Mercedes-Benz: pohon všech kol pro třídu E

Mercedes-Benz: pohon všech kol pro třídu E

 
 

Limuzíny i kombi dostanou vyspělý pohon všech kol v kombinaci se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Pětilitr s více než 300 koňmi nyní i v kombi E500...

Letos na podzim se rozšíří třída E o nové verze s pohonem všech kol, označovaným u Mercedesu 4MATIC. Limuzíny i kombi dostanou vyspělý pohon všech kol v kombinacích se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Aktivní bezpečnost je dále zvýšena sériovým ESP poslední generace, protiprokluzovým systémem 4ETS a brzdovým systémem Sensotronic (SBC). Rychlé reakce elektroniky i jednotlivých akčních členů přibližují chování systému klasickému pohonu všech kol se třemi uzávěrkami diferenciálů. Praktické je vzduchové odpružení, samočinně udržující konstantní světlou výšku zádě s rostoucím zatížením. Komfortní cestování na dálnici může dále zpříjemnit příplatkový inteligentní tempomat Distronic, který lze aktivovat jedete-li rychleji než 7 km/h. Také vzduhové odpružení Airmatic DC je k dispozici za příplatek, naopak 5 stupňová automatická převodovka a posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy jsou standardem.

V nabídce jsou tři motorové varianty. Dva šestiválce o výkonu 130 kW a 165 kW, budou v modelech E240 4 MATIC a E320 4MATIC, vrcholem je osmiválcový pětilitr v E500 4 MATIC o výkonu 225 kW. Základní šestiválec rozjede sedan na 100 km/h za 10,6 s (kombi 10,8 s), E500 4MATIC k tomu potřebuje 6,3 s resp. 6,8 s.

Zavedení pohonu všech kol si vyžádalo několik změn v konstrukci podvozku a karosérie oproti běžným Mercedesům třídy E s pohonem pouze zadní nápravy. Karosérie byla zesílena v oblasti podlahy a přední nápravy, kde bylo třeba připravit prostor pro novou hnací řiditelnou přední nápravu. Modifikován byl středový tunel. Přední čtyřprvková náprava třídy E je u 4MATICů nahrazena nápravou s dvojitými trojúhelníkovými rameny. Změnilo se umístění stabilizátorů, řízení i uložení motoru. Světlá výška 4 MATICů je o 10 mm vyšší.

Nové kombi E 500 s převodovkou 7G-TRONIC

Vrcholným modelem „běžných“ kombi třídy E je nyní model E500. Jeho osmiválec o objemu 4966 cm3 má výkon 225 kW (306 k) a největší točivý moment 460 Nm při 2700 ot./min, který je téměř konstantní až do 4250 ot./min. Luxusní kombi zrychluje na 100 km/h z klidu za 6,5 s a ze 60 na 120 km/h potřebuje 6,2 s. Průměrná kmbinovaná spotřeba tohoto kombi je 11,6 l/100 km. Automobil, který bude v prodeji na konci roku 2003 má v základní vybavě mimo jiné 7 stupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, čtyřzónovou klimatizaci a vzduchové odpružení AIRMATIC DC.

Spolupracujeme s TipCars.com
Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš

Vize Jana Antonína Bati i po desítkách let inspirují…

Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde

Havárie černobylské elektrárny před 31 lety znamenala…

Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky

Evropská centrální banka (ECB) oznámila, že dvě…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

 




Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Dnes 08:00

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.




Blesk.cz

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi nechtějí uprchlické kvóty

Německý šéf diplomacie: Pochopil jsem, proč Češi…

V Evropské unii bychom se neměli hádat o kvótách. Důležitější je řešit, jak zastavit příliv migrantů. Na…

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši únosci byli moc milí“

Unesení novináři v Kolumbii jsou na svobodě: „Naši…

Pátrání po biologické matce kolumbijské dívky, kterou adoptovali nizozemští rodiče, se pro dva novináře změnilo…

 

iSport.cz

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné fotce. Co dnes dělají?

Dvojčata desetibojaře Dvořáka 20 let po slavné…

Bylo jim jenom pár týdnů, když jejich fotografie zaplavily noviny v celé zemi. V létě 1997 se desetibojař Tomáš…

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne skóre, možná i karty

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne…

Tak to se nečekalo! Portugalci porazili na EURO do 21 let v Polsku Makedonce jen 4:2 a jsou ze hry o postup do…

 

Reflex.cz

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit hidžáb. To není vtip, ale realita v roce 1958

Egyptský vůdce se ve videu směje nařízení nosit…

Potkal jsem představeného muslimského bratrstva a ten mi navrhl, abych přikázal všem ženám v naší zemi zahalovat…

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li! Podívejte se na ukázku z dokumentu o JXD

Práce je smysl života. Když nepíšu, je to v prd*li!…

Ikona časopisu Reflex pohledem Igora Chauna. V těchto dnech budeme na reflex.cz postupně uvolňovat ukázky z…