Mercedes-Benz nabídne motor 1,6 turbo i ve třídě C

Mercedes-Benz nabídne motor 1,6 turbo i ve třídě C

 

Mercedes-Benz C dostane malý benzinový turbomotor. Ten by mu měl zajistit spotřebu, kterou lze srovnávat jen s turbodiesely této objemové kategorie.

Downsizing se tak nevyhýbá ani trojcípé hvězdě. Jeden z nejkratších sedanů střední třídy současné produkce se na konci letošního léta dočká v útrobách zamontovaného motoru 1,6 l. Podélně umístěný přeplňovaný čtyřválec s označením M274 je odvozen od agregátu M270, který slaví premiéru v nové třídě A (W176), zde je ale uložen napříč.

Nahrazuje předchozí osmnáctistovku, model ovšem ponese označení C 180 BlueEfficiency. Pohonná jednotka objemu 1595 cm3 dává největší výkon 115 kW (156 k)/5300 min-1. Je vybavena vícenásobným zapalováním a přímým vstřikem s piezo-injektory, které umožňují až pět vstřiků během jednoho cyklu. Benzin neproniká tak hluboko do válců a odpařuje se rychleji.

Pokročilou techniku představuje také dvoufázový elektromechanicky řízený proměnný zdvih ventilů Camtronic. Otevírací doba sacích a výfukových ventilů se tedy částečně překrývá. Nechybí ani vyvažovací hřídel a olejové a vodní čerpadlo s variabilním průtokem obou kapalin. Vnitřní pohyblivé části mají snížené tření.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz třídy C (W204) - všechny testy a další články

Důležitější než výkon je nejvyšší hodnota točivého momentu 250 Nm, která je k dispozici v rozmezí 1250-4000 min-1. Tu přenáší na zadní nápravu šestistupňová přímo řazená převodovka. Ti, kteří nechtějí řadit, budou moci zvolit sedmistupňovou samočinnou skříň 7G-Tronic Plus. Označení DCT zde chybí, tudíž by se mělo jednat o tradiční automat s hydrodynamickým měničem.

S ním C-Klasse spotřebuje průměrně 6,3 l benzinu na 100 km, s manuálem spálí o 0,1 l více. Samozřejmě dle současné evropské metodiky v kombinovaném režimu, takže se jedná o tabulkové hodnoty. Byť tak oproti starému motoru 1,8 l klesly o celý litr. Vůz se v obou případech dostane z klidu na stovku za 8,5 s. S manuálem je ale na německých dálnicích o 2 km/h rychlejší, jede až 225 oproti 223 km/h.

Pod kapotou by se měl v dohledné době objevit také přeplňovaný dvoulitr, který známe z nových menších tříd A a B. S předstihem splňuje emisní normu Euro 6 a dává 155 kW (211 k) a 350 Nm. Zřejmě vystřídá další osmnáctistovku z modelu C 250, která je v porovnání s ním slabší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…