reklama


Mercedes-Benz: pohon všech kol pro třídu E

Mercedes-Benz: pohon všech kol pro třídu E

 
 

Limuzíny i kombi dostanou vyspělý pohon všech kol v kombinaci se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Pětilitr s více než 300 koňmi nyní i v kombi E500...

Letos na podzim se rozšíří třída E o nové verze s pohonem všech kol, označovaným u Mercedesu 4MATIC. Limuzíny i kombi dostanou vyspělý pohon všech kol v kombinacích se šestiválcovými a osmiválcovými motory. Aktivní bezpečnost je dále zvýšena sériovým ESP poslední generace, protiprokluzovým systémem 4ETS a brzdovým systémem Sensotronic (SBC). Rychlé reakce elektroniky i jednotlivých akčních členů přibližují chování systému klasickému pohonu všech kol se třemi uzávěrkami diferenciálů. Praktické je vzduchové odpružení, samočinně udržující konstantní světlou výšku zádě s rostoucím zatížením. Komfortní cestování na dálnici může dále zpříjemnit příplatkový inteligentní tempomat Distronic, který lze aktivovat jedete-li rychleji než 7 km/h. Také vzduhové odpružení Airmatic DC je k dispozici za příplatek, naopak 5 stupňová automatická převodovka a posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy jsou standardem.

V nabídce jsou tři motorové varianty. Dva šestiválce o výkonu 130 kW a 165 kW, budou v modelech E240 4 MATIC a E320 4MATIC, vrcholem je osmiválcový pětilitr v E500 4 MATIC o výkonu 225 kW. Základní šestiválec rozjede sedan na 100 km/h za 10,6 s (kombi 10,8 s), E500 4MATIC k tomu potřebuje 6,3 s resp. 6,8 s.

Zavedení pohonu všech kol si vyžádalo několik změn v konstrukci podvozku a karosérie oproti běžným Mercedesům třídy E s pohonem pouze zadní nápravy. Karosérie byla zesílena v oblasti podlahy a přední nápravy, kde bylo třeba připravit prostor pro novou hnací řiditelnou přední nápravu. Modifikován byl středový tunel. Přední čtyřprvková náprava třídy E je u 4MATICů nahrazena nápravou s dvojitými trojúhelníkovými rameny. Změnilo se umístění stabilizátorů, řízení i uložení motoru. Světlá výška 4 MATICů je o 10 mm vyšší.

Nové kombi E 500 s převodovkou 7G-TRONIC

Vrcholným modelem „běžných“ kombi třídy E je nyní model E500. Jeho osmiválec o objemu 4966 cm3 má výkon 225 kW (306 k) a největší točivý moment 460 Nm při 2700 ot./min, který je téměř konstantní až do 4250 ot./min. Luxusní kombi zrychluje na 100 km/h z klidu za 6,5 s a ze 60 na 120 km/h potřebuje 6,2 s. Průměrná kmbinovaná spotřeba tohoto kombi je 11,6 l/100 km. Automobil, který bude v prodeji na konci roku 2003 má v základní vybavě mimo jiné 7 stupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, čtyřzónovou klimatizaci a vzduchové odpružení AIRMATIC DC.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama