Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz třída A (2009) na českém trhu: Základ za 420 tisíc Kč, BlueEfficiency bez příplatku

Nejmenší model značky Mercedes-Benz podstoupil facelift. Kromě upraveného vzhledu dostal také řadu technických vylepšení zaměřených především na ekologičtější provoz. Třídveřová A 150 po faceliftu vyjde na 420 tisíc Kč. Pětidveřová na 439 tisíc.
Zpět na článek
31. 7. 2008 11:55
31. 7. 2008 22:14
neregistrovaný ".Deadlift"
2. 8. 2008 13:06
neregistrovaný ".Deadlift"
Avatar - iudex
31. 7. 2008 11:55
BlueEfficiency
Je síce chvályhodné, ze za úspornejsiu verziu si M-B neziada extra zaplatit (Skoda a VW by sa mohli poucit), avsak nie je zrejmé, ci k úspore prisieva i nieco iné ako vypínanie motora (iné sprevodovanie, upravená aerodynamika, pneu). Ak je to iba uvedené vypínanie motora, nezdá sa mi to ako moc efektívne a príjemné setrenie. Nebude zrejme nic príjemné, ked bude motor na krizovatkách v meste stále zhasínat a startovat (o zivotnosti betérie a startéra nehovoriac). Naviac vypínanie pri jazde na neutráli pri nízkych rýchlostiach tiez asi nebude prehnane úsporné. Ved kto vyhadzuje rýchlost do neutrálu? (mozno stará skola, ktorá robila vodicák este na Skodovkách 105/120, kde nám to odporúcali ako sposob setrenia - ale pri vstrekovacích motoroch to je nezmysel). Na potvrdenie úcinnosti si asi musíme pockat az na test.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný ".Deadlift"
31. 7. 2008 22:14
Re: BlueEfficiency
úspora systémem start/stop je ve městě značná.
zvykej si, v nových autech bude skoro všude.

Co se vyhazování kvaltu týče, např. ve Švédsku k tomu studenty v autoškolách zase učej, protože úspora odpojením vstřikování paliva je POUZE při jízdě z kopce. Ve městě MUSÍŠ auto nejprve rozjet a pak ho brzdit (bez paliva) tudíž úspora = 0. Lepší je naučit se auto tolik nerozjíždět a dojet setrvačností.
Avatar - iudex
1. 8. 2008 08:55
Re: BlueEfficiency
Kjmeno363, trochu si odporujes. Najprv tvrdís, ze úspora v meste je znacná a vzápatí, ze v meste musís brzdit (bez paliva) a teda úspora je 0. Tak co teda tvrdís???
neregistrovaný ".Deadlift"
2. 8. 2008 13:06
Re: BlueEfficiency
v ničem nevidím rozpor????
asi sis to blbě přečetl
31. 7. 2008 22:25
Re: BlueEfficiency
System start-stop neni bezny motor, ke kteremu pridali vypinac. Startovaci a elektricky system je prepracovan a posilen, tak aby na caste starty byl pripraven. Motor se vypina az pri nejake velmi nizke rychlosti, ne pokazde, kdyz zaradite neutral. Takze rekneme pri 8mi km/h - tj par okamziku pred zastavenim dojde k vypnuti. Tam snad radi neutral kazdy. Ale je pravda, ze nijak oslnive uspornosti tim nedosahnete, pokud nejezdite denne v preplnenem velkomeste. Daleko vesti smysl by to melo ve spojeni s rekuperacnimi brzdami. Tj. brzdenim ukladame energii do posilene baterky, pred zastavenim stopAndGo vypne motor. Behem zastavky bezi svetla, klima a dalsi spotrebice z baterky a spotrebovava ulozenou odpadni energii z brzdeni. Pak tato odpadni energie nastartuje motor (ono caste startovani take neco spotrebuje). Behem jizdy pak odpadni energii spotrebovavaji palubni elektrosystemy, dokud se nespotrebuje. Oproti soucasne konstrukci jsou navic jen rekuperacni brzdy. Ale usporny potencial je az nekde mezi 10ti a 20ti procenty. Takovy hybrid pro chude. Fakt nechapu, proc nam vnucuji stale takove polosystemy. StopAndGo bez rekuperace je jen pulsystemu. Holt kdyz nam ted prodaji jednu pulku, tak s velkou slavou muzou za 3 roky nabidnout druhou pulku. A zase mate duvod koupit si nove auto.