Mercedes-Benz S - facelift

Mercedes-Benz S - facelift

 
 

Aby Mercedes-Benz udržel konkurenceschopnost luxusní řady S na té nejvyšší úrovni, uvede na trh letos na podzim její inovovanou verzi. Stávajícího modelu se od roku 1998 prodalo na celém světě 325 000 exemplářů, čímž se třída S stala nejprodávanějším automobilem této třídy s tržním podílem kolem 46% v Evropě, 40% v USA a až 58% na japonském trhu.

Inovovaná verze, která je jakýmsi předvojem kompletně nového vozu, jehož vývoj právě intenzivně probíhá, se bude odlišovat viditelnými změnami exteriéru i interiéru vozidla a některé typy dostanou i nové pohonné jednotky.

Design a karosérie

Kosmetické změny viditelné zvenku se omezí na několik drobností, které mají vylepšit vzhled vozu a dodat mu ještě více šarmu.

Vůz tedy dostane inovované světlomety s čirou optikou, přední spoiler má níže uložené zvětšené vstupy vzduchu k chladiči a přední maska je mírně zvýšená. V zadní části vozu nalezneme lehce přepracované koncové světlomety. Změny se též dotknou designu kol z lehkých slitin.

Celkově jsou kosmetické změny jen velmi mírné a necvičeným okem těžko postřehnutelné.

Motory a převodovky

Většina agregátů je převzata beze změny, u špičkových modelů však došlo k výrazným změnám:

- S 350 namísto S320. Šestiválcový agregát s objemem 3,7 litru disponuje max. výkonem 245 k (180 kW) namísto dosavadních 224 k (163 kW). Točivý moment stoupne z 315 Nm na 350 Nm při 3000 ot/min.

- S 430 - beze změny.

- S 500 - beze změny.

- S 600 - stávající 5.8 V12 (367 k) bude nahrazen 5.5 V12 s dvojitým turbodmychadlem, který dává výkon rovných 500 k (368 kW) a točivý moment neuvěřitelných 800 Nm při 1800 (!) ot/min. Tento nově vyvinutý agregát je převzat z Maybachu 62, kde je ovšem vyladěn až na 550 k (402 kW) a 900 Nm při 2300 ot/min. Silný dvanáctiválec potom katapultuje nové S 600 z 0 na 100 km/h za 4,8 s. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

- S 55 AMG - sportovní model dostane ostrý agregát 5.5 V8 Kompresor, jehož maximální výkon činí 500 k (368 kW) a točivý moment 700 Nm při 2750 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h se podobně jako u S 600 odehraje za 4,8 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. U AMG modelů lze ovšem omezovač obvykle po dohodě s výrobcem deaktivovat a tak se maximální rychlost S 55 AMG bude pohybovat okolo 300 km/h.

- S 320 CDI - objem dieselového motoru s nezmění, avšak díky aplikaci nejnovější druhé generace systému vstřikování paliva Common Rail výkon činí 204 k (150 kW) a nejvyšší točivý moment je 500 Nm při 1800 Nm. Za zvýšený výkon ovšem zákazníci nezaplatí vyšší spotřebou. Ta by se naopak měla pohybovat okolo 7,7 litrů nafty na 100 km (NECD kombinovaná spotřeba), což je o 4 % méně než dnes.

- S 400 CDI - beze změny.

- 4 MATIC - pohon všech kol

Výraznou novinkou, která se doposud v třídě S nikdy neobjevila, je možnost si za příplatek pořídit si pro šesti- a osmiválcové modely vyspělý systém pohonu všech kol 4 MATIC. Mercedes nejvyšší řady je tak dobře vybaven i na souboj s novým Audi A8.

Interiér

Určité změny se dotknou též interiéru vozu, kde zákazníci naleznou celkem 40 změněných detailů. Jedná se hlavně o estetická vylepšení, výraznější použití chromu a kvalitnějších materiálů. V exkluzivní příplatkové sadě Designo budou v nabídce nové odstíny barev.

Nejmarkantnějším prvkem je větší obrazovka navigačního systému, která povyrostla na 6,5" a pracuje v režimu zobrazení 16: 9 podobně jako nejnovější televizory. Celkově se vzhled interiéru přiblíží tomu, který má vůz Maybach.

Mnohem výraznější jsou ovšem změny v použité technologii. V nabídce budou například nově sedadla s plynulým přifukováním bočních opěrek podle příčného zrychlení, která známe z třídy E. Světovou novinkou bude inteligentní crash-management systém, nazvaný PRE-SAFE, který pomocí senzorů z ESP a ABS rozpozná blížící se kolizi a připraví se na náraz ještě předtím, než skutečně nastane. Přitahovač pásů tak již před nárazem zajistí optimalizaci polohy cestujícího, elektricky ovládaná sedadla se samočinně nastaví do nejlepší polohy, střešní okno se zavře a po nárazu se inteligentní airbag se nafoukne v závislosti na síle nárazu a váze cestujícího. Airbag tak zkombinuje informace získané ještě před nárazem (váha cestujícího) s daty získanými v průběhu borcení karosérie (síla a směr nárazu).

Výbava a cena

Vzhledem k tomu, že se faceliftovaná třída S objeví na trhu až za několik měsíců, ceny nových automobilů nejsou doposud zveřejněny.

Lze předpokládat, že se ceny většiny modelů příliš nezmění, určité navýšení lze potom očekávat u S 600 a S 55 AMG.



Zásoby ropy ve Spojených státech se snižují rychleji, než se očekávalo Zásoby ropy ve Spojených státech se snižují rychleji, než se očekávalo

Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) bude na své…

Trump: Důsledky stažení z Afghánistánu by byly nepřijatelné Trump: Důsledky stažení z Afghánistánu by byly nepřijatelné

Spojené státy budou pokračovat v boji proti teroristům v…

Minimální mzda se zvýšila o rekordní částku. Zaměstnavatelům však uškodí Minimální mzda se zvýšila o rekordní částku. Zaměstnavatelům však uškodí

Česko má velice vysokou odvodovou zátěž, připomněli…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled Porsche začíná nabízet karbonová kola. I jejich výroba je úžasná na pohled

K exkluzivním automobilkám patří také vlastní studio…

 





 
XDS, Torsen, VAQ, TVC… Co všechno nám dnes pomáhá zatáčet?

XDS, Torsen, VAQ, TVC… Co všechno nám dnes pomáhá zatáčet?

Dnes 08:00

Zkratky či pojmy, jimiž se to hemží snad v každém testu současného auta. Všechny mají vylepšovat jízdní vlastnosti vozidla v zatáčkách, ale každý na to jde jinak.




Blesk.cz

Miliony Američanů sledovaly zatmění Slunce. Hlavu kvůli němu zaklonil i Trump

Miliony Američanů sledovaly zatmění Slunce. Hlavu…

Davy Američanů vybavených dalekohledy, fotoaparáty a speciálními ochrannými brýlemi dnes pozorovaly úplné…

Královský trapas dánského prince Frederika: V Austrálii ho nechtěli pustit do baru

Královský trapas dánského prince Frederika: V…

Dánského korunního prince Frederika nechtěli na návštěvě Austrálie vpustit do baru, protože u sebe neměl doklad…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: City vydřeli o deseti bod. Chelsea vykradla Spurs, slaví United

SESTŘIHY: City vydřeli o deseti bod. Chelsea…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Brance Plzně předcházel Bakošův faul! Spartě gól vzali, Slavii sudí nepomohl

Brance Plzně předcházel Bakošův faul! Spartě gól…

Komise rozhodčích FAČR musela po 4. kole HET ligy pitvat hned několik sporných momentů. Nejvíce emocí vzbudil…

 

Reflex.cz

Somálské peklo: Teroristé z aš-Šabábu dělají z dětí vojáky. A polovina Somálců živoří v táborech

Somálské peklo: Teroristé z aš-Šabábu dělají z dětí…

„Aš-Šabáb je tady všude. Nemůžete vědět, jestli s ním nespolupracuje třeba váš soused. Mají špehy dokonce i ve…

Budeme legalizovat znásilnění a sadistické sexuální mučení?

Budeme legalizovat znásilnění a sadistické sexuální mučení?

Minulý týden se ve veřejném prostoru objevil požadavek na legalizaci pedofilie a zrovnoprávnění, osvobození…