Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz Sprinter slaví prodejní úspěch

Mercedes-Benz Sprinter dosáhl v prvním čtvrtletí letošního roku nového prodejní rekordu.
Zpět na článek
17. 5. 2017 07:39
17. 5. 2017 08:35
17. 5. 2017 09:43
17. 5. 2017 09:47
17. 5. 2017 10:00
17. 5. 2017 11:37
17. 5. 2017 11:45
17. 5. 2017 12:16
17. 5. 2017 12:36
17. 5. 2017 12:54
17. 5. 2017 13:44
17. 5. 2017 13:51
17. 5. 2017 14:11
17. 5. 2017 11:37
17. 5. 2017 14:03
17. 5. 2017 14:14
17. 5. 2017 14:45
17. 5. 2017 14:58
17. 5. 2017 15:04
17. 5. 2017 17:24
18. 5. 2017 02:19
17. 5. 2017 07:39
HM...
asi hodně lidí miluje, když jim shnije kastle do dvou let >:D Každopádně, MB se nechystá na úplně novou generaci, nicméně jen na větěí facelift a nový stil interiéru s novými motory. 80% karoserie, tj. od předního A sloupku až dozadu zůstane auto naprosto totožné s tím, jak ho známe nyní. Přijdou "jen" nové motory, nový čumák ve stylu některých osobních MB, kdy budou světla z boku "objímat" masku, přepracovaný interiér, nová grafika zadních světel a mírná vylepšení podvozku. Toť interní zpráva prodejcům MB :-!

Nicméně, lakování bílou barvou bude stále největší bolestí pro auto. Kdo má či viděl bílého Sprintera po 2 letech, obzvláště zadní dveře a boky kolem blatníků, pochopí... ;)
Rozbalit vlákno
20
Avatar - wakantanka
17. 5. 2017 08:35
Re: HM...
Netýkal sa problém hrdze len tej prvej generácie? Neviem, pýtam sa. U tých novších som si zatiaľ hrdzu nevšimol. Svojho času sa u nás objavili prvé Sprintery určené pre severnú afriku, ktoré niekto neodobral za dobrú cenu a tie hnili ešte cestou do showroomu.
17. 5. 2017 09:43
Re: HM...
Nevím, před rokem jsme kupovali jetou dodávku v Holandsku a jednoznačným králem rzi byl Sprinter. Už dvouletá auta měli viditělné fleky rzi. Na čtyřletých byl klidně flek velikosti dlaně uprostřed dveří, atp. Něco neskutečného. Nejzajímavější bylo, že jejich cena byla jendoznačně nejvyšší (a to od uživatelů vím, že ani po stránce motorické to není hitparáda). Možná jim na záda cenově šlapalo Iveco, ale to na první pohled vypadalo mnohem líp. Od té doby si toho víc všímám, a nerezatý sprinter jsem viděl snad jen v autosalonu 8-s .
17. 5. 2017 09:47
Re: HM...
Nesmí ale ani v tom autosalonu stát moc dlouho. :-)
Avatar - mariov8
17. 5. 2017 10:00
Re: HM...
Na rzi Sprinter průběžně pracuje pořád, žel takovouhle velkou bednu nelze celou pozinkovat. Změny byly i u posledního faceliftu. V roce 2008/2009 vylepšená ochrana (více pozinkovaných plechů) byla opět rozšířená, i pro ty nešťastné zadní vrata.

Proč se Sprinter stále tak dobře prodává? Možná občas někde rezne, ale stále jezdí nejdéle a nejlépe. Na lítání po Evropských dálnicích nebo pro speciální auta, kde je nějaká náročnější nástavba nebo vestavba, je to nejlepší volba.
17. 5. 2017 11:37
Re: HM...
Zvláštní je že jiné dodávky tím tak netrpí. Ani italové ani francouzi tak rychle nereznou. Možná ještě Ford, ale ten už je na tom snad taky lépe.

Uznávám že je asi pohodlný (nikdy jsem v něm nejel) a umí hromadu individualizací, ale prostě pokud chcete klasický furgon bez nějakých specialit, tak pro něj nevidím důvod. Dlužno říct že ani v okolí nepotkávám Sprintery v nějaký supr výbavě kterou by jiní neuměli. Třeba takové Xenony. Určitě supr věc pro auta co hodně jezdí, ale kolik procent Sprinterů je má? Jedno, dvě, víc asi ne ;-\
17. 5. 2017 11:45
Re: HM...
Sprinter se prodává dobře, protože kupa lidí a firem na to auto prostě má prachy a chce mít tu hvězdičku i na dodávce, jakože luxus. Dělat BMW dodávky, vyjde to stejně i na BMW. Nicméně, už se to tu xkrát probíralo, hnije nejvíce. My máme ve firmě x dodávek a dostávají těžce na zadek a ze všeho nejlíp bezpečně vždycky vyšlo Iveco s třílitrem. Motor v klidu vydrží přes pul milionu, ted máme HiMatici a tam nemá Dailyna konkurenci. O rámové konstrukci, díky které se auto narozdíl od sprinteru a ostatních samonosek nekroutí nemluvě. Sprintera jsme vzali před dvěma lety kvůli firmě, která pro distribuci jejich výrobku chtěl chtě nechtě reklamu na autě a sprintera kvůli prestiží. Nebýt to pro nás tak dobrý kšeft co do profitu, nešli bychom do toho. Jakmile autu ale skončí záruka a tudíž i kontrakt, jde pryč. Naložená tuna na nerovné silnici a už nejdou zavřít boční dveře. Na 3litr z Fiatu/Iveca sprinter nemá ani omylem a žere jak prorvaney. A světe div se, zadní hrany dveří dole a bočních dveří dole už jsou více oranžové, než bílé a to tam není polep. Jen jejich origo lakování. Jediné co, že je to pohodlné jak osobák, ale to už j dnes kde jaká dodávka konkurence taky. Takže za nás ať si sprintery kupují ti co ho fakt chtějí. My na něj máme sice prachy ale ne nervy. Daily je větší, uveze fyzicky víc, má jednoduší techniku s rámovou kontrukcí a vydrží mnohem víc. Nehledě k faktu, že i servisování a díly jsou na FiaT/Iveco vyrazne levnější. Ale je to škoda. Ten "nový" faceliftovaný Sprinter vypadá díky novému čumáku docela hezky. Pro zajímavost jsme se byli teď povozit v pondělí s novým Crefterem. Mno, co říct na auto, které není moc primárně zameřeno na opravdové potřeby dodávky :-( Auto sice pohodlné, ale motor slaboučký, resp. papírově to nevypadá špatně, ale naložená tuna a půl a ani nejsilnější motor žádný zázrak. V tomhle případě o moc víc platí, že objem nenahradíš ani x turbama minimálně co do životnosti se týče. Příplatkové výbavy jako prase, ale možnosti konfigurace toho dulezitejsiho, tj. velikosti nákladového prostoru jsou snad ještě omezenější než u předchozího modelu. A ta cena... >:D Trochu úlet...
17. 5. 2017 12:16
Re: HM...
Jo Jo, na Iveco s třílitrem jsem slyšel jen chválu (taky to byl jeden z kandidátů, ale nakonec jsme jej nevybrali). Naopak na Sprintera i dvě výměny motoru během záruky. Horší spolehlivost už snad jen Crafter s automatem.
17. 5. 2017 12:36
Re: HM...
je pravda, že co do pohodlí nebývala Daylina nic moc i kabina malá a sedělo se jak v traktoru >:D ale ta nová s tím UFO vzhledem je větší a lepší... Crafter je prusvih hned co přišel a prusvihem i nadále zustane >:D Pri srovnání, takřka základ ani ne tak velky jako Daily dá cenově stejně jako největší Daily s výbavou a přitom je Daily jednoznačně co do užitkovosti a robustnosti lepší. A automat u VW to nevím, ale jestli to bude mít takovou splehlivost jako maji koncernovy DSG no tak to potěš, kor u auta s náročným provozem a rozjezdy >:D My jsme dostali na mesic na zkousku od iveca 8mi stupnovy Himatici. Bylo to za 3000,- na mesic tak proc toho nevyuzit >:D krome urvanyho zrcátka a pár remcajících chlapů že chtějí fofrklacek jsou ty automaty ale naprosto geniální >:D Dvěma chlapům se už povedlo dostat spotřebu pod manuální šestikvalt. A bo mají u nás bonusy za nízkou spotřebu a šetrnou jízdu, tak pro ně good. k VW, poslední dobrá dodávka od VW bylo LT. Nezničitelná technika ale korodující kastle...
17. 5. 2017 12:54
Re: HM...
Nevím, slyšel jsem že víc jak 120k km to pohoné ústrojí nedá. Nakonec jsme skončili u Masteru a nemůžeme si jej vynachválit, ale máme jiné požadavky než většina dopravců. Je to spíše pojízdná dílna a tak nás zajímají věci jako výška nakládací hrany, vnitřní prostor, úložné schrány, atp. Údajně dají ty 2,3dci něco kolem 0,5M km, takže při našem nájezdu navěky, ale taky by se mi tam víc libil ten třílitr.
Co mě nejvíce zaujalo, že dvou až tříletej ošoupanej Sprinter stojí v tom holandsku klidně víc než nový Master, Ducato, atp. tady v ČR. A to jsem porovnával stejně velká auta se stejnou výbavou.
17. 5. 2017 13:44
Re: HM...
...tak to zírám... No je pravda že byť mám k RVi osobní averzi, máme jednoho staršího Opela Movano, což je defacto to samé jako Master jako záložní auto, má natočeno přes půl míče a docela v klidu. Trochu začínající koroze, ale jen taková ta povrchová. Teď budeme objednávat něco velikosti Transportera, tak jsme chodili zase po všech značkách ale bez tak zustaneme u Italů. Resp. on je to o5 Renault >:D ale prostě ten znáček nám nesedí a Fiat nejen že nám dal na Talento lepší cenu ale i má ten čumák trochu hezčí. Dokonce jsme dostali L2H2 za cenu L2H1, asi nějaká akce to nevím, ale to je fuk. Jen je desny, jak jsou ty značky všechny takhle propletený.

Jinak zajímavost, u HK máme dovozce ruských aut dodávek a náklaďáků a mají tam teď tohle: GAZ A32R33 GAZelle NEXT [odkaz] tak jsme to byli okouknot bo seháníme taky něco na dílnu, resp. takovou dodávku pro všechno. Zadní dvojmontáž sice není asi úplně ideál, ale velký to je, dá se zabudovat LPG, což bychom asi určitě udělali, bo je to benzín a docela jsme byli překvapení, že to auto nejede nijak zle. Výkon bych tedy čekal trochu vyšší, ale vzhledem k potřebám by to jako polokombi-van bylo docela cajk a hlavně i s plynem a pár upravama se to dostane na pul milion bez DPH a to mi přijde jako solidní nabídka. NAvíc taky na rámu a překvapivě robustní a motory EVO jsou poměrně vyhlášené tak bych se snad ani nebál. Co jsme dostali možnosti obvolat reference tak lidi spokojení. Samozřejmě to nemá na evropské dodávky (i když je jim velmi blízko) ale kompenzuje to cena vůči velikosti a hlavně pro nás důležitá robustnost jednoduchost a rámová konstrukce. Záruka jako jinde tak taky cajk. No uvidíme. Je to taková ruská Dailyna skoro... >:D
Avatar - wakantanka
17. 5. 2017 13:51
Re: HM...
Tak on ten Sprinter je super voľba pre rôznych kuriérov či podobných dopravcov, ktorí vozia objem, ale málo váhy. Kto to má naopak siahne po Dailyne, tá je predsa len viac truckom ako dodávkou. Mám kamoša čo dlho jazdil so Sprinterom a potom čo ho rozflákal nafasoval Dailynu a ten si Sprintera nevedel vynachváliť, samozrejme z jeho pohľadu šoféra nie majiteľa. Čo si tak spomínam najviac oceňoval nízky hluk, vyššiu maximálku a menšiu spotrebu. Dailyna že začala "pérovať" až keď ju naložil a cesta naprázdno domov bola značne uskákaná, čo v Sprinterovi nezažil. Zato Dailyna sa nechala kľudne preložiť aj o tonu bez toho žeby protestovala, pričom v Sprinterovi cítil každé kilo naviac. Sranda je, že ten jeho 3 ročný Sprinter nemal ani známku po hrdzi a polročná Dailyna kvitla kade tade. Zas je pravda, že to bolo už dobrých 10 rokov dozadu a odvtedy prišiel jak Sprinter s vylepšeniami, tak Dailyna s novou generáciou.
17. 5. 2017 14:11
Re: HM...
...píšeš to defacto naprosto přesně. Jen ta doba deset let zpátky je jinde. Když srovnáš 10ti letou Dailynu a desetiletyho sprintera, tak MB moc velky pokrok neudelal, srovnámeli to s Ivecem, které udělalo pokrok opravdu velký. Sprinter je velmi pohodlný, to ano, pro lehké náklady je super. Ale, kdo vozí plnou zátěž nebo přes, tak si při trochu zdravého rozumu koupí daylinu, protože ten rám a robustnost tam prostě je. Už jsem to psal někde nahoře, většina samonosek at uz sprinter, vw, fordy rvi atp. jsou komfortnější než iveco i nenaložene, resp. dnes uz to neni tak uplne taky pravda. Iveco co jsem koukal do dokumentace i co mám naježděno s příchodem UFO verze, tedy té nejnovější, překopalo a vyladilo zásadně podvozek tak, aby auto nebylo uskákané když je prázdné, bo to byla největší slabina auta. Teď co překopalo spodek je pohodlné i prázdné. I když stále je znát, že to není samonoska, logicky. Nicméně problém to vyloženě není a naši řidiči si na to bez problemu zvykli. Ke korozi, pravda, deset let z5 iveca vcelku rychle korodovala, diky bohu že ted tomu už tak není :-)

K těm kurýrům, tam je samonoska OK, ale už tam Sprintery moc nekupují a to hned z několika hledisek. Doprava je tlačena cenou dolu, málokterý dopravce či soukromník jezdící pro kurýrní službu si dnes může dovolit dat o 20-30% víc za dodávku jen kvůli tomu, že je to MB nebo VW. Na MB a VW jezdí dnes už skoro jen DHL a UPS a sem tam nějaký soukromník. Ale DPDéčka PPLka a jim podobní to drtí na levnějších ale stejnou práci udělajících Fiatech Fordech Renaultech atp. Velikostně má většina z nich taky 17 m3 ložnou plochu a kurýrři ta auta zničí do dvou let s přehledem. Co jsem se bavil tady se známým co jezdí pro PPL, ten to vysvětlil vcelku jasně. " na co jim budu kupovat předraženýho mercedesa když ho stejně za dva roky oddělají. To samý odvozej ve fordech a fiatech a stojí mě to o moc míň"...
17. 5. 2017 11:37
Re: HM...
Koroze je všeobecný problém bílých barev spousty aut. Nicméně Spriner / Viana a Vita v bílé barvě rez vyloženě přitahují. Po problémech, které MB měl kdysi s nekvalitně ošetřenou plechařinou Céčkových a Ečkových osobáků by člověk řekl, že si to ošetří.
Avatar - speedfred
17. 5. 2017 14:03
Re: HM...
keď si už tak rozbehnutý v diskusii, nevieš či dávajú Iveco automaty aj do Fiat-a?
Do budúcna budem kupovat nejaký další valník a rozmýšľam nad automatom (prevodovka). Na nete som zatiaľ nepozeral ništ.
17. 5. 2017 14:14
Re: HM...
Zatím ne, do Fiata se sice dá automat objednat, ale nei to HiMatic ale ComfortMatic a ten má tuším "jen" 6 stupňů. Zkušenost s tímhle automatem ale nemáme. Do automatu bychom původně ani bývali nešli, byť ho máme ve všech osobákách i já osobně už jen automat. Nebýt zápůjčky od Iveca a to, že nás ten Ivekácký automat doslova nadchnul, tak máme stále manuály. Ale ono je to svým způsobem dobře. Do Fiatů se 3litry přestali dávat, protože trhali komponent převodovky. Je pravda že s 3litrovym fiatem se jednička nemusela řadit vubec >:D
Avatar - speedfred
17. 5. 2017 14:45
Re: HM...
hej to si mi už písal (mám Ducato 3L) ;-\
snáď mi to ale vydrží. Do budúcna by som ale chcel automat.
17. 5. 2017 14:58
Re: HM...
...tak zatlač na prodejce Iveca aby ti dal lepší cenu. Pokud to bude valník tak tam by konečná cena nemusela byt o tolik jinde než u fiatu. Co jsme srovnávali ceny u nás, tak Valník jednomontáž 2.3 Fiat a to samé 2.3 Iveco valník byl nakonec rozdíl asi jen 45000,- a to už je směšný rozdíl mezi výrazně robustnějším ivecem oproti fiatu. Zkus uvidis... :-) Ten fiatackej automat je sice zastaralý, ale je pořád defacto stejný robotizovaný takže jednoduchý a nesype se :-) Kažopdáně určitě vol robustnější verzui FIAT MAXI (s 16tkami koly a plasty na blatníku) příplatek je minimální ale celkově to má silnější brzdy a je komplet zesílená konstrukce :-)
Avatar - speedfred
17. 5. 2017 15:04
Re: HM...
Teraz mám Maxi. Do budúcna rozmýšľam vymeniť Micebuči Canter za nieco nové,len teraz si musí zarobiť na opravy čo ma stál a potom pôjde.....
Dík.
17. 5. 2017 17:24
Re: HM...
jaj CANTER i FUSO toe snad to nejhorsi v cem jsem kdy mel moznost jet. Uz kdyz jsem do toho sednul tak mi to prišlo jak 30 let stary auto ale hlavne tak neuveritelne uskakany ze to az hezky nebylo. Navic servisovani pod zastitou mercedesu taky nic moc. A co do posazu, kdy clovek ma pocit jak kdyz se pri brzdeni kabina prekuli dopredu... >:D
Avatar - speedfred
18. 5. 2017 02:19
Re: HM...
človeče Fusso je pohodlnejšie ako Duco (kabína zvlášť od rámu) ,ale ten posed ke tam taký kadejaký,ale hlavne toho hodne uvezie. Servisovanie je na iný príbeh,to je pravda