reklama


GWA Ciento Once: Mercedes-Benz C111 se vrací

GWA Ciento Once: Mercedes-Benz C111 se vrací

 
 

Společnost GWA hodlá oživit design slavného konceptu Mercedes-Benz C111 z roku 1970 prostřednictvím vlastního modelu pojmenovaného Ciento Once.

Společnost GWA vede texaský designér Arturo Alonso, který se do povědomí Evropanů poprvé dostal v roce 2008, když představil studii moderní úpravy designu klasického Bentleye S3.

Srdce Arturo Alonsa ovšem bije pro značku Mercedes-Benz. Jeho prvním vozem, který mimochodem stále vlastní je Mercedes-Benz 220S z roku 1964. Společnost GWA se navíc specializuje na úpravy vozů s třícípou hvězdou na přídí a Ciento Once není prvním pokusem o omlazení některé ze stuttgartských legend.

Na počátku roku 2009 světu představil svou modernizaci klasického Gullwingu 300 SL. Tu vytvořil ve spolupráci s německou společností Gullwing-AG, která je výrobce věrné repliky slavného Mercedesu. V druhé polovině roku 2009 se Arturo Alonso pustil i do moderního SLS AMG a přiblížil jej vzhledově jeho vzoru z padesátých let.

V loňském roce rozjel Arturo Alonso vlastní podnik GWA a vedle úprav kupé SLS AMG, současné třídy E a slavné Pagody se chystá nabídnout i vlastní model Ciento Once. Design tohoto supersportu je inspirován druhým provedením Mercedesu C111 z roku 1970.

Arturo Alonso se při navrhování designu svého modelu nedrží striktně originálu a jeho linie mírně upravuje. Ciento Once se od C111 odlišuje lehce pozměněným tvarem přídě, na níž přibyl spoiler, umístěním znaku, provedením hlavních světlometů nebo zadní kapoty a použitím výsuvného spoileru.

V interiéru Ciento Once odkazuje na svůj vzor látkou použitou na čalounění sedadel a především tvarem palubní design. Nejsympatičtější připomínkou Mercedesu C111 je umístění autorádia ve svislé poloze na středové konzole stejně jako u originálu, v němž bylo takto umístěno autorádio značky Becker.

Základem GWA Ciento Once bude trubkový prostorový rám, v němž má být před zadní nápravou uložen vidlicový dvanáctiválec Mercedes-Benz M120 s výkonem 304 kW (414 k). Tato pohonná jednotka má pohánět kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové převodovky Cima.

Rozvor náprav u Ciento Once má být s hodnotou 2616 mm o něco kratší než u originálu a pohotovostní hmotnost okolo 1400 kg je naopak vyšší než u C111 (vůz z roku 1970 vážil 1240 kg). Dvoumístné kupé bude stát na kolech GWA Type A obutých do pneumatik o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 295/30 R20 vzadu. Brzdový systém bude pocházet z Mercedesu S55 AMG.

GWA Ciento Once s hliníkovou karoserií ve stříbrné barvě bude podle tiskových materiálů svého tvůrce postaven pouze v jednom jediném exempláři.

Mercedes-Benz C111

Dvoumístné kupé Mercedes-Benz C111 vybavené křídlovými dveřmi ohromilo svět poprvé v roce 1969 při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Podle původních plánů automobilky se nemělo jednat o pouhou designérskou studii a pojízdnou laboratoř, ale o plnohodnotného nástupce slavného 300 SL z padesátých let.

Prototyp s karoserií v oranžové barvě při své premiéře přitahoval pozornost svými čistými liniemi i technikou ukrytou pod karoserií, ze jejíž design byl zodpovědný tým, který vedl Bruno Sacco. První verzi C111 z roku 1969 poháněl třírotorový motor podle patentu Felixe Wankela, poskytující výkon 206 kW (280 k).

Již v roce 1970 mělo premiéru druhé provedení s označením C111-II, které je možné identifikovat podle dvou kulatých světlometů v nízké masce, dvou rozměrných výdechů v přední kapotě a otevřených boků na krytu motoru. K ocelovému šasi připevněná karoserie ze sklolaminátu měla u této verze součinitel odporu vzduchu 0,325. Mercedes-Benz C111-II měl ve své zádi čtyřrotorový motor, který z celkového objemu 2,4 litru poskytoval výkon 257 kW (349 k).

Právě na svou dobu moderní a zároveň módní pohonná jednotka se stala achilovou patou Mercedesu C111.Vývojovému týmu se totiž nedařilo dosáhnout spolehlivosti, na níž byli zákazníci zvyklí u zážehových a vznětových motorů značky Mercedes-Benz.

Neuspokojivá byla i spotřeba paliva, která se údajně stále pohybovala okolo 20 litrů benzinu na 100 km. Vývoj Wankelova motoru byl u Mercedesu v roce 1971 zastaven a z nadějného projektu se stala pojízdná laboratoř. Ve stejném roce byl uveden C111-II D, který posloužil při vývoji přeplňovaných vznětových motorů.

Mercedes-Benz navázal na své původní oranžové koncepty z počátku sedmdesátých let v roce 1977 stříbrným prototypem C-111-III poháněným turbodieselem. Jeho přeplňovaný vznětový pětiválec poskytoval výkon 169 kW (230 k) a karoserie měla neuvěřitelný součinitel aerodynamického odporu 0,191. Posledním v řadě byl rekordní C111-IV s přeplňovaným benzinovým osmiválcem o objemu 4,8 litru z roku 1979.

Spolupracujeme s TipCars.com
Únor je suchej i bez kampaně, může za to i půst Únor je suchej i bez kampaně, může za to i půst

Vydržet celý měsíc bez kapky alkoholu. K tomu motivoval…

Konec dotací na čistě uhelné domácí kotle, ministerstvo je vyřadilo z kotlíkových dotací Konec dotací na čistě uhelné domácí kotle, ministerstvo je vyřadilo z kotlíkových dotací

V kotlíkových dotacích nebudou letos už podporované kotle…

Sobotka má plán B, když Prouzu na ministra průmyslu neprosadí Sobotka má plán B, když Prouzu na ministra průmyslu neprosadí

Zítra odpoledne přijde premiér Bohuslav Sobotka za…

Vědci zjistili, že práce z domova není až taková výhra Vědci zjistili, že práce z domova není až taková výhra

Jedna z oblíbených výhod, které může zaměstnavatel svým…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 






 
Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

Včera

Nová generace modelu Rio dnešním dnem vstupuje na český trh. Základní cena je vyšší než doposud, dostanete však adekvátní výbavu.




Blesk.cz

Slet slavných na premiéře Báby z ledu: Chyběla jen Mihulová, které Kronerová vyfoukla kšeft!

Slet slavných na premiéře Báby z ledu: Chyběla jen…

Stačilo málo a hlavní hrdinka komedie Bába z ledu Zuzana Kronerová (64) by roli nezískala. Na její místo si…

Nejvíce sexy cestovatelka světa: Playmate dráždí fanoušky polonahými fotkami z túr

Nejvíce sexy cestovatelka světa: Playmate dráždí…

Modelka z Playboye ovládla cestovatelskou scénu na Instagramu! Spoře oděná kráska podniká túry po Spojených…

 

iSport.cz

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii prohrál 1:2

Real se Barceloně v tabulce nevzdálil. Ve Valencii…

Fotbalisté Realu Madrid nevyužili své šance odskočit Barceloně v tabulce. Na hřišti Valencie prohráli 1:2 a…

Požár: Dočkal dostal svolení jednat v Číně, Rosický má opět problémy

Požár: Dočkal dostal svolení jednat v Číně, Rosický…

Čtyřgólové manko a také absence dvou hráčů ze základní sestavy. Fotbalová Sparta se bude čtvrtek v odvetě play…

 

Reflex.cz

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují nacistické pokusy na ženách v Ravensbrücku

Unikátní dokumenty napsané lidskou močí odhalují…

Dvacet sedm tajných dopisů napsaných místo inkoustu lidskou močí dostane malé historické muzeum ve…

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh dívky, která porodila v 5 letech

Nejmladší matka na světě: Pohnutý životní příběh…

Když pětiletou Linu Medinu přivedli rodiče poprvé do nemocnice, lékaři se domnívali, že za její neobvykle veliké…

 
 
reklama