Mercedes-Benz S vs. BMW 7 - jízda králů

Mercedes-Benz S vs. BMW 7 - jízda králů

 
 

Jak si stojí nedávno faceliftovaná vlajková loď BMW proti nové generaci Mercedes-Benzu třídy S. Splní bavorák pověst sportovce, nebo dostane od stuttgartské limuzíny na frak?

V segmentu luxusních limuzín panuje v Česku relativní klid. Prestižní značky jako Bentley či Maserati oslovují mizivé procento zákazníků, na tuzemských silnicích platí spíše za zjevení než běžný dopravní prostředek manažerů, a tak pokračuje věčný souboj německého tria BMW, Audi a Mercedes-Benz, do něhož někdy více a někdy méně promluví Jaguar (xj) nebo Volkswagen (phaeton). Pozice na stupních vítězů se pravidelně mění, ale zlato nejčastěji míří do Ingolstadtu.

I v loňském roce Audi dokázalo získat největší počet klientů a s 101 prodanými kusy modelu A8 vyhrálo prestižní závod před BMW, které prodalo pouze o šest vozů méně. Na třetím místě tentokrát skončil Mercedes-Benz třídy S, jenž si s však z bronzu hlavu nelámal, neboť se připravoval na převzetí vlády novou generací. Ta dorazila do českých showroomů na konci minulého roku a než se stihla pořádně rozkoukat naznačila, že se spokojí pouze se zlatem.

Kvality nové třídy S, BMW 7 i Audi A8 jsme prověřovali v samostatných testech, srovnávací test zatím chyběl. Když se nám tedy naskytla příležitost postavit proti sobě novou třídu S a nedávno faceliftovanou řadu 7 od BMW navíc v prodloužené verzi (zapůjčena v Rakousku), neváhali jsme ani minutu a zorganizovali velkolepou jízdu králů. Bohužel jsme získali vozy s rozdílnou motorizací, pod kapotou BMW 7 bublal naftový šestiválec, zatímco esko poháněl šestiválec benzínový, proto pohonné jednotky z tohoto srovnání vypustíme.

obrázek [270 x 290] I tak ale přímý střet automobilů, jež se budou letos zřejmě přetahovat o druhou příčku ve své třídě, poskytlo mnoho zajímavých informací a některá překvapení. Ještě než milionový závod odstartujeme, připomeňme si základní charakteristiku srovnávaných vozů. Mercedes-Benz třídy S se v září 2005 přestavil v nové generaci, která nahradila velmi úspěšného předchůdce. BMW ještě před tím obdařilo řadu sem faceliftem, v jehož rámci vyhladilo problematické partie.

Škarohlídi tvrdí, že sedmička ztratila s usedlejšími tvary kouzlo, ale prodejní výsledky ukazují, že zatažení za brzdu pomohlo. Třída S se nyní nachází ve fázi, kdy se mohou, ač to není pravděpodobné, objevit drobné chybičky. Vlajková loď BMW naopak dosáhla zralosti, elektronika funguje v harmonii s mechanikou a celek pracuje s přesností švýcarských hodinek.

Výměna rolí

Postavte vedle sebe starší BMW, kupříkladu řady pět a Mercedes-Benz třídy E a zeptejte se kolemjdoucích, který vůz se jim zdá sportovnější, dravější. Hodně bych se divil, kdyby někdo ukázal na třídu E. Bavoráky se v průběhu dvacátého století staly synonymem sportovní jízdy a automobilovou ikonou, o které se v noci zdálo klukům i dospělým chlapům. Image nekompromisního sportovního vozu přitom BMW získalo v době, kdy mezi slova design, konzervativnost a sport bylo možné postavit rovnítko.

Na začátku dvacátého prvního století BMW nahradilo konzervativnost futurismem, ale jinak zůstalo starým dobrým bavorákem s vpředu uloženým motorem a zadním náhonem. To Mercedes kráčel vždycky odlišnou cestou. Zákazníkům nabízel stoprocentní konzervativnost spojenou s hladivým luxusem, bezpečností a technickou dokonalostí. Do konce dvacátého století tato strategie fungovala, ale nové milénium a možná i odvážné kroky konkurence změnily preference zákazníků.

ParametryMercedes-Benz SBMW 7 (Long)
Délka (mm)50765179
Šířka (mm)18711902
Výška (mm)14731484
Rozvor (mm)30353128
Zavazadlový prostor(l)560500

Ve světle bavorského futurismu začala strategie zachování konzervativnosti poněkud blednou. Mercedes-Benz proto modifikoval svou koncepci designu a navrhnul novým modelům moderní konfekci. Když stuttgarší vypustili CLS, málokdo věřil, že tohle auto bude někdo kupovat. Neuplynul ani rok, a netradičně pojatý mercedes zboural žebříčky prodejnosti. Stejný přístup zvolil Mercedes u nové třídy S. Když se podíváte na BMW 7 a třídu S vedle sebe, okamžitě vás napadne, že si Mercedes prohodil s BMW role.

Řada sedm vypadá vedle svěžího eska jako dinosaurus. Ať srovnáte přední světlomety, masku, nárazník, mřížku chladiče nebo mlhovky, třída S oplývá lehkostí a svěžestí. Tentýž dojem přetrvává z boku, esko má více skloněnou přední kapotu a kulatější střechu, a vrcholí vzadu skloněným víkem kufru. BMW ani v jedné ze sledovaných částí nepůsobí sportovněji. I za to asi ale zaslouží ocenění, neboť vytváří třídě S protiváhu.

Pohotovostní hmotnost se u konkurenčních verzí 730d a 320CDI výrazně neliší, bavorák váží 1975 kg, Mercedes potom 1955 kg, tedy o 20 kg méně. Podíváte-li se na zavazadlový prostor, zjistíte, že jsou na tom oba sokové podobně. Podobně dobře. Nakládací hrana leží o dva centimetry níže u Mercedesu, ale například vstupní otvor vytvarovalo o malinko lépe BMW.

obrázek [270 x 336] V obou případech dovnitř lehce naložíte i velké tašky. Výhoda většího objemu leží na straně třídy S (560 litrů versus 500 litrů), ložný prostor měří v Mercedesu i BMW rovný metr, výška činí shodně 45 cm, více než dvaceticentimetrovou převahu má zavazadelník eska na šířku.

Hodnocení: Nová třída S překvapila atletickou postavou, kterou u vlajkové lodi Mercedesu čekal málokdo. Esko vypadá kompaktnější a hbitější než sedmička, ale zároveň méně přitahuje pozornost, je nenápadnější.

iDrive klub

Zvenčí se třída S a BMW řady sedm zcela rozcházejí, ale uvnitř mají mnoho společného. Sedmička odmítá běžnou automobilovou konfekci a spoléhá na hranatou palubní desku, zároveň však poskytuje většinu z toho, co naleznete v Mercedesu. Tedy co se týče výbavy. O podobnost se přitom postaral hlavně Mercedes. Ten samozřejmě maximálně využil „výhodu“ uvedení nové generace modelu v polovině života modelu konkurence a snažil se kromě technické stránky vyladit estetiku.

Výběr a zpracování materiálů se v podstatě neliší, spáry mezi měkčenými plasty jsou rovnoměrné, výplně dveří a sedadla pokrývá jemná kůže, dřevěný dekor zdobí palubní desku a tvoří podklad středové konzoly, co nezvládne dřevo nebo kůže, dotvoří chrom a hliník. Rozdíl spočíval u testovaných vozů v první řadě v tom, že v třídě S vsadil importér na dřevo leštěné a v BMW na dřevo přírodní nelakované, které vypadalo opravdu realisticky (viditelná struktura dřeva nemusí imponovat každému) a také v tom, že Mercedes si podle mého názoru více pohrál s detaily.

Zatímco v BMW narazíte na tmavé ovládací prvky shodně například s řadou jedna, Mercedes použil unikátní ovladače, které navíc vytvaroval z hliníku nebo alespoň obalil hliníkovou vrstvou. Koncepce rozmístění ovladačů se hodně podobá, třída S se totiž přidala do „iDrive klubu“ a vyrukovala s novou generací systému Command s centrálním otočným ovladačem umístěným na středovém tunelu a velkou barevnou obrazovkou zasazenou uprostřed palubní desky.

Mercedes posunul displej blíže řidiči a přidal elektrické ovládání, takže můžete upravovat naklonění displeje podle potřeby více na řidiče nebo posádku vzadu. To ale není jediná výhoda. Obrazovka v třídě S se pyšní větším rozlišením a daleko propracovanější grafikou, vedle níž vypadá grafické prostředí iDrivu docela lacině. Nová generace systému Command válcuje iDrive rovněž intuitivnějším ovládáním a naprosto logickým rozmístěním údajů na displeji. Zatímco v BMW potřebujete na určitou čtyři pohyby, v Mercedesu si vystačíte se dvěma.

Když je méně více

Na středové konzole se zorientujete o něco rychleji v třídě S, jedna řada kolébkových tlačítek poskytuje větší uživatelský komfort než kombinace otočných ovladačů a tlačítek řady sedm. Přístrojová deska vypadá zajímavěji v BMW, ale více funkcí a přehlednější uspořádání nabízí napůl elektronická a napůl analogová přístrojová deska Mercedesu. Například informace palubního počítače servíruje sedmička celkem zbytečně na dvou displejích, esko si vystačí s prostorem uprostřed rychloměru.

Asi největšího prohřešku proti ergonomii se BMW dopustilo v oblasti středového tunelu, konkrétně u tlačítek elektrického nastavení sedadel. Tlačítka se nachází na boku středového tunelu, což alespoň zpočátku značně komplikuje nalezení optimální pozice, ale i takovou banální operaci jako spuštění vyhřívání či odvětrávání sedadel. To Mercedes zůstal u osvědčeného modelu a umístil tlačítka na dveře, kde jsou vždy včetně ovladačů odvětrávání a vyhřívání po ruce.

obrázek [270 x 330] Zajímavě vyznívá souboj sedadel. Ta byla v BMW730ld i MB S350 příplatková, v BMW elektricky nastavitelná ve všech směrech a s elektricky ovládanými bočnicemi či bederní opěrkou a v Mercedesu ortopedická, také nastavitelná ve všech směrech s funkcí přifukování bočnic v zatáčkách. BMW si vystačilo s elektřinou a mechanickými díly, Mercedes využil i vzduch. Sedadla podle poskytují podobný komfort, sedmička ovšem překonala esko tvarováním sedáku a především oporou stehen.

Ortopedická sedadla zase masírují během jízdy a přifukují bočnice v zatáčkách. Vzadu si auta rozdělila úlohu. BMW více hýčká horní polovinu těla, Mercedes zase dolní. Místo na zadních sedadlech objektivně nemohu hodnotit, protože BMW dorazilo v prodloužené verzi (185 cm vysokému pasažérovi zbývá u kolen cca 30 cm rezerva), v oblasti hlavy má navrch BMW. Na odkládací plochy mysleli v Mnichově i Stuttgartu takřka stejně, jen škoda že si v třídě S musíte připlácet za takovou samozřejmost jako držák nápojů.

Hodnocení: Mercedes se na rozdíl od BMW věnoval i detailům, v třídě S nenarazíte na černá plastová tlačítka z nižších tříd. Ergonomii zvládnuli ve Stuttgartu lépe, úkon, který vyžaduje v řadě sedm čtyři pohyby, zvládnete v třídě S dvěma. Mercedes vyhrává.

Jízda králů

Srovnání interiérů z hlediska materiálů, ergonomie a uživatelské přívětivosti vyznělo lépe pro třídu S, velké chvíle řady 7 přichází na cestě. I zde došlo ke střetu nikoliv dvou vozů, ale celých koncepcí. Sedmička stála na příplatkovém aktivním podvozku Dynamic Drive s dělenými stabilizátory na přední i zadní nápravě, standardní vzduchovou zadní nápravou a elektronicky řízenými tlumiči, esko se dostavilo se standardním vzduchovým odpružením Airmatic. Airmatic však není konkurencí Dynamic Drive, aktivní podvozek Mercedesu nese jméno ABC.

Jízdní výkony přesně odráží charakter vozů zvenčí. BMW řady sedm vypadá a také se chová jako robustní limuzína, trochu neobratně si počíná ve městě, ale mimo město se mění v dravou šelmu. Přitom za všech okolností zůstává komfortním kočárem. Mercedes se naopak v městském provozu cítí jako ryba ve vodě a lehce se protáhne tam, kde má sedmička problémy. Daní za tuto svižnost může být pocit kompaktnějšího vozu, jenž vedle mohutné sedmičky připomíná spíše mezistupeň mezi třídou E a třídou S.

Obratnosti třídy S významně pomáhá větší poloměr otáčení, kde se sedmička otáčela nadvakrát, esko hravě zvládlo obrátku na jediný pokus. V městském provozu se hodí inteligentní parkovací systém aktivovaný v Mercedesu v nízkých rychlostech, zatímco BMW vyžaduje pro jízdu vpřed manuální aktivaci systému. Řada sedm exceluje tlumením nerovností. Způsob, jakým dokáže vyžehlit výtluky, kostkovou dlažbu, krátké příčné i podélné nerovnosti doslova vyráží dech. O nerovnostech uvnitř téměř nevíte a dokonce ani projetí velkého výtluku se uvnitř neohlásím rázem.

obrázek [450 x 298]

Mercedes-Benz třídy S také dokáže ladně překonávat většinu nástrah českých vozovek, ale suverenita řady sedm mu schází. Dovnitř proniká více rušivých vlivů a to nejen na rovnostech. Komfortní podvozek v řadě sedm nicméně neznamená, že se limuzína pohupuje, v zatáčkách naklání a ve vysokých rychlostech ztrácí jistotu. To už dávno v luxusní třídě neplatí, u testovaného vozu tuto vlastnost navíc eliminoval aktivní podvozek Dynamic Drive.

Vůz se v zatáčkách prakticky nenaklání a vrhá se do zákrut stejně ochotně jako řada pět. Tužší posilovač řízení informuje o dění na vozovce lépe než v Mercedesu, brzdy nastupují s větší razancí, posilovač má ostřejší charakteristiku než v třídě S. Třída S překonává svého soka především na dálnici, sedmičku totiž musíte ve vysokých rychlostech hodně kontrolovat a neustále sledovat signály od řízení, esko se naproti tomu řítí i v rychlostech přes 200 km/h stále stejným směrem bez náznaků nervozity.

Hodnocení: Boj s nerovnostmi zvládá lépe řada sedm, o většině výtluků a hrbolů ani nevíte, třída S kontruje lepší ovladatelností ve vysokých rychlostech. Řízení a brzdy jsou komunikativnější v BMW. Celkově má BMW navrch.

Preference

Mercedes-Benz se s novou třídou S vydal trochu odlišným směrem než v minulosti a udělal z robustní limuzíny sportovně vyhlížející luxusní sedan, který v některých ohledech více připomíná auto vyšší střední třídy. Esko má dokonalý interiér z ergonomického i technického hlediska a poskytuje dostatečný vnitřní prostor. Vůz si výborně počíná v hustém městském provozu, ale také na dálnici.

BMW vedle třídy S vypadá robustněji, jako pravá luxusní limuzína se vším, co k tomu patří. Ve městě působí trochu těžkopádně, ale mimo v mimo-městském provozu těžko hledá konkurenci. Podvozek fantasticky žehlí nerovnosti, v zatáčkách se přitom dvoutunový sedan chová příkladně. Jen ve vysokých rychlostech vyžaduje více kontroly než třída S.

Závěr redakce Auto.cz zní: Chcete-li mohutnou reprezentativní limuzínu, bude vám více vyhovovat BMW řady sedm, hledáte-li velmi luxusní, ale hbitý sedan nabitý moderní elektronikou, vydejte se do autosalonu Mercedesu.

Videa: test Mercedes-Benz S350

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 730Ld

Cena v základní výbavě: 2 176 300 Kč Cena v testované výbavě: 2 623 046 Kč

Základní výbava:Automatická šestistupňová převodovka, ATM (Adaptive Transmission Management – přizpůsobivé řízení převodovky), parkovací brzda s funkcí Automatic Hold – automatické podržení, plnohodnotná rezerva, přední sedadla elektricky nastavitelná, sedadlo spolujezdce s čidlem obsazení střední loketní opěrka na zadních sedadlech, automatická klimatizace - bezfreonová CFC, mikrofiltr s integrovaným aktivním uhlíkovým filtrem, elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu, dálkové ovládání, víko zavazadlového prostoru otevírané zvláštním tlačítkem na klíči, multifunkční kožený volant, tempomat, ABS, systém dynamické kontroly brzdné síly - Dynamic Brake Control (DBC), systém dynamické kontroly stability (DSC), integrovaná funkce ASC+T, systém dynamické kontroly trakce (DTC), funkce zpožděného zhasnutí světlometů Follow-me-home, airbagy pro řidiče a spolujezdce se snímačem obsazení sedadla, hlavové a boční airbagy vpředu a vzadu (AHPS II), nárazové čidlo určené pro aktivaci výstražných světel a osvětlení interiéru a pro odemčení dveří, elektronický imobilizer (EWS III), centrální zamykání se samonabíjecím dálkovým ovládáním, palubní počítač v kontrolním displeji, informační displej v technologii LCD, rádio BMW Business RDS s CD měničem, el. roletka na zadní okno, automatické zacloňování všech zrcátek, držák nápojů, komfortní sedačky, bederní opěrka pro sedadlo řidiče a předního spolujezdce, PDC, dešťový senzor, xenonová světla s ostřikovači, regulace světlé výšky vozu, kuřácký paket.

Výbava testovaného vozu:Adapter pro mobilní telefon (+2 806 Kč), kola Star spoke (+33 390 Kč), Adaptive Drive (+ 101 770 Kč), zelený pruh proti slunci (+2 230 Kč), aktivní větrání sedadel vpředu – vyhřívání sedadla řidiče a předního spolujezdce, vyhřívání zadních sedaček (+ 41 340 Kč), komfortní sedačky (elektrické nastavení sedadla řidiče s pamětí, bederní opěrka pro sedadlo řidiče a předního spolujezdce) - (+ 69 960 Kč), automatická klimatizace (+ 20 030 Kč), pomocné vytápění s dálkovým ovládáním (+ 33 390 Kč), navigační systém Professional (+ 66 780 Kč), příprava pro mobilní telefon business bluetooth (+ 28 620 Kč), CD chander 6 CD (+ 13 040 Kč), metalická barva Black Sapphire (+ 33 390 Kč).

Mercedes-Benz S350

Cena v základní výbavě: 2 249 000 Kč Cena v testované výbavě: 2 842 198 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční a stropní airbagy vpředu a vzadu, elektronický program řízení dynamické stability ESP včetně ABS a ASR 7stupňová automatická převodovka 7G-TRONIC,ADAPTIVE BRAKE s funkcí HOLD a řízením rozjezdu do vrchu, adaptivní brzdové světlo, AIRMATIC (pneumatické odpružení s adaptivním systémem tlumení a regulací světlé výšky), loketní opěrky vpředu a vzadu, sklopné, s přihrádkou, vyhledávací osvětlení se zpožděným vypnutím světel pro jízdu, brzdový asistent BAS, přihrádka na brýle v obslužné jednotce střechy, systém COMAND, přímé spínání DIRECT SELECT s tlačítky na volantu, senzor světel pro jízdu, elektrické ovládání oken s funkcí uzavření PRE-SAFE, zadní lavicové sedadlo s 3bodovými bezpečnostními pásy a třemi sklopnými opěrkami hlavy, sítě na zavazadla, boční, v zavazadlovém prostoru, provedení dřevo Calyptus, zabezpečení dětí s krátkodobým otvíráním, automatická klimatizace, kosmetické zrcátko vpředu a vzadu, Blikající LED zabudované do vnějších zrcátek, automatické nastavování volantu při nastupování a vystupování, elektricky nastavitelný sloupek řízení, Multifunkční volalnt, parametrické řízení (servořízení závislé na rychlosti), senzor deště se 2 stupni citlivosti, těsnicí prostředek pneumatik TIREFIT s elektrickou vzduchovou pumpou, varovný signál ztráty tlaku v pneumatikách, bezpečnostní pásy 3bodové vpředu s komfortní automatikou a nastavitelnou výškou a funkcí PRE-SAFE, přední sedadla s bederními opěrkami a elektrickým výškovým a podélným nastavováním, s polohovací funkcí PRE-SAFE pro spolujezdce, bezstupňová (plynulá) aretace dveří, TEMPOMAT s proměnnou mezní rychlostí SPEEDTRONIC, centrální zavírání s radiovým dálkovým ovládáním, posilovač zadního víka.

Výbava testovaného vozu:Červená metalíza Carneol (+ 35 800 Kč), kožené čalounění (+ 79 650 Kč), parkovací kamera vzadu (+ 30 900 Kč), parkovací systém (+ 27 700 Kč), vnitřní zpětné zrcátko s tlumením odrazivosti (+ 12 200 Kč), příprava pro mobilní telefon včetně hands-free sady (+ 18 740 Kč), komfortní sedadla vpředu včetně odvětrávání a vytápění (+ 37 850 Kč), aktivní ortopedická sedadla vpředu (+ 64 900 Kč), komfortní opěrky hlavy vpředu (+ 10 340 Kč), spodní kryt motoru (+ 3 930 Kč), COMMAND APS s navigací a pevným diskem (+ 67 850 Kč), alarm (+ 15 932 Kč), aktivní bixenonové reflektory (+ 51 350 Kč), Sound Systém Surround LOGIC 7 (+ 40 755 Kč).

Číňané vstupují do Tesly, Tencent utratil miliardy Číňané vstupují do Tesly, Tencent utratil miliardy

Čínský technologický gigant Tencent Holdings se stal…

Vojáci Jemenu dopadli vůdce al-Káidy. Schovával se v odlehlé vesnici Vojáci Jemenu dopadli vůdce al-Káidy. Schovával se v odlehlé vesnici

Jemenským jednotkám se dnes podařilo zajmout vůdce…

Anketu E15 o Fintech počin roku ovládl start-up Twisto Payments Anketu E15 o Fintech počin roku ovládl start-up Twisto Payments

Česko zná Fintech počin roku 2017. V anketě vyhlášené…

Start-up Twisto shání investory, chce přes sto milionů Start-up Twisto shání investory, chce přes sto milionů

Český start-up Twisto Payments rozjel další kolo…

 
Technické údaje
Motor BMW 730LdMercedes-Benz S350
Typ motoru: vznětovýzážehový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29933498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 170 / 4000200 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 520 / 2000 - 2750350 / 2400 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 238250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.97.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.4 / 8.214.7 / 7.9 / 10.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -560 / -
Objem nádrže (l):8890
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2015 / 7502100 / 750
Rozměr pneu:245/50 R18235/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 51795076
b) šířka (mm): 19021871
c) výška (mm): 14921473
d) rozvor (mm): 31303035
e) rozchod vpředu (mm): 15781604
f) rozchod vzadu (mm): 15961606
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130970 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 740 / 980560 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9801020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940930
k) šířka vpředu (mm): 15801590
l) šířka vzadu (mm): 15701580
délka sedáku vpředu (mm): 500550
délka sedáku vzadu (mm): 500470
výška opěradla vpředu (mm): 660610
výška opěradla vzadu (mm): 630690
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení BMW 730Ld Mercedes-Benz S350
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10 9
Odkládací plochy: 9 8
Dojem z řízení: 10 9
Výhled vpřed: 9 9
Výhled vzad: 9 9
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 0 0
Tah v nižších otáčkách: 0 0
Výkon ve vyšších otáčkách: 0 0
Hlučnost v nižších otáčkách: 0 0
Hlučnost v vyšších otáčkách: 0 0
Spotřeba: 0 0
Odstupňování převodovky: 0 0
Snadnost řazení: 0 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10 9
Účinnost brzd: 10 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,22 8,94
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach Spy Video: Příští Mercedes S 65 AMG bude trochu jako Maybach

To ani nemůže být náhoda… na Youtube se objevilo video s…

Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu Český trh v listopadu 2011: Vyrovnaný souboj 3 německých limuzín v luxusním segmentu

Domácí trh luxusních limuzín opět skomírá. V listopadu se…

 



 
Nová limuzína pro ruského prezidenta už jezdí. Vypadá jako kříženec Bentley a Rollse

Nová limuzína pro ruského prezidenta už jezdí. Vypadá jako kříženec Bentley a Rollse

Dnes 15:57

Ruský prezident bude jako ten americký, když též začne používat na míru postavenou limuzínu. Nový speciál vzniká i díky Porsche.




Blesk.cz

Poplach v Brdech: Bývalý vojenský prostor zachvátily plameny

Poplach v Brdech: Bývalý vojenský prostor zachvátily plameny

Požár zachvátil bývalý vojenský prostor o rozloze zhruba dvou hektarů u obce Malá Víska na Berounsku. Na místě…

Terorista Šakal dostal třetí doživotí: „Jsem revolucionář z povolání,“ brání se

Terorista Šakal dostal třetí doživotí: „Jsem…

Potřetí na doživotí poslal soud za mříže venezuelského teroristu Iliche Ramíreze Sáncheze známého pod…

 

iSport.cz

Varianty pro Jágra: Las Vegas? Nebo ještě Florida? Když Česko, tak Kladno?

Varianty pro Jágra: Las Vegas? Nebo ještě Florida?…

Co bude po sezoně s Jaromírem Jágrem? Florida, která letos na 99% neobhájí svou loňskou účast v bojích o Stanley…

Lyžařka Strachová oznámila konec kariéry. Nastal správný okamžik, řekla

Lyžařka Strachová oznámila konec kariéry. Nastal…

Slalomářka Šárka Strachová se rozhodla ukončit kariéru. Čtyřnásobná medailistka z mistrovství světa se loučí ve…

 

Reflex.cz

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…

Někdejší nejhledanější terorista Carlos alias Šakal dostal v Paříži další doživotní trest

Někdejší nejhledanější terorista Carlos alias Šakal…

Venezuelský terorista Ilich Ramírez Sánchez, známý pod přezdívkami Carlos či Šakal, dnes u soudu v Paříži dostal…