Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Sprinter: novinky pro rok 2003

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Prostřední ze tří modelových řad lehkých užitkových automobilů značky Mercedes, řada Sprinter o celkové hmotnosti od 2,59 do 5,99 tuny prodělala lehkou modernizaci...

Prostřední ze tří modelových řad lehkých užitkových automobilů značky Mercedes, řada Sprinter o celkové hmotnosti od 2,59 do 5,99 tuny prodělala lehkou modernizaci vzhledu a přinesla do této kategorie automobilů důležitý prvek bezpečnosti.

Mercedes-Benz Sprinter je dodáván, v mnoha nejrozmanitějších modifikacích, prakticky do celého světa. Podle požadavků předpisů jednotlivých zemí, jsou vozy Sprinter prodávány také ve specificky upravených verzích. Nejmarkantněji se tyto úpravy týkají např. verze pro Spojené státy, kde jsou Sprintery prodávány pod typovým označením „Freightliner“ a v budoucnu se zde objeví také pod značkou Dodge.

Nejmarkantnějším poznávacím znakem Sprinteru jsou světlomety opatřené čirou optikou a dvoubarevné – bíločervené – koncové svítilny, které zdůrazňují jeho celkovou linii. Čirá krycí skla světlometů přispívají k větší svítivosti. Na ně navazující modifikovaná maska chladiče, bílé směrovky a další detaily vytvářejí nový osobitý vzhled současné modelové řady Sprinterů.

K sériové výbavě tohoto užitkového automobilu patří posilovač řízení, kotoučové brzdy, stejně jako protiblokovací systém ABS a protiprokluzový systém ASR (v ČR pro vozy od celkové hmotnosti 3,2 tuny). Z prvků pasivní bezpečnosti jsou u vozů Sprinter na přání mimo jiné dodávány nejen airbagy řidiče a spolujezdce, ale také boční okenní airbagy.

Od roku 2003 je u vozů Mercedes-Benz Sprinter s celkovou hmotností 3,2 a 3,5 tuny v provedení skříň a kombi i v České republice, podobně jako v některých dalších zemích, standardně dodávaný elektronický stabilizační program ESP, v kombinaci s protiprokluzovým systémem hnacích kol ASR, protiblokovacím systémem brzd ABS a brzdovým asistentem BAS.

Součástí modernizace modelové řady Sprinter je rovněž prodloužení servisních intervalů na 60 000 km (s výměnou náplně oleje v motoru každých 30 000 km). Nové jsou potahové materiály na sedadlech, stejně jako technologie lepení skel zadních dveří do karoserie. Výrazně byla rozšířena nabídka výbav na přání, zaměřená především na vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu. Jsou to např. vyhřívané čelní sklo s dešťovým senzorem, stejně jako samostatná klimatizace pro střední a zadní řady sedadel u mikrobusové verze Sprinteru a v neposlední řadě také v průběhu roku 2003 dodávaný komunikační systém „Sound 40 Pro“, obsahující audio-sound systém a základnu pro telematiku s připojením na internet a portál Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz řady Sprinter jsou vybavovány moderními vznětovými motory CDI. Výkonný vznětový pětiválec poskytuje největší výkon 115 kW (156 k). Hodnota největšího točivého momentu je 330 Nm v rozmezí od 1400 do 2400 otáček za minutu. Interval výměny oleje 30 000 km může být u vozů vybavených zařízením Mercedes-Benz ASSYST, dodávaným jako mimořádná výbava na přání, ještě delší. Blíží-li se potřeba servisní prohlídky, ASSYST na ni řidiče upozorní na multifunkčním displeji, asi 30 dnů, nebo 3000 km předem.

Jako součást nabídky mimořádných výbav, pro ty, kteří by chtěli přenést práci s řazením na elektronického pomocníka, je s motory CDI k dispozici automatizovaná šestistupňová převodovka „Sprintshift“. Řidič má možnost volby mezi samočinným režimem, který odpovídá běžné automatické převodce, nebo možností manuálního způsobu řazení jednotlivých stupňů, ale bez potřeby ovládání spojky.

Kromě převodovky „Sprintshift“ si mohou zákazníci objednat k pětiválcovým vznětovým motorům CDI, také pětistupňovou plnoautomatickou převodovku Mercedes-Benz W5A 380, nejmodernější koncepce.

Příznivě po ruce nalezne řidič Sprinteru se samočinnou převodovkou na konzole vedle volantu řadicí páku s klasickými polohami „P-R-N-D“. Při využití ručního (manuálního) řazení lze v poloze „D“ jednoduše pohnout řadicí pákou vlevo, nebo vpravo a řadit tak vyšší nebo nižší rychlostní stupně.

Ondřej Láník
Diskuze (4)