Mercedes-Benz třídy C: Přímé vstřikování i pohon všech kol pro další motory

Mercedes-Benz třídy C: Přímé vstřikování i pohon všech kol pro další motory

 
 

Mercedes-Benz zavádí u třídy C přímé vstřikování do dalších motorů a zároveň představuje úspornější C 220 CDI a nový C 250 CDI 4Matic.

Nový C 200 CGI BlueEfficiency má zdvihový objem 1,8 litru a nejvyšší výkon 135 kW, stejně jako jeho předchůdce C 200 Kompressor. Na rozdíl od něj však nekombinuje konvenční vstřikování do sání s mechanickým přeplňováním, ale vyžívá přímého vstřikování a turbodmychadla.

Díky tomu se zvýšila účinnost motoru – kombinovaná spotřeba je o 10 % nižší, 6,8 l/100 km (dříve 7,6 l/100 km). Maximum točivého momentu naopak vzrostlo z 250 Nm při 2800-5000 min-1 na 270 Nm při 1800-4600 min-1. Zlepšila se i akcelerace z 0 na 100 km/h – trvá 8,2 místo dosavadních 8,6 sekundy.

Podobné změny platí i pro C 180 CGI BlueEfficiency. Také on se s přechodem na technologii CGI zbaví kompresoru a dostane turbodmychadlo. Zároveň dochází ke změně objemu z 1,6 na 1,8 litru. Nejvyšší výkon zůstává 115 kW, maximum točivého momentu se zvýší z 230 Nm při 2800-4600 min-1 na 250 Nm při 1600-4200 min-1. Zrychlení z klidu na 100 km/h je o půl sekundy rychlejší, má hodnotu 9,0 s.

Obě motorizace dostanou funkci ECO start/stop. Systém vypíná motor, pokud rychlost klesne pod 8 km/h a je vyřazen neutrál. Po stlačení spojkového nebo plynového pedálu se motor opět automaticky nastartuje.

Touto funkcí je vybaven i C 220 CDI BlueEfficiency. Díky tomu se podařilo konstruktérům snížit normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu o 0,4 litru na 4,4 l/100 km.

Poslední novinkou je C 250 CDI 4Matic BlueEfficiency. Dvakrát přeplňovaný 2,2litr o výkonu 150 kW (500 Nm) je první aplikací pohonu všech kol 4Matic ve spojení se čtyřválcovým turbodieselem. Konkrétně u třídy byla tato možnost dosud vyhrazena šestiválci C 350 CDI 4Matic a zážehovým motorům C 300 4Matic a C 350 4Matic. Tento model je standardně vybaven kontrolou trakce 4ETS a sedmistupňovou automatickou převodovkou (C 250 CDI s pohonem zadních kol má šestistupňový manuál nebo za příplatek pětistupňovou automatiku).

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…