Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz s palivovými články bude v roce 2017 stát stejně jako hybridy

Koncern Daimler vyvíjí sériový model s palivovými články. Práce pozdržely nutné smlouvy s aliancí Renault-Nissan a partnerství s Fordem. Ty ale sníží náklady.
Zpět na článek
28. 7. 2014 09:46
VODÍKOVÝ ČLÁNKY JSOU BLBOST !!
jj
ANEB PROČ TO DĚLAT JEDNODUŠE KDYŽ TO JDE SLOŽITĚ ŽE [odkaz]
Dá to rozum:
1) palivový článek je výsledek bádaní chorobných mozků jak udržet stávající pumpařský systém při životě - příkladem Německo : konvenční elektřinu účelově už nemají, elektřina z větrníků a solaru je nestabilní tnz bude se používat k ztrátový (2/3 energie jde do ztrát) výrobě vodíku, který se bude tankovat do palivových článků aut
2) kdo by chtěl jezdit s vodíkovkou pod ***kou že??
3) když to jde tak jednoduše [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CHerokee
28. 7. 2014 11:15
Re: VODÍKOVÝ ČLÁNKY JSOU BLBOST !!
No a já si naopak myslím, že elektrická auta jsou blbost při stávajících zdrojích výroby elektřiny. Navíc baterky na tom technologicky nejsou moc dobře - daň za přehmat si teď vybírá Opel s Amperou.
28. 7. 2014 12:38
Re: VODÍKOVÝ ČLÁNKY JSOU BLBOST !!
Opel s Amperou hlavne totalne prestrelil cenu, to auto je neskutecne predrazeny a jeho realna cena dosahuje tak na pulku toho kde je aktualni cenovka

mimochodem co myslis ze slouzi k pohonu vodikovich aut... zeby elektromotor? jsou to normalni elektricka auta, jen misto baterek maj palivove clanky

budoucnost je bohuzel nebo bohudik v elektromobilech, a nikdo z nas s tim nic neudela, a je uplne fuk kde se ta stava pro ty elektromobili bude brat a kde se bude skladovat, jestli v baterkach, z kabelu pod asfaltem, bombama s vodikem nebo z nejakyho jinyho zdroje
Avatar - jozephko
28. 7. 2014 12:46
Re: VODÍKOVÝ ČLÁNKY JSOU BLBOST !!
Práve naopak. Výroba vodíku môže výrazne stabilizovať elektrickú sieť. Teraz sú veľké výkyvy vo výrobe elektriny podľa toho, ako svieti slnko alebo fúka vietor v Baltickom mori.
Výroba vodíku, ktorá je náročná na elektriny, by mohla byť realizovaná práve pomocou využitia nadvýroby elektriny z obnoviteľných zdrojov. Dá sa to povedať aj inak: ak by bolo elektriny málo, vodík by sa nevyrábal alebo by sa vyrábal len v obmedzenom množstve. Pri nadbytku elektrickej energie by sa výroba vodíka spustila naplno...
Zabili by sa tým 2 muchy jednou ranou: aj by sa vyrábal vodík, aj by sa znížila nerovnováha v energetickej sieti.
28. 7. 2014 13:09
Re: VODÍKOVÝ ČLÁNKY JSOU BLBOST !!
ma to jednu dost podstatnou trhlinu, kdo to zaplati? znas nekoho kdo by byl ochotnej postavit vyrobnu vodiku s tim, ze to pojede jen v dobe kdy bude "prebitek" elektriny? to je asi jako bys nekomu rekl "hele postav si benzinku, ale benzin budes moct prodavat jen kdys my budem mit prebitky" >:D
28. 7. 2014 14:33
Re: VODÍKOVÝ ČLÁNKY JSOU BLBOST !!
Audi si takovou továrnu postavilo.
Avatar - jozephko
28. 7. 2014 13:16
Koľko áut jazdí na vodík?
Na to sú 2 odpovede: áut, čo jazdia na vodík, nie je zatiaľ tak veľa. A druhá: každá ľudská aktivita sa dá vyjadriť štatistikou a grafmi. Platí to aj o výrobe elektriny a výrobe vodíka. Nie je problém spočítať, aká je "nadvýrobná" kapacita elektriny a koľko vodíku sa z toho dá vyrobiť. Plus k tomu prirátať nejaké odchýlky...
Plus ďalšia výhoda: nadbytočná elektrina je podstatne lacnejšia ako štandardná elektrina. Takže to môže výrazne ovplyvniť cenu vodíka.
Rozbalit vlákno
5
28. 7. 2014 13:59
Re: Koľko áut jazdí na vodík?
zadna "nadbytočná elektrina" vpodstate neexistuje, elektrina se neda znicit, da se jen premenit na jiny typ energie, takze co se vyroby, to se taky spotrebuje, respektive co se spotrebuje, to se musi nekde "vyrobit"
Avatar - jozephko
28. 7. 2014 14:11
Re: Koľko áut jazdí na vodík?
Technické vzaté máš pravdu. Ale výroba elektriny má tu zvláštnosť, že to, čo sa vyrobí, sa musí hneď aj spotrebovať. A keď existuje nerovnováha (väčšia výroba ako spotreba alebo naopak), tak to spôsobuje prenosovej sústave veľké problémy.
Česi sa už dlhšie sťažujú, že Nemci vraj svoje prebytky elektriny púšťajú do siete v ČR a tým ohrozujú jej rovnováhu.
28. 7. 2014 14:19
Re: Koľko áut jazdí na vodík?
v CR ale neni zajem oto odebirat predrazenou Nemeckou elektrinu, CR funguje spise jen jako tranzit co se elektriny tyce
Avatar - šmoula nešika
28. 7. 2014 15:49
Re: Koľko áut jazdí na vodík?
My máme v Čechách na přebytky přečerpávací vodní elektrárnu Dlouhé stráně.

„Hlavním úkolem elektrárny je zabezpečit stabilitu elektrizační soustavy, pro kterou je nezbytná rovnováha mezi aktuální spotřebou a výkonem dodávaným energetickými zdroji. Několikrát denně tak přechází z čerpadlového do turbínového režimu a naopak. Vlivem nástupu větrných a slunečních elektráren se výrazně zvýšila nestabilita systému. Proto v poslední době elektrárna přechází do čerpadlového režimu i během dne, zatímco dříve přecházela do tohoto režimu nejčastěji pouze v noci.“ (wiki)

Tepelné zas mají, co jsem slyšel, jakýsi overboost - záložnu, kam krátkodobě schovají přebytečnou energii.
28. 7. 2014 14:57
Re: Koľko áut jazdí na vodík?
Z principu musíš přebytky spotřebovat. Což je právě kámen úrazu. Tohle vypořádávání se s přebytky tě něco stojí a ve výsledku se to projeví na účinnosti a tedy ceně energie.