Mercedes-Benz S - facelift

Mercedes-Benz S - facelift

 
 
6.8. 2002

Aby Mercedes-Benz udržel konkurenceschopnost luxusní řady S na té nejvyšší úrovni, uvede na trh letos na podzim její inovovanou verzi. Stávajícího modelu se od roku 1998 prodalo na celém světě 325 000 exemplářů, čímž se třída S stala nejprodávanějším automobilem této třídy s tržním podílem kolem 46% v Evropě, 40% v USA a až 58% na japonském trhu.

Inovovaná verze, která je jakýmsi předvojem kompletně nového vozu, jehož vývoj právě intenzivně probíhá, se bude odlišovat viditelnými změnami exteriéru i interiéru vozidla a některé typy dostanou i nové pohonné jednotky.

Design a karosérie

Kosmetické změny viditelné zvenku se omezí na několik drobností, které mají vylepšit vzhled vozu a dodat mu ještě více šarmu.

Vůz tedy dostane inovované světlomety s čirou optikou, přední spoiler má níže uložené zvětšené vstupy vzduchu k chladiči a přední maska je mírně zvýšená. V zadní části vozu nalezneme lehce přepracované koncové světlomety. Změny se též dotknou designu kol z lehkých slitin.

Celkově jsou kosmetické změny jen velmi mírné a necvičeným okem těžko postřehnutelné.

Motory a převodovky

Většina agregátů je převzata beze změny, u špičkových modelů však došlo k výrazným změnám:

- S 350 namísto S320. Šestiválcový agregát s objemem 3,7 litru disponuje max. výkonem 245 k (180 kW) namísto dosavadních 224 k (163 kW). Točivý moment stoupne z 315 Nm na 350 Nm při 3000 ot/min.

- S 430 - beze změny.

- S 500 - beze změny.

- S 600 - stávající 5.8 V12 (367 k) bude nahrazen 5.5 V12 s dvojitým turbodmychadlem, který dává výkon rovných 500 k (368 kW) a točivý moment neuvěřitelných 800 Nm při 1800 (!) ot/min. Tento nově vyvinutý agregát je převzat z Maybachu 62, kde je ovšem vyladěn až na 550 k (402 kW) a 900 Nm při 2300 ot/min. Silný dvanáctiválec potom katapultuje nové S 600 z 0 na 100 km/h za 4,8 s. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

- S 55 AMG - sportovní model dostane ostrý agregát 5.5 V8 Kompresor, jehož maximální výkon činí 500 k (368 kW) a točivý moment 700 Nm při 2750 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h se podobně jako u S 600 odehraje za 4,8 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. U AMG modelů lze ovšem omezovač obvykle po dohodě s výrobcem deaktivovat a tak se maximální rychlost S 55 AMG bude pohybovat okolo 300 km/h.

- S 320 CDI - objem dieselového motoru s nezmění, avšak díky aplikaci nejnovější druhé generace systému vstřikování paliva Common Rail výkon činí 204 k (150 kW) a nejvyšší točivý moment je 500 Nm při 1800 Nm. Za zvýšený výkon ovšem zákazníci nezaplatí vyšší spotřebou. Ta by se naopak měla pohybovat okolo 7,7 litrů nafty na 100 km (NECD kombinovaná spotřeba), což je o 4 % méně než dnes.

- S 400 CDI - beze změny.

- 4 MATIC - pohon všech kol

Výraznou novinkou, která se doposud v třídě S nikdy neobjevila, je možnost si za příplatek pořídit si pro šesti- a osmiválcové modely vyspělý systém pohonu všech kol 4 MATIC. Mercedes nejvyšší řady je tak dobře vybaven i na souboj s novým Audi A8.

Interiér

Určité změny se dotknou též interiéru vozu, kde zákazníci naleznou celkem 40 změněných detailů. Jedná se hlavně o estetická vylepšení, výraznější použití chromu a kvalitnějších materiálů. V exkluzivní příplatkové sadě Designo budou v nabídce nové odstíny barev.

Nejmarkantnějším prvkem je větší obrazovka navigačního systému, která povyrostla na 6,5" a pracuje v režimu zobrazení 16: 9 podobně jako nejnovější televizory. Celkově se vzhled interiéru přiblíží tomu, který má vůz Maybach.

Mnohem výraznější jsou ovšem změny v použité technologii. V nabídce budou například nově sedadla s plynulým přifukováním bočních opěrek podle příčného zrychlení, která známe z třídy E. Světovou novinkou bude inteligentní crash-management systém, nazvaný PRE-SAFE, který pomocí senzorů z ESP a ABS rozpozná blížící se kolizi a připraví se na náraz ještě předtím, než skutečně nastane. Přitahovač pásů tak již před nárazem zajistí optimalizaci polohy cestujícího, elektricky ovládaná sedadla se samočinně nastaví do nejlepší polohy, střešní okno se zavře a po nárazu se inteligentní airbag se nafoukne v závislosti na síle nárazu a váze cestujícího. Airbag tak zkombinuje informace získané ještě před nárazem (váha cestujícího) s daty získanými v průběhu borcení karosérie (síla a směr nárazu).

Výbava a cena

Vzhledem k tomu, že se faceliftovaná třída S objeví na trhu až za několik měsíců, ceny nových automobilů nejsou doposud zveřejněny.

Lze předpokládat, že se ceny většiny modelů příliš nezmění, určité navýšení lze potom očekávat u S 600 a S 55 AMG.



Rallye Dakar 2019
Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB

Česká národní banka vydala vůbec první licenci spojenou…

Evropská unie prodloužila hospodářské sankce proti Rusku. Lídři se shodli jednomyslně Evropská unie prodloužila hospodářské sankce proti Rusku. Lídři se shodli jednomyslně

Lídři zemí Evropské unie se ve čtvrtek na summitu v…

BMW a Porsche překonaly Teslu, jejich nabíječce stačí na sto kilometrů tři minuty BMW a Porsche překonaly Teslu, jejich nabíječce stačí na sto kilometrů tři minuty

Německé automobily BMW a Porsche představily nabíjecí…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 





 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Dnes 16:43

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Jágrovu Veroniku už to zkrátka nebaví! Hokejista bude na Vánoce sám

Jágrovu Veroniku už to zkrátka nebaví! Hokejista…

Vztah Jaromíra Jágra (46) a jeho plavovlasé bohyně Veroniky Kopřivové (27) je čím dál podivnější. Přestože by…

Tipy na víkend: Andělé se snesou z nebe! Nalaďte se vánočně na výstavách betlémů

Tipy na víkend: Andělé se snesou z nebe! Nalaďte se…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Hemský o následcích otřesu mozku: Hokej miluju, ale už nechci trpět

Hemský o následcích otřesu mozku: Hokej miluju, ale…

Pouhých sto metrů od pardubické arény v moderním tréninkovém centru si denně dává do těla. Aleš Hemský ještě…

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině Canadiens i stesku po synech

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině…

Stíhá hrát za Kladno i za Kometu. A po návratu z NHL hned ukázal svou extratřídu. Hokejový útočník Tomáš…

 

Reflex.cz

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za tohle opravdu vyhodíte peníze, dobře vám tak!

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za…

Do Tábora jsme jeli s podezřením, že jde o recesi. Jenže prodavači elektronických zařízení pro detekci strašidel…