Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz pro Caravan Salon Düsseldorf 2017

Automobilka Mercedes-Benz na letošním veletrhu Caravan Salon Düssledorf představí kompletní paletu provedení svých obytných vozů řady Marco Polo.
Zpět na článek
20. 8. 2017 13:37
komfort obytného vozu
"...Marco Polo a Marco Polo Horizon v případě třídy V a Marco Polo Activity mají být podle svého výrobce vhodné pro každodenní provoz podobně jako velká MPV a zároveň mají své posádce poskytovat komfort obytného vozu během delších výletů a dovolených..."

To první asi splní, to druhé určitě ne
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Zetti
20. 8. 2017 16:40
Re: komfort obytného vozu
To je vec nazoru a priorit. Cim je obytnak nenapadnejsi, tim vetsi poskytuje svobodu pohybu. Tedy za me jestli obytnak, tak jen takovy co na nem neni videt ze je obytnak.
Avatar - Bazalt
21. 8. 2017 10:45
Re: komfort obytného vozu
Oni totiž lidi pořád neznají rozdíl mezi obytňákem (Motor Home) a campervanem. S tím druhým jsem projel Celé Skotsko včetně Hebrid (vnitřní-vnější), Orkneys a Shetlands, Irsko, Island. Jezdili jsme ve dvou. Dost míst by se ani s velkým obytňákem projet nedala (třeba i kvůli zákazu vjezdu) Za mě jedině campervan. Rozměry jak osobák, malá spotřeba, vejdu se do garáží, projedu bránou na každé parkoviště a platím poplatky jako osobák. Což je znát hlavně když člověk na severu jede za týden 10x trajektem :-)
21. 8. 2017 12:15
Re: komfort obytného vozu
Určitě narážel na ten "komfort obytného domu," což je nesmysl, jak snad uznáte. Nikde nenapsal, že by dodávka neměla své výhody. I na poměry dodávek se budeš muset uskromnit, protože nepatří k těm větším, dobře vybaveným.
Avatar - Bazalt
21. 8. 2017 14:53
Re: komfort obytného vozu
Poznámka o rozeznávání je myšlena obecně, v ČR mají lidé pořád pocit, že obytňák=dům na kolech. Trh s malými dodávkami je nerozhýbaný, VW chce za Californii skoro dvě mega, menší dodávky jako třeba nissan NV 200 s kterým jsem jezdil nikdo nepřestavuje, stejně tak jako auta typu Berlingo, Kangoo atd. I v tom se dá udělat spaní s kuchyní pro dva bez úpravy střechy a i na ně jsem viděl solidní karavanovou nástavbu s dřezem kuchyňkou, zásuvkami atd. Nezničitelné japonské dodávky, které jsou často 4x4 sem EU ani nepustí, Mazda Bongo (ford freda) se s levostranným řízením snad ani nedělaly. Což je věčná škoda, projel jsem s Bongem 4x4 celé Skotsko a plakal po něm na Islandu :-)
Avatar - mariov8
21. 8. 2017 16:09
Re: komfort obytného vozu
V kategorii malých dodávek takovou konverzi žel nikdo nezaplatí. Sem tam se mihne tiskem takový zajímavý obytný kontejner s rozkládacím spaním co v takovém autíčku nabídne komfortní možnosti dvojici/páru, ale našinec to nezaplatí. Řešil jsem takovou konverzi s nejmenovanou firmou nedaleko Holýšova u Plzně. I pro ostatní Evropu je to drahá sranda, továrně šel do toho jenom VW s Caddym Beach a že bych je nějak potkával... při ceně přes 1M za běžnou specku se také nelze divit. To už je lepší to Marco Polo Activity odvozené od Vita. Už není o tolik dražší a je to kus auta se spaním v pohodě pro 4 lidi. A kuchyňská buňka se do toho dá koupit třeba od Westfalie.

V segmentu NV200, Kangoo, Berlingo Caddy je už často na štíru i vnitřní délka toho autíčka. I když některé samo-domo konverze co jsem viděl nevypadaly úplně špatně.
Avatar - Bazalt
21. 8. 2017 22:16
Re: komfort obytného vozu
Většinou to už chce prodlouženou verzi, dělaly se i verze doblo se zvýšenou střechou. NV 200 je světlá výjimka, ten má místa na postel vzadu dost. Měl jsem ho na jedné dovolené. Sice sociální verzi bez kuchyně ale i ta se tam vejde, viděl jsem to na výstavě.
21. 8. 2017 20:15
Re: komfort obytného vozu
Z toho, co jsi napsal, jsem to pochopil tak, že to sám rozlišuješ (tedy camper není obytňák). Já v té terminologii rozhodně nejsem kovaný. Pro mne jsou dodávky s obytnou vestavbou prostě ten nejnižší stupeň (forma?) obytných aut. Což samozřejmě neznamená, že to nemá své výhody, jen je to jednodušší a levnější. A ty menší prostě nemůžou poskytnout stejný komfort, protože na to jednoduše nemají místo. Je to něco za něco.

EU jim nebrání. Ale uspět na zdejším trhu nebude snadné. Situaci v ČR pak vůbec neznám. Třeba v UK mi přišlo, že se o camperech normálně mluví. I exotičtější základ jako NV200 jsem viděl.
Avatar - Bazalt
21. 8. 2017 22:09
Re: komfort obytného vozu
Copak já, oni to hlavně rozlišují provozovatelé trajektů, kempů, brány na parkovištích kde neprojede ani VW s hardtop :-)
Jo UK, campervanů ráj, mohl bych vyprávět... :-) Tam je to normální. Takový mitsbishi delica, to už je nářez :-) A Bongo na každým druhým rohu ;-)
22. 8. 2017 09:13
Re: komfort obytného vozu
Chápu to dobře, že je problém s výškou? Jaký je limit?

UK má výhodu v tom, že se tam jezdí po stejné straně jako v Japonsku.
Avatar - Bazalt
22. 8. 2017 10:28
Re: komfort obytného vozu
V garážích bývají dva metry, jako i v ČR. Ale některé brány na parkoviště u supermarketů mají bránu 2,5, někdy to bývá i na parkovištích u památek, nebo odpočívadlech. Pokud nechtějí, aby tam někdo přes noc spal, bránu zavřou a obytňák s nástavbou neprojede. Na Islandě mě vzali na ferry s NV 200 jen proto, že mě nacpali do místa, kam se nevešlo ani suv. Byli jsme poslední auto, co se na loď na trase Ferjan-Baldur vešlo, jinak šílený objíždění :-(

S těmi japonskými auty je to opravdu výhoda, navíc se tam vozí další určené pro trh na N.Zélandu a Austrálie, takový jeden kousek jsem měl v Irsku, Toyota Previa
20. 8. 2017 21:43
Dokonalý kompromis
Za mě je tohle auto (a California od VW) skvělý kompromis mezi osobákem a obytným autem. Díky velikosti se s ním dá jakž takž jezdit jako s normálním autem. 4 lidi převeze s jízdními vlastnostmi osobáku. Zaparkovat se s ním dá i v podzemní garáži, ale chce to trochu cviku. Samozřejmě na každodenní ježdění to není, vezete s sebou kuchyn, ledničku, šatník a omezenější vnitřní prostor včetně kufru.

Největší výhodou Marca je jeho velikost a nenápadnost! Díky hmotnosti a velikosti platíte dálniční a parkovací poplatky jako za osobák. Díky tomu, že je skoro stejný jako Véčko, nikdo neprudí, že kempujeme, kde nemáme (pokud nemáme vytaženou střechu - nikdo nepozná).

Prakticky je auto komfortnější pro dva lidi. Dole obytná část s křesly a kuchyňkou, nahoře spaní. 4 lidi také odveze a ubytuje, ale je to limitované velikostí auta. Při 4 lidech je třeba fungovat s otevřenými bočními dveřmi, protože vevnitř by se všichni neposkládali a nevyhnuli. Změna úpravy z cestovní na spací trvá do 5 minut i s přeskládáním vezených věcí.

Nejsem žádný zarytý karavanář a jinou zkušenost v podstatě nemám, ale vzhledem k tomu, že máme možnost si s přítelkyní Marca párkrát do roka půjčit, jsem z tohoto auta nadšen! Není to pojízdný byt se vším možným vybavením, ale je to pohodové a nenápadné auto pro lidi, kteří si chtějí vyjet na výlet a nebýt limitování časem a nutností být někde včas na ubytování. V každém případě se tímto autem neušetří za ubytování. Je to spíše o té nezávislosti, kdy nemusíme nic řešit. Během dne se rozhodneme kam jet, dojedeme tam a přespíme "v našem".
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bazalt
21. 8. 2017 10:51
Re: Dokonalý kompromis
Tvá slova do kamene tesat. Velká RV jsou pro pohodlné rodiny nebo důchodce co potřebují snídat v obýváku s výhledem a za autem jim běží externí agregát na elektriku... Na spoustu nejkrásnějších míst se obytňáky typu 3+1 nedostanou a na nejhezčí cesty krajinou je ani nepustí dopravní značka.
btw můžeš mi prosím poslat link kde si Marco půjčuješ? Díky
21. 8. 2017 12:24
Re: Dokonalý kompromis
Co si představuješ pod velké RV? Jen aby bylo jasno. Mezi skutečně velkými RV, které v EU moc nepotkáš, a relativně malými dodávkami je spousta prostoru. Co takhle třeba Sprinter?
Avatar - Bazalt
21. 8. 2017 14:46
Re: Dokonalý kompromis
U Sprintera už hodně záleží na modifikaci, na něj se dá postavit slušný domek :-) a už se nevejde do kategorie osobních aut třeba na ferry. Slovy "velká RV" jsem měl na mysli cokoliv co není campervan, ale Motor Home protože i camper se může brát za RV. Máš pravdu, skutečně velká RV v Evropě nepotkáš. Svého času jsem plánoval cestu na Aljašku, F 350 byla popsána jako "baby member of the fleet :-) Na to by mi snad ani nestačil řidičák do 3,5 tuny :-)
21. 8. 2017 19:23
Re: Dokonalý kompromis
Kde je ale pro tebe ta hranice? Předpokládám, že to musí mít do 3,5 tuny. Nějaký požadavek na délku? Ve Skotsku to myslím typicky měla obytná auta do šesti metrů za stejné peníze jako osobní. Nejsem si jistý, jestli tam byl limit na hmotnost.

Ano, do Sprintera nebo Daily se už dá vestavět pěkný interiér (sprchový kout a tak). Ale něco ta sranda váží. Po pravdě nevím, co je na trhu. Na tyhle dodávky lze narazit i v USA. Vzpomínám si na Winnebago myslím Travato, nebo tak nějak. To bylo celkem blízko. Délka byla něco přes 6 metrů, hmotnost něco nad 4 tuny. Samozřejmě zážehový šestiválec, snad 3,6 litru. :-) I když snad byla možnost i třílitrového dieselu.
Avatar - Bazalt
21. 8. 2017 22:19
Re: Dokonalý kompromis
máš pravdu, do šesti, rychle jsem se podíval na North Link :-)