Pokud mám nějaké unikátní řešení, proti kterému mi partner nemá adekvátně co nabídnout, nemá smysl se o něj dělit. Dělením pomohu konkurenci se dotáhnout rychleji na mou úroveň, snížit mi zisky a prodej a časem a tím mi zbyde méně na vývoj dalších unikátních technologií...
no, spolupráce je hlavně o tom ,že se dělí vývojové náklady na víc aut. BMW dělá motory s PSA, aby to prostě dávalo ekonomickej smysl.
Mercedes podobné rozhodnutí mohl udělat pouze v případě, že mu vycházelo, že platformu sám odfinancuje a udrží to jeho konkunceschopnost (tedy, že nebude mít moc velký náklady oproti konkurenci) - navíc musel kalkulovat, co by mu sdílení platformy s partnery přineslo - Renault by tenhle podvozek prakticky nevyužil a Infinity by třeba neudělalo takový objemy (Mercedes na týhle platformě může v budoucnu bouchat hodně přes milion aut ročně, nějakej sto tisíc japonců ho nevytrhne). kdyby šlo o platformu na auto velikosti áčka, kde by mohla být využita na hromadu modelu Renaultu i Nissanu, tak by bylo rozhodování úplně jiné.