Mercedes-Benz třídy C: Přímé vstřikování i pohon všech kol pro další motory

Mercedes-Benz třídy C: Přímé vstřikování i pohon všech kol pro další motory

 
 

Mercedes-Benz zavádí u třídy C přímé vstřikování do dalších motorů a zároveň představuje úspornější C 220 CDI a nový C 250 CDI 4Matic.

Nový C 200 CGI BlueEfficiency má zdvihový objem 1,8 litru a nejvyšší výkon 135 kW, stejně jako jeho předchůdce C 200 Kompressor. Na rozdíl od něj však nekombinuje konvenční vstřikování do sání s mechanickým přeplňováním, ale vyžívá přímého vstřikování a turbodmychadla.

Díky tomu se zvýšila účinnost motoru – kombinovaná spotřeba je o 10 % nižší, 6,8 l/100 km (dříve 7,6 l/100 km). Maximum točivého momentu naopak vzrostlo z 250 Nm při 2800-5000 min-1 na 270 Nm při 1800-4600 min-1. Zlepšila se i akcelerace z 0 na 100 km/h – trvá 8,2 místo dosavadních 8,6 sekundy.

Podobné změny platí i pro C 180 CGI BlueEfficiency. Také on se s přechodem na technologii CGI zbaví kompresoru a dostane turbodmychadlo. Zároveň dochází ke změně objemu z 1,6 na 1,8 litru. Nejvyšší výkon zůstává 115 kW, maximum točivého momentu se zvýší z 230 Nm při 2800-4600 min-1 na 250 Nm při 1600-4200 min-1. Zrychlení z klidu na 100 km/h je o půl sekundy rychlejší, má hodnotu 9,0 s.

Obě motorizace dostanou funkci ECO start/stop. Systém vypíná motor, pokud rychlost klesne pod 8 km/h a je vyřazen neutrál. Po stlačení spojkového nebo plynového pedálu se motor opět automaticky nastartuje.

Touto funkcí je vybaven i C 220 CDI BlueEfficiency. Díky tomu se podařilo konstruktérům snížit normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu o 0,4 litru na 4,4 l/100 km.

Poslední novinkou je C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency. Dvakrát přeplňovaný 2,2litr o výkonu 150 kW (500 Nm) je první aplikací pohonu všech kol 4Matic ve spojení se čtyřválcovým turbodieselem. Konkrétně u třídy byla tato možnost dosud vyhrazena šestiválci C 350 CDI 4Matic a zážehovým motorům C 300 4Matic a C 350 4Matic. Tento model je standardně vybaven kontrolou trakce 4ETS a sedmistupňovou automatickou převodovkou (C 250 CDI s pohonem zadních kol má šestistupňový manuál nebo za příplatek pětistupňovou automatiku).

Spolupracujeme s TipCars.com
Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 



Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…