reklama


Mercedes-Benz: pohon všech kol pro třídu E

Mercedes-Benz: pohon všech kol pro třídu E

 
 

Limuzíny i kombi dostanou vyspělý pohon všech kol v kombinaci se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Pětilitr s více než 300 koňmi nyní i v kombi E500...

Letos na podzim se rozšíří třída E o nové verze s pohonem všech kol, označovaným u Mercedesu 4MATIC. Limuzíny i kombi dostanou vyspělý pohon všech kol v kombinacích se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Aktivní bezpečnost je dále zvýšena sériovým ESP poslední generace, protiprokluzovým systémem 4ETS a brzdovým systémem Sensotronic (SBC). Rychlé reakce elektroniky i jednotlivých akčních členů přibližují chování systému klasickému pohonu všech kol se třemi uzávěrkami diferenciálů. Praktické je vzduchové odpružení, samočinně udržující konstantní světlou výšku zádě s rostoucím zatížením. Komfortní cestování na dálnici může dále zpříjemnit příplatkový inteligentní tempomat Distronic, který lze aktivovat jedete-li rychleji než 7 km/h. Také vzduhové odpružení Airmatic DC je k dispozici za příplatek, naopak 5 stupňová automatická převodovka a posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy jsou standardem.

V nabídce jsou tři motorové varianty. Dva šestiválce o výkonu 130 kW a 165 kW, budou v modelech E240 4 MATIC a E320 4MATIC, vrcholem je osmiválcový pětilitr v E500 4 MATIC o výkonu 225 kW. Základní šestiválec rozjede sedan na 100 km/h za 10,6 s (kombi 10,8 s), E500 4MATIC k tomu potřebuje 6,3 s resp. 6,8 s.

Zavedení pohonu všech kol si vyžádalo několik změn v konstrukci podvozku a karosérie oproti běžným Mercedesům třídy E s pohonem pouze zadní nápravy. Karosérie byla zesílena v oblasti podlahy a přední nápravy, kde bylo třeba připravit prostor pro novou hnací řiditelnou přední nápravu. Modifikován byl středový tunel. Přední čtyřprvková náprava třídy E je u 4MATICů nahrazena nápravou s dvojitými trojúhelníkovými rameny. Změnilo se umístění stabilizátorů, řízení i uložení motoru. Světlá výška 4 MATICů je o 10 mm vyšší.

Nové kombi E 500 s převodovkou 7G-TRONIC

Vrcholným modelem „běžných“ kombi třídy E je nyní model E500. Jeho osmiválec o objemu 4966 cm3 má výkon 225 kW (306 k) a největší točivý moment 460 Nm při 2700 ot./min, který je téměř konstantní až do 4250 ot./min. Luxusní kombi zrychluje na 100 km/h z klidu za 6,5 s a ze 60 na 120 km/h potřebuje 6,2 s. Průměrná kmbinovaná spotřeba tohoto kombi je 11,6 l/100 km. Automobil, který bude v prodeji na konci roku 2003 má v základní vybavě mimo jiné 7 stupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, čtyřzónovou klimatizaci a vzduchové odpružení AIRMATIC DC.

Spolupracujeme s TipCars.com
Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují

Transakce za účelem nákupu kryptoměn mohou narazit,…

Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 




Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Včera

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny ostatní. Nioh je pekelně těžká videohra

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny…

Existují lehké videohry, pak ty normálně obtížné a samozřejmě i ty těžké. Jednou za čas se však objeví titul,…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než ostatní, chválil Zidane

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než…

88 dnů. Tak dlouho si nemohl Gareth Bale vychutnat nadšený potlesk fanoušků. V sobotu si to ale vynahradil s…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama