Mercedes-Benz odhaluje techniku i podobu nového elektrobusu eCitaro

 

Mercedes-Benz si připravuje na rozšíření nabídky provedení svých městských autobusů řady Citaro o provedení s čistě elektrickým pohonným systémem. V předpremiéře odhaluje vzhled i techniku této novinky.

Mercedes-Benz již na podzim roku 2017 oficiálně potvrdil, že v letošním roce uvede nové provedení autobusů řady Citaro s elektrickým pohonným systémem. Tehdy tuto informaci doplnil snímky prototypu, odlišujícího se od sériových zástupců modelové řady Citaro pouze vyšší střechou, ukrytou pod maskováním.

Nyní Mercedes-Benz zcela odhaluje design čistě elektřinou poháněného autobusu eCitaro. Novinka nesdílí vzhled svého exteriéru se zástupci modelové řady Citaro, ale i přesto působí povědomě. Důvodem je skutečnost, že její design vychází z konceptu autonomního městského autobusu Mercedes-Benz Future Bus z roku 2016.

Mercedes-Benz Citaro hybrid: Novinka pro nižší spotřebu

Mercedes-Benz Citaro má na svém kontě již přes 50.000 vyrobených exemplářů a v loňském roce rozšířilo nabídku provedení s hybridním pohonným systémem, kombinujícím elektromotor s motory spalujícími naftu nebo zemní plyn.

Video

Dalším rozšířením modelové řady Citaro se tedy stane provedení eCitaro, k jehož pohonu poslouží elektromotory v nábojích kol zadní nápravy, což je řešení, které již využívá model Citaro G BlueTec Hybrid.

Mercedes-Benz v případě nového čistě elektrického provedení autobusů Citaro v současnosti uvádí, že základem pohonného ústrojí je zadní portálová náprava s dvojicí elektromotorů, z nichž každý disponuje nejvyšším výkonem 125 kW a točivým momentem 485 N.m.

Nový elektrobus značky Mercedes-Benz bude vybaven lithium-iontovými bateriemi s celkovou kapacitou až 243 kWh. Jejich modulární konstrukce má umožnit jednoduché navýšení kapacity a tím i celkového dojezdu na jedno nabití podle požadavků dopravce.

Při uvedení na trh bude k dispozici dobíjení pomocí konektoru Combo 2 a následně muže být v závislosti na poptávce k dispozici i dobíjení prostřednictvím pantografu na střeše vozidla.

Mercedes-Benz eActros s čistě elektrickým pohonem míří k prvním zákazníkům

Mercedes-Benz podrobuje elektřinou poháněné autobusy řady Citaro rozsáhlému testovacímu programu. Prototypy úspěšně prošly zimními testy za Severním polárním kruhem a rovněž testy při extrémně vysokých teplotách ve španělské Sierra Nevadě. Testy odolnosti a kvality mají zajistit, že elektrobusy budou dosahovat srovnatelné spolehlivosti a jízdních výkonů jako konvenční zástupci modelové řady Citaro.

Mercedes-Benz již nyní jedná se zákazníky o dodávkách připravovaných elektrobusů, ale světová výstavní premiéra je naplánována až na veletrh užitkových vozidel IAA v Hannoveru, který se uskuteční na konci září 2018 a až koncem tohoto roku má být zahájena sériová výroba.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

ČSSD zvažuje odchod z Babišovy vlády ČSSD zvažuje odchod z Babišovy vlády

Až koncem příštího týdne má šéf strany Jan Hamáček…

 
Zdroj: Daimler AG

Štítky Mercedes-Benz Profi Elektromobil Autobusy Video

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 





 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Dnes 18:50

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

 

iSport.cz

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním Sport Magazínu

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním…

Ideální jedenáctka, nejschopnější trenéři i nejpamátnější zápasy, které si spojíte s dějinami nejslavnějšího…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…