Mercedes-Benz S - facelift

Mercedes-Benz S - facelift

 
 

Aby Mercedes-Benz udržel konkurenceschopnost luxusní řady S na té nejvyšší úrovni, uvede na trh letos na podzim její inovovanou verzi. Stávajícího modelu se od roku 1998 prodalo na celém světě 325 000 exemplářů, čímž se třída S stala nejprodávanějším automobilem této třídy s tržním podílem kolem 46% v Evropě, 40% v USA a až 58% na japonském trhu.

Inovovaná verze, která je jakýmsi předvojem kompletně nového vozu, jehož vývoj právě intenzivně probíhá, se bude odlišovat viditelnými změnami exteriéru i interiéru vozidla a některé typy dostanou i nové pohonné jednotky.

Design a karosérie

Kosmetické změny viditelné zvenku se omezí na několik drobností, které mají vylepšit vzhled vozu a dodat mu ještě více šarmu.

Vůz tedy dostane inovované světlomety s čirou optikou, přední spoiler má níže uložené zvětšené vstupy vzduchu k chladiči a přední maska je mírně zvýšená. V zadní části vozu nalezneme lehce přepracované koncové světlomety. Změny se též dotknou designu kol z lehkých slitin.

Celkově jsou kosmetické změny jen velmi mírné a necvičeným okem těžko postřehnutelné.

Motory a převodovky

Většina agregátů je převzata beze změny, u špičkových modelů však došlo k výrazným změnám:

- S 350 namísto S320. Šestiválcový agregát s objemem 3,7 litru disponuje max. výkonem 245 k (180 kW) namísto dosavadních 224 k (163 kW). Točivý moment stoupne z 315 Nm na 350 Nm při 3000 ot/min.

- S 430 - beze změny.

- S 500 - beze změny.

- S 600 - stávající 5.8 V12 (367 k) bude nahrazen 5.5 V12 s dvojitým turbodmychadlem, který dává výkon rovných 500 k (368 kW) a točivý moment neuvěřitelných 800 Nm při 1800 (!) ot/min. Tento nově vyvinutý agregát je převzat z Maybachu 62, kde je ovšem vyladěn až na 550 k (402 kW) a 900 Nm při 2300 ot/min. Silný dvanáctiválec potom katapultuje nové S 600 z 0 na 100 km/h za 4,8 s. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

- S 55 AMG - sportovní model dostane ostrý agregát 5.5 V8 Kompresor, jehož maximální výkon činí 500 k (368 kW) a točivý moment 700 Nm při 2750 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h se podobně jako u S 600 odehraje za 4,8 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. U AMG modelů lze ovšem omezovač obvykle po dohodě s výrobcem deaktivovat a tak se maximální rychlost S 55 AMG bude pohybovat okolo 300 km/h.

- S 320 CDI - objem dieselového motoru s nezmění, avšak díky aplikaci nejnovější druhé generace systému vstřikování paliva Common Rail výkon činí 204 k (150 kW) a nejvyšší točivý moment je 500 Nm při 1800 Nm. Za zvýšený výkon ovšem zákazníci nezaplatí vyšší spotřebou. Ta by se naopak měla pohybovat okolo 7,7 litrů nafty na 100 km (NECD kombinovaná spotřeba), což je o 4 % méně než dnes.

- S 400 CDI - beze změny.

- 4 MATIC - pohon všech kol

Výraznou novinkou, která se doposud v třídě S nikdy neobjevila, je možnost si za příplatek pořídit si pro šesti- a osmiválcové modely vyspělý systém pohonu všech kol 4 MATIC. Mercedes nejvyšší řady je tak dobře vybaven i na souboj s novým Audi A8.

Interiér

Určité změny se dotknou též interiéru vozu, kde zákazníci naleznou celkem 40 změněných detailů. Jedná se hlavně o estetická vylepšení, výraznější použití chromu a kvalitnějších materiálů. V exkluzivní příplatkové sadě Designo budou v nabídce nové odstíny barev.

Nejmarkantnějším prvkem je větší obrazovka navigačního systému, která povyrostla na 6,5" a pracuje v režimu zobrazení 16: 9 podobně jako nejnovější televizory. Celkově se vzhled interiéru přiblíží tomu, který má vůz Maybach.

Mnohem výraznější jsou ovšem změny v použité technologii. V nabídce budou například nově sedadla s plynulým přifukováním bočních opěrek podle příčného zrychlení, která známe z třídy E. Světovou novinkou bude inteligentní crash-management systém, nazvaný PRE-SAFE, který pomocí senzorů z ESP a ABS rozpozná blížící se kolizi a připraví se na náraz ještě předtím, než skutečně nastane. Přitahovač pásů tak již před nárazem zajistí optimalizaci polohy cestujícího, elektricky ovládaná sedadla se samočinně nastaví do nejlepší polohy, střešní okno se zavře a po nárazu se inteligentní airbag se nafoukne v závislosti na síle nárazu a váze cestujícího. Airbag tak zkombinuje informace získané ještě před nárazem (váha cestujícího) s daty získanými v průběhu borcení karosérie (síla a směr nárazu).

Výbava a cena

Vzhledem k tomu, že se faceliftovaná třída S objeví na trhu až za několik měsíců, ceny nových automobilů nejsou doposud zveřejněny.

Lze předpokládat, že se ceny většiny modelů příliš nezmění, určité navýšení lze potom očekávat u S 600 a S 55 AMG.



 

Tapety








Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je mohou vidět návštěvníci

Pandí dvojčata ztrácejí ostych. Ve zlínské zoo už je…

Ve zlínské zoologické zahradě se narodila dvojčata pandy červené. Mláďata jsou tři měsíce stará a pomalu…

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

 

iSport.cz

Otrávený Ronaldo! Neradoval se po gólu Benzemy, naštvalo ho střídání

Otrávený Ronaldo! Neradoval se po gólu Benzemy,…

Tohle není ten Cristiano Ronaldo, na kterého jsou fanoušci Realu Madrid zvyklí. V posledním zápase na půdě Las…

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby vedli asistenti

Ščasný ve Spartě končí! Trénink po prohraném derby…

Bídné derby se Slavií (0:2) leccos naznačilo, v pondělí se přistoupilo ke konkrétním krokům. Zdeněk Ščasný končí…

 

Reflex.cz

Fikce, nebo realita? Bookmakeři tipují, kdo vyhraje volby do Senátu. Nejvíce má získat ČSSD

Fikce, nebo realita? Bookmakeři tipují, kdo vyhraje…

Nejúspěšnější stranou ve volbách do třetiny Senátu bude letos ČSSD. Alespoň si to myslí kancelář, která na…

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období hojnosti v severním Nigeru

Týden volné lásky a sexu aneb Oslava konce období…

Zapadající slunce ozařuje obličeje vysokých, až anorekticky štíhlých mužů. Jejich výšku ještě zdůrazňují pštrosí…