Mercedes-Benz S - facelift

Mercedes-Benz S - facelift

 
 

Aby Mercedes-Benz udržel konkurenceschopnost luxusní řady S na té nejvyšší úrovni, uvede na trh letos na podzim její inovovanou verzi. Stávajícího modelu se od roku 1998 prodalo na celém světě 325 000 exemplářů, čímž se třída S stala nejprodávanějším automobilem této třídy s tržním podílem kolem 46% v Evropě, 40% v USA a až 58% na japonském trhu.

Inovovaná verze, která je jakýmsi předvojem kompletně nového vozu, jehož vývoj právě intenzivně probíhá, se bude odlišovat viditelnými změnami exteriéru i interiéru vozidla a některé typy dostanou i nové pohonné jednotky.

Design a karosérie

Kosmetické změny viditelné zvenku se omezí na několik drobností, které mají vylepšit vzhled vozu a dodat mu ještě více šarmu.

Vůz tedy dostane inovované světlomety s čirou optikou, přední spoiler má níže uložené zvětšené vstupy vzduchu k chladiči a přední maska je mírně zvýšená. V zadní části vozu nalezneme lehce přepracované koncové světlomety. Změny se též dotknou designu kol z lehkých slitin.

Celkově jsou kosmetické změny jen velmi mírné a necvičeným okem těžko postřehnutelné.

Motory a převodovky

Většina agregátů je převzata beze změny, u špičkových modelů však došlo k výrazným změnám:

- S 350 namísto S320. Šestiválcový agregát s objemem 3,7 litru disponuje max. výkonem 245 k (180 kW) namísto dosavadních 224 k (163 kW). Točivý moment stoupne z 315 Nm na 350 Nm při 3000 ot/min.

- S 430 - beze změny.

- S 500 - beze změny.

- S 600 - stávající 5.8 V12 (367 k) bude nahrazen 5.5 V12 s dvojitým turbodmychadlem, který dává výkon rovných 500 k (368 kW) a točivý moment neuvěřitelných 800 Nm při 1800 (!) ot/min. Tento nově vyvinutý agregát je převzat z Maybachu 62, kde je ovšem vyladěn až na 550 k (402 kW) a 900 Nm při 2300 ot/min. Silný dvanáctiválec potom katapultuje nové S 600 z 0 na 100 km/h za 4,8 s. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

- S 55 AMG - sportovní model dostane ostrý agregát 5.5 V8 Kompresor, jehož maximální výkon činí 500 k (368 kW) a točivý moment 700 Nm při 2750 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h se podobně jako u S 600 odehraje za 4,8 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. U AMG modelů lze ovšem omezovač obvykle po dohodě s výrobcem deaktivovat a tak se maximální rychlost S 55 AMG bude pohybovat okolo 300 km/h.

- S 320 CDI - objem dieselového motoru s nezmění, avšak díky aplikaci nejnovější druhé generace systému vstřikování paliva Common Rail výkon činí 204 k (150 kW) a nejvyšší točivý moment je 500 Nm při 1800 Nm. Za zvýšený výkon ovšem zákazníci nezaplatí vyšší spotřebou. Ta by se naopak měla pohybovat okolo 7,7 litrů nafty na 100 km (NECD kombinovaná spotřeba), což je o 4 % méně než dnes.

- S 400 CDI - beze změny.

- 4 MATIC - pohon všech kol

Výraznou novinkou, která se doposud v třídě S nikdy neobjevila, je možnost si za příplatek pořídit si pro šesti- a osmiválcové modely vyspělý systém pohonu všech kol 4 MATIC. Mercedes nejvyšší řady je tak dobře vybaven i na souboj s novým Audi A8.

Interiér

Určité změny se dotknou též interiéru vozu, kde zákazníci naleznou celkem 40 změněných detailů. Jedná se hlavně o estetická vylepšení, výraznější použití chromu a kvalitnějších materiálů. V exkluzivní příplatkové sadě Designo budou v nabídce nové odstíny barev.

Nejmarkantnějším prvkem je větší obrazovka navigačního systému, která povyrostla na 6,5" a pracuje v režimu zobrazení 16: 9 podobně jako nejnovější televizory. Celkově se vzhled interiéru přiblíží tomu, který má vůz Maybach.

Mnohem výraznější jsou ovšem změny v použité technologii. V nabídce budou například nově sedadla s plynulým přifukováním bočních opěrek podle příčného zrychlení, která známe z třídy E. Světovou novinkou bude inteligentní crash-management systém, nazvaný PRE-SAFE, který pomocí senzorů z ESP a ABS rozpozná blížící se kolizi a připraví se na náraz ještě předtím, než skutečně nastane. Přitahovač pásů tak již před nárazem zajistí optimalizaci polohy cestujícího, elektricky ovládaná sedadla se samočinně nastaví do nejlepší polohy, střešní okno se zavře a po nárazu se inteligentní airbag se nafoukne v závislosti na síle nárazu a váze cestujícího. Airbag tak zkombinuje informace získané ještě před nárazem (váha cestujícího) s daty získanými v průběhu borcení karosérie (síla a směr nárazu).

Výbava a cena

Vzhledem k tomu, že se faceliftovaná třída S objeví na trhu až za několik měsíců, ceny nových automobilů nejsou doposud zveřejněny.

Lze předpokládat, že se ceny většiny modelů příliš nezmění, určité navýšení lze potom očekávat u S 600 a S 55 AMG.



Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…