Mercedes-Benz na FIAA v Madridu
Na mezinárodním veletrhu autobusů a autokarů FIAA v Madridu, pořádaném od 23. do 26. října, se na stánku značky Mercedes-Benz představily podvozky OC 500 LE pro linkové autobusy a OC 500 RF pro zájezdové autobusy.
Tyto podvozky posloužily k prezentaci nových pohonných jednotek OM 936 a OM 470, splňujících emisní limity Euro VI. K jejich splnění přispívá technologie Mercedes-Benz SCR zahrnující vstřikování aditiva AdBlue, kdy oxidační katalyzátor ve výfukovém systému recirkuluje plyny v uzavřené smyčce částicového filtru.
Řadový šestiválec OM 936 o objemu 7,7 litru je ve spojení s autobusovými podvozky připravenými pro výrobce autobusových karoserií k dispozici ve dvou verzích s výkony 220 kW (299 k) a 260 kW (354 k). Použít jej lze pro linkové autobusy na základě podvozku OC 500 LE i pro autokary s dvounápravovým provedením podvozku OC 500 RF.
Nový řadový šestiválec OM 470 o objemu 7,7 litru bude nabízen s výkony 290 kW (394 k) a 315 kW (428 k). Určen pro využití v kombinaci s podvozkem OC 500 RF připraveným pro stavbu dálkových autokarů.
Motory jsou samozřejmě umístěny za zadní nápravou s výfukovým systémem uloženým na levé straně, zatímco chladicí systém oddělený přepážkou je umístěn na pravé straně.
V případě podvozku OC 500 RF a motoru OM 470 je standardem manuální šestistupňová převodovka, která může být na přání nahrazena novou plně automatizovanou osmistupňovou převodovkou GO 250-8 PowerShift. Pro linkové autobusy na podvozku OC 500 LE je určena automatická převodovka ZF Ecolife.
Novinkou v nabídce doplňkové výbavy je vodní sekundární retardér. K zlepšení jízdních vlastností, snížení hlučnosti a zvýšení nosnosti na více než 12 tun má přispět modernizovaná poháněná náprava Mercedes-Benz RO 440.
Autobusové podvozky Mercedes-Benz OC 500 LE i OC 500 RF jsou vyráběny ve španělském Sámano v podniku EvoBus Ibérica. Odtud je odebírají španělští výrobci autobusových karoserií a interiéru i řada dalších firem z celého světa.