Diskuse

Mercedes-Benz třída G: Inovace pro žijící legendu

22.6.2009

Terénní Mercedes třídy G letos slaví 30 let od zahájení výroby a automobilka zatím nepočítá s jejím zastavením. Naopak pro modelový rok 2010 připravila několik vylepšení.

 

  • 00 Reagovat !

    foto simson33

    simson33 22.06.2009  11:00

    vývoj správným směrem,

    protože vše podstatné zůstává jak má být, jen se to prodává ve stále lepším balení :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 22.06.2009  13:19

      « Re: vývoj správným směrem,

      ...asi tak nějak...
    • 00 Reagovat !

      foto kolmar

      kolmar 22.06.2009  14:51

      « Re: vývoj správným směrem = legenda

      Na svete su 2 druhy ludi, ti co to povazuju za nevkusnu krabicu od topanok a potom ti, pre ktorych je tento automobil legenda, proste ikona outdooroveho image :-!
      Rok co rok, stale nove zmeny, sperkuju G-cko tak aby islo s dobou, hoci by uz tu podla niektorych nemalo co hladat. Neponukne viac miesta ako ML/GL, neponukne taky komfort, no stale v cennikoch stoji na spici, v Stuttgarde si ho podstatne vazia (mozno az prehnane...). Je to terenni genius, hlavne vdaka robusnemu podvozku ci 3x uzavierke dif. V dnesnej dobe moderne technologie dokazu taktiez vela, miestami viac ako klasika, no klasika je klasika... ta nikomu nic neodpusta. Napr. krotit 55 AMG na tuhych napravach...klobuk dole, no stale si pamatam ako novinari prehlasili, ze je to najlepsi podvozok s tuhymi napravami na svete...

      Zase som si odbehol na tubu, tak nieco zaujimave:

      G commercial
      [odkaz]

      G 55 AMG stale kral zvuku...
      [odkaz]

      Spominane krotenie podvozka, G + drift vraj nemozne?? ide to sem tam kolesmi vo vzduchu ale...

      [odkaz]

      S tymto to nic nesuvisi, no ale radi si to asi pozriete...sialeni arabi, no comment, im staci aj stara 70-tka >:D

      [odkaz]
      • 00 Reagovat !

        foto simson33

        simson33 22.06.2009  15:22

        « Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

        Měl jsem možnost vidět srovnání G, GL a ML v hodně těžkém terénu a musím potvrdit, že klasika je klasika. Ve 100% stoupání (nedalo se téměř ani vyjít), kde elektronika GL-ka zkoušela marně co mohla, stačilo u G-éčka uzavřít dva diferenciály a jelo naprosto v pohodě, dokonce stejný úsek zvládlo s předním uzavřeným diferenciálem i vycouvat!!!
        • 00 Reagovat !

          foto kolmar

          kolmar 22.06.2009  16:55

          « Re: Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

          Tak takuto moznost som ja nemal. No samozrejme verim, 3x zaver, to potom musi ist ako maly tank. No podla mna svoju ulohu zohrala aj vaha G a GL... ale tie zavery su 100% uspechu...

          Bolo to urcite strmejsie, no napr. na tychlo schodog s nizkoprofilakmi asi tazko...

          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto DRBNUTY

            DRBNUTY 22.06.2009  21:30

            « Re: Re: Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

          • 00 Reagovat !

            foto simson33

            simson33 23.06.2009  08:27

            « Re: Re: Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

            Na váze samozřejmě záleží nejvíc, jaký je rozdíl mezi G a GL takhle z hlavy nevím. V nejtěžších pasážích mělo GL podle mě problémy způsobené tím, že elektronika podvozku příliš rychle reagovala na protáčení kol a snažila se to "nějak" řešit (vypínání a zapínání uzávěrky, přibržďování kol apod.), což auto nakonec vždycky ve stoupání zastavilo. Géčko si ve stejné pasáži s uzavřenými diferenciály jen trochu zahrabalo a jelo se dál.

            Pokud bych měl Géčku v terénu něco vytknout tak snad jedině, že v dlouhé verzi by mohlo mít o něco vyšší světlou výšku. Ale než to řešit pro terén nespolehlivým vzduchovým podvozkem, to ať raději všechno zůstane tak jak je.
            • 00 Reagovat !

              foto kolmar

              kolmar 23.06.2009  18:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

              No tak som pozrel do casaku a vysledok je taky:
              Vozidlo / pohotovostna hmotnost:
              G - 2215
              GL - 3125
              ML - 2333

              Vsetky vozidla s motorom 320 CDI aby ostalo merani ezachovane a vahou motoru nezmenene.

              Takze tu je hlavny problem GL-ka, vaha je naozaj vysoka. Ako najlepsia varianta v dnesnej dobe sa mi aj tak zda byt ML, s off road paketom, airmaticom, odpojitelnimy stabilizatormi a priplatkovou uzavierkou je vhode aj do mesta aj do terenu. Extremy urcene pre G asi dnes malo kto jazdi...
              Ako pisem dole, vzduch. podvozok je sranda riesenie. Dokaze ten klasicky v mnohych ohladoch pri prejazdoch nakopat, no robusnostou a spolahlivostou asi tazko...
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 23.06.2009  19:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

                kolmar to GL ma 2500 kilov, Ty si si to musel pomylit s celkovou uzitkovou hmotnostou. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto kolmar

                  kolmar 23.06.2009  19:26

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

                  Kurňa sorry...to nie ja, ale chyba v časaku odkial som to opisal, zase som sa spolahol, no oni preklepy robia casto (nato ze stoja skoro 5 eur by mohli byt lepsi, no hoci napisem sefredaktorovi tak sa len ospravedlni, on vsetko na starosti nema a nedokaze to ustrazit...)
                  Takze oprava je tentokrat podla netu 2450 kg.
                  Cize to meni situaciu a neni to az taky ohromny rozdiel ako som si myslel ;-\
                  Ako prehnane mi to Bohuzial neprislo, lebo napr. RRS je taky tazky macek ktory tuto hodotu atakuje...az mi prislo normalne...hoci to normalne neni :-!
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 23.06.2009  19:35

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

                    no nad 3 tony myslim, ze ma, len HUMMER H3 a dalsie americke monstra.
                    • 00 Reagovat !

                      foto kolmar

                      kolmar 23.06.2009  21:41

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

                      Tak tak, ale Toui s V10 alebo niektore RR atakuju 2,8 t. a to je uz blizsie tvojim spominanych 3 tonam ako 2,2 co ma G... No ale stale je to niekde v strede...

                      PS: nedockal som sa dotazu v minulej diskusii. A8 s V8 4.2 TDI ma 2 paralelne turba a Q7 iba jedno???
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        "-- skrytý --" 23.06.2009  22:03

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

                        TOUAREG V10 ma 2600 kg
                        Q7 V12 ma tiez 2600 kg
                        Pokial si ja dobre spominam, tak 4,2 TDI v Q7 mala jedno turbo, ale u A8 uvadzaju 2 turba, ale aj to nie vsade.Takze na 100% to neviem ani ja.
                        • 00 Reagovat !

                          foto kolmar

                          kolmar 23.06.2009  22:30

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vývoj správným směrem = legenda

                          tak to len range je take hovado, ze ma 2715 ;-\

                          Ja videl clanok o tomto motore, aj obrazok, 2x intercooler 2x turbo...tak preto ma to prekvapilo, ze kto a kedy robil zmeny za jedno a hlavne preco!!
    • 00 Reagovat !

      foto Vasut74

      Vasut74 22.06.2009  17:22

      « Re: vývoj správným směrem,

      Souhlas - G class je nadhera ! :-)
  • 00 Reagovat !

    foto lancer24

    lancer24 22.06.2009  15:34

    tak zbytočne auto,ale nekupte legendu:D

    užasne auto ,sice tak trošku zbytočne,ale užasne... :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.06.2009  18:40

    Design

    je to suprove auto, ale troska by uz mohli pozmenit aj design....[odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto T613

      T613 23.06.2009  07:12

      « Re: Design

      proboha proč? :-|
      právě ten hrubý, neotesaný, pradávný zjev je na tom autě skvělý.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.06.2009  07:26

    Off Road

    Jeden z posledních opravdových off-road vozů. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto kolmar

      kolmar 23.06.2009  18:22

      « Re: Off Road

      Ale noo, je ich malo este stale dost. No z luxusnych asi len toto je najdrsnejsie, hoci napr. LC V8, RR, ML a Touareg toho tiez dokazu dost, ale neni to urcene na tak tvrde zaobchadzanie ako tento G krasavec. No v niektorych testoch ho aj v terene dokazal porazit moderny RR prepchaty elektroniou, takze zalezi od terenu kde sa testuje, no je pravda, ze tie 3 uzavierky zachrania takmer vzdy vsetko, jedine nie svetlu vysku...
      Tak podme spocitat tvrde off roady:
      MB G, Wrangler Rubicon, LC 78, Defender, Massif, svojim sposobom aj FJ Cruiser a este ruska Niva, nezabudol som na nieco??
      • 00 Reagovat !

        foto T613

        T613 23.06.2009  20:14

        « Re: Re: Off Road

        ještě UAZy a asi by se jich ještě našlo dost..
        věřím, že SUV toho dokážou hodně, ale otázkou je kolikrát by ty cesty zopakovaly než-li by se rozpadly na součástky.
        • 00 Reagovat !

          foto kolmar

          kolmar 23.06.2009  21:49

          « Re: Re: Re: Off Road

          Tak na Uazy som zabudol, no osobne nepoznam ziadneho autorizovaneho predajcu a nevidam ich na ceste vobec. Myslim, ze ani v CZ cennikoch ktory mam k dispozicii niesu a nebol ziadny nominovany ani na auto 4x4 roku 2009. Cize s importom su nejake tie problemy. Dal som iba to co u nas vidime/kupime!!! ziadnu juznu ameriku ;-)

          Pravda, ze suv dokazu niekdy dost, ak si nevidel par zaujmavych videi ktore som hodil do diskusii tak pozri:

          [odkaz]

          Je tam pekne porovnanie v skrabani hore kopcom...no podvozok defiku toho vydzi asi niekolkonasobne viac, to je pravda :yes: RR som este skakat nevidel, pricom defika viac ako meter do vzduchu...
          • 00 Reagovat !

            foto T613

            T613 23.06.2009  22:08

            « Re: Re: Re: Re: Off Road

            UAZ k nám dováží firma AMC ne? [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto kolmar

              kolmar 23.06.2009  22:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Off Road

              tak asi hej ked to tu pisu. No ja osobne som uz aj zabudol, ze nejaky Honker sa predaval...dost su v uzadi...takmer zabudnuty...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze Saddámovy jachty bude hotel!

Luxusní loď obávaného diktátora nikdo nechce: Ze…

Postel s hedvábnými závěsy, koupelna vykládaná zlatem, 17 pokojů pro hosty a vlastní holičství. Luxusní…

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem. Kvůli silné nevraživosti

Trump zrušil plánované setkání s Kim Čong-unem.…

Americký prezident Donald Trump kvůli nepřátelským postojům KLDR zrušil summit s vůdcem Severní Koreje Kim…

 

iSport.cz

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty. Zase vyhrajeme, hlásí Šmicer

Speciál k finále Ligy mistrů: 68 stran, plakáty.…

Liverpool proti Realu Madrid. Tohle finále fotbalové Ligy mistrů bude velmi emotivní pro jednoho z hrdinů…

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal velké kluby

Na lovu nadějných stoperů. Nejen Radakovič zaujal…

Ligové STATS | S blížícím se přestupovým oknem se o nich mluví víc a víc. Sigma Olomouc patrně neudrží…

 

Reflex.cz

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než byl sesazen a zastřelen bolševiky

Palác na kolejích: Takhle cestoval ruský car, než…

Konec 19. století byl ve znamení obrovského rozmachu železniční dopravy a pozadu nechtěl zůstat ani ruský car…

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se pospíchá, na jihu chvátá. Mapy ukazují rozdíly používání slov

Češi se koukají, Moravané hledí. Na severu se…

Je obecně známo, že některá slova patří do nářečí nebo jsou pevně spojená s určitým regionem, třeba šufánek…