuruje RRS.

                              To mi sedí nejvíc se silnějším naftovým šestiválcem, V8 není subjektivně o nic rychlejší, zvukově si díky utlumení nemají co vyčítat a spotřeba je s V6 o litr nížší.
                      • 00 Reagovat !

                        foto guze

                        guze 12.09.  20:00

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                        Můžu se zeptat kde jsi jezdil nejvíce? Město, dálnice ... ? Jezdil jsem staré R-ko 165kW CDi, jezdím R-ko po faceliftu a ani u jednoho jsem neměl problém dostat se pod 10l ...
                        • 00 Reagovat !

                          foto webpaja

                          webpaja 13.09.  15:23

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                          Méně okresky, více dálnice a město. Po městě těch 12 a dálnice 140kph cca 10 a víc, podle profilu trasy. Nejméně jsem zajel jednou po okresce těsně pod 8 litrů, ale brzo ráno, nulový provoz a jízda soustředěná na spotřebu.
                          Na druhou stranu prostor a luxus pro 4-6 lidí a spousta bagáže k tomu.
            • 01 Reagovat !

              foto happy-driver

              happy_driver 12.09.  11:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: GLE

              Blbosť, realita je iná.
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 12.09.  11:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                Co je blbost?
              • 10 Reagovat !

                foto Dinar

                Dinar 12.09.  12:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                To je realita mého GLE coupe za ujetých 13tis km, ano je to moc, ale úplně jako blbosť MB bych to neviděl. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto happy-driver

                  happy_driver 12.09.  13:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                  Tak to si dosť dobre neviem predstaviť tvoj jazdný štýl, alebo profily trasy. Pretože normálne GLE a GLE coupe s takýmto motorom (coupe má 20" disky, to druhé SUV tuším 19"), jazdia v priemere okolo 9-9,5l a zrovna na spotrebu ten jazdný štýl nehrajú. Kvôli tomu je 11l spotreba podľa mňa dosť mimo typické pásmo spotreby týchto áut a prezentovať to ako bežnú spotrebu nie je objektívne. Iste sú aj ľudia, ktorí jazdia ešte za viac, ale znovu opakujem, to nie je bežný priemer pre toto auto.
                  • 10 Reagovat !

                    foto Dinar

                    Dinar 12.09.  13:34

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                    Píšu svoji zkušenost, netvrdím, že jsou to obecné pravdy. Srovnávám spotřebu akt. GLE coupe s jeho předchůdci v mojí garáži, k tomu všude ještě extra podotýkám spotřeba "ve stejném režimu", tj. stejné trasy stejným stylem jezdil Range Sport, X5 a před nimi Touareg za spotřeby, které jsem uvedl, a to bych ještě řekl, že se jízdní styl, jak můj tak manželky, s postupujícím věkem spíše zklidňuje. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Dinar

                    Dinar 12.09.  13:38

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                    Mmch. E400 4motion s motorem, který se mi projevem velmi líbí, jezdila v mých rukách se spotřebou 12l, což je zhruba o 2l více, než stejným stylem jetá 540xi.

                    Naopak, u nové S400d jsem čučel, jeta stejným způsobem jako předfacelift S350d, která si řekla o 9,5 litrů, s novým motorem to bylo jen 8,2. Hodně dobré.
        • 00 Reagovat !

          foto kesumb

          kesumb 12.09.  11:41

          « Re: Re: Re: GLE

          Počkat, jako vážně bude X5 45e s R6?!?
          Sakra já čekám na Touarega s PHEV, ale pokud bude tohle tak nevím nevím. Navíc i tohle GLE se mi docela zvenčí líbí (ten vnitřek teda ne). A asi taky dostane nějakou 560e verzi..
          Pak teda si řekněme, že Touareg je v rámci třídy přesnej opak Passatu. Má sice prémiovej pohon a podvozek, ale interiér je přehlídka plastu včetně imitace prošití palubní desky nití.. Naopak Passat má na svoji cenu a třídu sice hezkej interiér (taky plastovej), ale zase levnej podvozek.
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 12.09.  11:49

            « Re: Re: Re: Re: GLE

            Jako vážně:

            [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto kesumb

              kesumb 12.09.  12:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: GLE

              Výborně, další hráč do hry. Oproti Touaregu má motor na nápravě a pokud to má vážně dojet 80km na elektřinu, navíc podle wltp, tak by to mohla být pecka. XC90 T8 mi ujelo v létě s klimou kolem 30, jistě 25 (nabitý ukazovalo trošku přes 40). Takže tohle by mohlo klidně dát 50-60. X5 měla v minulý verzi snad i aktivní stabilizátory pokud se nepletu.
              Ale každopádně díky za informaci, která potěšila.
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 12.09.  12:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                Teď stabilizátory i vzduchový podvozek, navíc natáčení zadní nápravy.
                • 00 Reagovat !

                  foto kesumb

                  kesumb 12.09.  12:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                  Výborně, takže totéž co Touareg (spíš asi bude jezdit po silnici líp). Už to má na stránkách i BMW CZ. Konečně začne v týhle kategorii být z čeho vybírat (Volvo nedám).
                  Sice bych radši VW, protože za BMW mě asi už budou veřejně pranýřovat, ale tohle vypadá fakt slibně.
                  • 00 Reagovat !

                    foto webpaja

                    webpaja 12.09.  12:22

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                    Jak Volvo nedáš? Jako z garáže nebo do garáže? :-)
                    • 10 Reagovat !

                      foto kesumb

                      kesumb 12.09.  12:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                      Jezdil jsem s T8 víkend a já na to auto prostě nejsem. Na jednu stranu mě bavil hybrid (ve městě jsem jezdil kolem 4l a i za míň) a kombinaci kolem 350km s 50% po dálnici 150km/h pod 9. Nadšenej jsem byl z ticha na palubě při jízdě na elektřinu.
                      Ale to auto bylo zbytečně tvrdý, navíc si myslím, že nemá stavitelný tlumiče ale jenom vzduchový pružení. Krom toho se to v každý zatáčce chová jinak. Jednou to jde po čumáku ven a napodruhý ve stejný zatáčce dávám kontra jak ve starým SL bez ESP. Ale najít tu hranu a proč to tak je se mi nepodařilo. Navíc ten Epohon 4x4 je takovej asi jako haldex v superbu, normálně to hrabe. No a poslední kapka jsou asistenty, kde se třeba adaptabilní tempomat vypne ve 130km/h. Jako vážně mě bude auto za 2,75mil. Kč. nutit jezdit pomalu na dálnici?! Nezlobte se na mě, ale každej VW včetně golfu má tohle lepší. A teda mimochodem se mi to líbí i víc než v MB. Když jedeš v superbu jako *, tak se nouzový brždění skoro nezapíná. Zatímco u C mě to několikrát vybrzdilo i v místě pro kamion. Nemluvě o tom, že v Superbu to jde celý vypnout, zatímco C tahá za volant pořád.
                      Takže já Volvo nedám, ale nechce se mi ani do MB. Protože moje servisní zkušenosti (nákup originál dílů) do toho starýho SL co mám, byl tristní. Ale BMW jsem neměl:-).
                      • 00 Reagovat !

                        foto Dinar

                        Dinar 12.09.  12:42

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                        Máme podobný pohled jak na XC90, tak na MB asistenty. >:D
                      • 10 Reagovat !

                        foto webpaja

                        webpaja 12.09.  12:57

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                        Tebou zmiňovaná nepředvídatelnost jde na vrub jednoznačně E-AWD, u T6 to tak není. Tam zůstává jen nepochopitelně tvrdý a nekomfortní podvozek. Na delších vlnách to houpe jako bárka a pokud je něco kratšího bouchne to jako handgranát pod kolem.

                        Asistenti M-B mají jednu velkou chybu. Nedají se defaultně vypnout. Je to průšvih na n-tou. Manželčino A200 by bylo skvělým autem, nemuset po každém nastartování deaktivovat asistent jízdy v pruzích, který se chová tak hystericky, že spíš nehodu způsobí, než by tě od ní ochránil.
                        Dinarovo E je hlupák zase skrz brzdový asistent spojený s radarem. Nebzpečné, i.diotské nastavení. BMW tohle nemá, JLR taky ne, nevím proč tím kazí modely. Každý z nich najel miliony testovacích km a muselo se to projevit.
                        • 00 Reagovat !

                          foto kesumb

                          kesumb 12.09.  14:06

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                          Já nechci být jako každý test v autosalonu, kde hlavní je jaký to má infotaiment a kolik USB zásuvek. Ale asistent jízdy v pruzích s adaptivním tempomatem je na dlouhý trasy po dálnici skvělá věc a nechci se s tím prát jako v tom C. Nechápu, proč to není schopný reagovat na jízdní styl jako ten Superb. Když jedeš pomalu, tak to "předkolizně" píska fakt dlouho dopředu, ale pokud jedeš plyn/brzda, tak to do toho zasahuje až v okamžiku, kdy tam jsou desítky centimetrů. Zatímco C to vybrzdí když je tam místo na minimálně auto.
                          Tohle je velkej fail.
                          Každopádně díky za diskuzi, mám auto do února a pak si můžu zase vzít další na půl roku, takže určitě počkám do toho února, jestli ten Touareg PHEV nebude. Pak se uvidí.
                          • 00 Reagovat !

                            foto webpaja

                            webpaja 12.09.  14:18

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                            ;-) :yes:
                            Já ocením vypinatelnou adaptivní funkci tempomatu. Běžně na dálnici s klasickým tempomatem, v kolnách pak adaptiv (u BMW nebo RRS to jde). Ostatní asistenti mi svítí nad panelem klimatizace v tlačítku oranžově, tedy vypnutí ;-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto kesumb

                              kesumb 12.09.  20:22

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GLE

                              Třeba u Golfu jde adaptabilní funkce tempomatu vypnout, u Škodovek to nejde..
      • 01 Reagovat !

        foto comper

        comper 12.09.  10:44

        « Re: Re: GLE

        Ludia su pri tomto type aut zvyknuty na naftu, dost tym riskuju pokles predajov. Sice badat narast benzinu aj v tejto triede, stale ale prevladaju naftaky.
    • 10 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 12.09.  10:57

      « Re: GLE

      Řekl bych, že čísla budou dobrá, protože příchod dieselu je jenom otázka týdnů a to, že benzín je uváděn na trh jako první určitě není úmysl Merce, ale jenom dopad nových homologačních procedur a jakmile diesel naběhne, tak to v Evropě bude opět o drtivé převaze dieselu.
      • 00 Reagovat !

        foto comper

        comper 12.09.  11:30

        « Re: Re: GLE

        Ak ide o par tyzdnov, potom je to v poriadku, ale mohlo to byt uvedene v clanku, lebo z toho som nadobudol dojem, ze skor ako buduci rok sa nafta ocakavat neda.
        • 10 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 12.09.  11:45

          « Re: Re: Re: GLE

          No začátek prodeje modelu je v roce 2019, takže ani tato benzínová verze se dříve než budoucí rok očekávat nedá. A do té doby jsou ještě minimálně 4 měsíce za které se myslím situace s homologacemi uklidní a na startu tak bude daleko víc motorizací.
  • 23 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 12.09.  09:23

    Zdařilá designová...

    ...evoluce s roztomilým nádechem prasečího rypáčku místo přední masky. Interiér vypadá pěkně a uklizeně. Při porovnání s Q7 je znát, že Audi pero bylo až příliš zdrženlivé.

    Designovým králem zůstává i přes věk stále RRS, ale X5 i GLE potěšily.
    • 10 Reagovat !

      foto 4bytelnykola

      4bytelnýkola 12.09.  09:47

      « Re: Zdařilá designová...

      mě to zezadu přijde úplnej VW:) ten ABC bude zajímavej, jsem zvědavej jak bude vypadat novej RRS >:-[]
    • 31 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 12.09.  09:57

      « Re: Zdařilá designová...

      Jo, tvarový základ MLka zůstal, plus aktuální markanty, je to úhledné, barva a kola doladí, tj. exterier dobrý, interier logicky o světelné roky lepší akt. modelu, hlavně infotainment/ovládací prvky, navíc v GLE se MB trochu odklonil od toho obloukového baroka, takže u mně dobrý. K tomu ty nové šestiválce, bude to ok. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 12.09.  11:48

        « Re: Re: Zdařilá designová...

        Ja síce nehovorím, že je to zlé, ale práve ten malý posun a tvrdohlavé trvanie na opozeranom tvare C a D stĺpika mi vadí, spolu s trošku guľato-bezpohlavným predkom. Aj niektoré detaily ma nenedchýňajú, napr. očividne falošný plastový "nasávací otvor" pod maskou, alebo úplne zbytočné držadlo pre vodiča na stredovom tuneli (naozaj sa vodič potrebuje držať madla?).
        Celkovo to ale nie je zlé, funguje to v rámci aktuálneho dizajnu Mercedesu, ale spomedzi prémiových veľkých SUV by som GLE nebral. Naopak kvitujem R6 benzín, to je tá správna konfigurácia pre prémiové auto. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 12.09.  12:40

          « Re: Re: Re: Zdařilá designová...

          Mě to nevadí, podobně jako hoffmeisterova křivka nebo tvar zadního sloupku golfu, jsou to věci které identifikují model. Nějakou "sportovně" stoupající spodní linku oken má dnes každý hyundai. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Machyrek

            Machýrek 12.09.  20:33

            « Re: Re: Re: Re: Zdařilá designová...

            S AMG paketem vypada tak dobre, ze bych ten hroznej C sloupek snad i rozchodil :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 13.09.  10:04

          « Re: Re: Re: Zdařilá designová...

          Ja v tom vidím veľkú inšpiráciu hlavne v druhej generácii ML a tá sa mi zvonka páčila zo všetkých najviac.
  • 00 Reagovat !

    foto Simpanz

    Šimpanz 12.09.  10:25

    Pěkné

    Exteriér bych dal hned za XC90, interiér je hezký až na to multikino, sice jsou ty displeje zapracované do palubky nejlépe ze všech současných modelů Merce, ale pořád to tam nějak divně bije do očí a mlátí se to se zbytkem palubky, tohle umí někteří konkurenti lépe i při použití velké plochy displejů.
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 12.09.  15:46

      « Re: Pěkné

      :yes: souhlas, jak se mi displaye přes celou palubku u E nelíbí, tak tady je to zapracovaný daleko líp.
  • 10 Reagovat !

    foto samuelovic

    samuelovič 12.09.  10:41

    medák

    mohu jen tišet závidět těm, co v tom jezdí
    • 10 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 12.09.  10:58

      « Re: medák

      Myslíš testovače Mercedesu? Jinak totiž ještě nikdo ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 12.09.  11:08

      « Re: medák

      Kamo já znám lidi co jezdí prémii a akorát do Lidela a těm bys nezáviděl.
      • 30 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 12.09.  12:06

        « Re: Re: medák

        Taky mimo jiné nakupuju v Lidlu...co je špatně? ;-)
        • 04 Reagovat !

          foto Nonsens

          Nonsens 12.09.  13:24

          « Re: Re: Re: medák

          že kúpiš prémiu a potom sa kŕmiš lowendom >:D
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 12.09.  14:04

            « Re: Re: Re: Re: medák

            Co je na rybách lowendového, na německém sýru atd?
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 12.09.  15:47

            « Re: Re: Re: Re: medák

            Tak to seš docela vedle.
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 12.09.  19:57

            « Re: Re: Re: Re: medák

            To je nonsens plést si lowend s diskontem... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Londonbridge

    Londonbridge 12.09.  10:53

    Pekne

    Uhladeny dizajn idealne asi v R6 dizly s 245 Kw. Ta spotreba tu nebude priorita majitel sa nebude triast na benzinke a nebude brzdit pistol ci tam da za 60 alebo 90 euri stavicku a tiez bude vypinat SS eco nezmyselny cudlik aby usetril deci nafty >:D
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 12.09.  14:56

      « Re: Pekne

      na mna dokonca posobi nielen uhladene ale z foto aj kompaktne ... nie je to take rozplacnute a hrudovite ako X5... je to akesi cistejsie a vlastne vcelku jednoduche linie ale tu je prave ta krasa... pritom mi to uz nepride ani bananovite ani nejake vajcoidne ako kalsicke medvede alebo to male GLA.... je to uz take fakt solidne ... hadam prve GLE ( ML ) ktore konecne chvalim za dizajn... a hoc to uplne prve ( ML ) na ktore si spominam este z filmu jursky park ( kde sa objavilo tusim este pred ofiko predajom ) mu dalo aj tento krasny az americky ladeny C stlpik a aj bolo prve ... tak nevyzeralo za mna celkovo moc dobre .. ale teraz je to uz ok .. toto je uz skutocne meda beda GLE ako sa patri :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto st-paul

    st.paul 12.09.  11:04

    Interiér

    Mercedes sa snaží zdokonaľovať aktuálne stvárnenie palubnej dosky započaté triedou S, ale mám pocit, že prestupuje na mieste a nevie, čo ďalej. Je to vecou vkusu, ale mne osobne napr. kombinácia barokových tvarov a hi-tech v spomínanom S-ku príde nevkusne, trieda M a A to už vylepšila a napr. aktuálny GLE sa znova snaží, za mňa to ale stále vyzerá divne. Príliš veľa rozdielnych geometrických tvarov a hlavne....to hliníkové (vzhľadom k cene predpokladám, že to je skutočne hliník) pozadie tlačidiel na volante bude za niekoľko mesiacov vyzerať strašne. O dielenskom spracovaní a úrovni materiálov nepochybujem, na fotkách je samozrejme full výbava. Ako vyzerá „prémia“ v základe sa môžeme presvedčiť napr. tu:
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 12.09.  11:50

      « Re: Interiér

      Tvl, obrázky 7 a 11 sú úplne desivé. >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 12.09.  11:52

      « Re: Interiér

      Je otázka na jakém trhu, u nás A1 bez infotainmentu nebude ;-)
  • 13 Reagovat !

    foto norday

    norday 12.09.  11:19

    Design

    .. Exteriéru je rozhodně krok zpět. Má to takovej prasečí čumák. Poslední model byl v tomto směru blízko dokonalosti
  • 00 Reagovat !

    foto honza-f

    honza_f 12.09.  11:21

    Exterier

    V diskusi mě překvapily pozitivní reakce na vzhled exterieru. Pro mě byl současný model rok od roku krásnější, jeho design dozrával, tohle na mě na fotkách působí trochu lacině, za mě designově jednoznačně od C dolů lacinost, od E nahoru naopak vytříbenost a krása (ať už cokoliv z řady E, S či nové CLS - to přímo miluju). Starší A a zvlášť pak CLA fakt nic moc. Nové Áčko to napravilo, ale tohle za mě ne, uvidíme co naživo... Působí to na mě jako takové minulé GLE, ze kterého se někdo snažil udělat auto pro mladé... Kdyby mi někdo řekl, že to je GLC, tak OK, ale to je za mě dnes skoro možná usedlejší a příjemnější (což od MB prostě očekávám).

    Jsem asi i přes nízký věk dost konzerva >:D
  • 00 Reagovat !

    foto happy-driver

    happy_driver 12.09.  11:27

    ***

    Tak som sa dočkal... :-! Som zvedavý, ako dlho budem naňho čakať.
  • 00 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 12.09.  11:36

    vidím to len ja?

    absolútny nesúlad predných a zadných svetiel, predné oblé, zadné ostré a tvar predných (nie grafika) je jak z modelov 20 rokov späť a to pridáva k efektu prasiatka.
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 12.09.  11:52

      « Re: vidím to len ja?

      Jj, to prasiatko tam trochu vidím aj ja, nemuseli to až tak guľatiť. Ja viem, aerodynamika a spotreba, ale trošku to dizajnu uškodilo. Aj keď sa na to bude dať zvyknúť, zase odpudivé to nie je, len proste také oblučké. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 12.09.  12:10

        « Re: Re: vidím to len ja?

        odpudivé určite nie, ale pri tej cenovke si človek môže zafrflať >:D
  • 20 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 12.09.  12:08

    Méďa

    Vnější design vypadá unyle až nudně, ale to je nakonec příjemná změna vedle vulgárně nabubřelé konkurence např. u BMW. V interiéru to vypadá, že ani v Mercedesu nečtou příspěvky místních Peugeotfans, a tudíž neví, že mechanické ovladače klimy jsou přežitek a archaismus. Za mě :yes: .
    • 10 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 12.09.  14:37

      « Re: Méďa

      suhlas... voci afektovanej a amorfnej X5 zrazu aky sympatak tento medved .. paci sa mi aj ten C stlpik este po vzore prveho ML.... aj blatniky su pekne... kusok uz take nie uplne okruhle... tieto detaily dodavaju nakoniec velke caro.... chvalim .. ale hlavne to posobi na mna akosi fakt stylovo a zaroven nie agresivne a premotivovane ani nafuknuto a beztvaro ako nejaka hruda ako v pripade X5/X6... :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 12.09.  14:36

    snad prve dobre

    vyzerajuce ML-ko ( pardon GLE ) za mna :yes: ... lebo vzdy mi prislo ze X5 to vie vizazou lepsie ale tentokrat tu za mna MB predviedol paradnu pracu [odkaz] --- je to take hranato-zaobleno-elegantno-sympaticke :yes: ... a zrazu mi tu tento look sedi daleko lepsie ako na C klasse a tych inych bananoch... tu to uz vyzera fakt pekne a foremne ... krasne blatniky.. krasny bocny profil... zaroven aj akesi pekne svaly bez zbytocneho tuku ako pri X6 ... ladi mi to... interier klasika proste predisplejovane svetelne farebne peklo ale asi to dnes uz inak nejde... o uspechu ale nemam najmensich pochyb ( techniku ani nespominam.. tu MB nemal nikdy problem ) ... toto bude megatrhak... tak zeby nakoniec sa mi okrem Gecka zacalo pacit aj GLE? .... aspon teda tieto dva nove SUV kusky od medveda ma uz skutocne akosi emocionalne uputali a posobia na mna sympaticky ( teda to klasicke velke G sa mi pacilo vzdy to je fakt ) :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 12.09.  17:14

    Pohon všech kol u šestiválcových verzí zajišťuje elektronicky ovládaná mezinápravová spojka

    Chápu že důležitějši je dnes konektivita a rozměry displejů, ale bylo by fajn ještě semtam v testech uvádět, která z náprav je poháněná trvale a která se jen připojuje. Starší generaci to možná stále ještě zajímá
    • 10 Reagovat !

      foto kesumb

      kesumb 12.09.  20:27

      « Re: Pohon všech kol u šestiválcových verzí zajišťuje elektronicky ovládaná mezinápravová spojka

      Spíš by mě zajímalo, jak s tímhle chtěji dosáhnout lepších vlastností v terénu/na silnici. Spojka je vždycky prostě spojka a neumí reflektovat rozdíly otáček kol na stejnejch stranách, což je na "písku" jedno, ale jinde to znát být může. Každopádně předpokládám, že se připojuje přední jako u posledního MB E AMG 63S...
      Prostě nejlepší podvozek kategorie (tím myslím technikou) má JLR (sportovní zadní diferenciál, uzávěrku prostředního, redukci, stavitelný stabilizátory, vzduch a stavitelný tlumiče), trochu zaostává koncern, kterej má navíc natáčení zadní nápravy, jinak řešený stabilizátory a vícekomorový vzduch, ale zase má motor před přední nápravou a nenabídne uzávěrku mezinápravy s redukcí. X5 má spojku stejně jako GLE.
      • 10 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 12.09.  20:41

        « Re: Re: Pohon všech kol u šestiválcových verzí zajišťuje elektronicky ovládaná mezinápravová spojka

        Otázka je, zda je ta informace o spojce vůbec pravdivá. Minulá/současná generace GLE má mezinápravový diferenciál s uzávěrkou a jestliže se v textu mluví o tom, že tato nová generace má "k dispozici offroadový paket s plně variabilním pohonem všech kol s redukcí" tak si nedovedu představit, jak to realizovat se spojkou. Pokud to doopravdy má spojku, tak máš pravdu, že je to oj€b a lepších vlastností na silnici ani v terénu nemohou ve srovnání s minulou generací dosáhnout, protože spojka neumožňuje dosáhnout ani stejných vlastností natož lepších.
        • 10 Reagovat !

          foto kesumb

          kesumb 12.09.  20:47

          « Re: Re: Re: Pohon všech kol u šestiválcových verzí zajišťuje elektronicky ovládaná mezinápravová spojka

          Asi máš pravdu:
          In the GLE 350 4MATIC, all-wheel drive will use a fixed transfer case splitting power half and half, front to rear. Braking will be used to prevent individual wheel spinning. The GLE 450 4MATIC, however, gets an electronically controlled multi-disc clutch, which can shift anything from 0- to 100-percent of the torque to the front or rear axles.
          Ostatně Cayenne má taky něco podobnýho, zaítmco Tureg má torsen..

          Jinde píší tohle:
          4MATIC: Available for the first time for models with six and eight-cylinder engines and the plug-in hybrid, fully variable all-wheel drive (Torque on Demand, TonD) controls the torque distribution between the front and rear axle from 01 00 % depending on the selected driving mode. With the optional Offroad package, and as a world first, likewise fully variable all-wheel drive (TonD) with a low and high range is available. This makes the GLE more off-road capable than ever.

          Zase jako pokud z toho půjde jako u M5 udělat tlačítkem zadokolka, možná bych ve jménu zábavy s 2,5 tunovým mastodontem, ten diferenciál oželel:)
          • 20 Reagovat !

            foto Ham-

            Ham. 12.09.  21:01

            « Re: Re: Re: Re: Pohon všech kol u šestiválcových verzí zajišťuje elektronicky ovládaná mezinápravová spojka

            Ano, z toho prvního odstavce mi plyne, že někde bude středový diferák, někde místo diferáku jenom haldex.
            Z toho druhého odstavce mi spíše plyne, že diferák bude všude a u offroad paketu bude mít ten diferák navíc řízenou svornost a to řízení svornosti se dnes často realizuje pomocí haldex spojky a nějaký matlafous z toho při překladu udělal spojku ve funkci rozdělování momentu mezi předkem a zadkem, což je něco úplně jiného.
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 13.09.  22:53

    Zvenku pěkné

    Vnější design se mi líbí moc, ale na tu palubku bych si asi musel dlouho zvykat.
    P.S. To asijské stvoření v minisedačce v kufru je toho německého chlápka manželka, kterou si přivezl z Thajska? >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 14.09.  08:18

    ach jo

    Chce to diesel, 4x4, manuální převodovku a ruční brzdu. To je tak nepochopitelné?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Statečný bojovník! Davídkovi (7) transplantovali játra. „Věděli jsme, že může zemřít,“ popsali rodiče

Statečný bojovník! Davídkovi (7) transplantovali…

Nepředstavitelné jsou pocity rodiče, když je jeho dítě pro závažné onemocnění odkázané na pomoc druhých a na…

Zkraťte si čekání na Vánoce s pořádnou porcí výher na losu Adventní kalendář

Zkraťte si čekání na Vánoce s pořádnou porcí výher…

Stírací losy od Sazky se v posledních letech staly příjemnou součástí vánočních svátků. Ještě před samotným…

 

iSport.cz

Satoranský v NBA zazářil. Trápícímu se Washingtonu zařídil obrat

Satoranský v NBA zazářil. Trápícímu se Washingtonu…

Basketbalista Tomáš Satoranský odehrál nejlepší utkání v sezoně NBA a 13 body, sedmi doskoky a třemi asistencemi…

Koše pro kvalifikaci EURO 2020: Česko nedostane Němce, mírně si polepšilo

Koše pro kvalifikaci EURO 2020: Česko nedostane…

Čeští fotbalisté obsadili v premiérovém ročníku Ligy národů UEFA dvacáté místo. Polepšili si tak o tři místa…

 

Reflex.cz

Stovky mrtvých vojáků v Československu. Historici odhalili ohromující počty obětí povinné vojny

Stovky mrtvých vojáků v Československu. Historici…

Odborníci z Vojenského historického ústavu vůbec poprvé po pádu totality v Česku spočítali, kolik vojáků zemřelo…

100 let nezávislosti Polska: Objevte turisticky zajímavá místa, kterými procházela historie

100 let nezávislosti Polska: Objevte turisticky…

Historie Polska je velmi komplikovaná a provázejí ji nejrůznější události, které ve svém důsledku ovlivnily i…