Mercedes-Benz třídy C: Přímé vstřikování i pohon všech kol pro další motory

Mercedes-Benz třídy C: Přímé vstřikování i pohon všech kol pro další motory

 
 

Mercedes-Benz zavádí u třídy C přímé vstřikování do dalších motorů a zároveň představuje úspornější C 220 CDI a nový C 250 CDI 4Matic.

Nový C 200 CGI BlueEfficiency má zdvihový objem 1,8 litru a nejvyšší výkon 135 kW, stejně jako jeho předchůdce C 200 Kompressor. Na rozdíl od něj však nekombinuje konvenční vstřikování do sání s mechanickým přeplňováním, ale vyžívá přímého vstřikování a turbodmychadla.

Díky tomu se zvýšila účinnost motoru – kombinovaná spotřeba je o 10 % nižší, 6,8 l/100 km (dříve 7,6 l/100 km). Maximum točivého momentu naopak vzrostlo z 250 Nm při 2800-5000 min-1 na 270 Nm při 1800-4600 min-1. Zlepšila se i akcelerace z 0 na 100 km/h – trvá 8,2 místo dosavadních 8,6 sekundy.

Podobné změny platí i pro C 180 CGI BlueEfficiency. Také on se s přechodem na technologii CGI zbaví kompresoru a dostane turbodmychadlo. Zároveň dochází ke změně objemu z 1,6 na 1,8 litru. Nejvyšší výkon zůstává 115 kW, maximum točivého momentu se zvýší z 230 Nm při 2800-4600 min-1 na 250 Nm při 1600-4200 min-1. Zrychlení z klidu na 100 km/h je o půl sekundy rychlejší, má hodnotu 9,0 s.

Obě motorizace dostanou funkci ECO start/stop. Systém vypíná motor, pokud rychlost klesne pod 8 km/h a je vyřazen neutrál. Po stlačení spojkového nebo plynového pedálu se motor opět automaticky nastartuje.

Touto funkcí je vybaven i C 220 CDI BlueEfficiency. Díky tomu se podařilo konstruktérům snížit normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu o 0,4 litru na 4,4 l/100 km.

Poslední novinkou je C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency. Dvakrát přeplňovaný 2,2litr o výkonu 150 kW (500 Nm) je první aplikací pohonu všech kol 4Matic ve spojení se čtyřválcovým turbodieselem. Konkrétně u třídy byla tato možnost dosud vyhrazena šestiválci C 350 CDI 4Matic a zážehovým motorům C 300 4Matic a C 350 4Matic. Tento model je standardně vybaven kontrolou trakce 4ETS a sedmistupňovou automatickou převodovkou (C 250 CDI s pohonem zadních kol má šestistupňový manuál nebo za příplatek pětistupňovou automatiku).

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu

Mrazivé ráno na uzavřeném Libeňském mostě je vlastně…

Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát

Analytik pracující pro J&T Michal Šnobr investoval do…

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní manévry, kandidáti budou na vodě

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní…

Už v sobotu odpoledne budeme vědět, kdo bude příštích pět let českým prezidentem. Miloš Zeman, nebo Jiří Drahoš.…

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal Dádu a Trumpovou! Jednu zval i na smrt!

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal…

75. narozeniny by dnes oslavil Jiří Štaidl (†30), bratr hudebníka Ladislava Štaidla (72) a textař, který napsal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná Plíšková a šílící Strýcová

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná…

Tohle bylo drama jako řemen! Téměř dvě a tři čtvrtě hodiny dřely na kurtu v osmifinále Australian české tenistky…

 

Reflex.cz

Prezidentských debat je nesmyslně moc, zaplavují prostor a neukazují nic zásadního

Prezidentských debat je nesmyslně moc, zaplavují…

Nedělní debata Miloše Zemana před druhým kolem prezidentských voleb na TV Nova nebyla žádnou debatou. Jeho…

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…