Mercedes-Benz SLR McLaren: první oficiální fotografie

Mercedes-Benz SLR McLaren: první oficiální fotografie

 
 

Mercedes-Benz zveřejnil první oficiální fotografie sériové verze supersportu, který bude představen na frankfurtském autosalonu letos v září...

Budování neotřesitelného image nejstarší automobilky na světě nabralo v posledních 10 letech neuvěřitelné tempo. Ve Stuttgartu jsou si vědomi toho, že být první a nejlepší nikdy nebylo jednoduché a že budoucnost není o mnoho růžovější. Expanze značek koncernu DaimlerChrysler do mnoha segmentů zahrnuje vše od nejmenšího Smarta až po exkluzivní Maybach. Sportovním vrcholem byla dlouho řada SL respektive automobily dvorního tunera AMG. Ryzí supersporty byly dosud prezentovány jako prototypy a koncepční studie na autosalonech. Nový (resp. staronový) sen milovníků superrychlých kol, se totiž nedělá ze dne na den a tak po několika letech od přestavení prvních verzí prototypu supersportu SLR, příjde letos na podzim sériová podoba, kterou můžete prozkoumat na prvních oficiálně zveřejněných fotografiích.

Zkratka SLR není u Mercedesů nová. V 50. letech se stal Mercedes-Benz 300 SLR jedním z nejúspěšnějších vozů historie automobilového sportu. Stříbrný šíp s osmiválcem 2982 cm3 měl výkon 310 koní a dosahoval maximální rychlost přes 300 km/h. Za volantem slavného vozu sedávali slavní piloti (Juan Manuel Fangio, Stirling Moss, Karl Kling), kteří vítězili na slavných závodech (Mille Miglia, Targa Florio, Tourist Trophy). Tehdejší šéf testování a vývoje závodních vozů u Mercedesu Rudolf Uhlenhaut navrhl silniční verzi 300 SLR, kterou oblékl do kabátu tehdejší novinky 300 SL Gullwing. Psal se rok 1955, když silniční automobil o hmotnosti 1117 kg s 310 koňmi pod kapotou akceleroval až k rychlosti 290 km/h (!). Byl by to nejrychlejší silniční vůz své doby, kdyby vedení firmy schválilo výrobu. Rozhodnutí pustit 300 SLR k ledu bylo později vysvětlováno tím, že v 50. letech nebyla vhodná doba pro supersport tohoto ražení. Tolik retrospektiva, která má ukázat že Mercedes-Benz rychlá auta uměl stavět.

Mercedes-Benz SLR McLaren, který bude představen letos na podzim má být spojením tradice původního modelu SLR z 50.let a technologií uplatňovanou v týmu formule 1 McLaren Mercedes. Nový automobil budou provázet mnohé superlativy. Z formulí 1 jsou převzaty technologie výroby kompozitních dílů z uhlíkových vláken, použité na podvozku a karosérii. Podobně je tomu s keramickými brzdami, i když ty jsou v nabídce třeba i u Porsche. Ručně montované přeplňované osmiválce 5,4 l, vychází z motorů SL 55 AMG. Očekává se výkon kolem 400 kW a točivý moment 800 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h pod 4 s a maximální rychlost asi 320 km/h.

Bohužel zatím nejsou k dispozici podrobné informace o sériovém SLR, a tak nezbývá než pár měsíců počkat na úplné představení novinky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Regulátor chystá zátah na malé solárníky Regulátor chystá zátah na malé solárníky

Už více než rok platí, že majitelé solárních elektráren…

Třineckým železárnám klesl zisk, ceny ocelových výrobků se snižují Třineckým železárnám klesl zisk, ceny ocelových výrobků se snižují

Hutní společnost Třinecké železárny (TŽ) dosáhla v…

Amazon pomůže českým firmám k růstu. Sníží jim náklady Amazon pomůže českým firmám k růstu. Sníží jim náklady

Americký internetový prodejce Amazon usnadní malým a…

Exportní pojišťovna pomůže vývozcům do třetích zemí, spojí síly s Japonci Exportní pojišťovna pomůže vývozcům do třetích zemí, spojí síly s Japonci

Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP) a…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 




Řepkův Mercedes-Benz SLR McLaren tiše umírá na policejním parkovišti Řepkův Mercedes-Benz SLR McLaren tiše umírá na policejním parkovišti

Luxusní supersport fotbalisty Tomáše Řepky už stojí…

Stirling Moss vzpomíná na Mille Miglia 1955 (video) Stirling Moss vzpomíná na Mille Miglia 1955 (video)

Mille Miglia, šílený italský závod za běžného provozu…

 



 
Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Dnes 08:50

Seat hovoří o modelu Arona jako o menším bráchovi SUV Ateca, ale ve skutečnosti se jedná o zvýšenou ibizu. Vůz jsme si poprvé prohlédli v Barceloně.




Blesk.cz

Na Letné pokračuje oprava horkovodu. Práce se rozšíří ke kinu Bio Oko

Na Letné pokračuje oprava horkovodu. Práce se…

Pražská teplárenská pokračuje v rekonstrukci horkovodních rozvodů, které od poloviny června probíhají na území…

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média KLDR útočí na Trumpa

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média…

Severní Korea znovu útočí na amerického prezidenta Donalda Trumpa. Minulý týden ho místní deník označil za…

 

iSport.cz

Dani Alves opouští Juventus, mohl by zamířit do Manchesteru City

Dani Alves opouští Juventus, mohl by zamířit do…

Brazilský fotbalista Dani Alves se po jedné sezoně v Juventusu loučí s italskou ligou. Čtyřiatřicetiletý…

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl, mladík připomněl legendu

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl,…

Podíval se na papír ukrytý pod stulpnou, pohledem zkontroloval totožnost exekutora a pak už to bylo pouze na…

 

Reflex.cz

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár security nedává přes držku!

Romská bezpečnostní služba baví internet: Kotlár…

Facebookem letí zajímavé propagační video bezpečnostní firmy pana Kotlára, Kotlár Security. Přestože video…

Nebudeme dělat užitečné idioty Babišovi, EET musíme zastavit, říká šéf Pirátů Bartoš

Nebudeme dělat užitečné idioty Babišovi, EET musíme…

Za šikanu považuje předseda Pirátů Ivan Bartoš druhou a třetí vlnu elektronické evidence tržeb. Pokud se Piráti…