Koncern Daimler vyvíjí sériový model s palivovými články. Práce pozdržely nutné smlouvy s aliancí Renault-Nissan a partnerství s Fordem. Ty ale sníží náklady.
jj
ANEB PROČ TO DĚLAT JEDNODUŠE KDYŽ TO JDE SLOŽITĚ ŽE [odkaz]
Dá to rozum:
1) palivový článek je výsledek bádaní chorobných mozků jak udržet stávající pumpařský systém při životě - příkladem Německo : konvenční elektřinu účelově už nemají, elektřina z větrníků a solaru je nestabilní tnz bude se používat k ztrátový (2/3 energie jde do ztrát) výrobě vodíku, který se bude tankovat do palivových článků aut
2) kdo by chtěl jezdit s vodíkovkou pod ***kou že??
3) když to jde tak jednoduše [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
No a já si naopak myslím, že elektrická auta jsou blbost při stávajících zdrojích výroby elektřiny. Navíc baterky na tom technologicky nejsou moc dobře - daň za přehmat si teď vybírá Opel s Amperou.
Opel s Amperou hlavne totalne prestrelil cenu, to auto je neskutecne predrazeny a jeho realna cena dosahuje tak na pulku toho kde je aktualni cenovka
mimochodem co myslis ze slouzi k pohonu vodikovich aut... zeby elektromotor? jsou to normalni elektricka auta, jen misto baterek maj palivove clanky
budoucnost je bohuzel nebo bohudik v elektromobilech, a nikdo z nas s tim nic neudela, a je uplne fuk kde se ta stava pro ty elektromobili bude brat a kde se bude skladovat, jestli v baterkach, z kabelu pod asfaltem, bombama s vodikem nebo z nejakyho jinyho zdroje
Práve naopak. Výroba vodíku môže výrazne stabilizovať elektrickú sieť. Teraz sú veľké výkyvy vo výrobe elektriny podľa toho, ako svieti slnko alebo fúka vietor v Baltickom mori.
Výroba vodíku, ktorá je náročná na elektriny, by mohla byť realizovaná práve pomocou využitia nadvýroby elektriny z obnoviteľných zdrojov. Dá sa to povedať aj inak: ak by bolo elektriny málo, vodík by sa nevyrábal alebo by sa vyrábal len v obmedzenom množstve. Pri nadbytku elektrickej energie by sa výroba vodíka spustila naplno...
Zabili by sa tým 2 muchy jednou ranou: aj by sa vyrábal vodík, aj by sa znížila nerovnováha v energetickej sieti.
ma to jednu dost podstatnou trhlinu, kdo to zaplati? znas nekoho kdo by byl ochotnej postavit vyrobnu vodiku s tim, ze to pojede jen v dobe kdy bude "prebitek" elektriny? to je asi jako bys nekomu rekl "hele postav si benzinku, ale benzin budes moct prodavat jen kdys my budem mit prebitky" >:D
Na to sú 2 odpovede: áut, čo jazdia na vodík, nie je zatiaľ tak veľa. A druhá: každá ľudská aktivita sa dá vyjadriť štatistikou a grafmi. Platí to aj o výrobe elektriny a výrobe vodíka. Nie je problém spočítať, aká je "nadvýrobná" kapacita elektriny a koľko vodíku sa z toho dá vyrobiť. Plus k tomu prirátať nejaké odchýlky...
Plus ďalšia výhoda: nadbytočná elektrina je podstatne lacnejšia ako štandardná elektrina. Takže to môže výrazne ovplyvniť cenu vodíka.
zadna "nadbytočná elektrina" vpodstate neexistuje, elektrina se neda znicit, da se jen premenit na jiny typ energie, takze co se vyroby, to se taky spotrebuje, respektive co se spotrebuje, to se musi nekde "vyrobit"
Technické vzaté máš pravdu. Ale výroba elektriny má tu zvláštnosť, že to, čo sa vyrobí, sa musí hneď aj spotrebovať. A keď existuje nerovnováha (väčšia výroba ako spotreba alebo naopak), tak to spôsobuje prenosovej sústave veľké problémy.
Česi sa už dlhšie sťažujú, že Nemci vraj svoje prebytky elektriny púšťajú do siete v ČR a tým ohrozujú jej rovnováhu.
My máme v Čechách na přebytky přečerpávací vodní elektrárnu Dlouhé stráně.
„Hlavním úkolem elektrárny je zabezpečit stabilitu elektrizační soustavy, pro kterou je nezbytná rovnováha mezi aktuální spotřebou a výkonem dodávaným energetickými zdroji. Několikrát denně tak přechází z čerpadlového do turbínového režimu a naopak. Vlivem nástupu větrných a slunečních elektráren se výrazně zvýšila nestabilita systému. Proto v poslední době elektrárna přechází do čerpadlového režimu i během dne, zatímco dříve přecházela do tohoto režimu nejčastěji pouze v noci.“ (wiki)
Tepelné zas mají, co jsem slyšel, jakýsi overboost - záložnu, kam krátkodobě schovají přebytečnou energii.
Z principu musíš přebytky spotřebovat. Což je právě kámen úrazu. Tohle vypořádávání se s přebytky tě něco stojí a ve výsledku se to projeví na účinnosti a tedy ceně energie.