Automobilka Mercedes-Benz vyvinula novou generaci svého čtyřválcového dieselového agregátu. Montovat se začne nejprve do třídy C, později se jeho využití rozšíří napříč modelovým spektrem.
Není to zas taková "pecka". Toyota má u 2.2D také výkonové varianty stejné jako 200CDI a 220CDI. Zhruba před dvěma lety představily v upravené verzi RAV4 výkonovou variantu 2.2D s 204k. jediný rozdíl je, že tu 200k variantu dodnes nenabízí. ;-)
3,0 V6 TDI ma 550 Nm a napriklad taky MB ML ma zo 3,0 6 valca 440 alebo 510 Nm. Trochu divne porovnavanie - dvojstupnovo preplnovana novinka oproti x rokov staremu motoru nemyslis ?
Pri Touaregu ma 3,0 V6 TDI manual 500 Nm automat 550 Nm ale kedze manual si malokto kupi tak som automaticky uviedol 550 Nm z automatu. Ten MB motor vyzera papierovo super len to porovnanie sa my zdalo divne. ;-)
A pokračuje zbrojení na Euro 5. BMW již 2000 barů má, Audi také, ale možná ještě zareagují. Bude to masakr. Všechno kolem 200-220 koní a 450 až 500 Nm. Místo 8-válců 6-válce a místo 6-válců 4-válce. Místo turba turbo VGT, místo VGT bi-turbo. Místo 2000 bar 2500 bar pro Euro 6. Sazí a NOx bude méně, účinnost zachytávačů částic a odlučovačů NOx se zvýší. Spotřeba SCR a aditiv pro částicové filtry do paliva půjde dolů. Spotřeba paliva půjde také dolů. Bude to technologický masakr. Těším se.
Hezké shrnutí. Tedy... V8 TDI pokud vím moc nebylo. Uvidíme co to udělá se spolehlivostí, VGT bi-turbo s přepouštěcími ventily je dost komplikovaná záležitost. Ostatně, ne nadarmo se u některých sportovních aut nahrazuje biturbo jedním velkým turbem.
[odkaz] Stačí? Keď bude mat M-B toľko cien za motor roka ako BMW tak potom sa môžu porovnávať. Ešte aj do F1 si dávajú vyrábať motor inej firme. To je trosku úbohé, nemyslíš?
Promiň máš pravdu, já jsem se podíval jen na nabídku motorů u BMW 3 a tam není... Že má BMW vynikající motoráře se říká, ale v této kategorii automobilů už rozdíly v motorech nejsou zase tak velké... O těch motorech v F1 nevím a ani nemám chuť a čas to zjišťovat, ale myslím, že se vždycky mluví o motorech Mercedes...
Mercedes nebude nikdy s BMW soutěžit o to, kdo vyrábí lepší motory, BMW a Mercedes mají značně odlišný image. Mercedesu bude bohatě stačit, aby mělo motory hodně dobré, nemusí být nutně lepší než u BMW.
Jo je to parada, gratuluju M-B. Jinak ale radsi kdyby vymysleli nizsi spotrebu. Pro "normalni" lidi, v aute stredni tridy, vykon okolo 100-120kw uz staci. Kdyby radsi snizili spotrebu, treba o 2-3 litry, to by byla spica. Ale to uz se asi jen tak nepovede, to by byl zazrak.
Vašku, asi jsi si nevšiml, že tento motor bude mít 3 výkonové verze, 100 kW (330 Nm), 125 kW (400 Nm) a 150 kW (500 Nm.) První dva budou mít ve srovnání se současným OM646EVO o 1 litr nižší spotřebu, ten 150 kW bude mít při nízké spotřebě špičkový výkon a krouťák. HOWGH.
O liter nižšiu spotrebu, ale v papieroch, v céčku to pri bežnej jazde bude aj tak brať 6l, výkonnejšie varianty 7l takže nič prevratné čo by sme už nevideli..jediné čo sa citelne zlepšilo je výkon
Taky že spotřebu nemůžeš snižovat do nekonečna. Účinnost tepelných motorů je limitovaná fyzikálními zákony. A k uvedení auta do pohybu, překonávání odporu je potřeba pořád zhruba stejné množství energie.
veď to, nižšie to už o moc nepôjde, optimistické údaje výrobcov o tom ako je nový motor o toľko a toľko percent úspornejší ako starý majú nízku výpovednú hodnotu
Jinak pro zajímavost, když Diesel vymyslel svůj motor, tak počítal s tím, že bude dosahovat účinnosti až 75%. Nevím, jakou mají přesnou účinnost současné automobilové diesely, ale myslím že něco přes 30%. Jsou ale i motory, které dosahují až 50% účinnosti, to jsou ale obrovské motory, kde může mít válec i 8 metrů, takže do Mercedesu asi ne >:D
jo ten motor se jmenuje wartsila-sulzer rta16-c vazi 2300t je to 14-ti valec dvoutaktni preplnovany diesel a ma vykon 109000 koni pri 102 otackach za min. spotreba mirna asi 13,7t paliva za hodinu >:D
Četl jsem to asi před 6ti lety, prý největší motor na světě, celková velikost asi 40 metrů, bohužel použití tam nepsali, ale myslím, že se to používá k pohonu lodí. Asi by to šlo najít na googlu, ale na to jsem moc líný >:D
Jasne ze jsem si vsiml. S jednim CDI mam moznost jezdit :). Jen jsem ale uvazoval co by se mi libilo vice :). Asi to holt nepatri do teto diskuze. Bylo by krasne mit tento motor treba s 90kW ale spotrebou treba do 4l :-):). No nic.
Ale samozrejme i tohle je supr pokrok. Protoze dosahnout takovy vykon a pritom takovou spotrebu z tohoto motoru je dobre. Drive by na takovy vykon bylo potreba silny sestivalec s velkou spotrebou.
Všimli ste si krivku točivého momentu? Jeden veľký kopec - v reále možno aj kopanec okolo 1800-2000 a potom už iba pekne dolu. Porovnajte si to s tými daľšími dvoma motormi.
Max točivý moment využiteľný v rozmedzí 200 otáčok a výkon tiež vôbec nemá plochú krivku.
Sú to určite veľmi pekné cifty (150 kW, 500 NM), ale neviem či neboli dosiahnuté len kvôli tabuľkovým hodnotám a jazda bude v praxi veľmi podobná 220 CDI. Chcelo by sa odviezť, aby sa dalo hodnotiť, ale to sa mne asi len tak nepodarí :-).
Kam až pôjde ten výkon? Je to super, určite to stojí za zvezenie, a rád by som také niečo prehnal po okreskách. Ale nech sa niekto pozrie na životnosť takýchto motorov. Neexistuje že vydrží toľko, čo staré nafťáky 1.9 s výkonmi 80 - 100 koní, 2.5 do 150 k, a ďalšie výkonovo nepreexponované diesle. Keby som chcel spoľahlivé auto, tak radšej beriem väčší objem s rovnakým výkonom alebo aj menším výkonom.