Prohlédněte si nový Mercedes-Benz SL v rozsáhlé fotogalerii

Prohlédněte si nový Mercedes-Benz SL v rozsáhlé fotogalerii

 
 

Mercedes-Benz SL se sice ve světové premiéře představil již na lednovém autosalonu v Detroitu, ale to automobilce nijak nebrání ve zveřejnění velké série fotografií.

Mercedes-Benz i v případě modelu SL postupoval při jeho představovaní svým oblíbeným způsobem, kdy nejprve odhaloval různé prvky z jeho konstrukce a výbavy. V polovině loňského prosince nám nabídl kompletní technická data a na domácím trhu začal přijímat objednávky.

Širší veřejnost přitom měla možnost si nové SL prohlédnout až na lednovém autosalonu v Detroitu. Ve stejném měsíci se naplno rozběhl prodej verzí SL 350 a SL 500. Na konci února byla odhalena podoba i technika vrcholné verze SL 63 AMG.

Karoserie

Mezi první oficiální informace o nové generaci SL patřily podrobnosti o hliníkové konstrukci karoserie s integrací rezonančních komor do podélných nosníků v přední části vozidla.

Samotná hliníková karoserie nového SL má vážit 254 kg, pokud by byla ocelová, vážila by podle Mercedesu o 110 kg více. Hmotnost nové generace SL se podařilo výrazně snížit díky rozsáhlému využití hliníku, z hliníkových slitin je vyrobena většina karoserie, pouze rám čelního okna je z vysokopevnostní oceli, část zádě pak z hořčíku, který je ještě lehčí než hliník.

Ženeva žive: Mercedes-Benz SL na vlastní oči

Nová generace Mercedesu SL 500 má pohotovostní hmotnost 1785 kg, což je o 125 kg méně než u předchůdce. U nového SL 350 automobilka uvádí pohotovostní hmotnost 1685 kg a snížení hmotnosti oproti předchozí generaci o 140 kg.

Motory

Zájemci o nový Mercedes-Benz SL mohou v současnosti vybírat ze dvou motorizací. To výkonnější představuje SL 500, který má pod kapotou je umístěn vidlicový osmiválec o objemu 4663 cm3, jehož objem je o 0,8 litru menší než u dosavadního SL 500. Nová pohonná jednotka disponuje výkonem 320 kW (435 k) a točivým momentem 700 Nm, což ve srovnání s předchozímu 530 Nm nárůst o 32 %.

Mercedes-Benz SL 500 standardně vybavený sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC PLUS zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,6 s, což je o 0,8 s rychlejší čas než u končícího SL 500. Automobilka uvádí, že spotřeba paliva má být u tohoto modelu nové generace o 22 % nižší.

Základní motorizaci představuje model SL 350 s vidlicovým šestiválcem o objemu 3499 cm3 s výkonem 225 kW (306 k) a točivým momentem 370 Nm. Z 0 na 100 km/h tento model zrychlí za 5,9 s, což je o 0,3 s rychleji než u předchůdce.

Standardem pro obě motorizace je start/stop systém a omezení maximální rychlosti na 250 km/h.

Mercedes-Benz SL - technická data
MotorSL 350SL 500
Převodovka7A7A
Zdvihový objem [cm3]34984663
Válce/ventily6/48/4
Největší výkon [kW/min-1]225/6500320/5250
Největší toč. mom. [Nm/min-1]370/3500-5250700/1800-3500
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,94,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,8-7,59,1-9,2

Podvozek

Podvozek se zcela nově navrženým zavěšením kol je standardně vybaven polo-aktivními tlumiči a na přání je k dispozici systém Active Body Control (ABC). Ten používá senzory na podvozku a ovládá aktivní zavěšení za použití hydraulických posilovačů na přední i zadní nápravě.

Podvozek v obou verzích doplňuje řízení Direct-Steer, které disponuje posilovačem s variabilním účinkem v závislosti na úhlu natočení volantu. Pokud je blíže středové poloze, posilovač je méně účinný a naopak. Mercedes v tomto případě zůstává u klasické hydrauliky. Elektricky nastavitelný je pouze sloupek řízení, který se navíc posune automaticky nahoru, když řidič opouští vůz.

Standardem pro nový SL je brzdový systém Torque Vectoring Brake, který cíleným rozdělením hnacího momentu na kola umožňuje stabilní manévrování bez redukce točivého momentu motoru.

Interiér

Mercedes-Benz vedle výkonnější a zároveň hospodárnějších pohonných jednotek nebo nové konstrukce karoserie vyzdvihuje i prostornější interiér. Mercedes-Benz SL se v nové generaci oproti svému předchůdci prodloužil o 50 mm na 4612 mm a rozšířil o 57 mm na 1877 mm. I díky tomu nyní interiér nabídne na šířku o 37 mm více v oblasti ramen a o 28 mm více pro lokty.

Stejně jako u předchozí generace SL i u té nejnovější je standardem pevná skládací střecha. Ta má nyní hořčíkový rám a elektrohydraulický systém ji ukryje v zádí nebo naopak složí nad hlavy cestujících za 20 sekund. Za příplatek bude k dispozici střecha Magic Sky Control, která měla premiéru v nové generaci SLK a po nabízí posádce možnost pouhým stiskem tlačítka proměnit tmavou střechu v průhlednou.

Komfort na palubě může vedle špičkových materiálů a dokonalého dílenského zpracování zvyšovat i multimediální systému Comand se sedmipalcovým TFT displejem, přehrávačem DVD a na přání dodávaný audio systém značky Bang & Olufsen.

Mercedes-Benz SL si rozumí s Facebookem

Mercedes-Benz již dříve uvedl, že chystané SL bude mít stěrače se zabudovanými ostřikovači, jejichž obchodní označení je Magic Vision Control a jsou standardem pro obě motorizace.

Bezpečnost

Naprostou samozřejmostí je pro nový Mercedes-Benz SL řada moderních systému zvyšujících aktivní i pasivní bezpečnost. Zmiňme například systém Pre-Safe, který aktivuje bezpečnostní pásy i airbagy při nebezpečí nárazu a byl doplněn o další možnosti. Automaticky se také zapne vnitřní osvětlení, boční okna sjedou dolů o 50 mm, aby byl uvnitř zajištěn dostatek vzduchu a konečně elektricky stavitelný volant naopak vyjede sám nahoru tak, aby neohrozil řidičova stehna.

Aktivní opěrky hlavy Neck-Pro snižují riziko zranění krční páteře. Standardem je i automatické rozpoznání dětské sedačky nainstalované na místě spolujezdce.

Součástí výbavy SL 350 a SL 500 je i systém Attention Assist, který sleduje typické příznaky únavy při řízení a varuje řidiče před mikrospánkem.

Samozřejmostí je kompletní sestava čelních, bočních a hlavových airbagů, automatický výsuvné ochranné oblouky za sedadly a aktivní kapota, snižující riziko vážného poranění při nehodách s chodci.

Edition 1

Při uvedení na trh je nová generace SL nabízena ve speciálním provedení s již tradičním označením Edition 1. Vozy z této limitované série jsou mimo jiné vybaveny karosářským paketem AMG, sportovním podvozkem snižujícím světlou výšku o 10 mm, 19palcovými koly AMG, čalouněním kůží designo Exklusiv s kontrastními švy, systém Airscarf, vyhřívajícím horkým vzduchem prostor kolem krku cestujících a audio systémem Harman/Kardon Logic7. V závislosti na výchozím modelu je příplatek za toto provedení 574.258,- Kč (SL 350) nebo 483.538,- Kč (SL 500).

Ceny

Ceník pro zájemce o Mercedes-Benz SL je na českém trhu platný od 15. ledna letošního roku. Ceny začínají u SL 350 BlueEFFICIENCY na 2.388.000,- Kč a u SL 500 BlueEFFICIENCY na 2.988.000,- Kč. Všechny částky jsou uvedeny včetně DPH.

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz SL ((přehled testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Brabus 800 Roadster má stále původní tvář Brabus 800 Roadster má stále původní tvář

Mercedes-Benz SL je sice na trhu v modernizované podobě,…

Mercedes-Benz SLC a SL: Modernizované stuttgartské roadstery znají české ceny Mercedes-Benz SLC a SL: Modernizované stuttgartské roadstery znají české ceny

Dvojice omlazených roadsterů značky Mercedes-Benz již má…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

„Nenecháme se opít rohlíkem,“ vzkázali Babišovi z nealko sjezdu soudruzi z KSČM

„Nenecháme se opít rohlíkem,“ vzkázali Babišovi z…

Oslovovali se na sjezdu soudruhu, soudružko, na závěr jim zahrála Internacionála, která však některým členům…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…