Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Integro s motory Euro VI

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Nová generace motorů OM 936 a OM 470 míří v letošním roce do modelové řady autobusů Integro, které lze využívat pro linkový provoz, dálkové i krátké cesty.

Autobusy Mercedes-Benz Integro jsou vhodné především pro meziměstský linkový provoz a lze je používat i jako autokary. Dopravci mohou u této modelové řady vybírat z verzí Integro, Integro M a Integro L. První dvě jsou dvounápravové a ta třetí má nápravy tři. Celková délka těchto autobusů je 12,14 m, 12,98 m a 14,92 m.

Doposud byl standardní pohonnou jednotkou pro autobusy Integro řadový šestiválec OM 457 hLA o objemu 12,0 litru s výkonem 220 kW (299 k) až 300 kW (408 k). V letošním roce nabídne Mercedes-Benz pro tuto modelovou řadu nové motory, které byly představeny v loňském roce.

Prvním z těchto motorů je OM 936 o objemu 7,7 litru pro dvounápravové autobusy. V zádi Integra může tato pohonná jednotka disponovat výkonem 220 kW (299 k) nebo 260 kW (354 k) a točivým momentem 1200 nebo 1400 N.m.

Druhým motorem v nabídce je OM 470 o objemu 10,7 litru, který je k dispozici pro třínápravovou verzi. Tento agregát nabízí výkon 265 kW (360 k) nebo 290 kW (394 k) a točivý moment 1700 nebo 1900 N.m.

Obě nové pohonné jednotky splňují emisní limity Euro VI. K jejich splnění přispívá technologie Mercedes-Benz SCR zahrnující vstřikování aditiva AdBlue, kdy oxidační katalyzátor ve výfukovém systému recirkuluje plyny v uzavřené smyčce částicového filtru.

Mercedes-Benz uvádí, že tyto nové motory mají ve srovnání se svými předchůdci spotřebu paliva nižší o dvě až pět procent u dvounápravových autobusů a o dvě procenta u třínápravových autobusů. Nižší má být i spotřeba oleje a aditiva AdBlue.

Standardem pro nové pohonné jednotky je manuální šestistupňová převodovka, která může být na přání nahrazena novou plně automatizovanou osmistupňovou převodovkou GO 250-8 PowerShift. Pro linkové autobusy je určena automatická převodovka ZF Ecolife.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)