Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Mercedes-Benz CLK - Mezigenerační srovnání

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Po odstranění prakticky veškeré kamufláže nového středního kupé značky Mercedes-Benz se podařilo vyfotografovat tuto sadu nových snímků. Novému krasavci sekundoval také současný model, a tak můžeme získat konkrétnější představu o jeho reálné velikosti.

Současná generace Mercedesu CLK bude poslední, stuttgartská automobilka se vrátí k názvu E Coupé, případně Cabrio a nový model bude mít platformu příští třídy E. Znamená to mimo jiné i to, že čtyřmístné dvoudveřové modely budou mít asi o 10 centimetrů delší karoserie a snad i více místa pro cestující na zadních sedadlech.

Přímé srovnání na jedné z fotografií odsouvá jednoznačně současnou generaci mezi nemoderní Mercedesy. Zcela odlišný styl nových Mercedesů je plný ostrých hran a původně barokní eleganci nahrazuje chladnější technický styl s prvky kubismu. Téměř shodná je silueta střechy, která je jen u nového provedení podstatně štíhlejší, delší a nižší než dosud. Nový Mercedes-Benz E Coupé nemá B-sloupek, tak jak to u správného kupé 2+2 má být. C-sloupek je tvarován podobně jako u končícího modelu, ale zřejmě kvůli snazšímu zasouvání skla nevyplňuje skleněná část trojúhelníkovou výseč až do rohu. Jestli je pod maskovací folií sklo nebo plast, na to si musíme ještě chvíli počkat.

Tradice kupé Mercedes-Benz vyšší střední třídy sahá až do 60. let k modelu W115. V 70. letech se u Piána (W123) poprvé objevila zkratka CE, která zůstala i modelu W124. Po změně značení Mercedesů do tříd vzniklo E Coupé a E Cabriolet, jejich místo ale v roce 1997 zaujala nová třída CLK.

CLK nikdy nebylo opravdovým kupé/kabrioletem třídy E, i když se ji vzhledem velmi podobalo. Obě generace totiž technicky vycházely z třídy C. To se ale změní – nástupce CLK bude stát opět na platformě třídy E, která se představí příští rok. Důvodem nejsou nízké prodeje, naopak 700 tisíc prodaných kusů za necelých 12 let je úspěch. Mercedes si chce ale vytvořit prostor pro přímého konkurenta kupé a kabrioletu BMW řady 3, který by měl stát na platformě třídy C.

Stejnou změnu názvu Mercedes chystá také pro své velké kupé CL, které se od roku 2009 stane třídou S Coupé. Navíc se trojčíselné označení ještě více odpoutá od objemu motoru a bude znázorňovat výkon motoru, ne jeho skutečnou velikost.

Ondřej Láník
Diskuze (5)
2. 11. 2008 22:23
Re: CLK
přesně, CLC má prý do dvou let skončit a být nahrazeno kupém a kabriem s plátěnou střechou třídy C. To má být konkurentem trojkových modelů. Nové E kupé má být o třidu výše než dosavadní CLK. Je sice menší než nové éčko, ale prý to dovoluje nový modulární podvozek. Ten má být daleko snáze upravovaný pro nové varianty. Akorát nevím co s novým CLS. Je ovšem pravděpodobné, že bude postavené na podvozku nového eska. Jenže co potom s CL?