Gorden Wagener o designu vozů Mercedes-Benz (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

Gorden Wagener o designu vozů Mercedes-Benz (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

 

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Mercedes-Benz.

Gorden Wagener vede design Mercedesu od poloviny roku 2008, kdy ve funkci nahradil prof. Petera Pfeiffera. Před svým jmenováním zastával funkci šéfa Advanced Designu (oddělení pro vývoj koncepčních vozů).

Wagener se narodil 3. září 1968 v Essenu. Po studiích průmyslového designu v Essenu se zaměřil na design dopravních prostředků a absolvoval londýnskou Royal College of Art. Svou kariéru začínal v roce 1995 jako exteriérový designér a k Mercedesu se připojil o dva roky později. Pracoval na mnoha modelech a konceptech. Mezi nejznámější patří Vision SLR, koncept luxusní limuzíny budoucnosti F700 z roku 2007.

Tradice, jako jedna z hlavních hodnot značky, může být v práci designéra značně svazující. Gorden Wagener však říká, že to pro něj nikdy nebyl problém. Od poloviny roku 2008 vede design Mercedesu a zařadil se tak po bok velkých osobností designu, jakými byli Bruno Sacco, Peter Pfeiffer nebo Friedrich Geiger. Jak naznačují ostré hrany nových modelů, tradicí se Gorden Wagener nechává spoutávat, jen když je to nezbytné.

AutoDesign&Styling: Donedávna jsme u Mercedesu viděli jen samé oblé tvary. Dnes jsou pro trojcípou hvězdu charakteristické hlavně ostré hrany. Proč došlo ke změně?

Wagener: Nezměnili jsme strategii, jen ukazujeme, jak různorodé mohou být naše výrobky. Mnoho značek dělá všechna auta hodně podobná, protože nemají silnou identitu značky. My silnou značku máme a to nám umožňuje vnášet do našeho designu různorodost. V modelech tak můžeme více zdůraznit jejich účel. Například v křivkách třídy G najdeme hodně hran, protože jde o off-road, jejichž tvary jsou většinou hodně krabicové. Oproti tomu nový supersport SLS má křivky plynulejší.

AutoDesign&Styling: Co by měl mít každý správný Mercedes?
Wagener: V první řadě samozřejmě prémiový a velmi sofistikovaný design. Měl by vyzařovat velké sebevědomí, dokonalost, výkon, hodně tvarů... V interiéru velkou dávku luxusu, bez ohledu na to, jestli se díváme na třídu A, nebo S.

Mercedes musí vypadat jako Mercedes, když stojí, nebo je v pohybu, otázka je, jak toho dosáhnout. Je několik základních hodnot, které tvoří naší značku, a design je klíčem k tomu, jak je vizualizovat. Každý tvar vysílá určité vzkazy. Když se podíváte na něco, co je hranaté, máte pocit, že je to tvrdé, jiné tvary použijete, když chcete, abyste měl pocit, že je to měkké, sexy, přitažlivé a podobně. Nechcete přitom dosáhnout jen jednoho dojmu, ale několika najednou, a proto musíte do jednoho tvaru dostat vše, o čem tato značka je. A to je klíč. Je to obvykle nadčasovější design, který musí být ovšem také velmi emotivní.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Mercedes-Benz Design Rozhovor

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…