Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz nabídne COMAND s češtinou, chybí už jen BMW

Nové vozy značky Mercedes-Benz budou komunikovat i v českém jazyce. Prvním z nich bude modernizované SUV GLK.
Zpět na článek
8. 6. 2012 11:33
12. 6. 2012 19:36
8. 6. 2012 15:25
8. 6. 2012 15:28
8. 6. 2012 11:33
Jejky...
...trošku demagogie. MMI 3G má u Audi jen minimum modelů. Takže 90% v ČR prodaných Audi je pořát v cizím jazyku... U Mercedesu ten náběh,jak tak čtu bude také pomalý a bude trvat několik příštích let,než se bude dát tvrdit,že všechny vozy těchto značek jsou v sérii "počeštěné"... U BMW je situace jasná a u Jaguaru a Volva nemám informace :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
8. 6. 2012 18:04
Re: Jejky...
Tak pokud aktuální A4, A5, Q5, A6, A7, A8 tvoří jen 10% prodejů u nás a je to minimum modelů Audi možných s "českou" navigací, pak samozřejmě ano. ;-) >:-[]
12. 6. 2012 19:36
Re: Jejky...
A1 i Q3 mají češtinu také. A nová A3 předpokládám ji bude mít taktéž.
Avatar - Ham.
8. 6. 2012 12:00
Trochu zbytečnost.
Než nějaký přiblblý překlad tak raději originál.
Rozbalit vlákno
58
Avatar - CHerokee
8. 6. 2012 12:13
Re: Trochu zbytečnost.
Pitomost. Proč by mělo auto za 2 miliony na mě mluvit v cizích jazycích. A co teprve auta za 4 miliony. Už to umí celou řadu jazyků a češtinu ještě ne. Je to docela ostuda. Před dvěma lety jsem se na to psal sales managera přímo ve Stuttgartu a neuměl mi odpovědět. Jednoduše se styděl říct, že jsme příliš nevýznamný trh. Ostuda... i Harleye CVO s origo navigací umí česky a to se jich tu prodá pár kusů.

Ale i teď to ještě není jisté jak je psáno v článku. Objednaný vůz mi přijde v srpnu a stejně na 90 % česky umět nebude.

A taky je docela otázka, jestli budou umět dohrát češtinu zpětně do dříve zakoupených vozů s comandem.
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2012 12:50
Re: Trochu zbytečnost.
:yes: Taky to docela nechápu.
Avatar - Ham.
8. 6. 2012 13:22
Re: Trochu zbytečnost.
Je určitě jednoduší naučit se jazyk než naučit všechny světové výrobce česky. A i když je naučíš tak nové a nové verze čehokoliv znamenají jen to, že všechno dostaneš se zpožděním nehledě na často pochybnou kvalitu překladů, nejednou se mi stalo, že jsem český návod třeba k elektronice vyhodil a sháněl se po originálu. Ne děkuji nechci. Nicméně proti gustu....
Avatar - CHerokee
8. 6. 2012 13:49
Re: Trochu zbytečnost.
U věcí jako je auto by jazyk neměl být vůbec překážkou a když se jedná o jazykovou mutaci, tak se u MB předpokládá kvalita. Německy se domluvím, ale stejně bych to raději měl v češtině.

Když to umí každá externí navigace, měl by to umět i drahý Command.
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2012 15:43
Re: Trochu zbytečnost.
Myslím, že německá luxusní automobilka by už jen z principu rozhodně češtninu nabízet měla.
12. 6. 2012 19:40
Re: Trochu zbytečnost.
Má to být samozřejmost. Byť s tebou souhlasím, (české) překlady většinou stojí za prd. Víc mne třeba zajímá, jestli zvládne česká jména v seznamu, popřípadě české SMS.
8. 6. 2012 14:17
Re: Trochu zbytečnost.
No tak zde musím zvednout velmi zřetelně varovný prst. To jako by podle tebe měla alfa romeo kvičet na amíky italské povely? Vezměme to však navážno - principiálně je vyloučeno, aby jakýkoliv produkt "nepromlouval" s konzumentem řečí jeho jazyka. Zde nerozhoduje velikost trhu, tohle si výrobci musí uvědomit, a ti, kteří si to uvědomovat nechtějí, těm holt to musí vysvětlit národní resp. unijní obecně závazná norma.

Je na spadnutí nějaká solidní žaloba řidiče, který havaroval poté, co špatně vyhodnotil cizojazyčný pokyn navigace dodávané spolu s vozidelm.

Ty tu horuješ za to, naučit se cizí jazyk? To jako se budu učit španělsky, francouzsky, nebo rumunsky nebo japonsky případně (nedej bože) čínsky?

Věc má jen jedno řešení - národní mutace musí být zcela přirozeným standardem. Jako extras (logické) pak automobilka musí poskytovat i verzi cizojazyčnou, snad chápeš proč.
8. 6. 2012 14:42
Re: Trochu zbytečnost.
Přesně. Kvůli jednomu supermago.ovi, který podá žalobu, že naboural, protože nerozuměl, nastává degenerace u všech a u všeho. Začalo to v americe, ale evropa tomu zdatně sekunduje.

Teď chtějí uplně zakázat kindervejce, protože by hračku mohlo děcko vdechnout. Kam to spějeme???
8. 6. 2012 14:46
Re: Trochu zbytečnost.
Ty asi ještě nemáš děti, viď?
8. 6. 2012 15:01
Re: Trochu zbytečnost.
Mám, proč? Myslíš, ze jiné drobné věci se nedají vdechnout nebo že neexistujou?
8. 6. 2012 15:28
Re: Trochu zbytečnost.
U vajíček nejde prioritně o drobné věci, nýbrž o to, že to co se jí (a malé dítě nerozlišuje mezi vnějškem a vnitřkem) skrývá uvnitř sebe ještě nepoživatelnou hračku. Tak je jako se nesmí prodávat například dětská gumovací guma v podobě buráku a podobná zvěrstva.
8. 6. 2012 16:17
Re: Trochu zbytečnost.
sorry, ale tohle je fakt naprosta pi*covina. za cely svuj zivot sem snedl milion kinder vajicek, vcetne vsech mych spoluvrstevniku a neznam jediny priklad, ze by to nekdo strcil do pusy, kdyz byl maly. za chvilku nebudou moct deti ve skole ani psat tuzkou a kreslit kruzitkem, protoze maji ostre hroty, co?
8. 6. 2012 16:43
Re: Trochu zbytečnost.
Pochop, že ty nejsi referenční vzorek populace... Už dnes nesmí psát děti tužkou, co se tváří jako... lízátko. A je to samozřejmě správné.
9. 6. 2012 22:38
Re: Trochu zbytečnost.
a pak se nesmíš divit, že z nich roste co z nich roste. My jsme jako děcka běhali po lesích, stavěli bunkry, v osmi jsme dostali od otce kamaráda želví ninja výbavu se kterou jsme se mohli zabít, jezdili jsme později na fichtlech na kterých jsme se mohli zabít, uřízli jsme střechu ze 120ky a jezdili ve 14 letech po dědině a hráli si na americké policajty v miami. Nikdo to tehdy neřešil, policajti nás na fichtlech jednou chytli a dovedli domů, kde jsme dostali výprask. Dneska bych nedostal papíry a naše by to stálo určitě dost peněz. Nehledě an sociálku. Žádné zákazy na všechno. Donesl jsem si každý den domů několik boulí a někdy i vážnějších věcí. Ale díky tomu jsem dnes úplně jiný člověk, než kdybych ty nebezpečné věci nedělal. Dneska děcka nebudou umět přidělat poličku, povolit šroubek a nebo cokoliv jiné. Vidím to na kamarádech od sestry. Ti neumí nic jiného než se flákat a natahovat ruku rodičům. My už od 10 dělali kde se dalo, abychom dostali 20 kč na blbosti. Možná si myslíš, že ne, ale má to spojitost.
12. 6. 2012 19:46
Re: Trochu zbytečnost.
Od toho jsou věková omezení. V konečném důsledku je to zodpovědnost rodiče - nedokáže tvé dítě rozeznat plastový kontejner od čokolády, nekupuj mu to. Po pravdě, na děti máme klást nároky. Každého rodiče děsí představa, že se jejich ratolesti něco stane, ale jen tak podnítíš jejich vývoj. Potřebují překážky, aby se je naučily překonávat. Potřebují si, tak říkajíc, rozbít tlamu samy. Principiálně jsem proti přehnané ochraně dětí. Dělá je to slabšími.
8. 6. 2012 14:45
Re: Trochu zbytečnost.
S meridem věci bez dalšího rozpitvávání jako BeetleJay souhlasím! ;-) :yes:
8. 6. 2012 14:46
Re: Trochu zbytečnost.
:-) :yes:
Avatar - Ham.
8. 6. 2012 15:41
Re: Trochu zbytečnost.
Klidně zvedni, co se ti líbí. Nemluvil jsem o Alfě a učení se italštiny protože i Alfa vládne minimálně angličtinou a němčinou.
O soudních sporech to vůbec není, těch bude o to více, čím více se bude překládat. Zjevné chyby v překladech je jen jedna možnost, a když toho bude málo tak jemné spory jazykovědců o nuance jednotlivých slovíček a soudy pojedou jako na drátkách. Konečně US jsou krásný příklad, jak to skončí v EU, výrobce nenapíše do návodu, že kočka, pes ani manželka se nevkládají do pračky nebo že věta otočte kolečkem doprava pro naladění požadované stanice u autorádia neznamená, že dotyčný otočí náhle volantem a má smolíka. A vůbec nejde o jazyk.
Souhlasím s Broukem, že překlady všeho a všude jen podporují lenost národa, která je už tak dost vysoká.
Takže nehoruji vůbec za nic a řekl jsem jen svůj osobní názor. Kdo chce všechno pod nos tak dostane přeložený Comand, ovládání telefonu i ovládání chytré mikrovlnky. Jenom se nesmí divit, že ten kdo překlad nepožaduje má přesnější informace a především aktuální informace na rozdíl od ostatních.
A až budou tato zařízení řešit některé problémy např. automatickým online propojením do nějakého call centra, kde v noci sedí Indiáni a přes den třeba Irčani, tak se těším, jak si takoví uživatelé hezky česky pokecají.

;-)
8. 6. 2012 16:23
Re: Trochu zbytečnost.
Nemusíš na sebe tak křečovitě mrkat. Kasat se tu, že umíš zpaměti patnáct slovíček anglicky svědčí především o tom, žes nepochopil problém. Auta řídí nejen lidé znalí světových jazyků, auta řídí i lidé, kteří neumí mimo rodného jazyka třeba jazyk žádný, nebo jich umí patnáct ale žádný nepasuje na danou mutaci. Nejde tedy o to, kdo umí, ale že existuje konzument, který neumí. Je to princip.
Avatar - Ham.
8. 6. 2012 16:40
Re: Trochu zbytečnost.
Kde se kasám? 15 jazyků a žádný nepasuje? No to je hodně velký pech. Víc přitažený příklad za vlasy nemáš?
8. 6. 2012 16:45
Re: Trochu zbytečnost.
Lapeš nyní trpce po dechu, Hame. Ale způsobil sis to zde sám. Ve svém věku bys už měl mít nadhled. A měl bys vědět, že jinak, než přes národní jazykové mutace to nejde, ostatně o tom je právě horní článek.
Avatar - Ham.
8. 6. 2012 16:53
Re: Trochu zbytečnost.
Horní článek je o tom, že MB hodlá zavést češtinu, nikoliv o tom, že by to bez ní nešlo. A samozřejmě, že existuje mnoho zemí po světě kde to bez národní mutace jde také.
Avatar - Ham.
8. 6. 2012 17:14
Re: Trochu zbytečnost.
Smutný kukuč si nech pro BMW, třeba také změknou a dají češtin...
8. 6. 2012 17:23
Re: Trochu zbytečnost.
Určitě dají.
Avatar - white label
8. 6. 2012 17:24
Re: Trochu zbytečnost.
Budou "muset", to je výhoda konkurence/nemonopolu.
12. 6. 2012 19:52
Re: Trochu zbytečnost.
Teoreticky, proč ne? Proč by to nemělo být součástí celkového zážitku? Nechat se komandovat Italkou... >:D Tak nějak mi to přijde přirozené, aby na mne italské auto mluvilo italsky, německé německy atd. Asi se mi líbí ta idea, že by auto mohlo mít osobnost. Nebo by sis mohl vybrat, že na tebe bude mluvit třeba takovou tou lámanou angličtinou. >:D

Samozřejmě, že to zužuje okruh zájemců o takové auto, nicméně jde o rozhodnutí automobilky.
8. 6. 2012 14:35
Re: Trochu zbytečnost.
Každý aspoň trochu schopný jedinec by dnes měl umět alespoň trochu anglicky. Překlady do cizích jazyků jsou dost často nepovedené a někdy matoucí.

Nejhorší je, když někomu naservírujou všechno pod nos, pak je z něj blb, který si neporadí s ničím sám. Začíná to stupidním dabingem všeho na komerčních televizích (dokonce už i čt2 začala dabovat kinoklub!) a končí výsměchem a špatnou vizitkou celého národa.

V autě mám naštěstí jen angličtinu. Kdyby tam byla čeština, určitě bych měl přepnuto na angličtinu, stejně jako na mobilu a všude, kde to jde.
8. 6. 2012 14:44
Re: Trochu zbytečnost.
Tak jinak, můj kamarád je velmi schopný chirurg a anglicky se umí leda nasnídat. Tu se učil před 20-ti lety a je schopen dát dohromady pár lámaných vět. V latině se auta nedělají a on chce přitom jediný...sednout a jet. Na moje doporučení si bral A4 Allroad a pokud na to přijde řeč říká, že jediný co ho na autě opravdu s... je, že si bez nastudování odporných výrazů nebyl schopen ani personifikovat auto.
Za sebe můžu říct to samý, přes polovinu firemní komunikace vedu v En a přesto je milý, že se mnou auto komunikuje česky.
8. 6. 2012 14:54
Re: Trochu zbytečnost.
A proč tam nemáš přepnutou češtinu? Ty jsi angličan? Ukaž svému osmdesátiletému dědečkovi nějakou navigaci a dej mu jí bez českého návodu, ty rozumbrado. Pravděpodobně se domníváš, že na světě žijí jen čerství maturanti tvého životního obzoru, ne?
8. 6. 2012 14:58
Re: Trochu zbytečnost.
...co je na tom k nepochopení...
12. 6. 2012 20:01
Re: Trochu zbytečnost.
Jde čistě o to, že překlady bývají tak nekvalitní a matoucí, že se ztrácí i člověk, který ví, o co jde. Také dávám přednost angličtině. Ostatně počítač, ze kterého píši, má nainstalovanou jen angličtinu. Snadněji se přechází ze systému na systém. Používání anglických termínů je mnohem konzistentnější. A když na to přijde, spíš najdeš na internetu použitelnou pomoc.

Jediná nevýhoda je, že systémy pak nedokáží rozpoznat jazyk a použít odpovídající fonetický registr. Když mám zařízení v angličtině, tak je utrum s čtením českých jmen a všeobecně textů.
Avatar - Tomas_2002
8. 6. 2012 17:08
Re: Trochu zbytečnost.
Tak to jsi asi trochu divnej. Já mluvím anglicky plynně a stejně mám na mobilu češtinu. Každý rád slyší svůj rodný jazyk. Lépe se mu čte, lépe se mu vnímá. A i když tu machrušeš že tobě ne, tak ani ty nejsi vyjímka.
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2012 18:00
Re: Trochu zbytečnost.
Souhlasím. Jsem Čech a je pro mě nejpříjemnější, aby na mě mobil - či jiné zařízení - česky "mluvil".
12. 6. 2012 20:10
Re: Trochu zbytečnost.
Proč trpět špatný dabing nebo lokalizaci programu? Nemluvě o tom, že určitě o něco přicházíš, pokud se bavíme o umění. Na druhou stranu, někdy je dabing opravdu kvalitní a uměleckým dílem sám o sobě. Něco jiného je, když jde o české dílo. Naučit se jazyk, pochopit kulturu, dostat to pěkně pod kůži, pochopit jejich humor, někdy to za to stojí.

Pro mne je to i o pohodlí. Jednotná terminologie, dřívější update, širší komunita na internetu atd.
Avatar - Ham.
14. 6. 2012 11:18
Re: Trochu zbytečnost.
:yes:
8. 6. 2012 14:46
Re: Trochu zbytečnost.
Přiblblý překlad je jedna věc a kvalitní překlad zase druhá ;-)
Avatar - Ham.
8. 6. 2012 16:09
Re: Trochu zbytečnost.
Při rostoucím počtu elektronických zařízení a jejich složitosti a to nejen v autech je jistě velmi jednoduché vše kvalitně překládat. ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
9. 6. 2012 23:38
Re: Trochu zbytečnost.
Myslím, že značka MB by měla mít překlad minimálně na stejné úrovni jako jsou její vozy... Pokud by to tak nebylo, tak bych tvé obavy chápal. Jinak to beru jako samozřejmost a velkou ostudu, že už dávno celá dnešní prémie česky nemluví. Včetně BMW, samozřejmě. Řeči cosi o tom, že by každý měl umět základní angličtinu je alibismus. Stačí se podívat kdo jezdí v ČR prémii. Mladí dravci, ale často i pánové v přeci jen pokročilém věku, kteří s AJ do styku nemuseli, pokud nechtěli, nikdy přijít do styku, aby ji opravdu uměli. A když může Volvo umět česky už x let, tak proč by to nemohla umět německá prémie, když tady prodává v řádech tisíců?
12. 6. 2012 20:12
Re: Trochu zbytečnost.
I v Audi není ta čeština bůh ví jaká. Když to člověk vidí, brečel by.
Avatar - Ham.
14. 6. 2012 11:17
Re: Trochu zbytečnost.
Audi sem netahej. Ne nadarmo s tím MB přichází tak pozdě, vývojáři prý dlouhý čas věnovali cizelování jednotlivých slovíček v aerodynamickém tunelu a některá slovní spojení prý dokonce zkoušeli na brzdě, u MB to jistě bude vyladěné jak motor v SLS AMG. >:-[]
Avatar - white label
8. 6. 2012 16:56
Re: Trochu zbytečnost.
Zbytečnost? Spíš by to měla být samozřejmost, stejně jako nepřiblblý překlad... ;-)
Avatar - Ham.
8. 6. 2012 17:07
Re: Trochu zbytečnost.
Zbytečnosti a samozřejmosti vidí každý jinak .. ;-)
Avatar - white label
8. 6. 2012 17:21
Re: Trochu zbytečnost.
Je celkem jedno jak to kdo vidí, je to především otázka času, trend je jasný a logický, viz nejen přenosné (mnohem levnější) navigace, nebo mobily, ale např. i menu současných televizorů apod., novou TV bez českého menu už si tu dnes žádná slušnější firma netroufne nabízet. :-)
Avatar - Ham.
8. 6. 2012 23:55
Re: Trochu zbytečnost.
Ano levné mobily, navigace nebo televize. Když ale budeš chtít poslední model ultratenké ledtv tak si buď počkáš pár měsíců nebo vezmeš nelokalizovanou verzi. Právě ve špičkových/drahých segmentech se velmi často stává, že klienti nejsou ochotní čekat až nějaké české zastoupení přelouská návody nebo zadá úpravu menu, protože přínos je pro ně nula, čekání neakceptovatelné a do Německa 100km. :-)
Avatar - white label
9. 6. 2012 00:55
Re: Trochu zbytečnost.
To už se snažíš dokázat svou pravdu tak trochu za každou cenu a argumentuješ při tom nesouvisejícími příklady. Bavíme se tu o prémiových produktech určených (i) pro český trh, nikoli o nějakých extra špičkových produktech, nebo žhavých světových novinkách v elektronice.
Pro příklad, nečekám češtinu např. v Pagani Huyara, ale třeba v A6ce už rozhodně ano.
Když vezmu současného největšího výrobce TV (Samsung), tak ten u nás taky už nějakou dobu aktuálně nabízí supertenké LED (LCD) TV s českým menu, aktuálně třeba osmičková řada Slim LED TV Ečkové generace. No a špičková značka TV jako je Loewe (která rozhodně není pro "každého") u nás taky už hezkých pár let české menu ve svých TV nabízí. A pokud někdo u novinek nechce čekat nějaký ten měsíc na oficiální uvedení produktu na český trh (aktuálně např. Samsunng Galaxy S III) a nevadí mu proto oželet češtinu, je to jeho volba a jeho vědomý ústupek v tomto směru, ale to není argument k tomu o čem tu píšeme. V principu pokud ti nevadí absence českého menu u výrobků pro náš trh, pak by ti zřejmě nemusela vadit ani taková absence návodu v češtině, nebo německá/anglická klávesnice na místo české, apod. ...
Některé velmi drahé produkty ještě češtinu nemají hlavně pro logické následné velmi malé rozšíření na našem malém trhu, na druhou stranu čím je produkt dražší, o to menší (poměrně v procentech z pořizivací ceny) budou případné náklady na jeho místní jazykovou mutaci.
9. 6. 2012 08:05
Re: Trochu zbytečnost.
No hlavně ty automobilové navigace atd. nejsou žádne high-end výrobky. Naopak, jsou to dosti předražené věci a tak by za tuto člvěk měl dostat alespoň kvalitní překlad v jeho rodném jazyce. Je to taková slušnost a je úplně fuk, zda uživatel ovládá 10 jazyků nebo žádný. Ono seznam všech slov a úkonů z jednoho auta/systému dát do adresáře, dát to kompetentní osobě/firmě na překlad a zpětně nahrát jako další language do systému je věc natolik banální, že je to až k smíchu. Když to zvládne výrobce navigace za 3000,- tak proč ne výrobce, který má navigaci za 70 a umí téměř to samé jako ta levná.
9. 6. 2012 09:17
Re: Trochu zbytečnost.
:yes: :yes:
Avatar - Ham.
9. 6. 2012 10:39
Re: Trochu zbytečnost.
Nedokazuji žádnou svou pravdu, neříkám nic víc a nic méně než, že mi absence češtiny nijak nebrání v používání aut nebo elektroniky a nevidím v lokalizaci žádnou přidanou hodnotu, naopak vidím tam nevýhody v podobě vznikajících nepřesností a neaktuálnosti.
Pokud ty v tom vidíš nějaké výhody, fajn. Víc se k tomu říci nedá.
9. 6. 2012 13:24
Re: Trochu zbytečnost.
V pohodě, já ti samozřejmě tvůj názor neberu. Nikdo tu také nemluví o žádné přidané hodnotě, jak jsem psal, jde mi de facto o jakousi slušnost. Vždycky když jsem v zahraničí, obzvláště delší dobu, zajásám když někde zaslechnu češtinu, přečtu český nápis a po návratu ihned ladím české rádio a podobně. Podotýkám, že se AJ domluvím stejně jako NJ. Ale sakra jsem Čech a chci aby na mě spotřebiče a jiná technika mluvili česky. Tvrdíš, že je to dnes zbytečnost u systémů v autě, u televizí a podobně. Za deset let bude zbytečnost popisovat potraviny česky, pak bude zbytečnost mluvit česky v rádiích a televizi a pak se dočkám toho, že přijdu domů a manželka mi na uvítanou řekne "Hallo, nice to see you" ??? Kdepak! Jsem v Čechách, čestina je krásný jazyk, zahraniční firmy tu chtějí prodávat, konkurují si, mají zájem o českého zákazníka, tak ať koukají jejich výrobky mluvit česky! Není to nic těžkého, v této digitální době je to až absurdně jednoduché a směšné. To, že tomu u některých firem a jejich výrobků není, je jen o jejich pohodlnosti a nezajímání se o českého zákazníka. Howgh!
Avatar - white label
9. 6. 2012 23:58
Re: Trochu zbytečnost.
Tak snad tady nakonec celou dobu nediskutujeme jen o ryze našem (o tvém a mém) osobním vztahu k problematice zvádění české mutace u zabudovaných navigací z výroby?
To, že to nepotřebuješ/nechceš ty, mně samozřejmě vůbec nevadí, ale to není důvod kroutit nad tím (diskusně) hlavou, ve smyslu k čemu to je a dopředu to odsuzovat s tím, že překlad bude stejně "nepřesný" a "neaktuální". Překlad bude tak dobrý jak dobře se udělá a prémiová automobilka by měla mít na to, aby se opravdu dobře udělal, a když se udělá dobře, nevím co by na něm mělo být neaktuálního. Naprosto objektivní výhoda je snad nad slunce jasnější, ne každý umí anglicky/německy a i když už, tak nemusí znát všechna slovíčka použitá v menu a ovládání navigace a komfort menu/ovládání v mateřském jazyku je snad také pochopitelný. Pro lidi jako ty, samozřejmě zůstane i možnost menu v angličtině...
Pokud na tom ty zcela jasnou výhodu (pro majoritní skupinu uživatelů) nevidíš, pak je problém především v tom, že ji prostě vidět nechceš, nebo jen nechceš změnit původně zaujatý diskusní postoj k tomu, případně obojí...
Avatar - Ham.
10. 6. 2012 00:43
Re: Trochu zbytečnost.
Já předkládám, že diskutujeme především o našich názorech na auta. Na autech obecně se mi věci (design, motory, jízdní vlastnosti, převodovky a milion dalších věcí včetně ovládacích systémů) líbí nebo nelíbí, zdají dobré, užitečné nebo špatné či k ničemu a diskuze na tomto serveru jsou z velké většiny o tom, že i ostatní lidé říkají co se jim libí, nelíbí, co považují za dobré, průměrné či zbytečné, co by si představovali jinak etc. Pokud si chceš hrát na ochránce zájmu většiny (zajímalo by mě, jak si zjistil, že většina po této záležitosti touží) tak prosím, ale to není moc o diskuzi o autech.
Avatar - white label
10. 6. 2012 01:47
Re: Trochu zbytečnost.
"Pokud si chceš hrát na" to, že vážně pochybuješ i o tak jasných věcech, jako je fakt, že většina uživatelů by si možnost ovládat navigaci (stejně jako u mobilu, TV atd.) v mateřštině přála, pak je naše další diskuse na toto téma opravdu zbytečná.
Vážně připouštíš možnost, že trend mateřských mutací menu a ovládání je kvitovanou záležitostí pouze pro minoritní část uživatelů příslušné národnosti?
Jakou máš potom představu např. o tom, kolik procent českých majitelů mobilů, dnes využívá české menu ve svém mobilu? Hádej ke kterému číslu se ta hodnota blíží naprosto nesrovnatelně víc, k 5Oti %, nebo ke 100 %? ;-)
Avatar - Ham.
10. 6. 2012 10:52
Re: Trochu zbytečnost.
Ano, u masové záležitosti jako je mobil, kterou používá celý národ, a ten je na tom se znalostí angličtiny a němčiny mizerně a slušně je ovládá opravdu málo lidí, to bude víc než 95%. Ale vzhledem k tomu, že nový MB si nekupuje ani 1% národa nicméně většinou je to ta část, která s angličtinou nebo němčinou nemá problém tak to může být klidně těch 50%, konec konců teď je to u MB 100% a prodeje neklesají ani kvůli tomu nepořádají odboráři demonstrace. :-)
12. 6. 2012 20:14
Re: Trochu zbytečnost.
Budeš možná překvapen, ale české mutace kolikrát dělají v Nizozemsku atp. Pak to také vypadá.
Avatar - Ham.
14. 6. 2012 10:57
Re: Trochu zbytečnost.
Ano, vím. A často se výrobce ani neobtěžuje zaměstnat průměrného středoškoláka se znalostí příslušného jazyka a použije automatický překlad a to pak češtin dostává za uši.
Avatar - MarTin1
8. 6. 2012 15:25
Demagogie
Ono je to velkej problém, zaměstnat pár čechů ( kteří stejně v těch automobilkách dělají ) a zadat jim přeložiz těch pár příkazů z Linguatroniku nebo ovládání Command atd. Notabene auto za miliony by tohle prostě mít mělo to ať se na mě nikdo nezlobí, je to prostě maličkost, která akorát pak naštve. Blbá navigace za pár tisícovek TOM/Garmin atd atd atd to má naprosto bez problémů a tyhle krámy za který se připlácí většinou 70 000 a víc to neuměj? Ať se na mě nikdo nezlobí...

Předesílám, že nemám problem v komunikaci ENG/GE.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
8. 6. 2012 16:51
Re: Demagogie
Samozřejmě máš úplnou pravdu, mám na to názor úplně stejný..., navíc to umožňuje "parazitovat" na téhle neschopnosti automobilek firmám, které pak češtinu nabízejí za nehorázné ceny.
Avatar - CHerokee
9. 6. 2012 19:22
Re: Demagogie
Všem výše zmíněným příspěvkům dávám za pravdu.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
9. 6. 2012 23:39
Re: Demagogie
Ano je to přirozené, když to dokáže nějaká česká firma a slušně se na tom přiživovat, tak proč by to nešlo přímo u zrodu vozu.
8. 6. 2012 15:28
Nechybí...
Říkám škoda. Mně nikdy tam nikdy čeština nechyběla a vždycky bylo příjemné se podívat na palubní počítač plný němčiny :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kolouš
8. 6. 2012 20:57
Postup automobilky me tesi, reakce nekterych diskuteru uz me
Jedna z nejprestiznejsich automobilek zavadi do svych palubnich systemu nas vlastni jazyk a misto toho aby to vsichni ocenili, nebo alespon bez kecu spokli, tak se vyroji cancy o zbytecnem kroku. Jdete mi dopr..... :-(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - EauRouge
9. 6. 2012 12:57
Re: Postup automobilky me tesi, reakce nekterych diskuteru u
Souhlas, automobilka se jim snaží ulehčit život (navíc je to dobrovolná volba) a stejně se najde někdo komu se to nelíbí. Nikdy se nezavděčíš všem.:)
Avatar - CHerokee
9. 6. 2012 19:24
Re: Postup automobilky me tesi, reakce nekterych diskuteru u
Myslím si, že ty názory píší lidé, kteří navigace nemají nebo s nimi neumějí příliš pracovat (= nevědí, co vše navigace umí).
Avatar - EauRouge
9. 6. 2012 12:46
BMW má češtinu
Asi před měsícem jsem byl v servisu BMW a bylo mi nabízeno naistalovat češtinu do iDrivu v trojce (E92). Takže u nových modelů to snad bude jen otázka volby. Já sám jsem si to nainstalovat nenechal, přijde mi to zbytečné když v celém iDrivu je asi třicet slov.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
9. 6. 2012 19:25
Re: BMW má češtinu
Nebude to originál, ale služba přes externí firmu, to už Mercedes u Beckerů taky nabízel, že dohraje starším vozům
Avatar - EauRouge
10. 6. 2012 17:13
Re: BMW má češtinu
Je to možné, moc jsem to nezkoumal. Nicméně ta možnost tu je a to je hlavní.