reklama


14.5. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Mercedes-Benz představuje nové crash centrum

 

Nové testovací centrum má být nejmodernější zařízení svého druhu na světě. Díky tomu výrazně vylepší bezpečnost chystaných aut.

Mercedes-Benz aktuálně buduje v Sindelfingenu nové testovací centrum, které se zaměří na nárazové zkoušky. Areál se začal budovat v červenci 2013, dokončen bude na podzim 2016. Mercedes do něj investuje několik milionů eur.

Srdcem areálu rozkládajícího se na ploše 55.000 m2 je testovací „aréna“ dlouhá a široká 90 metrů, jejíž součástí není žádný sloup. Tato rozlehlá plocha dovolí testování aut v různých jízdních situacích, přičemž díky jejím rozměrům zde bude možné simulovat i složitější jízdní situace nebo nárazy v různých úhlech s překážkou.

Vedle osobních automobilů bude v novém areálu možné testovat i větší lehká užitková vozidla. Součástí centra budou i speciální „sáně,“ které umožní zkoušky samostatných komponentů, například zádržných systémů. Specialitou budou též otočné nárazové bloky s různými bariérami na každé straně, které zefektivní nárazové zkoušky a zkrátí délku jejich přípravy.

Pomocí Technického centra pro automobilovou bezpečnost chce Mercedes dále prozkoumat potenciál různých bezpečnostních asistentů, jako je Pre-Safe, který umí dopředu připravit auto na srážku.

Měření testovaných automobilů bude díky novému centru částečně automatizované, probíhat bude na otočné ploše, kterou bude natáčet kamera. Nová digitální technika měření bude využita také u testovacích panáků.

Umístění střediska do výrobního areálu Sindelfingen umožní užší spolupráci mezi odděleními výzkumu, vývoje, plánování a výroby. Technické centrum pro automobilovou bezpečnost se totiž nachází poblíž řidičského simulátoru nebo aerodynamického a klimatického tunelu, což jsou centra otevřená v minulých letech.

„I ve věku počítačové simulace zůstávají nárazové zkoušky nezbytné, když zaručují vysokou úroveň pasivní bezpečnosti v našich automobilech,“ říká o novém středisku Thomas Merker, ředitel pro karoserie a bezpečnost ve vývojovém oddělení Mercedes-Benzu.

Rozsáhlé testování bezpečnosti má u Mercedesu dlouholetou tradici, první crash centrum automobilka otevřela již 10. září 1959. Už tehdejší středisko umožnilo sledování chování aut i posádky pomocí realistické simulace nárazů.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdává snahu na…

Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů

Saúdská Arábie spustí v příštích týdnech program podpory…

Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun

Až tři miliardy korun v následujících šesti letech zamíří…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách: Jsem moc krásná na práci, brání se

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách:…

Marie Buchan (33) je matkou na plný úvazek! Britka na svých osm dětí ve věku od tří do 15 let inkasuje skoro…

 

iSport.cz

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden ze životních úderů

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden…

Tohle asi neomrzí, nikdy, ani nemůže. Radek Štěpánek se na Australian Open v dnešním nočním zápase s Dmitrijem…

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který přežije ve vánici

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který…

PŘÍMO Z RUHPOLDINGU | Jsou s tím na střelnici určitou výjimkou. Na jednom místě před nimi stojí dalekohled, s…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama