Gorden Wagener o designu vozů Mercedes-Benz (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

Gorden Wagener o designu vozů Mercedes-Benz (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

 

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Mercedes-Benz.

Gorden Wagener vede design Mercedesu od poloviny roku 2008, kdy ve funkci nahradil prof. Petera Pfeiffera. Před svým jmenováním zastával funkci šéfa Advanced Designu (oddělení pro vývoj koncepčních vozů).

Wagener se narodil 3. září 1968 v Essenu. Po studiích průmyslového designu v Essenu se zaměřil na design dopravních prostředků a absolvoval londýnskou Royal College of Art. Svou kariéru začínal v roce 1995 jako exteriérový designér a k Mercedesu se připojil o dva roky později. Pracoval na mnoha modelech a konceptech. Mezi nejznámější patří Vision SLR, koncept luxusní limuzíny budoucnosti F700 z roku 2007.

Tradice, jako jedna z hlavních hodnot značky, může být v práci designéra značně svazující. Gorden Wagener však říká, že to pro něj nikdy nebyl problém. Od poloviny roku 2008 vede design Mercedesu a zařadil se tak po bok velkých osobností designu, jakými byli Bruno Sacco, Peter Pfeiffer nebo Friedrich Geiger. Jak naznačují ostré hrany nových modelů, tradicí se Gorden Wagener nechává spoutávat, jen když je to nezbytné.

AutoDesign&Styling: Donedávna jsme u Mercedesu viděli jen samé oblé tvary. Dnes jsou pro trojcípou hvězdu charakteristické hlavně ostré hrany. Proč došlo ke změně?

Wagener: Nezměnili jsme strategii, jen ukazujeme, jak různorodé mohou být naše výrobky. Mnoho značek dělá všechna auta hodně podobná, protože nemají silnou identitu značky. My silnou značku máme a to nám umožňuje vnášet do našeho designu různorodost. V modelech tak můžeme více zdůraznit jejich účel. Například v křivkách třídy G najdeme hodně hran, protože jde o off-road, jejichž tvary jsou většinou hodně krabicové. Oproti tomu nový supersport SLS má křivky plynulejší.

AutoDesign&Styling: Co by měl mít každý správný Mercedes?
Wagener: V první řadě samozřejmě prémiový a velmi sofistikovaný design. Měl by vyzařovat velké sebevědomí, dokonalost, výkon, hodně tvarů... V interiéru velkou dávku luxusu, bez ohledu na to, jestli se díváme na třídu A, nebo S.

Mercedes musí vypadat jako Mercedes, když stojí, nebo je v pohybu, otázka je, jak toho dosáhnout. Je několik základních hodnot, které tvoří naší značku, a design je klíčem k tomu, jak je vizualizovat. Každý tvar vysílá určité vzkazy. Když se podíváte na něco, co je hranaté, máte pocit, že je to tvrdé, jiné tvary použijete, když chcete, abyste měl pocit, že je to měkké, sexy, přitažlivé a podobně. Nechcete přitom dosáhnout jen jednoho dojmu, ale několika najednou, a proto musíte do jednoho tvaru dostat vše, o čem tato značka je. A to je klíč. Je to obvykle nadčasovější design, který musí být ovšem také velmi emotivní.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…