Po úniku fotografií na internet zveřejnil Mercedes-Benz oficiální cestou první informace o novém kombi třídy E a přidal i rozsáhlou sérii fotografií. Novinka se chystá nabídnout objemný a praktický zavazadlový prostor.
aj ked sa mi v poslednych rokoch paci mercedes viac a viac, tak kombiky na mna posobili priam odpudivo, tento vsak u mna lame lady, dal by som si povedat ;-)
ale no:) aj starsie kombiky mali noblesu...neboli to sice dynamicke tvary ako Audi ci BMW...kombiky od Merc boli vzdy ine...aristokraticke...ako aj tento...a aj prakticke ;-)
Pri prvnim pohledu na zadni cast na mne vybaflo kombi Fiat Stilo, ale pak jsem si uvedomil, ze designu MB musim dat cas...jo cas, to je to, co potrebuje, aby byl nalezite ocenen...dva, tri mesice a spousta dalsich fotek nebo nejlepe nazivo ve Frankfurtu...
Tak Écko je jedno z mála prémiových kombi, ktoré sa neoznacujú za "lifestylové" a neoblbujú kecami o tom, ze prémiový zákazník nechce prevázat chladnicky a vlastne ani nepotrebuje velký kufor; preto ponúka plnohodnotný objem kufra. Pohladovo to bude jednotka v triede, podla fotiek odhadujem kufor v základe nad 550 litrov, mozno viac nez Octavia (580 l). I ked dizajn nie je úplne nesporný (co platí pre vacsinu kombi tejto dĺzky), kazdopádne z praktických dovodov to bude mat úspech. :yes:
Okta ma velkej kufr jen diky tomu ze je hlubokej smerem dolu, ale spousta lidi tam stejne vozi tu podlazku aby srovnala dno, takze minus asi 50 litru dolu
obcas se znamima vyrazime na cesty a spime povetsinou v autech, 2x Okta kombi, 1x A6 avant a 1x Laguna grandtour a v obou Oktach vozej tu podlazku v kufru, ten kufr je proste litrove nafouklej kde se da a pocitaj tam snad i vsechny mozny zakouti a prihradky okolo kufru :-)
Takže chlapci, krom názoru kolegů Klaudia a Iudexe jsem se tu nedobral hodnocení na jakékoliv úrovni. Tyhle hlášky o rádoby dynamických tvarech starších modelů, tyhle pláče nad lehkostí C-klasse combi, ty mi přijdou jako naprosto zcestné. Prosět stačí to říci jednoduše - líbí anebo nelíbí. Tak či tak, si ani jeden z vás tohle auto nekoupí ne z důvodu, že by se mu nelíbilo, ale protože na něj jednoduše nemá. Nalejme si toho čistého vína a přiznejme si to. Mercedes u svých kombi řad vyznává poněkud jinou filozofii než jeho dva němečtí rivalové. Nesází na dnešní módní trend tzv. lifestylových kombi (co to vlastně je??) ale krom noblesy, luxusu, špičkových motorů a jízdních vlastností přidává i to co ke kombi patří - tedy prostor a velký kufr. Přitom však dokáže zachovat důstojné tvary a linky. Někomu to možná připadá jako havrankára ale věř, že mít možnost v ní jezdit (nejen jako nebožtík) budeš vrnět blahem a vejskat radostí. Tohle auto ti otevírá jednu z nových kapitol v německé kombi-prémii. To si zapiš za uši a dobře pamatuj. Takže jestli máte ještě někdo něco - pokud možno rozumného k věci - napište. Já mám jen otázku nakonec - kolik z vás už tohodle macka s hvězdou vidělo naživo??? :-!
Tak ja si zahraju potrefenou husu (nikdo jiny tady kombi C klasse nezminil). Udelal jsem presne to po cem volas - vyjardril jsem svuj nazor libi/nelibi, a sice ze se mi jine pojeti od MB libilo vic. Tecka. To, ze jsi z toho udelal "pláče nad lehkostí C-klasse combi, ty mi přijdou jako naprosto zcestné." je uz tvoje tvorivost (a rekl bych ne prilis ferova) ;-\ :no:
Mal som moznost zajazdit si aj s GLK aj s E-ckovym sedanom (oba so sestvalcom 350 CDI 4MATIC, aj ked osobne som skor za benzinovu 350-ku), s GLK som bol celkom milo prekvapeny, no E-cko ma uplne dostalo ci uz jazdnymi vlastnostami alebo vizorom (koho by nedostal vo vybave avandgarde s AMG paketom). Problem je jediny - cena :-( cize ked budem za cca. dva roky menit auto tak to bude B-classe
Stánok s Mercedesmi mám priamo pod nosom, chodím okolo neho denne. Sú to špicovo urobené autá. Tvary sa niekedy musia v očiach trochu uležať, ale sú ako zrelé víno. Mercedesy sa mi proste začínajú páčiť, aj keď mi donedávna boli viac-menej ľahostajné. Že by som tak neskoro po tridsiatke začal konečne dospievať? >:D
Mercedes se už před několika lety definitivně dostal z toho slabšího období a dělá opravdu povedená auta. Podívejme se například na minulou generaci Éčka, která exceluje v nových tabulkách J.D. Poweru, což ostře kontrastuje s její předchůdkyní, "masařkou", která byla s kvalitou na štíru...
Z Mercedesů se mi líbí model C (krom základního kombíku 8-s ), ale nové E taky beru. Jeho design rozhodně není prvoplánový. Nejeden člověk se při pohledu na karosérii zastaví a zapřemýšlí nad jeho celkovou podstatou a myšlenkami designéra...
Akorát na příď kupátka si potřebuji zvyknout...
Viano?... já kdybych potřeboval dodávku, sáhnul bych po mainstreamu. V této oblasti bych nebyl takový fajnšmekr :-) Ale kdybych potřeboval mikrobus, to je něco jiného :-)
Já jsem spíše nepříčetný, když pomyslím na totální omyl, Vaneo >:D
Vaneo sa myslím už nevyrába. Vraj malo trochu problém s krútením karosérie, ale aj tak šlo o nadpriemerne priestranné a užitočné auto (a svojim spôsobom pekné) [odkaz]
Vaneo se už nevyrábí (dostali rozum a zabalili to). Kvalita produkce částečně neplnila očekávání a cena byla velmi vysoká. A v době jeho vzniku se v této třídě nehledělo tolik na komfort, jako dnes. Tyto automobily měli především sloužit živnostníkům... a občas posloužit rodině.
No a design... za sebe říkám, že je to omyl nehodný Mercedesu.
No... není to zrovna častý jev, ale tady se patrně neshodneme. Roomstera mám rád a považuji ho za designově zdařilejšího, než Vaneo... promiň ;-)
Mimochodem, dneska jsem viděl Yetiho. Považuji ho za velmi zdařilý a univerzální vůz, ale jeho design mě zaujal daleko méně, než u Roomsteru. Záď Yetiho je až příliš jednoduchá a nelíbí se mi napojení jinak zdařilé volby kulatých mlhovek na světlomety... jinak interiér je podstatně přívětivější, než u Roomsteru.
a preto zacal 5.8. predaj? Asi nie ;-) To nebol ziadny unik, normalne to pustili von. Netreba hladat ziadnu senzaciu. Musia nabrat objednavky ked vyroba zacina v 11/09
Praktické určite, technicky vyspelé taktiež a obrovský kufor? 99% budúcich majiteľov nikdy nevyužije ani tretinu jeho objemu, ale nech sa páči. Ak by však tento mastodont stál napr. vedľa nového Avensisu, Insignie, alebo AR 159 sportwagon, asi by sa musel hanbiť.
Já jsem dneska nějakej zaostalej, st. paule, pomůžeš mi? Za co přesně by se tento mercedes měl hanbit vedle AR 159 SW? Za to, že nabízí mnohem víc prostoru, komfortu, fortelu a užitné hodnoty? Že se do něj nechaj objednat motory, o jakých se AR 159 SW ani nezdálo? Že majitelé éčka nebudou majitele alf brát ani na sekundu vážně? Nějak to nechápu. Ani srovnání s insignií nemyslíš doufám vážně. Najel jsem náhodou s insignií kombi asi 1200 km, není to žádná hrůza, ale kvůli éčku bych ji samozřejmě ihned skopl ze skály. Avensis nemlich to samý. Nuda nuda šeď.
Najmä to bol skutočne odvážny a úplne nový motív, a úplne čerstvý vietor najmä pre Alfu Romeo.
Výrazné kľučky predných dverí a skryté zadné, predná ŠPZ odsunutá stranou, aby vynikla štylistická markanta značky na čele, vyžarujúce sebavedomie svaly...
Naozaj výrazná osobnosť minimálne čo sa dizajnu týka, vrátane interiéru.
Ale, pravdaže, porovnávanie s Mercedesom je irelevantné.
Na verzie kombi sa treba pozrieť z viacerých uhlov. Ak tu budeme hodnotiť samotný design, Taliansky dizajnéri sa musia na tejto „rakvičke“ vážne baviť. Úžitková hodnota obrovského kufra v kombi za 2 milióny? Povedz mi prosím ťa, ktorá mladá rodina vyžadujúca väčšie auto na to má?:-) Úprimne, reálne opodstatnenie verzie kombi v takejto cenovej hladine je viac menej scestné. Čo sa týka komfortu AR 159 vs. MB E, tu asi nie je čo riešiť. E trieda je pohodlná limuzína, zatiaľ čo AR 159 predsa len športovejšie naladený sedan. Čo sa týka fortelu, bol by som v tomto porovnaní opatrnejší. Ak si sa viezol v nových modeloch AR, musíš objektívne uznať, že ich dielenské spracovanie a technická vyspelosť nemá ďaleko od nemeckej prémie aj keď sa pýtam, čo je to preboha nemecká prémia?!! A posledná vec.....v oficiálnej štatistickej poruchovosti môže MB novým Alfám len závidieť. Zástancovia nemeckých značiek to nepočujú radi, ale taká je realita :-)
...ale s ponukou motorov musím s tebou súhlasiť, v prípade AR je to jej aktuálne najväčšia slabosť. Nechcel som ale porovnať 2 v podstate úplne odlišné autá, navyše v inej triede, AR 159 patrí do triedy MB C. Hovoril som len a len o dizajne kombíkov ako takom a tu mi aktuálne E proste nesedí. Najviac mu sedí verzia kupé, v tomto prípade je to kus krásneho a noblesného auta.