GWA Ciento Once: Mercedes-Benz C111 se vrací

GWA Ciento Once: Mercedes-Benz C111 se vrací

 
 

Společnost GWA hodlá oživit design slavného konceptu Mercedes-Benz C111 z roku 1970 prostřednictvím vlastního modelu pojmenovaného Ciento Once.

Společnost GWA vede texaský designér Arturo Alonso, který se do povědomí Evropanů poprvé dostal v roce 2008, když představil studii moderní úpravy designu klasického Bentleye S3.

Srdce Arturo Alonsa ovšem bije pro značku Mercedes-Benz. Jeho prvním vozem, který mimochodem stále vlastní je Mercedes-Benz 220S z roku 1964. Společnost GWA se navíc specializuje na úpravy vozů s třícípou hvězdou na přídí a Ciento Once není prvním pokusem o omlazení některé ze stuttgartských legend.

Na počátku roku 2009 světu představil svou modernizaci klasického Gullwingu 300 SL. Tu vytvořil ve spolupráci s německou společností Gullwing-AG, která je výrobce věrné repliky slavného Mercedesu. V druhé polovině roku 2009 se Arturo Alonso pustil i do moderního SLS AMG a přiblížil jej vzhledově jeho vzoru z padesátých let.

V loňském roce rozjel Arturo Alonso vlastní podnik GWA a vedle úprav kupé SLS AMG, současné třídy E a slavné Pagody se chystá nabídnout i vlastní model Ciento Once. Design tohoto supersportu je inspirován druhým provedením Mercedesu C111 z roku 1970.

Arturo Alonso se při navrhování designu svého modelu nedrží striktně originálu a jeho linie mírně upravuje. Ciento Once se od C111 odlišuje lehce pozměněným tvarem přídě, na níž přibyl spoiler, umístěním znaku, provedením hlavních světlometů nebo zadní kapoty a použitím výsuvného spoileru.

V interiéru Ciento Once odkazuje na svůj vzor látkou použitou na čalounění sedadel a především tvarem palubní design. Nejsympatičtější připomínkou Mercedesu C111 je umístění autorádia ve svislé poloze na středové konzole stejně jako u originálu, v němž bylo takto umístěno autorádio značky Becker.

Základem GWA Ciento Once bude trubkový prostorový rám, v němž má být před zadní nápravou uložen vidlicový dvanáctiválec Mercedes-Benz M120 s výkonem 304 kW (414 k). Tato pohonná jednotka má pohánět kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové převodovky Cima.

Rozvor náprav u Ciento Once má být s hodnotou 2616 mm o něco kratší než u originálu a pohotovostní hmotnost okolo 1400 kg je naopak vyšší než u C111 (vůz z roku 1970 vážil 1240 kg). Dvoumístné kupé bude stát na kolech GWA Type A obutých do pneumatik o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 295/30 R20 vzadu. Brzdový systém bude pocházet z Mercedesu S55 AMG.

GWA Ciento Once s hliníkovou karoserií ve stříbrné barvě bude podle tiskových materiálů svého tvůrce postaven pouze v jednom jediném exempláři.

Mercedes-Benz C111

Dvoumístné kupé Mercedes-Benz C111 vybavené křídlovými dveřmi ohromilo svět poprvé v roce 1969 při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Podle původních plánů automobilky se nemělo jednat o pouhou designérskou studii a pojízdnou laboratoř, ale o plnohodnotného nástupce slavného 300 SL z padesátých let.

Prototyp s karoserií v oranžové barvě při své premiéře přitahoval pozornost svými čistými liniemi i technikou ukrytou pod karoserií, ze jejíž design byl zodpovědný tým, který vedl Bruno Sacco. První verzi C111 z roku 1969 poháněl třírotorový motor podle patentu Felixe Wankela, poskytující výkon 206 kW (280 k).

Již v roce 1970 mělo premiéru druhé provedení s označením C111-II, které je možné identifikovat podle dvou kulatých světlometů v nízké masce, dvou rozměrných výdechů v přední kapotě a otevřených boků na krytu motoru. K ocelovému šasi připevněná karoserie ze sklolaminátu měla u této verze součinitel odporu vzduchu 0,325. Mercedes-Benz C111-II měl ve své zádi čtyřrotorový motor, který z celkového objemu 2,4 litru poskytoval výkon 257 kW (349 k).

Právě na svou dobu moderní a zároveň módní pohonná jednotka se stala achilovou patou Mercedesu C111.Vývojovému týmu se totiž nedařilo dosáhnout spolehlivosti, na níž byli zákazníci zvyklí u zážehových a vznětových motorů značky Mercedes-Benz.

Neuspokojivá byla i spotřeba paliva, která se údajně stále pohybovala okolo 20 litrů benzinu na 100 km. Vývoj Wankelova motoru byl u Mercedesu v roce 1971 zastaven a z nadějného projektu se stala pojízdná laboratoř. Ve stejném roce byl uveden C111-II D, který posloužil při vývoji přeplňovaných vznětových motorů.

Mercedes-Benz navázal na své původní oranžové koncepty z počátku sedmdesátých let v roce 1977 stříbrným prototypem C-111-III poháněným turbodieselem. Jeho přeplňovaný vznětový pětiválec poskytoval výkon 169 kW (230 k) a karoserie měla neuvěřitelný součinitel aerodynamického odporu 0,191. Posledním v řadě byl rekordní C111-IV s přeplňovaným benzinovým osmiválcem o objemu 4,8 litru z roku 1979.

Spolupracujeme s TipCars.com
Francie žaluje Amazon za zneužití postavení na trhu Francie žaluje Amazon za zneužití postavení na trhu

Francouzská vláda podala k pařížskému obchodnímu soudu…

Komentář Tomáše Prouzy: Babišova promarněná šance Komentář Tomáše Prouzy: Babišova promarněná šance

Obraz České republiky v zahraničí není nijak povzbudivý.…

Sokolovská uhelná připraví pozemky pro stavbu polygonu pro BMW Sokolovská uhelná připraví pozemky pro stavbu polygonu pro BMW

Sokolovská uhelná (SUAS) se bude podílet na přípravě…

Byznys nám roste pod rukama, říká šéf Linetu Frolík Byznys nám roste pod rukama, říká šéf Linetu Frolík

Skupina Linet, která je čtvrtým největším výrobcem…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

 





 
Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Dnes 08:00

Avia se po ukončení produkce v roce 2013 letos pod vedením nového vlastníka vrátila zpět k výrobě nákladních vozidel a svým zákazníkům nabízí širokou paletu verzí modelové řady D.




Blesk.cz

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským nádražím a Barrandovem jezdí autobusy

V Praze 5 se srazily tramvaje: Mezi Smíchovským…

Od devíti hodin nejezdí tramvaje mezi Hlubočepy a Zlíchovem. Došlo tady ke srážce dvou tramvají. Místo nich mezi…

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce u ISIS setkala se svou matkou

„Zničila jsem si život!“: Školačka Linda se po roce…

Německá školačka Linda Wenzel ve svých teprve patnácti letech utekla z domova, aby se stala tzv. „nevěstou…

 

iSport.cz

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl důležitou oporou

K Eratovi vzhlížíme s respektem, říká Furch. Sám byl…

PŘÍMO Z MOSKVY | Gólmani znovu potvrdili svou kvalitu. Dominik Furch s Pavlem Francouzem na ruském Channel One…

Veteráni s přehledem, šanci chytili i brankáři. Co ukázal národní tým?

Veteráni s přehledem, šanci chytili i brankáři. Co…

Bravo! Český národní tým zvládl závěrečnou prověrku před únorovými olympijskými hrami skvěle, na Channel One…

 

Reflex.cz

Babiš vydírá. Pokud nepřijde vánoční zázrak, v červnu mohou být demonstrace, říká Pečinka

Babiš vydírá. Pokud nepřijde vánoční zázrak, v…

Komentátor Bohumil Pečinka spatřuje ve vizi vládnutí Andreje Babiše podobnost s fašistickou Itálií. Podle něj…

Dívku nepustili na promoci, čerstvá magistra práv si odmítla sundat hidžáb

Dívku nepustili na promoci, čerstvá magistra práv si…

Udělala státní zkoušku z právní vědy, na promoci ji ale nepustili. Odmítla totiž sundat svůj hidžáb, který si na…