Mercedes-Benz OC 500 RF: Šasi s ESP pro autobusy

Mercedes-Benz OC 500 RF: Šasi s ESP pro autobusy

 
 

Mercedes-Benz obohacuje širokou řadu podvozků pro autobusy o šasi OC 500 RF nově vybavené ESP.

Mercedes-Benz nabízí výrobcům autobusů řadu kompletních podvozků s pohonnými jednotkami. Mezi ně patří i šasi OC 500 RF, které je nabízeno ve dvou- i třínápravovém provedení s nezávislým zavěšením předních kol pro stavbu linkových a zájezdových autobusů. Všechny tyto podvozky jsou dostupné s řízením na levé nebo pravé straně.

Novinkou v nabídce jsou podvozky Mercedes-Benz OC 500 RF vyráběné ve španělském Sámano pro linkové autobusy a autokary, které jsou nyní k dispozici v dvounápravové konfiguraci s ESP.

ESP výrazně snižuje riziko smyku a Mercedes-Benz tak přispívá k zvýšení bezpečnosti autobusů a autokarů postavených na tomto podvozku. V Evropské unii bude ESP povinné pro zájezdové autobusy od roku 2014, pro linkové autobusy od roku 2015.

Podvozky OC 500 RF jsou složeny celkem z pěti modulů, které tvoří místo řidiče, přední náprava, rám vyplňující prostor mezi nápravami, zadní náprava a prostor pohonné jednotky. V něm je uložen motor, převodovka, chladící systém a výfukový systém.

V zádi podvozku mohou být vertikálně i horizontálně instalovány řadové vznětové šestiválce BlueTec s výkony od 260 kW (354 k) do 315 kW (428 k). K dispozici jsou šestistupňové manuální i automatické převodovky a dokonce i robotizovaná manuální převodovka.

Na dvounápravovém podvozku může být postavena karoserie s maximální délkou 13,5 m a na třínápravovém podvozku mohou být karoserie dlouhé až 15 m. Všechny modely stojí na kolech s pneumatikami o rozměrech 295/80 R22,5.

Samostatné podvozky sdílejí řadu komponentů se zájezdovými autobusy Mercedes-Benz Travego a jsou vybaveny sběrnicí CAN-bus se standardizovaným rozhraním pro rozšíření elektronické výbavy autobusu.

Další standardní výbavu podvozku představuje mimo jiné on-board diagnostika, kotoučové brzdy na všech kolech, již zmiňované ESP, ABS a brzdový asistent. Příplatková výbava zahrnuje retardér, regulaci prokluzu (ASR), přídavné topení a přípravu pro zástavbu klimatizace.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf Ferrari se dostalo zpátky na vrchol. Už bylo na čase, prohlásil jeho šéf

Z úspěšného vstupu Ferrari do letošní sezóny formule 1 má…

Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu? Komentář Dušana Šrámka: Sociální bydlení, nebo dobro za každou cenu?

Ministryně Marksová přichází s návrhem, který není…

Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit

Zájem movitých Čechů o soukromé lety dlouhodobě stoupá. I…

Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje

Společnost Uber, která téměř po celém světě konkuruje…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 






 
Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Dnes 11:55

Francouzský sporťák bude vybaven Michelinem speciálně vyladěnými 18" pneumatikami, jejichž vývoj si vyžádal dva roky.




Blesk.cz

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a spolujezdec měli nože

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a…

Londýn se ještě nevzpamatoval ze středečního teroristického útoku před parlamentem a městem otřásl další útok,…

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

 

iSport.cz

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty za senzací

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty…

Byli na kolenou. Po dvou debaklech, které hokejisté Chomutova utrpěli v předkole play off od Mladé Boleslavi, by…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli…

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat na jedné noze. Šiva odtud zkoušel osvítit lidstvo.…

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální salafisté ovládli všechny mešity ve městě

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální…

„Každý ví, že všechny mešity v Bruselu, jsou v rukou salafistů,“ oznámil starosta hlavního města Belgie Yvan…