Nový vrcholný model řady SL, který přebírá štafetu nejsilnějšího es-elka od SL 55 AMG bude představen na lednovém autosalonu v Detroitu. Jeho dvanáctiválcový zážehový motor je přeplňován dvěma turbodmychadly...
Tento medved sa naozaj podaril, v súčasnosti mu sotva niekto môže konkurovať, skvelý image, pecka motor, vkusný dizajn, snáď aj kvalita je 100%. Mercedes môže ponúknuť už len jedno, a síce 4-matic, aj keď toto auto je aj bez neho bomba kšeft.
nemluvilo se u bmw o nejakem desetivalci bez turba a 550 konich?
btw: kdyz vsude tak vychvalujou motory mercedes tak proc nevyhravaji tu anketu o motor roku? Ale jinak verim tomu ze to bude super kara
BMW je fajn, ale v segmente luxusných a pohodlných športových áut má MB neprekonateľný image. Mám voči Mercedesom veľa výhrad, ale kupátko SL vždy hralo vo svojej triede prvé husle, taká je realita a ani Z8 a podobné veci od BMW, časom príde aj A6 coupe.... nič nezmenia na jeho Nr.1. Lexus SC 430 je popri ňom len taký malý kamarát, ako motoricky, tak aj imidžovo. Je to žiaľ tak.
Je peknej, sem zvedavej, co na to BMW, jestli budou zvedat vykon v Z8? Nebo predstavi neco uplne novyho? A co M5??? Ale na to, ze je to 12tihrnek moc velkej vykon nema, zato tocak je fantasie :)
budu se zase opakovat ale MERUNA JE SPICKA.A k tomu vykonu myslim ze je ho na rozdavani.bmw melo u 12valce jeste nedavno 240kw tomu rikam * vykon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.…
Ted ale dela 4,5 l 8-valu 245 kw. Co bylo, to bylo. A BMW nepreplnuje jako medved. Jo, meruna je lepsi, v nejvyssi tride na nej b.nema co se tyce velikosti motoru a modelovou nabidkou, ale BMW zase sbira oceneni za benzinovy motory (posledni 2 roky se pretahuje s Hondou, nevsim sem si, ze by se meruna umistil)...
Pokud by meli zvetsit vykon, tak by vyrazne vyrostl i tocivy moment a tezko by to mohli prenest na silnici. Cetl jsem zpravu, ze AMG motor z Maybachu upravilo na 612 PS a 950 NM a po nekolika okruzich jim v garazich zbylo akorat spousta rozbitych prevodovek a hnacich hrideli. Ale Brabus dela EV12 s 630 PS a 1000 NM, nevim jak to dokazali, ze jim to slape.
Zdar,pro tvou informaci 442KW je přesně 600 PS - to znamená že 426KW není 650 PS a kromě toho omezovač na 330 km/h ?(jedná se spíš o vzduch- tím je to omezený, víc už to nepojede).To tvoje info je přebíraný zřejmě z Blesku.
Taky mám ten dojem. Šestistovka bude podle mého hodně těšká na předek! Ale jivak je to podle mého nejhezčí auto dneška. Akorát my vadí, že to nemá manuál a prý nebude mít ani sl 350.
Nevím, proč si myslíte že je Mercedes lepší než třeba BMW Není nic těžkýho nacpat do motoru dvě turba a pak se kasat obrovským krouťákem. Ten je mimochodem už absolutně nepoužitelnej (možná ještě na tom třítunovým Maybachu k něčemu je). Viděl jsem test BMW Z8 proti SL 55 AMG. Už si nevzpomínám, kdo to vyhrál, ale na nějakým závodním okruhu se čas na kolo lišil asi o 1 vteřinu (už nevím, v čí prospěch). Běžnej smrtelník na silnici už nemůže poznat, jestli je tam 500 nebo 800 N.m, aniž by se zabil. Ty obrovský hodnoty krouťáku jsou jenom na oblbnutí zákazníka, kterej tomu nerozumí, ale potřebuje se něčím vytahovat.
ten test bud nemel viteze, nebo vyhral SL55. Od doby predstaveni SL55 je Z8 v utlumu. V12 biturbo predstavili kvuli Maybachu, aby byl k dispozici razantni tocivy moment jiz pri velice nizkych otackach. No a kdyz uz ho vyrabeji, tak alespon rozprostrou finance na vyvoj na co nejvice modelu a davaji ho do S, CL a SL. Nema vubec cenu srovnavat Z8 a SL55. Jedna se o naprosto rozdilne modely. Ve vsech testech co nove SL bylo tak vsechny vyhralo i proti 911 cabrio. Na trhu neexistuje podobny model jako SL, mozna Jaguar XK, ale to je taky neco jineho. SL55 ma ze vseho neco. Skvele vypada, da se s nim jezdit cely rok, je velice pohodlny a na 300 se dostane rychleji nez Murcielago a je docela "levny", alespon relativne na to co umi.
Souhlasim, že SL je skvělý auto, ale nejsem si jistej že vyhrál všechny testy. Je sice hezký, ale myslím že je hodně osobní záležitost o nějakým autě říct že je nejhezčí - mě třeba víc dostává Murcielago (mimojiné). A s tím, že se na 300 dostane rychleji nž Murcielago bych se Tě zeptal: O kolik desetin? Myslíš, že bys to poznal kdybys v tom seděl? Nevím, jestli byl SL i na testu supersportů v Mostě (myslím že jo) a tam vyhrálo právě Murcielago. SL je dobrej, ale podle toho co jsem o něm četl takovej změkčilej. Prej tam skoro ani nepoznáš, že jedeš se staženou střechou. Je to dobrý, pokud to máš na vytahování se, ale pokud chceš auto na adrenalin, najdou se lepší auta, i když mají papírově nižší výkony.
Souhlasím, typickej Mercedes Já mít ty peníze, než SL bych si koupil radši kombíka s 4x4 na praktický ježdění (toho klidně i Mercedesa) a ještě jedno auto pro radost Viděl jsi tu PGO ?
Myslel jsem PGO 356 Speedster II Podívej se do supersportů P.S. Fakt si myslíš, že se s autem s motorem v předu, náhonem na zadek a 800 N.m dá jezdit v zimě? Na to by asi byl lepší Mitsubishi EVO, ne?
no je fakt, ze Mitsu patri do DC, takze to je dobre auto, ale neni civilni. Stejne jako to PGO, pekna replika legendarniho automobilu, ale neni civilni. To jsou auta v kterych te po 200 km bude bolet zadek a bude te stvat ten hluk od motoru, tvrde perovani atd.
Myslim, ze prenos 800Nm neni problematicky ani v zime. Diky protiprokluzu a ESP to neni tezke ridit. A navic si myslim, ze auto ma mit motor v predu a pohon zadnich kol. Dojde tak k nejlepsimu rozlozeni hmotnosti.
A jen tak mimochodem, tobě pojem odpor vzduchu něco říká? Jestli jsem si dobře všiml, tak tady šlo o přenos krouťáku a ne o odporu vzduchu a když už, tak ti musím říct, že o takových zkouškách v aerodynamickém tunelu, jaké dělají u F1 monopostům se může sériovému autu jenom zdát. Jestli chceš porovnat jak si vede motor v předu a zadní náhon proti motoru před zadní nápravou, je to strašně jednoduché, vem si jakoukoliv starou Škodovku a Žigulíka postav je na sněhu vedle sebe do kopce a porovnej, kdo ten kopec vyjede a kdo zůstane viset. Mercedes si musí pomáhat elektronikou, aby dokázal ten krouťák přenést. To si musíš uvědomit!
Těch 800 N.m nepřeneseš na silnici ani v létě. Protiprokluz Ti prostě buďto přidusí motor nebo zmaří ten krouťák v brzdách. S takovým krouťákem je to auto spíš jenom soustruh na gumy. Už těch 500, co má třeba Z7 je dost. A to rozložení váhy je opravdu ideální s motorem před zadní nápravou. Ale když dáš motor za přední nápravu taky můžeš dosáhnout dobrejch výsledků (ale ideální to není). Lepší by to bylo, kdyby SL byla s náhonem na všechny čtyři.
Jo, mimochodem, koukal jsem na ten test aut v Mostě. O SL AMG tam napsali, že ve srovnání s Ferrari 360 je cituji: ... ztělesněná nuda..., a ještě spoustu dalších věcí a vyhrálo Murciélago.
jo to jo, ale ve Speedu pisou same kraviny. Jen si prectete nejaky clanek, napriklad tam psali, ze Omega 3000 ma pohon prednich kol, ze Hakkinen je ze Svedska atd.
SL AMG neni zadna nuda, chtel bych te videt, jak budes jezdit cely rok v Modene, za 100km te bude stvat ten hluk motoru a tvdy podvozek. To neni auto na normalni jezdeni. A mezi nami auta s motorem vzadu jsou absolutni kladiva. Pokud to pretocis, tak jsi v kytkach a F1 to samy. O F1 se nema cenu bavit, to jsou formulove vozy. Samozrejme, ze kvuli konstrukci museji mit motor vzadu. Pred valkou jezdili mercedesy s motory vpredu a audi s motory vzadu a jednoznacne vyhravali mercedesy.
Jo, souhlasim, v Modeně bych celej rok jezdit nechtěl Ale to s tim umistěnim motoru nemas pravdu. Motoru ve predu muzes hodne pomoct tim, ze ho posunes smerem k zadni naprave, ale pokud mas pohanenou zadni napravu, je lepsi mit vic vahy nad ni. S motorem ve predu se dostanes maximalne na 50:50, auta s motorem pred zadni napravou mivaji vzadu kolem 60 %. To je proste fyzika. A auta s motorem ve predu jsou zase nedotacivy.
Souhlasim, ze SL je hodne pekny auto (ale netvrdil bych, že nejhezci na svete) a ze je technicky dobre udelany (ale ne genialne). Ze to ma 700 N.m je celkem jedno, vic jak 500 stejne zadny normalni smrtelnik nemuze vyuzit.
Podle mne se s tim dvanastivalcem ve predunemuzou dostat na slusne rozlozeni sil. Myslim, ze to udelaly pro hnupy z Ameriky, aby mohly machrovat na Miamibeach. Ale vsadim se ze na ceste proti SL 55 AMG nebude mit sanci.
No, Murcielago je jedna věc, ale ve srovnávacím testu zrychlení z 0-300 se někteří asi docela divili - např. tomu (pokud se dobře pamatuji...), že SL55 AMG zrychlí na 300 víc než 2x rychleji než Maranello, které stojí 2x víc .
Tady nekdo rikal ze PS je dulezitejsi nez N.m ? Na to si nevzpominam Mimochodem, kdo trochu rozumi fyzice vi, ze PS je vlastně jenom o schopnosti udrzet N.m i ve vysokejch otackach (vykon je vlastne jenom soucinem kroutaku a otacek jeste vynasobenej konstantou). Otazka nestoji, jestli je dulezitejsi vykon nebo kroutak, otazka stoji, jak velkej ma smysl zvetsovat kroutak z 500 na 700 N.m, navic u auta s jedinou pohanenou napravou Podle me dost malej. Tady uz hrajou omezujici roli gumy. Problem je uz prenest tech 500 N.m.
P.S. Kdyz mi radis, at jdu prohanet Fabie, jakej kroutak melo nejsilnejsi auto, ktere jsi ridil ?