Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Sprinter 316 LGT – Dodávka na LPG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Mercedes-Benz Sprinter 316 LGT je nejnovějším příspěvkem německé automobilky do kategorie užitkových vozidel s alternativním pohonem.

Mercedes-Benz s modelem Sprinter 316 LGT, připraveným spalovat vedle benzinu i zkapalněný plyn (LPG), rozšiřuje nabídku dodávkových automobilů, které mohou k pohonu využívat plyn.

Stejně jako Sprinter 316 NGT, který je upraven pro spalování stlačeného zemního plynu (CNG), je i novinka vybavena přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,8 litru. Ten disponuje výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 240 Nm, dostupným od 3000 do 4000 min-1.

Startování motoru probíhá v benzinovém režimu a do plynového režimu se přechází automaticky v okamžiku, kdy je teplota chladicí kapaliny 45°C. Po vyčerpání nádrže na LPG je opět zapojeno spalování benzinu. Řidič si ovšem může sám zvolit, které palivo má motor spalovat, a přepínání režimů ovládá tlačítkem v interiéru. O úrovni LPG v nádrži informuje displej z LED na palubní desce.

Automobilka uvádí, že emise CO2 jsou u tohoto modelu o 20 % nižší než u verzí s konvenčními benzinovými motory. Vedle toho se výrazně snižují i emise oxidu uhelnatého a oxidu siřičitého. Díky tomu má být Sprinter 316 LGT vhodný i pro provoz v centrech měst, kde je omezen provoz užitkových vozidel se vznětovými a zážehovými motory.

Standardní 100-litrové nádrži na benzin dělá společnost nádrž na LPG o objemu 76 litrů, která je umístěna na konci rámu podvozku a nijak neomezuje objem ložné plochy. Maximální dojezd Sprinteru 316 LGT je okolo 1200 kilometrů, přičemž až 450 km z této vzdálenosti může být ujeto v plynovém režimu. Ve srovnání s konvenčním provedením může mít tento model v závislosti na povaze vykonávané práce až o 30 procent nižší provozní náklady.

Mercedes-Benz Sprinter 316 LGT již nyní splňuje emisní normu Euro 5 a jeho výroba byla zahájena v listopadu tohoto roku. K dispozici je v řadě karosářských verzí, které sahají od klasické dodávky až po podvozek s kabinou. Zákazníci se mohou rozhodovat mezi rozvory náprav dlouhými 3665 mm a 4325 mm.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
3. 12. 2010 16:13
Re: Dělají si srandu......
ked niekto kupuje LPG kvoli znizeniu prevadzkovych nakladov (presnejsie cena paliva na kilometer) tak asi nebude tuzit po nejakom predimenzovanom supersilnom pohone...
Avatar - zezul
1. 12. 2010 17:19
Dělají si srandu......
Nechápu,proč zrovna tak malý motor,když mají tak povedenou V6 3,2
Avatar - JFK
1. 12. 2010 10:48
a životnost?
1,8 kompressor proti CDI tipuju tak poloviční. Jinak jestli to bude na dálnici žrát, jak je u aut na CNG zvykem, tak silně pochybuju o ekonomice provozu, obzvláště při zavedení spotřební daně na CNG.