GWA Ciento Once: Mercedes-Benz C111 se vrací

GWA Ciento Once: Mercedes-Benz C111 se vrací

 
 

Společnost GWA hodlá oživit design slavného konceptu Mercedes-Benz C111 z roku 1970 prostřednictvím vlastního modelu pojmenovaného Ciento Once.

Společnost GWA vede texaský designér Arturo Alonso, který se do povědomí Evropanů poprvé dostal v roce 2008, když představil studii moderní úpravy designu klasického Bentleye S3.

Srdce Arturo Alonsa ovšem bije pro značku Mercedes-Benz. Jeho prvním vozem, který mimochodem stále vlastní je Mercedes-Benz 220S z roku 1964. Společnost GWA se navíc specializuje na úpravy vozů s třícípou hvězdou na přídí a Ciento Once není prvním pokusem o omlazení některé ze stuttgartských legend.

Na počátku roku 2009 světu představil svou modernizaci klasického Gullwingu 300 SL. Tu vytvořil ve spolupráci s německou společností Gullwing-AG, která je výrobce věrné repliky slavného Mercedesu. V druhé polovině roku 2009 se Arturo Alonso pustil i do moderního SLS AMG a přiblížil jej vzhledově jeho vzoru z padesátých let.

V loňském roce rozjel Arturo Alonso vlastní podnik GWA a vedle úprav kupé SLS AMG, současné třídy E a slavné Pagody se chystá nabídnout i vlastní model Ciento Once. Design tohoto supersportu je inspirován druhým provedením Mercedesu C111 z roku 1970.

Arturo Alonso se při navrhování designu svého modelu nedrží striktně originálu a jeho linie mírně upravuje. Ciento Once se od C111 odlišuje lehce pozměněným tvarem přídě, na níž přibyl spoiler, umístěním znaku, provedením hlavních světlometů nebo zadní kapoty a použitím výsuvného spoileru.

V interiéru Ciento Once odkazuje na svůj vzor látkou použitou na čalounění sedadel a především tvarem palubní design. Nejsympatičtější připomínkou Mercedesu C111 je umístění autorádia ve svislé poloze na středové konzole stejně jako u originálu, v němž bylo takto umístěno autorádio značky Becker.

Základem GWA Ciento Once bude trubkový prostorový rám, v němž má být před zadní nápravou uložen vidlicový dvanáctiválec Mercedes-Benz M120 s výkonem 304 kW (414 k). Tato pohonná jednotka má pohánět kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové převodovky Cima.

Rozvor náprav u Ciento Once má být s hodnotou 2616 mm o něco kratší než u originálu a pohotovostní hmotnost okolo 1400 kg je naopak vyšší než u C111 (vůz z roku 1970 vážil 1240 kg). Dvoumístné kupé bude stát na kolech GWA Type A obutých do pneumatik o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 295/30 R20 vzadu. Brzdový systém bude pocházet z Mercedesu S55 AMG.

GWA Ciento Once s hliníkovou karoserií ve stříbrné barvě bude podle tiskových materiálů svého tvůrce postaven pouze v jednom jediném exempláři.

Mercedes-Benz C111

Dvoumístné kupé Mercedes-Benz C111 vybavené křídlovými dveřmi ohromilo svět poprvé v roce 1969 při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Podle původních plánů automobilky se nemělo jednat o pouhou designérskou studii a pojízdnou laboratoř, ale o plnohodnotného nástupce slavného 300 SL z padesátých let.

Prototyp s karoserií v oranžové barvě při své premiéře přitahoval pozornost svými čistými liniemi i technikou ukrytou pod karoserií, ze jejíž design byl zodpovědný tým, který vedl Bruno Sacco. První verzi C111 z roku 1969 poháněl třírotorový motor podle patentu Felixe Wankela, poskytující výkon 206 kW (280 k).

Již v roce 1970 mělo premiéru druhé provedení s označením C111-II, které je možné identifikovat podle dvou kulatých světlometů v nízké masce, dvou rozměrných výdechů v přední kapotě a otevřených boků na krytu motoru. K ocelovému šasi připevněná karoserie ze sklolaminátu měla u této verze součinitel odporu vzduchu 0,325. Mercedes-Benz C111-II měl ve své zádi čtyřrotorový motor, který z celkového objemu 2,4 litru poskytoval výkon 257 kW (349 k).

Právě na svou dobu moderní a zároveň módní pohonná jednotka se stala achilovou patou Mercedesu C111.Vývojovému týmu se totiž nedařilo dosáhnout spolehlivosti, na níž byli zákazníci zvyklí u zážehových a vznětových motorů značky Mercedes-Benz.

Neuspokojivá byla i spotřeba paliva, která se údajně stále pohybovala okolo 20 litrů benzinu na 100 km. Vývoj Wankelova motoru byl u Mercedesu v roce 1971 zastaven a z nadějného projektu se stala pojízdná laboratoř. Ve stejném roce byl uveden C111-II D, který posloužil při vývoji přeplňovaných vznětových motorů.

Mercedes-Benz navázal na své původní oranžové koncepty z počátku sedmdesátých let v roce 1977 stříbrným prototypem C-111-III poháněným turbodieselem. Jeho přeplňovaný vznětový pětiválec poskytoval výkon 169 kW (230 k) a karoserie měla neuvěřitelný součinitel aerodynamického odporu 0,191. Posledním v řadě byl rekordní C111-IV s přeplňovaným benzinovým osmiválcem o objemu 4,8 litru z roku 1979.

Spolupracujeme s TipCars.com
Dalík vyvázl, soud vrátil případ na začátek Dalík vyvázl, soud vrátil případ na začátek

Nejvyšší soud (NS) zrušil odsuzující verdikt nad…

Státní pojišťovna EGAP propadla do ztráty 1,25 miliardy, příčinou je i elektrárna v Turecku Státní pojišťovna EGAP propadla do ztráty 1,25 miliardy, příčinou je i elektrárna v Turecku

Státní pojišťovna EGAP loni vykázala ztrátu 1,25 miliardy…

Sobotka chce odvolat Babiše. Ten jde na Hrad Sobotka chce odvolat Babiše. Ten jde na Hrad

Premiér podezřívá ministra financí, že ošidil stát na…

Velké sítě lékáren vydělávají i díky svým e-shopům Velké sítě lékáren vydělávají i díky svým e-shopům

O postavení jedničky v elektronickém prodeji léků se…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 






 
Auta 3 pomalu míří do kin. Mrkněte na pořádný trailer!

Auta 3 pomalu míří do kin. Mrkněte na pořádný trailer!

Dnes 15:55

Třetí díl komiksové série Auta bude opět vyprávět příběh Bleska McQueena. Jeho role se ale změní, z nadějného mladíčka bude zkušený závodník bojující s mladšími jezdci.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Rajtoralovo (†31) tělo je v Česku: Rakev s ostatky přiletěla ranní linkou

Rajtoralovo (†31) tělo je v Česku: Rakev s ostatky…

Z Turecka, kde fotbalistovi Františku Rajtoralovi (†31) neplatili a kde vysedával na lavičce, chtěl utéct.…

 

iSport.cz

Slavná trofej v Česku! V Praze můžete vidět pohár pro šampiona Ligy mistrů

Slavná trofej v Česku! V Praze můžete vidět pohár…

Do Prahy na 48 hodin zavítala trofej pro šampiony fotbalové Ligy mistrů. Fanoušci budou moci na vlastní oči…

Rajtoralův přítel Střihavka: Únava? Nesmysl, trpěl vážnou poruchou

Rajtoralův přítel Střihavka: Únava? Nesmysl, trpěl…

Měl k němu blízko. Jako k vlastnímu bratrovi. Bývalý útočník David Střihavka (34) působil se zesnulým Františkem…

 

Reflex.cz

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat dokončená barcelonská Sagrada Familia

Video z budoucnosti. Podívejte se, jak bude vypadat…

Stavební práce začaly už v roce 1882 a stále ještě nejsou hotovy. I přesto je katedrála Sagrada Familia ve…

Fantastické ostrovy, kde nevládnou lidé, ale zvířata: Kočky, králíci, kraby, prasata, či koně

Fantastické ostrovy, kde nevládnou lidé, ale…

Na světě existují místa, kde „vládnou“ spíše zvířata, než lidé. Není jich málo a zajímavé je, že jsou to…