GWA Ciento Once: Mercedes-Benz C111 se vrací

GWA Ciento Once: Mercedes-Benz C111 se vrací

 
 

Společnost GWA hodlá oživit design slavného konceptu Mercedes-Benz C111 z roku 1970 prostřednictvím vlastního modelu pojmenovaného Ciento Once.

Společnost GWA vede texaský designér Arturo Alonso, který se do povědomí Evropanů poprvé dostal v roce 2008, když představil studii moderní úpravy designu klasického Bentleye S3.

Srdce Arturo Alonsa ovšem bije pro značku Mercedes-Benz. Jeho prvním vozem, který mimochodem stále vlastní je Mercedes-Benz 220S z roku 1964. Společnost GWA se navíc specializuje na úpravy vozů s třícípou hvězdou na přídí a Ciento Once není prvním pokusem o omlazení některé ze stuttgartských legend.

Na počátku roku 2009 světu představil svou modernizaci klasického Gullwingu 300 SL. Tu vytvořil ve spolupráci s německou společností Gullwing-AG, která je výrobce věrné repliky slavného Mercedesu. V druhé polovině roku 2009 se Arturo Alonso pustil i do moderního SLS AMG a přiblížil jej vzhledově jeho vzoru z padesátých let.

V loňském roce rozjel Arturo Alonso vlastní podnik GWA a vedle úprav kupé SLS AMG, současné třídy E a slavné Pagody se chystá nabídnout i vlastní model Ciento Once. Design tohoto supersportu je inspirován druhým provedením Mercedesu C111 z roku 1970.

Arturo Alonso se při navrhování designu svého modelu nedrží striktně originálu a jeho linie mírně upravuje. Ciento Once se od C111 odlišuje lehce pozměněným tvarem přídě, na níž přibyl spoiler, umístěním znaku, provedením hlavních světlometů nebo zadní kapoty a použitím výsuvného spoileru.

V interiéru Ciento Once odkazuje na svůj vzor látkou použitou na čalounění sedadel a především tvarem palubní design. Nejsympatičtější připomínkou Mercedesu C111 je umístění autorádia ve svislé poloze na středové konzole stejně jako u originálu, v němž bylo takto umístěno autorádio značky Becker.

Základem GWA Ciento Once bude trubkový prostorový rám, v němž má být před zadní nápravou uložen vidlicový dvanáctiválec Mercedes-Benz M120 s výkonem 304 kW (414 k). Tato pohonná jednotka má pohánět kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové převodovky Cima.

Rozvor náprav u Ciento Once má být s hodnotou 2616 mm o něco kratší než u originálu a pohotovostní hmotnost okolo 1400 kg je naopak vyšší než u C111 (vůz z roku 1970 vážil 1240 kg). Dvoumístné kupé bude stát na kolech GWA Type A obutých do pneumatik o rozměrech 265/35 R19 vpředu a 295/30 R20 vzadu. Brzdový systém bude pocházet z Mercedesu S55 AMG.

GWA Ciento Once s hliníkovou karoserií ve stříbrné barvě bude podle tiskových materiálů svého tvůrce postaven pouze v jednom jediném exempláři.

Mercedes-Benz C111

Dvoumístné kupé Mercedes-Benz C111 vybavené křídlovými dveřmi ohromilo svět poprvé v roce 1969 při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Podle původních plánů automobilky se nemělo jednat o pouhou designérskou studii a pojízdnou laboratoř, ale o plnohodnotného nástupce slavného 300 SL z padesátých let.

Prototyp s karoserií v oranžové barvě při své premiéře přitahoval pozornost svými čistými liniemi i technikou ukrytou pod karoserií, ze jejíž design byl zodpovědný tým, který vedl Bruno Sacco. První verzi C111 z roku 1969 poháněl třírotorový motor podle patentu Felixe Wankela, poskytující výkon 206 kW (280 k).

Již v roce 1970 mělo premiéru druhé provedení s označením C111-II, které je možné identifikovat podle dvou kulatých světlometů v nízké masce, dvou rozměrných výdechů v přední kapotě a otevřených boků na krytu motoru. K ocelovému šasi připevněná karoserie ze sklolaminátu měla u této verze součinitel odporu vzduchu 0,325. Mercedes-Benz C111-II měl ve své zádi čtyřrotorový motor, který z celkového objemu 2,4 litru poskytoval výkon 257 kW (349 k).

Právě na svou dobu moderní a zároveň módní pohonná jednotka se stala achilovou patou Mercedesu C111.Vývojovému týmu se totiž nedařilo dosáhnout spolehlivosti, na níž byli zákazníci zvyklí u zážehových a vznětových motorů značky Mercedes-Benz.

Neuspokojivá byla i spotřeba paliva, která se údajně stále pohybovala okolo 20 litrů benzinu na 100 km. Vývoj Wankelova motoru byl u Mercedesu v roce 1971 zastaven a z nadějného projektu se stala pojízdná laboratoř. Ve stejném roce byl uveden C111-II D, který posloužil při vývoji přeplňovaných vznětových motorů.

Mercedes-Benz navázal na své původní oranžové koncepty z počátku sedmdesátých let v roce 1977 stříbrným prototypem C-111-III poháněným turbodieselem. Jeho přeplňovaný vznětový pětiválec poskytoval výkon 169 kW (230 k) a karoserie měla neuvěřitelný součinitel aerodynamického odporu 0,191. Posledním v řadě byl rekordní C111-IV s přeplňovaným benzinovým osmiválcem o objemu 4,8 litru z roku 1979.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři Škoda přesune výrobu své novinky do Německa, varují odboráři

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 





 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Včera

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z nejlepších, věří Bartošák

Jako první vychytal Piráty. V defenzivě jsme jedni z…

Vítkovice chtějí dát zapomenout na nevydařenou uplynulou sezonu a zejména v úvodu té aktuální se jim to daří…

SESTŘIHY: Pardubice zdolaly Jihlavu 7:5. Chomutov prohrál s Vítkovicemi

SESTŘIHY: Pardubice zdolaly Jihlavu 7:5. Chomutov…

SESTŘIHY | První porážku museli v 6. kole Tipsport extraligy skousnout hokejisté Chomutova, kteří padli doma s…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…