Mercedes-Benz: pohon všech kol pro třídu E

Mercedes-Benz: pohon všech kol pro třídu E

 
 

Limuzíny i kombi dostanou vyspělý pohon všech kol v kombinaci se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Pětilitr s více než 300 koňmi nyní i v kombi E500...

Letos na podzim se rozšíří třída E o nové verze s pohonem všech kol, označovaným u Mercedesu 4MATIC. Limuzíny i kombi dostanou vyspělý pohon všech kol v kombinacích se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Aktivní bezpečnost je dále zvýšena sériovým ESP poslední generace, protiprokluzovým systémem 4ETS a brzdovým systémem Sensotronic (SBC). Rychlé reakce elektroniky i jednotlivých akčních členů přibližují chování systému klasickému pohonu všech kol se třemi uzávěrkami diferenciálů. Praktické je vzduchové odpružení, samočinně udržující konstantní světlou výšku zádě s rostoucím zatížením. Komfortní cestování na dálnici může dále zpříjemnit příplatkový inteligentní tempomat Distronic, který lze aktivovat jedete-li rychleji než 7 km/h. Také vzduhové odpružení Airmatic DC je k dispozici za příplatek, naopak 5 stupňová automatická převodovka a posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy jsou standardem.

V nabídce jsou tři motorové varianty. Dva šestiválce o výkonu 130 kW a 165 kW, budou v modelech E240 4 MATIC a E320 4MATIC, vrcholem je osmiválcový pětilitr v E500 4 MATIC o výkonu 225 kW. Základní šestiválec rozjede sedan na 100 km/h za 10,6 s (kombi 10,8 s), E500 4MATIC k tomu potřebuje 6,3 s resp. 6,8 s.

Zavedení pohonu všech kol si vyžádalo několik změn v konstrukci podvozku a karosérie oproti běžným Mercedesům třídy E s pohonem pouze zadní nápravy. Karosérie byla zesílena v oblasti podlahy a přední nápravy, kde bylo třeba připravit prostor pro novou hnací řiditelnou přední nápravu. Modifikován byl středový tunel. Přední čtyřprvková náprava třídy E je u 4MATICů nahrazena nápravou s dvojitými trojúhelníkovými rameny. Změnilo se umístění stabilizátorů, řízení i uložení motoru. Světlá výška 4 MATICů je o 10 mm vyšší.

Nové kombi E 500 s převodovkou 7G-TRONIC

Vrcholným modelem „běžných“ kombi třídy E je nyní model E500. Jeho osmiválec o objemu 4966 cm3 má výkon 225 kW (306 k) a největší točivý moment 460 Nm při 2700 ot./min, který je téměř konstantní až do 4250 ot./min. Luxusní kombi zrychluje na 100 km/h z klidu za 6,5 s a ze 60 na 120 km/h potřebuje 6,2 s. Průměrná kmbinovaná spotřeba tohoto kombi je 11,6 l/100 km. Automobil, který bude v prodeji na konci roku 2003 má v základní vybavě mimo jiné 7 stupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, čtyřzónovou klimatizaci a vzduchové odpružení AIRMATIC DC.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Včera

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé. Rozhodla Depayova paráda

PSG bez Neymara padlo s Lyonem, zranil se i Mbappé.…

Gólem ve čtvrté minutě nastavení rozhodli fotbalisté Lyonu v 22. kole francouzské ligy o vítězství 2:1 nad…

 

Reflex.cz

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Fenomén jménem Kuba: Sjednoceni nouzí

Nespal jsem pořádně dvě noci, nezbývá než se natáhnout přes prázdné sedačky a nechat se unášet sny. Probouzí mě…