Mercedes-Benz třídy E Kombi: Oficiální informace a fotografie

Mercedes-Benz třídy E Kombi: Oficiální informace a fotografie

 
 

Po úniku fotografií na internet zveřejnil Mercedes-Benz oficiální cestou první informace o novém kombi třídy E a přidal i rozsáhlou sérii fotografií. Novinka se chystá nabídnout objemný a praktický zavazadlový prostor.

Mercedes-Benz třídy E Kombi se nyní představuje na sérii fotografií, ale veřejnost bude mít první možnost si jej prohlédnout za pár týdnů na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Prodej nové karosářské verze třídy E se má na domácím trhu rozběhnout v listopadu letošního roku.

Nová karosářská varianta třídy E svou technikou i designem navazuje na čtyřdveřový sedan i dvoudveřové kupé. Mercedes-Benz zároveň zdůrazňuje své tradice ve výrobě vozů s karoseriemi typu kombi a uvádí, že od roku 1977, kdy bylo uvedeno první kombi, se pro tento typ karoserie rozhodlo přes jeden milion zákazníků.

Exteriér

Mercedes-Benz třídy E Kombi nastoupí do boje s konkurencí s karoserií dlouhou 4895 mm, širokou 1854 mm a vysokou 1471 mm. U designu karoserie Mercedes-Benz vyzdvihuje především boční linie vozu a chce, aby pozorovatele zaujalo především provedení sloupků karoserie a bočních oken. A-sloupek a D-sloupek mají působit dojmem, že nesou celou konstrukci střechy, zatímco B-sloupek a C-sloupek v tmavé barvě mají splynout s okny a vytvořit jednolitou plochu.

Designéři věnovali velkou pozornost optickému odlehčení zádní časti karoserie, v níž se ukrývá objemný prostor pro zavazadla. Pozornost zde mají zaujmout především dvoudílné svítilny tvořené světelnými diodami a chromovaná lišta mezi nimi, která má zároveň roli rukojeti pro otevírání víka zavazadelníku.

Zavazadlový prostor

U vozů typu kombi je pro zákazníky většinou nejdůležitější přístup, velikost a variabilita jejich zavazadlových prostorů. Nový Mercedes-Benz třídy E nabídne jako součást výbavy systém EASY-PACK, který umožní prostřednictvím dálkového ovládání nebo stiskem kliky otevírat a zavírat automaticky víko zavazadelníku. Nový je systém sklápění druhé řady sedadel, který je ovladatelný ze zadní části prostoru pro zavazadla. Při sklápění sedadel nebude nutné vyjímat opěrky hlav a po jejich sklopení vznikne rovná ložná plocha.

Mercedes-Benz třídy E Kombi má po složení sedadel nabídnout objem až 1950 litrů. Automobilka prozatím neuvádí základní objem zavazadelníku. Tisková zpráva pouze vyzdvihuje jeho přístupnost, vnitřní délku a malou výšku nákladové hrany, ale neuvádí prozatím žádné přesné údaje.

Stuttgartská automobilka chce vedle zavazadlového prostoru vyzdvihnout i prostor pro cestující. Jeho velikost se snaží demonstrovat za pomoci údaje o šířce interiéru ve výšce loktů v druhé řadě sedadel, která je 1505 mm, což má být o 50 mm více než u předchozí generace. Dalším rozměrem, který má předvést velikost interiéru je výška od zadního sedáku po strop, která je 1010 mm u verze s posuvnou prosklenou střechou a 1012 mm u verze s pevnou střechou.

Bezpečnost

Stejně jako u sedanu a kupé i v kombi bude Mercedes-Benz demonstrovat svou bohatou nabídku bezpečnostních systémů. Pasivní bezpečnost má na starosti propracovaná konstrukce skeletu a deformačních zón s vysokým podílem vysokopevnostní oceli, devět airbagů v základní výbavě a aktivní opěrky hlavy Neck-Pro.

I pro kombi bude součástí standardní výbavy systém Attention Assist, který na základě 70 různých údajů vyhodnocuje únavu řidiče. Mikrospánek je velkým rizikem pro bezpečnost provozu, a proto se Mercedes zaměřil na jeho rozpoznání a zásah ještě dříve, než se naplno projeví. V případě zvýšeného rizika vydává systém zvukový signál a zobrazuje varovný nápis na přístrojovém štítu. V činnosti je Attention Assist v rozsahu rychlostí 80 až 180 km/h.

Na přání bude dodáván adaptivní tempomat Distronic Plus, který udržuje v rozsahu 0 až 200 km/h nastavenou rychlost a bezpečný odstup od vpředu jedoucího auta. Radar v předním nárazníku má dosah 200 metrů a kromě toho má senzory, které umožňují pokrýt úhel 60° na vzdálenost 60 metrů a 80° na vzdálenost 30 metrů. Tento radar je propojený s Distronic Plus a dvěma dalšími systémy – Brake Assist Plus a Pre-Safe Brake.

Komfort

Novinkou kombi třídy E je systém odpružení DIRECT CONTROL, který bude součástí standardní výbavy. Tento adaptivní systém bude automaticky udržovat stálou světlou výšku bez ohledu na zatížení nákladem v zavazadlovém prostoru.

Oproti sedanu má kombi upravenu geometrii zavěšení kol, dostalo tužší tlumiče a nové torzní stabilizátory. Výsledkem provedených úprav mají být komfortní jízdní vlastnosti i s plně naloženým vozem a také minimální přenos hluku a vibrací od kol do interiéru.

5 + 5 motorů

Nové kombi vstoupí na domácí trh v listopadu letošního roku s pěti motory, které v roce 2010 doplní dalších pět pohonných jednotek. Při uvedení na trh si na své přijdou především milovnicí turbodieselů. Pro ně bude připraveno kombi třídy E s čtyřválcovými motory E 220 CDI BlueEFFICIENCY, E 250 CDI BlueEFFICIENCY a šestiválcem E 350 CDI BlueEFFICIENCY.

Mercedes-Benz třída E - dieselové motory při uvedení v roce 2009
MotorE 220 CDI BlueEfficiencyE 250 CDI BlueEfficiencyE 350 CDI BlueEfficiency
Převodovka6M6M7A
Zdvihový objem [cm3]214321432987
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/3000-4200150/4200170/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]---
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7 - 5,85,7 - 5,87,0 - 7,3
Emise CO2 [g/km]150 - 153150 - 153185 - 192
Cena při uvedení na trh [Euro]44.803,5047.719,-54.204,50

Pro příznivce benzinových motorů budou v listopadu připraveny pouze dvě verze. Kterými budou šestiválcový E 350 CGI BlueEFFICIENCY a osmiválcový E 500.

Mercedes-Benz třída E - benzinové motory při uvedení v roce 2009
MotorE 350 CGI BlueEfficiencyE 500
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]34985461
Válce/ventily6/48/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]215/6400285/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]--
Max. rychlost [km/h]--
Zrychlení 0-100 km/h [s]--
Komb. spotřeba [l/100 km]8,6 - 8,911,1 - 11,2
Emise CO2 [g/km]200 - 208258 - 260
Cena při uvedení na trh [Euro]55.156,5070.150,50

V prvním čtvrtletí roku 2010 budou tyto motory doplněny další pěticí pohonných jednotek, z nichž budou dvě vznětové a tři zážehové. Nabídku turbodieselů tak začátkem příštího roku doplní verze E 200 CDI BlueEFFICIENCY, která bude představovat nejméně výkonné provedení kombi třídy E, zatímco E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY bude představovat jediné provedení s pohonem všech čtyř kol v kombinaci s naftovým motorem.

Mercedes-Benz třída E - dieselové motory v roce 2010
MotorE 200 CDI BlueEFFICIENCYE 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY
Převodovka6M7A
Zdvihový objem [cm3]21432987
Válce/ventily4/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/2800-4600170/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]--
Max. rychlost [km/h]--
Zrychlení 0-100 km/h [s]--
Komb. spotřeba [l/100 km]5,7*7,6 - 7,7
Emise CO2 [g/km]150*200 - 203
Cena při uvedení na trh [Euro]41.947,5056.941,50

Paleta zážehových pohonných jednotek se začátkem roku 2010 dočká rozšíření o čtyřválcové verze E 200 CGI BlueEFFICIENCY, E 250 CGI BlueEFFICIENCY a šestiválec s pohonem všech čtyř kol E 350 4MATIC.

Mercedes-Benz třída E - benzinové motory v roce 2010
MotorE 200 CGI BlueEfficiencyE 250 CGI BlueEfficiencyE 350 CGI 4Matic
Převodovka6M5A7A
Zdvihový objem [cm3]179617963498
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]135/5250150/5500200/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]---
Max. rychlost [km/h]---
Zrychlení 0-100 km/h [s]---
Komb. spotřeba [l/100 km]7,7*8,0 - 8,210,2 - 10, 3
Emise CO2 [g/km]179*185 - 191238 - 241
Cena při uvedení na trh [Euro]42.721,-47.719,-56.941,50

* Prozatímní údaje, které budou upřesněny

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 
 

Tapety

Mercedes-Benz E Combi Mercedes-Benz E Combi
Mercedes-Benz E Combi Mercedes-Benz E Combi
Mercedes-Benz E Combi Mercedes-Benz E Combi
Mercedes-Benz E Combi Mercedes-Benz E Combi
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz třídy E Kombi: Oficiální…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane! Mitsubishi Evo z pekla. Tohle video vás dostane!

Evo je silné auto, to každý ví. Ale tenhle kus se vymyká…

 



Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Včera

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z kelímků. Budují ji myslivci

Prasečí mor má „vzít do kleští“ páchnoucí hranice z…

Myslivci začali v sobotu ráno na Zlínsku budovat ochrannou linii složenou z 12.000 kelímků naplněných páchnoucí…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár, Malkin v kšiltovce Bostonu

TOP zajímavosti z NHL: Fleury si užíval Pohár,…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…