Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz Sprinter: Vyšší výkon i nosnost

Mercedes-Benz představuje Sprinter s výkonnějšími motory a výrazně vyšší celkovou hmotností.
Zpět na článek
4. 5. 2016 10:17
4. 5. 2016 09:23
...oranžová kamarádka...
Bylo by to docela dobré auto, kdyby:
1) Nerezlo víc, než stará stodvacítka. V dnešní době je to dost tragické, vidět dvouletého sprintera s prorezlými prahy a zadními dveřmi i panty
2) Kdyby se to auto v delší verzi nekroutilo jak prase a kdyby při jednom kole na chodníku šli zavřít boční dveře
3) Kdyby jejich výkon nezajišťovalo jen turbo nad malým motorem, které v těžkém provozu neodešlo dřív, než by bylo zdrávo...

Ač je Sprinter hezké a pohodlné užitkové auto, jeho užitečnost není zrovna rentabilní. V tomhle ohledu obzvlášť ve vyšších tonážích a verzích o objemu ložného prostoru více jak 13m3 je výrazně lepší Daily, obzvlášť v nejnovější verzi. Díky rámu, které skořápka MB nemá, je Daily co do užitkových vlastností a lepší volbou. Navíc má nyní 8mi stupňový HiMatic, který trhá rekordy v prodejích v porovnání s manuálem + stále nejlepší užitkový motor - několika cenami ověnčený IVECO 3.0 R4 a zburusu nové odpružení a zpracování přední nápravy, co je komfortnější než u MB. Navíc, i když má MB "zesílené" zadní odpružení, tahá zadek po zemi i při minimálním nákladu - Daily netahá zadek po zemi jako Sprinter/Crafter ani po přeložení . >:-[] Nejkomičtější je, že i přes to, že je nákladní Daily udělané robustně oproti osobnímu sprinteru, odvezou papírově stejně. Kde udělali v MB chybu hoši... >:D
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Londonbridge
4. 5. 2016 09:38
Re: ...oranžová kamarádka...
Suhlas. Kupil som do firmy Sprinter r v. 2014 . V prvom rade ho za 2 tyzdne ukradli a nastastie ho Police nasiel za 3 dni skody boli min. nej Ł 350 . Nosnost je uboha asi to ma prenasat len prazdne krabice. Jedine co chvalim je pekna kabina a docela to jede ked to je prazdne. Lutujem ze som nezobral Tranzit mali sme pred Sprinterom 2 Tranzity a boli to docela nezmary a dalsi van bude zase Tranzit. Mame este Nissan Primastar to je malinke ale celkom spolahlive. Este k tomu Sprinteru v zakladnej vybave nedali ani zadne park. senzory do je pri dlhej verzii dost zaklad, pridali sme tam stupacku ta vydrzi dost...
4. 5. 2016 10:27
Re: ...oranžová kamarádka...
Tranďáky jsou dobrá auta. Resp. ty nové buldočí verze konečně vychytaly neduhy těch plechovek předtím. Sice mě trochu překvapuje, že jejich JUMBO verze dosahuje sotva běžné střední dodávky u IVECA a MB, natož převis u JUMBA je docela šílený, ale ono tranďáky nikdy nebyly největší dodávky na trhu a asi ani nebudou, tam je Daily Van se svými 20m3 king :-) KAždopádně v novým trandu jsem jezdil chvilku a velmi pohodlné auto, za ty prachy, je-li v akci je to dobrá cena. Antikoroze je výrazně lepší než předchozí verze, řazení je vcelku dobré, ale dráhy nejsou zrovna jak z osobáku. Motor je ale překvapivě docela silný na sólo a zátěž nákladu tak do 1,5 tuny. Od 1,5 tuny už je to lenoch a na pžetěžování je nevhodný, stejně jako všechny ostatní bezrámové samonosky. Pokud Jumbo, tak až od výroby 6/2015 bo do te doby se auta kroutila a až pak udělali výztuhy na dlouhé a vysoké verze.
Avatar - boost.
4. 5. 2016 10:19
Re: ...oranžová kamarádka...
Ve firmě je od roku 2003, má za sebou přes 350 tisíc a furt tahá těžký věci jak zamlada. Akorát ta rez, no...

Má tu někdo zkušenosti se šestiválcem? V plánu je koupit do firmy právě jeden takovej.
4. 5. 2016 10:23
Re: ...oranžová kamarádka...
6ti vál není špatney, spotřeba přiměřená, ale nebral bych ho kvůli kvalitě. Na 100000 km potřebuje velký servis a pokud to nedali do kupy, je problém s klikovkou. je moc "měkká" a kroutí se. Je to ale jediný motor, se kterým to naložené jede. Pokud budeš tahat více jak 1,5, dej z výroby komplet zesílení zadní nápravy. Rozhodně nenechavey dodělat jen pera navíc, protože to časem rozhodí geometrii a hlavně bude postupně odcházet uchycení zadní nápravy kvůli velkým odskokům při malé zátěži.
Avatar - boost.
4. 5. 2016 10:34
Re: ...oranžová kamarádka...
Dík. To jsem si říkal, že těžší motor v kombinaci s českými cestami bude na přední nápravu dost nehezkej; ta zesílená verze má i jiný tlumiče a další věci, ne? Já mám katalog někde schován a už jsem tyhle věci zapomněl.

Právě že bude jezdit často plný (bude se jednat o tu druhou nejdelší verzi) a čtyřválec by se z toho zhroutil. Má nám nahradit Craftera ještě s tím pětiválcem a ten už má jen dvoulitry. :-(

VW ale za ty léta nezrezivěl, tak nevím, jak to v MB dělají.
4. 5. 2016 13:49
Re: ...oranžová kamarádka...
Pokud bude jezdit naložený hodně a je to delší nebo druhá nejdelší verze, tak je podle mě samonoska kravina - i když. VW sice má stejnou kastli, ale lépe vystuženou a hlavně jinak lakovanou - navíc používají jinou plechařinu ale je problém s jejich katastrofálními motory o objemu 2.0. Nejede to, žere to, Turbo je už na 50000 docela v pr... obzvlast pokud bdueš jezdit hodně naložený. U Sprinteru je stále problém s korozí a hlavně s kastlí, která se kroutí mnohem více, než u Crafteru. Na netu jsem onehdá viděl srovnání krutu MB, VW a IVECA. MB totální propadák, dokonce jim praskla ta jejich laminátová střecha a čelní sklo. VW lepší, nepraskalo nic a jednoznačně nejlepší IVECO. Ale to je prostě dodávka pracant a ne osobák jako VW a MB - i tomu odpovídají motory a stavba kastle. My MB dali do pryč už před 3mi lety. Teď máme Dailyny, poslední 4 jsme koupili už ty nové s HiMaticem a upřímně, nějaké Sprinter se může jít bodnout. Dailyna je mnohem lepší ve všech aspektech a hlavně ve spotřebě. Máme 2 HiMaticy a 2 manuály a spotřeba vychází kupodivu líp o 0,6 litru u Hymaticu. Pokud ale trváš na MB, tak 1) - ne bílou barvu- je nejméně ošetřena a hned rezne 2) i když vezmes zesilanou verzi (silnejsi brzdy / vetsi kotouče, 1-2 listy per navíc) porad ti zustava standardní motor a bezná prevodovka - tu ale pri silnem nalozeni ukroutis. navic maji vzadu stale shodny diferák a zrovna ten by potreboval zesilit logicky nejvic.) 3) uvažuješli o vysoké střeše - tedy u MB a VW laminát, rychle ruce pryč od MB - zjisti si kolik stojí 8-s - logicky je pevnější auto na rámu a bez laminátové střechy. Možná moc oslavuju iveco, ale me zadna značka nijak neuráží - eru to jen reálně s výhodama a nevýhodama a když to vezmes co vidis po ceste tak nejvic sprinteru jezdi v prostredni verzi L2 a L3/bez previsu za to Daily je nejcasteji práve L3, L4 a L4+. Paradox je, ze kdyz ted srovnam novy MB /meli jsme ho ted pujceny na mesic bo se MB ne a ne smirit ze mame iveca >:D ) tak MB má výhodu jen v "prestiži" ale jinak v ničem. Co na Daylinách udělali komplet novy auto vč. př. nápravy tak MB hodně zaspal dobu.

Pokud ale budeš vybírat L2 L1 tak tam stačí trojčlenka Ducato/boxer/Jumper - logicky vybereš Ducato jeslikož peugeot a citroen jsou pouhe kopie s horšími motory nebo bych vybíral tranďáka. Ten nový je velmi dobrý a na L2 plně dostačující, možná i na L3 ale tam už je pak u L3 MB a L3 ford dost rozdíl v ložné ploše. 8-s
Avatar - boost.
4. 5. 2016 10:17
Motory
"Dvojice následujících verzí motoru OM 651 zůstává beze změn a i nadále bude disponovat výkony 120 kW a 140 kW."

Ale 140 kW má taktéž i OM642 V6 CDI. Ten ještě v nabídce bude nebo skončí?
Rozbalit vlákno
0