Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz podle čínských úřadů manipuloval s cenami

Řadu zahraničních výrobců aut jako Mercedes-Benz, Audi nebo BMW přimělo v minulých týdnech na největším světovém automobilovém trhu snížit ceny náhradních dílů. Mercedes je podle čínských úřadů vinen.
Zpět na článek
19. 8. 2014 13:20
19. 8. 2014 20:48
19. 8. 2014 13:55
19. 8. 2014 13:59
19. 8. 2014 14:53
21. 8. 2014 10:45
21. 8. 2014 14:27
21. 8. 2014 19:46
20. 8. 2014 09:27
20. 8. 2014 17:00
Avatar - CHerokee
19. 8. 2014 13:20
Hnus
Čínské úřady si na trh jenom hrají. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ji/Ri
19. 8. 2014 20:48
Re: Hnus
:yes: je to prostě Čínský trh....
19. 8. 2014 13:55
to je novinka
To se v Číně teda brzo probrali. To že automobilky prodávají levně auta, která jsou plná kurvítek za která následně majitel vytopí nehorázný sumy není nic novýho. Akorát v Číně se s tím umí vypořádat. My tady holt budeme nakupovat náhradní díly na kterých je 1000% marže a budem držet hubu, protože nemáme žádný takový úřad, který by s podobnýma manýrama dokázal zatočit.
Rozbalit vlákno
48
Avatar - Ham.
19. 8. 2014 13:59
Re: to je novinka
Jo komunisté, ti se umí se vším vypořádat raz, dva, pěkně po bolševicku.
>:-[]
Avatar - CHerokee
19. 8. 2014 14:10
Re: to je novinka
Vidím, že třešně jsou i tady. Komanči nechcou slyšet o tom, že cenu určuje poptávka.
22. 8. 2014 08:22
Re: to je novinka
Haló tady starej komouš. Můžeš se mi prosím tě, ve spolupráci s Ham vyjádřit k tomuhle článku?

[odkaz]

Konkrétně mi jde o odstavec kde se píše:

Všechny společnosti se podle regulátora tajně domlouvaly, aby snížily konkurenční boj na trhu a zajistily si výhodné ceny pro své výrobky na čínském trhu. Firmy, z nichž některé již dříve stihl trest amerických a evropských regulátorů, údajně slíbily, že zjednají nápravu.

Nazval si mě komunistou, protože jsem se zastal chování čínských úřadů, které podle tebe pokřivují trh a najednou se dočtu, že podobná praxe funguje i v Americe a Evropě. Tak by to starý komunista prosil od vás jasnozřivějších jedinců nějak vysvětlit. >:D
19. 8. 2014 14:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 8. 2014 14:46
Re: to je novinka
Už dvěma. Asi z toho mají nějakou malou domů. Když ti přijde divný, že tě drbe nějaká nadnárodní firma, tak si hnedka komunista :-) Já bych jim oběma blbečkům zdražil třeba vodu tak na 500 korun za kubík, ať vědí jak cenu určuje poptávka. ;-)
19. 8. 2014 14:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - fOE
19. 8. 2014 14:53
Re: to je novinka
Ale u vody mas tezko na vyber, to mluvis o lokalnich monopolech. Nevim o tom ze by mel MB monopol, a to ani v Cine. Nikdo te nenuti kupovat za ceny jake si MB nastavi, zdaji se ti moc? Chod o dum dal, v tom je ta krasa dnesni doby.

Jo tak kdyby se automobilkam prokazal kartel (klidne jen nejake casti trhu, treba premiove D3 atd.) to by byla jina a tam by mela vlada zasahnout a je jedno jestli bolsevicka nebo demokraticka. Ale toto neni ten pribeh.
19. 8. 2014 15:21
Re: to je novinka
Tak když máš v servisu auto s rozsypanou spojkou, vstřikama nebo nějakou jinou radostí o který třeba ani nevíš, že v autě je a dozvíš se, že to stojí 50 kolíků tak taky nemáš na výběr. Spoustu věcí se dá koupit v replice takže tam jakž takž ruka trhu funguje, ale ne všechno se dělá v replice, takže za to musíš zaplatit tolik kolik si automobilka řekne, ať chceš nebo nechceš. Třeba takový DPF na Hondu tuším CRV za 100 000 korun atp. Černý trh a vrakáče jako argument v diskuzi neberu. O žádný dům dál jít bohužel nemůžeš. Když vidím u některých dílů prodejní cenu automobilce a potom cenu za kolik je to jako origo náhradní díl tak valím oči. 1000% není beze srandy nic neobvyklýho.
Avatar - CHerokee
19. 8. 2014 16:53
Re: to je novinka
Máš na výběr...když na to nemáš, tak to neopravuj a jezdi třeba na kole. Vše je o volbě. Služba jako každá jiná. Nebo to prodej a kup levnější. Vedle toho máš dneska prodloužené záruky. Mluvíš o CRV...vždy´t to je auto z Japonska. Každý v, že jsou kvalitní, ale díly pak z té dálky stojí balík.

Mimochodem mluvíš, jak kdyby to dříve bylo jinak. Jen dneska ti musejí vykat a ty je nemusíš uprošovat a uplácet.
19. 8. 2014 17:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 8. 2014 18:26
Re: to je novinka
Ty si to pořád nepochopil. Ty máš na výběr do tý doby než přijde na řadu servis u kterýho se neobejdeš bez origo dílu. Pak už na výběr nemáš. Myslíš, že je řešení koupit dejme tomu za 500 000 auto a ve chvíli kdy se ti vysype nějaký drahý kurvítko tak ho nechat shnít v garáži? Protože sis zvolil to neopravovat? Prodloužená záruka je supr. Tam ty prachy za servis vysypeš aniž by ti třeba něco měnili. U takový Kii Ceed to vychází na 50 000 korun vyhozenejch do luftu po dobu záruky. Kolik taková legrace asi vyjde u Audi? To že to dřív stálo za*** neznamená, že to teď nemusí být taky naprd akorát v jiný podobě.
19. 8. 2014 19:51
Re: to je novinka
Tak to nesmíš koupit auto podle znáčku na kapotě, barvy a cenovky. Aspoň rámcově se koukneš na ceny náhradních dílů. Dokonce existuje i věc zvaná TCO (Total Cost of Ownership). Ale neznamená nakoupit auto podle nejlepších hlášek v reklamě...
20. 8. 2014 08:36
Re: to je novinka
Rámcově se podívat můžeš, ale nemáš šanci předpovědět co se na tom autě bude sypat. Leda to budeš dělat jako já, že si počkáš a koupíš 10 let starej model u kterýho už všechny závady včetně nákladů na jejich odstranění zná každej mechanik na každý vesnici. Rozhodně by si třeba teď nemohl jít a koupit si novou Oktávu nebo Fabii, protože nevíš jestli náhodou nebudeš za 3-4 roky řešit čerpadlo, nějakou řídící jednotku nebo kdoví co ještě za což vyklopíš částu v řádu desítek tisíc. TCO si můžeš spočítat za předpokladu, že znáš všechny proměnné, ale to ty při koupi auta neznáš, protože nevíš co se ti kdy vyssere.
Avatar - CHerokee
20. 8. 2014 08:57
Re: to je novinka
Pokud máš na novou Octavii, máš i na její případnou pozáruční opravu. A tak je to se vším, pračkou, kotlem atd. ;-)
20. 8. 2014 09:19
Re: to je novinka
Krom toho, že srovnáváš jabka s hruškama tak máš pravdu. Pračka s cenou řádově 10 tisíc je nicotná položka ve srovnání s autem za 500 000 tisíc. Doufám, že v tom ten nepoměr vidíš. Nicméně máš pravdu a z toho automobilky vycházejí. Když má zákazník dost peněz na daný auto tak musí mít i dost peněz na díly. Tak ho o ně oholíme. A v tom právě čínská vláda udělala jmenovaným automobilkám čáru přes rozpočet a řekla "Neoholíte" Ale světe div se jsou tu jedinci jako ty nebo Bílá cedulka a podobný individua, kterým to vyhovuje, že musí platit předražený náhradní a běda kdyby se za ně stát postavil a umírnil nenažranost automobilek, tak se začnou hned rozčilovat, že komunismus a bla bla. Zvláštní způsob masochismu >:D
21. 8. 2014 10:45
Re: to je novinka
Ty neporovnáváš jablka a hrušky? Určitě nejsem sám toho názoru, že moderní auto plné výbavy nemá smysl kupovat 10 let staré, ani nemá smysl si ho kupovat s cílem ho provozovat tak dlouho. Jednoduše proto, že je plné elektroniky a náhradní díly tě sežerou za živa, pokud bys kupoval nové originální. Člověk má jiné starosti, pokud kupuje nové auto na 3-5 let s nájezdem do 75 tisíc, a když kupuje auto 10 let staré.

Běžný zákazník nebude mít potřebné informace k přesnějšímu odhadu TCO. Má však možnost projít si ceník náhradních dílů a podívat se, jestli ho něco nepraští do očí. Nebo to může nechat na někom, kdo tomu rozumí. Když uvidím DPF za 170 tisíc, tak mě bude sakra zajímat, kdy ho budu muset měnit, jestli jsou s ním problémy atp. Pokud budou s autem problémy, tak v první řadě záleží na tom, jak ochotný máš servis. V druhé, jak moc jsi ochotný se za svá práva prát.

Kdo podniká, nebude pravděpodobně stát o regulaci trhu. Nemluvě o tom, kolik procent příjmů je rozumné dát na auta. Mezi lednicí a autem je pro mne rozdíl v tom, že k autům mám větší vztah. Ale kupuji si taková, na která mám. Mohu si dovolit nečekané opravy, i náhradu, kdybych o něj přišel.
21. 8. 2014 12:24
Re: to je novinka
Tak mi prosím tě ještě řekni jak si představuješ, že by to mělo v reálným prostředí obměny automobilového parku mezi zákazníky vypadat. Zákazník si má koupit vždy výhradně fungl nágl nový auto na který má a zároveň bude mít na jeho servis a co bude dál? Popiš mi to až ke konci životního cyklu auta jak si myslíš, že by to mělo vypadat. Prosím tě to seš už druhej s tím DPF. Na který auto stojí DPF 170 000? Každý kdo jde kupovat auto nemůže rozumět jeho konstrukci a předpovídat co jak dlouho vydrží a co kdy budu nebo nebudu měnit. Bylo by to pravda ideální, ale v praxi nerealizovatelný. Každý není půlautomechanika, který dokáže zhodnit technický řešení a poznat mizerně udělaný auto. Záruka totiž netrvá věčně a ne všechno se na ní vztahuje. Když se ti vysype spojka s dvouhmotou tak máš smůlu, protože to je díl jako třeba brzdový destičky, který podléhá opotřebení a ty si ho zaplatíš i v době záruky a to může být třeba za 50. Typicky teď případ jednoho kamaráda s Fordem S-MAX. Koupil nový a po třech letech bác ho oprava za pajdu. A to není prémiový auto a nebude mu to dělat autorizák. O co stojí AUDI nebo nestojí nemusí čínský úřady zajímat. Lednička je spotřebič, který si koupíš klidně z vejplaty jako třeba kalhoty. Auto je trochu něco jinýho. Ledničku si koupíš s tím, že bude fungovat do doby než se nenapravitelně rozbije. Pak ji zahodíš a koupíš jinou. Auto koupíš a nečekáš, že za 5-8 let bude rozbitý a bude mít hodnotu nula a ty ho zahodíš. Čekáš, že bude pořád fungovat a mít ještě nějakou zůstatkovou hodnotu za kterou ho prodáš a koupíš zase nový. To je ten rozdíl mezi spotřebičem a autem.
21. 8. 2014 14:27
Re: to je novinka
Takovou cenu měla myslím Honda pro filtr k 2,2. Už si tu částku nepamatuji přesně, možná to bylo 140, ale spíš 170. V podobných sférách se myslím pohyboval radar adaptivního tempomatu u Toyoty, který je na ráně při každém ťuknutí.

V první řadě mi šlo o to, že je rozdíl mezi odhadem TCO u nového vozu a u značně ojetého, složitého moderního. Kdo mluví o TCO, pravděpodobně bere v potaz nová auta.

Můžeš se bránit i ve chvíli, kdy má nějaký díl nečekaně krátkou životnost. To je právě o té ochotě domáhat se svých práv. A také o tvých možnostech, v tomhle směru prostě život není fér.

Asi máme každý jiná očekávání. Ano, očekávám, že bude mít nějakou hodnotu, ale ty lidi nechápu (pomíjím sběratele). Jsem rád, že dostanu část mých peněz zpět, ale sám bych to neudělal. A to si to auto mohu dovolit nové.
21. 8. 2014 15:21
Re: to je novinka
to se pak ale nemůže nikdo divit, že si to majitel při nenávratně ucpaném DPF nechá radši odstranit. S takovou cenou náhradního dílu, který navíc není vůbec nutný k provozování auta, je majitel totálně demotivovaný se ho snažit vyměnit. 8-s. No tak můžeš se snažit si TCO spočítat i u jetýho auta, ale pořád neznáš tu proměnnou co se ti kdy vysype, takže je to dost problematický, ale pokud budeš vycházet z hesla doufej v nejlepší očekávej nejhorší, tak to dokážeš jakž takž odhadnout.

Hele on každý není zvědavý na to chodit po soudech a platit experty, který budou prokazovat, že daný díl měl vydržet delší dobu. A na tom je to postavený to udělá tak jeden ze sta aby se handrkoval s autorizákem potažmo s automobilkou. Ty lidi co nechápeš jsou právě ti, kteří se snaží jakž takž spočítat TCO. Do kterého logicky spadá i případná zůstatková hodnota po x letech používání.
21. 8. 2014 19:46
Re: to je novinka
V podstatě souhlasím. Jen dodám, že by auto s vykuchaným filtrem nemělo projít technickou. Bohužel STK v ČR moc dobře nefungují. A nejde jen o to, s jakou pravděpodobností co odejde, ale i o riziko poškození, nebo krádeže - ojetinu nebude mít pojištěnou tolik lidí co nové auto.
Avatar - CHerokee
19. 8. 2014 14:55
Re: to je novinka
Ale vždyť tě nikdo nenutí ta auta kupovat... je tu trh, máš výběr, jaký tu nikdy nebyl. Kup si třeba Ladu Nivu, soudruhu. Vodu zdražit může...jeden poskytovatel. A protože na ní není státní monopol, tak ti ji poskytne někdo jiný. A to je trh...ale to už u vás pochopil i Ota Šik než jste ho označili za revozionistu. A blbečka si nech od cesty, tady nejsi na stranické schůzi. :-)
19. 8. 2014 15:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 8. 2014 15:35
Re: to je novinka
To ale není věc která by se týkala jedný automobilky. Článek zmiňuje MB BMW a AUDI. Stejně to ale platí u FORD, GM a VW, PSA, Renault, FIAT, takže tím, že si koupíš auto jiný značky si moc nepomůžeš. Žijeme v globální době, automobilky nejsou pekaři, aby si každej pekl svoje rohlíky. Všechno je pár koncernů, kterým pozice na trhu umožňuje se takhle chovat. U vody je jeden základní problém. Můžeš ji prodávat třeba za 3 koruny kubík, akorát ti budou chybět trubky v zemi určený k jejich distribuci, úpravny vody, vodojemy a další nezbytná infrastruktura, kterou jsme si v návalu privatizační horečky nesmyslně prodali. Možná ti to uniklo, ale voda nejde posílat mailem, sdílet na xichtknize nebo objednat poštou. Takže možnost, že by ti ji poskytnul někdo jiný je dost mizerná. Jinak si uvědom že ty si mě označil za komouše čili já si nezačal. Titulem blbeček se teda můžeš pyšnit zcela oprávněně. >:-[]
19. 8. 2014 15:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
19. 8. 2014 17:01
Re: to je novinka
Komouš není nadávka, ale politická orientace vyplývající z názorů....které zjevně zastáváte oba. Kritika západních značek, podpora Číny, podpora zásahů státu do tržního prostředí... to přesně dělají komunisti. Tak se už za to nestyďte. Ano úřad buzeruje značky a chce jim diktovat cenu, což je nesmysl. Značek je mohem více.

V extrémním případě s vodou 500/kubík jak jsi poslal by fungovala redistribuce přes cisterny, studny atp. Vždycky by se to obešlo, třeba přes dovoz a balenou do nádrží alá plyn.

Blbečci jsou ti, co volí komunisty. Nechcou se spoléhat na sebe, ale na někoho jiného - stát a stranu, ať rozhoduje za něj, co je pro něj správné, kolik má jíst, vydělat a dostat a za co utratit.... systém pro blbečky. Já jsem pravičák a volím stranu knížete TOP 09. A narozdíl od vás se za to nestydím. ;-)
19. 8. 2014 17:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
19. 8. 2014 20:52
Re: to je novinka
Jsi roztomilý :-) pozvu si tě na party, dostaneš mikrofon a bude OMS.... :-)
20. 8. 2014 08:27
Re: to je novinka
Aha takže podle tvé logiky jsem komouš když se mi nelíbí fakt, že je umožněno nadnárodním firmám dělat si se zákazníkama co se jim zlíbí a ve chvíli kdy tomu stát utne tipec tak je to špatně. Ok tak jsem komouš. Nevadí. Aspoň vím kam patřím. Ty si ovšem uvědom, že Čína je komunistická země. Uvědom si kde byla ekonomicky před 40 lety a kde je teď. A tam co je teď je díky tomu "státu", který do všeho zasahuje a co ty tady kritizuješ, takže kdyby to řídili tak špatně, tak asi ta Čína vypadá trochu jinak nemyslíš? S tou vodou co píšeš je to úplný nesmysl. Asi máš představu, že pitná voda roste někde na stromě nebo ji načerpáš v rybníce, takže se zkus nejdřív zamyslet nad tím jak se k tý pitný vodě nejdřív dostaneš, kdybys ji chtěl distribuovat přes cisterny. Ti co volí komunisty jsou blbečci a ty co volí stranu složenou ze zkrachovalých darebáků, který po projití mnoha politických stran napříč politickým spektrem zakotvili v TOP09, jsou co? Moudří a prozíraví lidé, kteří vědí všechno líp než blbečci z komunistickýma názorama? Tak hlavně, že se za to aspoň nestydíš. >:D
Avatar - CHerokee
20. 8. 2014 09:00
Re: to je novinka
Byls v Číně? Kdyby ano, tak o tom tak nepíšeš. Pokud se tam dostaneš mimo vymezené čtvrti ve městě, případně jedeš přes venkov, tak pochopíš, že to není žádný ekonomický zázrak, ale chodobný středověk, kdy malá vrstva zbohatla na úkor většiny.... nejlepší na tom je, že nejvýše postavení komunisté jsou tam největšími podnikateli.
20. 8. 2014 09:36
Re: to je novinka
Hele nebyl. Kolega tam byl už několikrát tak mi o tom vyprávěl. Máš pravdu pokud se dostaneš mimo vymezené čtvrti tak je tam chudo. Nicméně i přes to se ze zaostalé Číny stal během pár desítek let vyspělý stát, který má na rozdíl od USA raketu schopnou poslat lidi do vesmíru. Nemůžeš čekat, že se ze středověku, který tam ještě před 40 lety panoval stane za tak krátkou dobu ráj na zemi pro 1,2 miliardy lidí. Nicméně je tam vidět posun k lepšímu což se třeba o USA za posledních 40 let říct nedá. Nedělám si iluze o tom, že tam mraky lidí žije v bídě ani bych se tam nechtěl stěhovat. Jen bych si nedovolil jako ty velkohubě kritizovat čínskou vládu a její rozhodnutí. Jinak máš pravdu v tom, že nejvýše postavení komnisté tam jsou největšími podnikateli. Je to celkem logický. Tady jsou nejvýše postavenými podnikateli zase pravičáci. Závisí to na tom která klika je zrovna u kormidla.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 8. 2014 13:11
Re: to je novinka
???
Asi zijeme každý v jiném světě. Tady je typickym "podnikatelem" komunista - a v Cine stamiliony lidi trpí opravdu hlady. Ne, že nesezenou oblíbenou enou lahudku.
:-(
A jejich "antimonopol" je normalne legalizovane výpalné. Ostatne všichni znají pojem "cinska licence".
20. 8. 2014 15:43
Re: to je novinka
Hlady trpí po světě lidí. Že ti leží v žaludku zrovna Čína? Myslíš, že v Evropě, Africe nebo Americe nejsou lidi, který nemají pořádně co do huby? Jen nevím co to má společnýho s předraženýma náhradníma dílama?
19. 8. 2014 15:45
Re: to je novinka
Rovnako nikto nenuti spominane automobilky vyrabat v Cine - ide o "porušení čínského antimonopolního zákona" - cize ked stat pokutuje porusenie zakona tak ide o komunizmus??? Vazne veris ze automobilky nezamestnavaju natolko schopnych ekonomov, ktori si to vedia spocitat, beruc do uvahy i riziko pokuty? V clanku nieje pisane o cenach automobilov ale o cenach nahradnych dielov, ktore ak napr. nechces prist o zaruku tak musis kupit origo .... chapem ze sa to tyka srdcovky MB ale aj fanusik by mal dokazat urcite veci neprehltat
19. 8. 2014 15:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
19. 8. 2014 17:11
Re: to je novinka
V Číně si úřady dělají co chtějí. Když něco vyrábíš, tak pak cenu na trhu snad určuješ ty a ne nějaký pitomý úředník... tolik k čínské demokracii a dál o tom nemá cenu mluvit. Ty pokuty na mnohé formy přicházejí nyní najednou a nečekaně. Celé roky se nic nedělo... Proč asi, hmm ;-)
19. 8. 2014 18:19
Re: to je novinka
Já nevěděl, že seš specialista na čínský právo. Tak to máš říct hned a my bysme se s tebou nedohadovali. >:D
Avatar - Ji/Ri
19. 8. 2014 20:53
Re: to je novinka
Nebuď hloupý.
Avatar - white label
19. 8. 2014 21:23
Re: to je novinka
Ahoj, jsem zlatá rybka, kterou jsi právě chytil...:
"A nějaké snáze splnitelné přání bys pro něj, prosím, neměl?"
8-s >:D ;-)
20. 8. 2014 00:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
20. 8. 2014 01:26
Re: to je novinka
Neboj, bylo to samozřejmě myšleno i na tebe... ;-)
Jsem rád, že mě poctivě čteš a dokonce si na mě zjišťuješ kontakty, takže co kdyby ses někdy stavil, slušně se představil a řekl jako chlap, co máš na srdci hezky z očí do očí. Ale chápu, že na to nemáš koule, proto ti zbývá jen anonymní okopávání kotníků na netu. :*) >:-[]
20. 8. 2014 02:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 8. 2014 08:31
Re: to je novinka
Protože se za posledních 10 let trh s automobily trochu změnil. Auta už nejdou jednoduše opravovat a automobilky pochopili, že se na autě dá vydělat dvakrát. Jednou při prodeji a podruhé na náhradních dílech. Před 10-15 lety sis koupil auto a jeho provoz (co se týče servisu) tě nezdecimoval. Teď tě u běžnýho auta vyjde oprava spojky klidně na 40-50 tisíc což je dvojnásobek průměrnýho platu. Takže to bude možná ten důvod proč se celé roky nic nedělo. Nehledě na fakt, že Před 10-15 lety se v Číně Audiny, MB a BMW neproháněli.
Avatar - Ham.
20. 8. 2014 09:27
Re: to je novinka
Před 10-15 lety tě oprava starého Audi, MB nebo BMW "decimovala" úplně stejně jako dnes. Ale ruinovala a ruinuje vždy jenom pitomce, co nakupují v Áčkách, ty kteří si neumí spočítat, že když si koupí "zánovní" A6 nebo Skládu s osmi lety a 300tkm na hrbu, tak opravy je vyjdou na dvě fungl nová malá auta. Normální kupec této kategorie, který vysolí 2-3 mega za nové auto určitě není vyvalený z toho, že běžná oprava v rámci doby a nájezdu, kdy typicky takové auto používá (3-5 let a 150-200 tkm) může sice stát statisíce, ale jednak ví, že po dobu jeho nájezdu je to málo pravděpodobné, protože takovou porci ta auta prostě vydrží a pro případ havárie je pojištěný a druhak jej nějaké statisícové částky v porovnání s pořizovací cenou určitě nevyvedou z míry jako toho kupce z Aček. Člověk nemusí být nositel Nobelovy ceny za ekonomii, aby věděl, že luxusní auto má největší pokles hodnoty v čase (procentuálně daleko větší než jednoduchá auta typu Dacia) právě proto, že jejich opravy po době životnosti jsou vysoce nerentabilní, kdežto tu Dácii lze za pár šupů udržovat v provozu v podstatě do nekonečna. Nikdo nenutí chudé Číňany kupovat ojetá luxusní auta a nechat se ruinovat při opravách, protože si mohou kupovat jakákoliv levná auta nebo jezdit na kole (příměr s vodou, který jsi dal, absolutně kulhá, protože vodu pro život, na rozdíl od luxusního auta, nelze nahradit), takže zásah státu v takovémto případě (jedno jestli v komunistické Číně nebo kdekoliv jinde) je jen líbivé politické gesto pokřivující trh.
A Audiny se neprohánělY.
20. 8. 2014 15:58
Re: to je novinka
Ale to víš, že ne. Před 10-15 lety se dalo ještě spousta věcí opravit. Díky absenci elektroniky nehrozila výměna drahých elektronických součástek. Hele evidentně to zákazníkům AUDI, MB BMW v Číně vadí, když se proti tomu ohrazuje čínská vláda. Nedočetl jsem se nikde v článku ani fakt, že se jedná o čínské zákazníky, kteří si koupili olítaný herky v áčkách. Odkud máš tuhle informaci? Příměr s vodou nekulhá. Vodu k životu potřebuješ auto ne, to je pravda, ale ve chvíli kdy už to auto vlastníš, tak ten náhradní díl koupit musíš, protože bez něj ti to auto jezdit nebude a to aby jezdilo je primární požadavek KAŽDÉHO kupce auta. Takže pokud se nevyrábí v replice tak si donucen ho koupit za cenu jakou si řekne automobilka. O tom, že je to současně líbivé politické gesto se nehádám. To je jasný, že se režim chce zalíbit. Za hrubku se omlouvám vypadá to fakt blbě.
Avatar - Ham.
20. 8. 2014 17:00
Re: to je novinka
1. Prémiová auta byla drahá na opravy před 10-15 lety stejně jako dneska.
2. Zákazníkům budou ceny aut i náhradních dílů vadit dokud nebudou nulové. To je normální a platí to u každého zboží. Nicméně to není důvod zasahovat na trhu.
3. Příměr s vodu kulhá, když se nedostaneš k vodě tak umřeš, když se nedostaneš k autu (nebo již koupené auto budeš muset odstavit kvůli náhradním dílům) tak se nestane vůbec nic. A u Mercedesu, BMW nebo Audi kulhá na obě nohy, pokud si někdo koupí auto za 2 mega a pak brečí, že nový DPF filtr stojí 200 litrů, tak není svéprávný.
21. 8. 2014 08:24
Re: to je novinka
Pravda servis tě vyšel dráž než na Feldu, ale auto obsahovalo podstatně míň drahých součástek z nichž velká část šla opravit a neobsahovalo tolik elektroniky. Bylo to teda dražší než servisovat třeba tu Feldu ale nedosahovalo to absurdních hodnot jako v současnosti. Nikdo netvrdí, že automobilka je charitativní ústav, který musí prodávat náhradní díly zadarmo, ale aby pracovala s marží 1000% je prostě přehnaný. Nestačilo by jí třeba jen 400%? A věz, že to je stejný u AUDI, MB, Fordu, VW. To se netýká jen prémiových aut, ale i nižší střední třídy. Příklad. Onehdá sem sháněl motorek na nastavování klapek v klimatizaci do novýho Focuse a v servisu mi řekli 2000 korun! Replika se nevyrábí. Když sem to rozkuchal tak vevnitř byl pidimotorek s pastorkem a jedno plastový ozubený kolečko. Nakonec jsem to sehnal přímo u výrobce týhle součástky za jejich PRODEJNÍ cenu za kterou to prodávají do Fordu a v přepočtu to bylo 180 korun. A podobnou cenotvorbu automobilky praktikují u všech součástek v autě na který jsem zatím měl tu čest narazit a zjistit pravou cenu toho kterýho dílu. Takže mě nepřijde divný, že se musí za náhradní díly do auta platit. Mě přijde divný, když mě někdo okrádá a já s tím nemůžu nic dělat. V Číně se zdá, že jim trochu vláda přistřihne křídla. Proč ti to tak vadí, že to pokřivuje trh? No a co? Bude to na tebe mít nějakej dopad? Vadí to snad někomu jinýmu než daný automobilce?
3. Vodu k pití si můžeš taky obstarat jinak, aby si neumřel nemusíš pít kohoutkovou a mejt se můžeš chodit do potoka. Tak to nežeň do absurdity. Příklad s DPF za 200 litrů sis snad vymyslel, že?
Avatar - Ji/Ri
19. 8. 2014 20:49
Re: to je novinka
...nebuď omezený v pohledu na věc.... ;-)