V druhé polovině 80. let minulého věku se v Affalterbachu děly věci. Kromě slavných Hammerů zde vznikaly také laděné luxusní a pořádně drahé minibusy se základem v hranaté dodávce...
Vždyť jo. A nevycouvali, spíše se nedomluvili s Klausem na případné státní podpoře.
Nakonec vzali zavděk bývalou východoněmeckou IFA-ou. Připravili prototyp 1318, Podvozek IFA W60 + budka Mercedes-Benz Atego + čtyřválec OM904 + převodovka Mercedes-Benz. A pak to zavřeli (IFA se stala historií jako značka i vozidlo) a přesunula se tam montáž Varii a otevřených stavebních řad Sprintera, protože šlo jen o výrobní prostory a pracovní sílu. Produkt se nikam nehodil.
O plánovaném přesunu prakticky domácí a zavedené W631 mimo Španělsko (z celkem levné Baskické Vitorie) jsem nikdy neslyšel a nedává mi to smysl. Máš nějaký zdroj?