Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes pracuje na řadových šestiválcích, objeví se s novou třídou E

Jan Mička
Diskuze (34)
Nové řadové benzinové šestiválce nemají v rámci Mercedesu nostalgický význam, ale především modulární. Automobilka od nich odvodí další agregáty.

Éra řadových benzinových šestiválců skončila u Mercedes-Benzu v roce 1999 motorem M104. Mohlo by se zdát, že s novou motorovou paletou, kterou automobilka plánuje přestavit v příští generaci modelu E (W213, přijde nejdříve za dva roky), půjde spíše o nostalgii. Význam je tady daleko hlubší – modulární.

Ano, stejně jako v případě našich starých známých platforem (MQB – Volkswagen a EMP2 – PSA) se stávají modulární také pohonné jednotky. Informace o příchodu zcela nových řadových motorů Mercedes-Benz zveřejnil již na konci loňského roku britský Autocar a zdroj serveru Motoring.com.au to jenom potvrzuje. Co tedy očekávat?

Podle dostupných informací se pod kapotou nové generace Mercedes-Benzu E dočkáme řadových šestiválců o objemech v rozmezí 2,2 až 3,5 litru, přičemž nezůstane pouze u tohoto modelu. Nemělo by přitom jít pouze o čím dál rozšířenější přeplňované agregáty, ale také o klasické „atmosféry“, které by se mohly objevit také v útrobách vlajkové lodi S a kabrioletu SL.

Perlou na závěr je možnost přepracování agregátů do podoby tří- a čtyřválcových verzí, které následně najdeme v kompaktních modelech značky. Stejně jako u šestiválců ale platí, že si je poprvé vyzkoušíme někdy v roce 2016.

Jan Mička
Diskuze (34)
8. 7. 2014 10:44
Re: Skvělé
Například v 6er má 235 kW (proto 40i a ne 35i). Pro 225 kW verze nabízí tovární čip myslím na 240. Pokud ta auta nebudou těžknout, tak jsem za tenhle vývoj radši, než aby všechno pod 350 kW byl čtyřválec, nebo tříválec.
8. 7. 2014 10:36
Re: Skvělé
Jak napsal Dinar, informace v článku neber vážně. A pak, když zvládne splnit EuroX přeplňovaný motor, měl by to zvládnout i atmosférický o stejné konfiguraci (Euro6 zvládnou i V12). Problém je průměrná spotřeba (= emise CO2) registrovaných aut. A přeplňovaný čtyřválec bude mít nižší normovanou spotřebu než atmosférický šestiválec.
Avatar - Dinar
8. 7. 2014 09:29
Re: Skvělé
Třílitrových R6 s výkonem nad 250kw jistě pár bude, viz. motor v nové M3, ale mluvíme-li o 35i do konzumních verzí, tak si myslím, že nová verze max. dorovná výkon MB 400 biturbo. Nikde jsem o tom nepsal, svezl jsem se krátce s E400, žádný extra test, ale ten motor se mi moc líbil, na rozdíl od zbytku auta. ;-)
Avatar - fOE
8. 7. 2014 09:21
Re: Skvělé
Za prve obema diky ;-)
@Dinar, jj, ono tech 250kw vypada v roce ktery ted mame jinak nez 225, pokud takto naladeny motor nebude trpet turbodirou nebo jinym neduhem proc ne. Ale nemyslim ze by se v BMW zastavili na 250kw (ikdyz v civilu mozna jo), precijen puvodni infa o M2 pocitali s vykonem kolem 250kw i z B48.

Jinak tou pochvalonou reci na biturbo od MB jsi me navdanil, jestli budu mit moznost urcite se projedu. Rozepsal jsi se o tom nekde vic?
Avatar - Dinar
8. 7. 2014 08:58
Re: Skvělé
Nové MB R6 motory budou samo turba, ten článek neber vážně.