Mercedes-Benz představil novou verzi motoru OM 471
Mercedes-Benz představil své šestiválce OM 471, splňující emisní normu Euro 6, v létě roku 2011. Tehdy byly uvedeny celkem čtyři verze tohoto motoru s výkony 310 až 375 kW. V letošním roce je doplňuje nový vrchol této řady motorů s výkonem 390 kW.
Motor OM 471 Euro 6 je určen především pro těžká nákladní vozidla Mercedes-Benz Actros, Antos a Arocs nebo luxusní zájezdové autobusy Mercedes-Benz Travego a Setra ComfortClass 500. Doposud nejvýkonnější verze s hodnotou 375 kW byla nabízena i pro dvoupatrovou Setru S 431 DT.
Motor OM 471 Euro 6 je přeplňovaný vznětový šestiválec o objemu 12,8 litru s válci v jedném řadě a systémem vstřikování paliva Common Rail s posílením tlaku X-Pulse. Ten je schopen vhánět palivo do spalovací prostoru tlakem dosahujícím až 2700 barů.
Novinka v paletě verzí motoru OM 471 Euro 6 se staví na vrchol nabídky a disponuje výkonem 390 kW při 1600 min-1 a točivým momentem 2600 N.m při 1100 min-1. Ostatní čtyři provedení poskytují při stejných otáčkách nižsí hodnoty výkonu i točivého momentu.
Mercedes-Benz OM 471 | ||||||
Největší výkon [kW/min-1] | 310/1600 | 330/1600 | 350/1600 | 375/1600 | 390/1600 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 2100/1100 | 2200/1100 | 2300/1100 | 2500/1100 | 2600/1100 |
K dosažení limitů Euro 6 využívá Mercedes-Benz u motorů OM 471 typickou technologii BlueTec se selektivní katalytickou redukcí oxidů dusíku (SCR), kterou doplňuje recirkulace výfukových plynů EGR a aktivní zachycovač pevných částic.
V souvislosti s představením nového provedení šestiválce OM 471, poskytujícího z objemu 12,8 l výkon 390 kW připomíná Mercedes-Benz nejstarší motor Daimler pro užitkové vozidlo, který v roce 1897 z objemu 1530 cm3 podával tehdy úctyhodný výkon 4,3 kW.