Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz S slaví 100.000 prodaných kusů za jediný rok

David Bureš
Diskuze (14)
Největší model značky Mercedes-Benz u zákazníků boduje díky moderním asistenčním systémům a vysoké úrovni luxusu.

Aktuální generace Mercedes-Benzu S je na trhu od loňského léta a od té doby je nadmíru úspěšná. Za prvních dvanáct měsíců prodeje má automobil na svém kontě 100.000 prodaných exemplářů. Tak úspěšný luxusní sedan v době zahájení prodeje ještě nikdy nebyl.

Vysoké prodeje třídy S souvisí i s tím, že se začal prakticky okamžitě po premiéře prodávat na všech klíčových trzích v různých koutech světa. V rozmezí pouhých 12 týdnů se třída S (W222) začala prodávat v Německu (konec července 2013), v Číně (na konci srpna 2013) i v USA (polovina října 2013).

Za prvních devět měsíců letošního roku má S-Klasse na svém kontě 75.391 prodaných kusů. To jsou vyšší prodeje než za celý rok 2013 nebo 2012. Například v září prodeje auta meziročně vzrostly o 139 % na 9.501 exemplářů.

Vůbec největší zájem o třídu S je na čínském trhu. Takřka polovina produkce míří právě do nejlidnatější země světa. Celá čtvrtina vyrobených vozů je expedována do USA, zatímco desetina zůstává v Německu. V Česku se za devět měsíců roku zatím prodalo 264 exemplářů třídy S (261 sedanů a tři kupé), což z ní dělá podobně jako v mnohých dalších státech nejprodávanější luxusní sedan na trhu.

Mercedes-Benz rovněž odhalil, jací zákazníky S-Klasse kupují. V Číně to jsou hlavně čtyřicátníci, přičemž pro mnohé z nich je třída S vůbec první auto značky Mercedes-Benz, které vlastní. Z důvodu zdejší obliby prostorných aut se v nejlidnatější zemi světa prodává třída S pouze s prodlouženým rozvorem.

Čínští majitelé drahých aut jsou ale obecně mladší než v jiných koutech světa. Klienti ze západní Evropy nebo USA jsou v průměru o výrazných 15 let starší než ti z Číny.

Co se týče výbavy, ohromný zájem je o paket Air-Balance. Každý druhý prodaný vůz je totiž vybaven tímto balíčkem nabízejícím

provoněný interiér díky flakonkům s parfémem a čistější vzduch v kabině pomocí filtrování vnějšího vzduchu. Každý čtvrtý automobil je pak dodáván s masážními sedačkami.

Mercedes-Benz třídy S se v nejnovější generaci zatím prodává ve třech karosářských verzích. Sedan a sedan s prodlouženým rozvorem v září doplnilo kupé. Automobilka potvrdila příchod dalších tří variant. Takřka jistotou jsou další dvě prodloužené verze sedanu (s označením Maybach a Pullman). Poslední „volné“ místo zřejmě zaplní kabriolet, nebo čtyřdveřové kupé.

David Bureš
Diskuze (14)
Avatar - Vrrrr
20. 10. 2014 08:09
Re: nie je nad skúsenosť..
Focus? (to je jedno, ze RS, ved to je pre pubertalnu mladez) XC 90??? 5 rokov??????? a potom S-ko ???????!!!!!!!!! a cosi splietas s dodavkou?????? bavbime sa o novej S klase ???????? Citim tu nejaku mega blbost. Auta sa poziciavaju, toto porekadlo asi vzniklo, ked auto malo pre ludi vacsiu hodnotu ako dom, dnes sa priznam je to ine aj ked nevravim, ze rad jazdim na pozicanych, alebo rad moje poziciavam, vlastne ja moje nepoziciavam, ale toto mi cele nejak nesedi. S tym ako to jazdi a pod, suhlasim, ale ten pribeh okolo.... no nic, mozne je vsetko, len nejak neviem si predstavit ako by som si z S klase sadol do XC90. Ked som ju pred 3 rokmi zvazoval ako potencionalny voz, tak po prvej testovacej jazde som sa viac na toto auto ani nepozrel. A focus? RS? To uz vobec neviem, ze naco? Na okruh? No, povedzme pomale, Ak mam S-ko tak jazdim napr. Porsche. Ani Ferrari sa mi po S-ku nechce jazdit, iba ak tak na chvilku sa vyblaznit, cely tento pribeh je nejaky omyl. S-ko mam rad, osobne ho, zatial, nevlastnim. Dizajn uplne dobre, pre mna zatial trocha nuda, pockam kym este trocha zostarnem a zleniviem, zatial sa nam proste necitim. Asi zapadam do statistik o veku kupujucich v europe....
19. 10. 2014 08:36
Re: nie je nad skúsenosť..
tak je to jeden z mojich najlepších...ale tak ono to je tak..to auto by som si len tak nepožičal..keď jemu na firme exkla dodávka, jazdil na mojej firemnej a urobil za tú dobu čo ju mal na nej nejakých 6000km...to je proste tak..keď mi je raz niekto ako brat tak mu to auto požičiam a neriešim lebo viem že to nedávam hocikomu..navyše ma pozná a vie že už som čo to áut pojazdil takže zas nie som nejaký exot čo to oprie...

no vzťah k autu..on mal vzťah len k pár autám..on väčšinou auto kúpi niečo pojazdí a potom ho vymení...jediné auto ktoré má doma doteraz je Focus RS ten má asi tri roky a ešte XC90 D5 ale tú má dobrých 5 rokov a má na nej cez 300 000km...

no ženu zatial nepožičiam ale tak uvidím..za opýtanie nič nedám.. :-)
Avatar - HitmanPB
18. 10. 2014 23:41
Re: nie je nad skúsenosť..
To máš ku*va dobrého kamoša, že Ti takéto auto požičia a nechá ťa s ním narvať niekoľko 100km... ;-)
... asi k nemu nemal moc vzťah, lebo ženy a autá sa tak - nejak nepožičiavajú... :-!
18. 10. 2014 20:08
nie je nad skúsenosť..
pozerám že sa tu dosť rieši dizajn a pod. ja sa priznám..keď to auto vyšlo tak som na jeho dizajn nadával kde sa len dalo..ale úprimne mám to s nejakými autami tak že s nimi musím stráviť nejaký čas a potom si urobím nejaký stály názor..požičal som od kamaráta keď šiel na dovolenku jeho novú S500 v plnej výbave..umyté, na pekných diskoch so všetkým čo treba je to veĽmi pekné auto...vskutku som si na dizajn zvykol a auto sa mi zapáčilo...i keď je pravda že tá maska ktorá je na S-ku je vcelku veľká..k S-ku sa hodí ale na C-čku mi to pripadá hrozné.to len môj názor...ale späť k S...jazdil som s tým autom dva týždne a absolvoval som si cesty do napr. Prahy, ale aj Berlína..a poviem to asi takto..v žiadnom aute som sa necítil tak uvolnene ako v tomto..to auto je neskutočne tiché, komfortné a ukludňujúce..proste aj po 8 hodinách v ňom som mal stále chuť s ním jazdil a necítil som žiadnu únavu..S500 má dosť sily a pekný zvuk ale k charakteru auta sa ostrá jazda moc nehodí..o tom že interiér a jeho spracovanie, použitie materiálu atď je proste generáciu pred tým čo ponúka konkurencia asi nemusím hovoriť....je vidno že Merc za posledné roky poskočil a hlavne triedou S posunul svoje limity...a ten dizajn..zo začiatku som to nemusel ani ja..pretože to bolo niečo nové..ale tak isto to bolo aj s e60-kou od Bangla..každý nad tým ohŕňal nos a nakoniec po nejakej dobre z toho bolo naj auto v triede..a to isté je aj prípad Mercu..preto hovorím..nie je nič lepšie ako mať auto doma, vyskúšať ho poriadne a potom sa taký človek može o takomto aute baviť... :-)
Avatar - WinDiesel
18. 10. 2014 16:43
Re: No bodaj by nie
On ma Ado Rendlik & Syn nejaky vliv i na S-klasse ze se tak vztekas?