Mercedes-Benz S - facelift

Mercedes-Benz S - facelift

 
 

Aby Mercedes-Benz udržel konkurenceschopnost luxusní řady S na té nejvyšší úrovni, uvede na trh letos na podzim její inovovanou verzi. Stávajícího modelu se od roku 1998 prodalo na celém světě 325 000 exemplářů, čímž se třída S stala nejprodávanějším automobilem této třídy s tržním podílem kolem 46% v Evropě, 40% v USA a až 58% na japonském trhu.

Inovovaná verze, která je jakýmsi předvojem kompletně nového vozu, jehož vývoj právě intenzivně probíhá, se bude odlišovat viditelnými změnami exteriéru i interiéru vozidla a některé typy dostanou i nové pohonné jednotky.

Design a karosérie

Kosmetické změny viditelné zvenku se omezí na několik drobností, které mají vylepšit vzhled vozu a dodat mu ještě více šarmu.

Vůz tedy dostane inovované světlomety s čirou optikou, přední spoiler má níže uložené zvětšené vstupy vzduchu k chladiči a přední maska je mírně zvýšená. V zadní části vozu nalezneme lehce přepracované koncové světlomety. Změny se též dotknou designu kol z lehkých slitin.

Celkově jsou kosmetické změny jen velmi mírné a necvičeným okem těžko postřehnutelné.

Motory a převodovky

Většina agregátů je převzata beze změny, u špičkových modelů však došlo k výrazným změnám:

- S 350 namísto S320. Šestiválcový agregát s objemem 3,7 litru disponuje max. výkonem 245 k (180 kW) namísto dosavadních 224 k (163 kW). Točivý moment stoupne z 315 Nm na 350 Nm při 3000 ot/min.

- S 430 - beze změny.

- S 500 - beze změny.

- S 600 - stávající 5.8 V12 (367 k) bude nahrazen 5.5 V12 s dvojitým turbodmychadlem, který dává výkon rovných 500 k (368 kW) a točivý moment neuvěřitelných 800 Nm při 1800 (!) ot/min. Tento nově vyvinutý agregát je převzat z Maybachu 62, kde je ovšem vyladěn až na 550 k (402 kW) a 900 Nm při 2300 ot/min. Silný dvanáctiválec potom katapultuje nové S 600 z 0 na 100 km/h za 4,8 s. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

- S 55 AMG - sportovní model dostane ostrý agregát 5.5 V8 Kompresor, jehož maximální výkon činí 500 k (368 kW) a točivý moment 700 Nm při 2750 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h se podobně jako u S 600 odehraje za 4,8 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. U AMG modelů lze ovšem omezovač obvykle po dohodě s výrobcem deaktivovat a tak se maximální rychlost S 55 AMG bude pohybovat okolo 300 km/h.

- S 320 CDI - objem dieselového motoru s nezmění, avšak díky aplikaci nejnovější druhé generace systému vstřikování paliva Common Rail výkon činí 204 k (150 kW) a nejvyšší točivý moment je 500 Nm při 1800 Nm. Za zvýšený výkon ovšem zákazníci nezaplatí vyšší spotřebou. Ta by se naopak měla pohybovat okolo 7,7 litrů nafty na 100 km (NECD kombinovaná spotřeba), což je o 4 % méně než dnes.

- S 400 CDI - beze změny.

- 4 MATIC - pohon všech kol

Výraznou novinkou, která se doposud v třídě S nikdy neobjevila, je možnost si za příplatek pořídit si pro šesti- a osmiválcové modely vyspělý systém pohonu všech kol 4 MATIC. Mercedes nejvyšší řady je tak dobře vybaven i na souboj s novým Audi A8.

Interiér

Určité změny se dotknou též interiéru vozu, kde zákazníci naleznou celkem 40 změněných detailů. Jedná se hlavně o estetická vylepšení, výraznější použití chromu a kvalitnějších materiálů. V exkluzivní příplatkové sadě Designo budou v nabídce nové odstíny barev.

Nejmarkantnějším prvkem je větší obrazovka navigačního systému, která povyrostla na 6,5" a pracuje v režimu zobrazení 16: 9 podobně jako nejnovější televizory. Celkově se vzhled interiéru přiblíží tomu, který má vůz Maybach.

Mnohem výraznější jsou ovšem změny v použité technologii. V nabídce budou například nově sedadla s plynulým přifukováním bočních opěrek podle příčného zrychlení, která známe z třídy E. Světovou novinkou bude inteligentní crash-management systém, nazvaný PRE-SAFE, který pomocí senzorů z ESP a ABS rozpozná blížící se kolizi a připraví se na náraz ještě předtím, než skutečně nastane. Přitahovač pásů tak již před nárazem zajistí optimalizaci polohy cestujícího, elektricky ovládaná sedadla se samočinně nastaví do nejlepší polohy, střešní okno se zavře a po nárazu se inteligentní airbag se nafoukne v závislosti na síle nárazu a váze cestujícího. Airbag tak zkombinuje informace získané ještě před nárazem (váha cestujícího) s daty získanými v průběhu borcení karosérie (síla a směr nárazu).

Výbava a cena

Vzhledem k tomu, že se faceliftovaná třída S objeví na trhu až za několik měsíců, ceny nových automobilů nejsou doposud zveřejněny.

Lze předpokládat, že se ceny většiny modelů příliš nezmění, určité navýšení lze potom očekávat u S 600 a S 55 AMG.



Euro vystoupilo na roční maximum k dolaru Euro vystoupilo na roční maximum k dolaru

Euro se během dnešního obchodování vyšplhalo k dolaru až…

Zlatuška: Novela o zbraních snižuje bezpečnost, budeme v ruské sféře vlivu Zlatuška: Novela o zbraních snižuje bezpečnost, budeme v ruské sféře vlivu

Evropě navzdory. Poslanci schválili návrh novely…

Ministerstvo financí se k žalobě nájemníků z Písnice nepřipojí, považuje to za absurdní Ministerstvo financí se k žalobě nájemníků z Písnice nepřipojí, považuje to za absurdní

Připojení státu k žalobě nájemníků z bytů v pražské…

Změní se hradní pán? Drahoš má mezi kandidáty největší podporu Změní se hradní pán? Drahoš má mezi kandidáty největší podporu

Bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš má mezi…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Opel nám ukázal Grandland X.  Známe i skoro všechna technická data Opel nám ukázal Grandland X. Známe i skoro všechna technická data

Novinka značky s bleskem ve znaku bude mít sice oficiální…

 






 
Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Podívejte se na hřbitov závodních aut, s nimiž závodil i Dale Earnhardt Jr.

Dnes 18:50

Hluboko v lesích Severní Karolíny buduje úspěšný závodník NASCAR se svým týmem hřbitov závodních aut, který působí strašidelně a krásně zároveň.




Blesk.cz

Hvězdy filmu Hoří, má panenko Matušková a Sehnalová: Setkání po 50 letech!

Hvězdy filmu Hoří, má panenko Matušková a Sehnalová:…

Krásky z Formanova filmu Hoří, má panenko Olga Matušková (74) a Alena Sehnalová (75) se nečekaně setkaly, a to…

Zavřené hospody, naštvaní sousedé: Jaký byl první měsíc zákazu kouření?

Zavřené hospody, naštvaní sousedé: Jaký byl první…

Zákaz kouření v restauracích, který platí v Česku od konce května, přidělal práci zejména strážníkům, kteří…

 

iSport.cz

Pohár FIFA ONLINE: Portugalsko - Chile 0:0. O finalistovi rozhodnou penalty

Pohár FIFA ONLINE: Portugalsko - Chile 0:0. O…

Jeden krok od finále! Fotbalisté Portugalska a Chile odstartují semifinálové zápasy Poháru FIFA. Hvězdný Ronaldo…

Nezmar o posilách pražských

Nezmar o posilách pražských "S": Jako fanoušek i…

Ceny na českém trhu s hráči vyletěly nahoru, říká sportovní ředitel Liberce Jan Nezmar. Přestupové částky…

 

Reflex.cz

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Komunisté jako obvykle: Filip, Kováčik a lži

Nevědomý agent StB, předseda komunistů mazaný Filip, přišel s odhalením, že Milada Horáková podala přihlášku do…

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z vrtulníku nepřítele ve vzduchu i na zemi

Američané mají novou zázračnou zbraň – laser zničí z…

Lasery, které sestřelují různé cíle, už nejsou jenom výsadou napínavých filmů a sci-fi knih. Americká armáda…