Mercedes-Benz třídy E po faceliftu: bezpečnější a silnější

Mercedes-Benz třídy E po faceliftu: bezpečnější a silnější

 
 

Po čtyřech letech na trhu a milionu prodaných kusů Mercedes-Benz představil faceliftovanou třídu E. Úpravou prošlo kolem dvou tisíc dílů, zvýšila se bezpečnost a odporoučely brzdy SBC.

Po čtyřech letech na trhu a milionu prodaných kusů Mercedes-Benz představil faceliftovanou třídu E. Sama automobilka nazývá model novou generací a počet úprav přesahujících 2000 tomu i napovídá. Nová generace, kterou můžeme na trhu očekávat za tři až čtyři roky, však nepochybně půjde mnohem dále. Inovační sada namíchaná tak, aby pomohla éčku obstát v tvrdé konkurenci BMW řady 5 a Audi A6, přináší mírné změny vzhledu, větší bezpečnost a silnější motory.

Kosmetické změny

Od jara 2002 se na celém světě prodalo asi milion vozů současné třídy E, přičemž 86 procent z tohoto množství tvořily limuzíny, zbytek pak modely kombi. Třída E více než 60 let tvoří základ nabídky značky Mercedes-Benz a reprezentuje její typické vlastnosti jako bezpečnost, komfort, hospodárnost a kvalitu. Od roku 1946 prodal Mercedes-Benz zhruba deset milionů limuzín vyšší střední třídy. V červnu 2006 nastoupí faceliftovaný model se sportovnější karoserií a bohatší sériovou výbavou. Celkem bude k dispozici 29 modelových variant.

Příď upraveného éčka zdobí nový nárazník, mírně pozměněné světlomety a například oválné mlhovky, záď Mercedes zatím neukázal, ale v oficiální tiskové zprávě slibuje například LED diody jako parkovací světlo. Zájemci o inovovanou třídu E se mohou těšit například také na boční prahy a zadními nárazníky v designu AVANTGARDE u všech modelových variant. V interiéru čekají nové barevné odstíny, čtyřramenný volant s eliptickými ovladači a upravené ovládání standardně dodávané automatické klimatizace THERMATIC. Také barvy, čalounění a materiály designéři Mercedesu nově sladili, pro stupeň výbavy AVANTGARDE jsou k dispozici nové barevné odstíny (koňaková hněď a saharská béžová), které kontrastují s černým stropem.

PRE-SAFE v základní výbavě

Velkou pozornost Mercedes věnoval bezpečnosti. Třída E nabídne v obou karosářských variantách preventivní systém PRE-SAFE jako součást standardní výbavy, standardní výbava zahrnuje také hlavové opěrky NECK-PRO. Ty pracují na základě pokynů z čidel a při nárazu zezadu se během několika milisekund posunou dopředu, aby zachytily hlavy řidiče a spolujezdce. Pro zabránění kolizí vzniklých nárazem do automobilu zezadu vybavil Mercedes-Benz novou třídu E blikajícími brzdovými světly. Ty varují řidiče jedoucími za Mercedesem lépe než běžná brzdová světla. Testy prováděné inženýry automobilky ukázaly, že brzdná reakce řidičů se v průměru zkrátí o 0,2 s, pokud během nouzového brždění varovný signál bliká. Například při rychlosti 100 km/h se brzdná dráha zkrátí asi o 5,5 metru.

Třída E disponuje rovněž světlomety, které se přizpůsobují momentální jízdní situaci. Inteligent Light Systém má základ v bi-xenonovém světlometu velkého světelného výkonu a zahrnuje pět různých funkcí. Nové světlo určené pro běžné silnice osvětluje více prostor levého okraje vozovky než dosavadní světlo tlumené. Tady se zvětšuje bezpečná oblast pro řidiče o zhruba deset metrů, za šera a po setmění se může lépe orientovat a reagovat rychleji například na vozidla křižující silnici.

Při dálničním osvětlení, které se zapíná automaticky od rychlosti 90 km/h, vzniká homogenní, až do vzdálenosti 120 metrů, sahající světelný kužel, který osvětluje jízdní dráhu v celé své šířce. Uprostřed tohoto světelného kužele vidí řidič o 50 m dále než při jízdě s dosavadním světlem tlumeným. Rozšířeným světlem do mlhy, které také patří do systému inteligentního osvětlení, se rozdělením světla na větší plochu snižuje oslnění řidiče světlem odraženým od vodních kapiček mlhové clony.

Nové motory

Šest z deseti motorů faceliftované řídy E jsou buď nové nebo zdokonalené. Výkon se zvýšil až o 60 kW a točivý moment o 70 Nm. Čtyřválcové naftové motory modelů E 200 CDI a E 220 CDI technici optimalizovali, takže při zachování spotřeby paliva 6,3 l na 100 kilometrů vzrostl výkon motoru modelu E 200 CDI o 10 kW na 100 kW. Maximální točivý moment vzrostl z původních 270 na 340 Nm.

Klidný chod typický pro šestiválcové motory zajišťují vyrovnávací hřídele v klikové skříni, které u E 200 CDI patří do sériového vybavení. Nový motor modelu E 220 CDI dává nejvyšší výkon 125 kW, maximum točivého momentu vystoupalo na 400 Nm. Spotřeba zůstala na 6,3 litrech paliva na 100 km (model kombi: 7,1 l/100 km). Také šestiválec z E 320 CDI 165 kW nabral na síle, točivý moment vzrostl z 510 na 540 Nm.

U benzínových motorů se inženýři Mercedesu soustředili především na čtyř a osmiválcové agregáty. U čtyřválcového motoru modelu E 200 KOMPRESSOR byl zvýšen výkon na 135 kW a točivý moment na 250 Nm. Vrchol motorové nabídky bude od poloviny roku 2006 tvořit nově vyvinutý osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW. V porovnání s dosavadním motorem V8 stoupl jeho výkon o 26 procent. Také točivý moment je s hodnotou 530 Nm o asi 15 procent vyšší než u předchůdce. E 500 díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 s a je tak o 0,7 s rychlejší než dosavadní E 500.

Od firmy Mercedes-AMG pochází nový E 63 AMG, jehož vidlicový osmiválec s atmosférickým plněním dává výkon 378 kW a maximální točivý moment 630 Nm. Tyto hodnoty staví E 63 AMG do pozice nejsilnějšího éčka všech dob.

Vylepšené jízdní vlastnosti

S faceliftem Mercedes slibuje lepší jízdní vlastnosti, které přičítá balíčku nazvanému DIRECT CONTROL-Paket. Řízení údajně lépe reaguje na pohyb volantem (málo komunikativní řízení patřilo mezi největší slabiny vozu), nové uložení některých prvků podvozku umožňuje zachytit příčné síly při jízdě v zatáčce a limuzína i kombi se při změně směru chovají neutrálně.

Modely ELEGANCE a AVANTGARDE dostaly navíc pružinové zarážky, které při prudkých změnách směru jízdy zabraňují naklánění karoserie. Do balíčku DIRECT CONTROL patří také úpravy na šestistupňové manuální převodovce zvyšující jak komfort řazení, tak jeho přesnost. Z nové Třídy S vychází brzdový systém ADAPTIVE BRAKE, který definitivně nahrazuje poměrně složitý a také problematický systém elektronických brzd SBC (Sensotronic Brake Control). Do sériového vybavení Třídy E patří také systém automaticky upozorňující na pokles tlaku v pneumatikách.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát, uznal střelec Bakoš

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát,…

PŘÍMO Z LUCERNU | Šest bodů z dvojzápasu s Luganem. Tudy měla vést cesta Viktorie Plzeň ze základní skupiny…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…