Mercedes-Benz třídy E po faceliftu: bezpečnější a silnější

Mercedes-Benz třídy E po faceliftu: bezpečnější a silnější

 
 

Po čtyřech letech na trhu a milionu prodaných kusů Mercedes-Benz představil faceliftovanou třídu E. Úpravou prošlo kolem dvou tisíc dílů, zvýšila se bezpečnost a odporoučely brzdy SBC.

Po čtyřech letech na trhu a milionu prodaných kusů Mercedes-Benz představil faceliftovanou třídu E. Sama automobilka nazývá model novou generací a počet úprav přesahujících 2000 tomu i napovídá. Nová generace, kterou můžeme na trhu očekávat za tři až čtyři roky, však nepochybně půjde mnohem dále. Inovační sada namíchaná tak, aby pomohla éčku obstát v tvrdé konkurenci BMW řady 5 a Audi A6, přináší mírné změny vzhledu, větší bezpečnost a silnější motory.

Kosmetické změny

Od jara 2002 se na celém světě prodalo asi milion vozů současné třídy E, přičemž 86 procent z tohoto množství tvořily limuzíny, zbytek pak modely kombi. Třída E více než 60 let tvoří základ nabídky značky Mercedes-Benz a reprezentuje její typické vlastnosti jako bezpečnost, komfort, hospodárnost a kvalitu. Od roku 1946 prodal Mercedes-Benz zhruba deset milionů limuzín vyšší střední třídy. V červnu 2006 nastoupí faceliftovaný model se sportovnější karoserií a bohatší sériovou výbavou. Celkem bude k dispozici 29 modelových variant.

Příď upraveného éčka zdobí nový nárazník, mírně pozměněné světlomety a například oválné mlhovky, záď Mercedes zatím neukázal, ale v oficiální tiskové zprávě slibuje například LED diody jako parkovací světlo. Zájemci o inovovanou třídu E se mohou těšit například také na boční prahy a zadními nárazníky v designu AVANTGARDE u všech modelových variant. V interiéru čekají nové barevné odstíny, čtyřramenný volant s eliptickými ovladači a upravené ovládání standardně dodávané automatické klimatizace THERMATIC. Také barvy, čalounění a materiály designéři Mercedesu nově sladili, pro stupeň výbavy AVANTGARDE jsou k dispozici nové barevné odstíny (koňaková hněď a saharská béžová), které kontrastují s černým stropem.

PRE-SAFE v základní výbavě

Velkou pozornost Mercedes věnoval bezpečnosti. Třída E nabídne v obou karosářských variantách preventivní systém PRE-SAFE jako součást standardní výbavy, standardní výbava zahrnuje také hlavové opěrky NECK-PRO. Ty pracují na základě pokynů z čidel a při nárazu zezadu se během několika milisekund posunou dopředu, aby zachytily hlavy řidiče a spolujezdce. Pro zabránění kolizí vzniklých nárazem do automobilu zezadu vybavil Mercedes-Benz novou třídu E blikajícími brzdovými světly. Ty varují řidiče jedoucími za Mercedesem lépe než běžná brzdová světla. Testy prováděné inženýry automobilky ukázaly, že brzdná reakce řidičů se v průměru zkrátí o 0,2 s, pokud během nouzového brždění varovný signál bliká. Například při rychlosti 100 km/h se brzdná dráha zkrátí asi o 5,5 metru.

Třída E disponuje rovněž světlomety, které se přizpůsobují momentální jízdní situaci. Inteligent Light Systém má základ v bi-xenonovém světlometu velkého světelného výkonu a zahrnuje pět různých funkcí. Nové světlo určené pro běžné silnice osvětluje více prostor levého okraje vozovky než dosavadní světlo tlumené. Tady se zvětšuje bezpečná oblast pro řidiče o zhruba deset metrů, za šera a po setmění se může lépe orientovat a reagovat rychleji například na vozidla křižující silnici.

Při dálničním osvětlení, které se zapíná automaticky od rychlosti 90 km/h, vzniká homogenní, až do vzdálenosti 120 metrů, sahající světelný kužel, který osvětluje jízdní dráhu v celé své šířce. Uprostřed tohoto světelného kužele vidí řidič o 50 m dále než při jízdě s dosavadním světlem tlumeným. Rozšířeným světlem do mlhy, které také patří do systému inteligentního osvětlení, se rozdělením světla na větší plochu snižuje oslnění řidiče světlem odraženým od vodních kapiček mlhové clony.

Nové motory

Šest z deseti motorů faceliftované řídy E jsou buď nové nebo zdokonalené. Výkon se zvýšil až o 60 kW a točivý moment o 70 Nm. Čtyřválcové naftové motory modelů E 200 CDI a E 220 CDI technici optimalizovali, takže při zachování spotřeby paliva 6,3 l na 100 kilometrů vzrostl výkon motoru modelu E 200 CDI o 10 kW na 100 kW. Maximální točivý moment vzrostl z původních 270 na 340 Nm.

Klidný chod typický pro šestiválcové motory zajišťují vyrovnávací hřídele v klikové skříni, které u E 200 CDI patří do sériového vybavení. Nový motor modelu E 220 CDI dává nejvyšší výkon 125 kW, maximum točivého momentu vystoupalo na 400 Nm. Spotřeba zůstala na 6,3 litrech paliva na 100 km (model kombi: 7,1 l/100 km). Také šestiválec z E 320 CDI 165 kW nabral na síle, točivý moment vzrostl z 510 na 540 Nm.

U benzínových motorů se inženýři Mercedesu soustředili především na čtyř a osmiválcové agregáty. U čtyřválcového motoru modelu E 200 KOMPRESSOR byl zvýšen výkon na 135 kW a točivý moment na 250 Nm. Vrchol motorové nabídky bude od poloviny roku 2006 tvořit nově vyvinutý osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW. V porovnání s dosavadním motorem V8 stoupl jeho výkon o 26 procent. Také točivý moment je s hodnotou 530 Nm o asi 15 procent vyšší než u předchůdce. E 500 díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 s a je tak o 0,7 s rychlejší než dosavadní E 500.

Od firmy Mercedes-AMG pochází nový E 63 AMG, jehož vidlicový osmiválec s atmosférickým plněním dává výkon 378 kW a maximální točivý moment 630 Nm. Tyto hodnoty staví E 63 AMG do pozice nejsilnějšího éčka všech dob.

Vylepšené jízdní vlastnosti

S faceliftem Mercedes slibuje lepší jízdní vlastnosti, které přičítá balíčku nazvanému DIRECT CONTROL-Paket. Řízení údajně lépe reaguje na pohyb volantem (málo komunikativní řízení patřilo mezi největší slabiny vozu), nové uložení některých prvků podvozku umožňuje zachytit příčné síly při jízdě v zatáčce a limuzína i kombi se při změně směru chovají neutrálně.

Modely ELEGANCE a AVANTGARDE dostaly navíc pružinové zarážky, které při prudkých změnách směru jízdy zabraňují naklánění karoserie. Do balíčku DIRECT CONTROL patří také úpravy na šestistupňové manuální převodovce zvyšující jak komfort řazení, tak jeho přesnost. Z nové Třídy S vychází brzdový systém ADAPTIVE BRAKE, který definitivně nahrazuje poměrně složitý a také problematický systém elektronických brzd SBC (Sensotronic Brake Control). Do sériového vybavení Třídy E patří také systém automaticky upozorňující na pokles tlaku v pneumatikách.

Spolupracujeme s TipCars.com
Do západních aerolinek poprvé investuje velká čínská letecká společnost Do západních aerolinek poprvé investuje velká čínská letecká společnost

Letecká společnost China Eastern Airlines koupí podíl…

Prodej Slevomatu spěje do finále, cena převýší miliardu Prodej Slevomatu spěje do finále, cena převýší miliardu

Sedm let od založení prvního českého webu na hromadné…

Index Dow Jones uzavřel na novém maximu, S&P 500 a Nasdaq klesly Index Dow Jones uzavřel na novém maximu, S&P 500 a Nasdaq klesly

Americké akcie zakončily čtvrteční obchodování…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

TEST: Lada Vesta – Umí Rusové postavit moderní auto?

Dnes 08:00

Sedan Vesta je s crossoverem Xray první vlaštovkou nové éry značky Lada. V exkluzivním testu jsme ji vyzkoušeli přímo na českých silnicích.




Blesk.cz

Muž na Letné vyhrožoval skokem ze střechy: Pak dobrovolně slezl dolů

Muž na Letné vyhrožoval skokem ze střechy: Pak…

V pátek 28. července ráno se rozhodl muž z Letné ukončit život. Na místo přijeli i hasiči se žebříkem, aby muže…

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu skončil zakrvácený

Expřítel Dary Rolins měl autonehodu: Zpěvák Wohnoutu…

Stáli při něm všichni svatí. Expřítel zpěvačky Dary Rolins (44) a frontman skupiny Wohnout Matěj Homola (44) se…

 

iSport.cz

Pardubice se chlubí: Ujedeme toho nejméně! Koho čekají nejdelší cesty?

Pardubice se chlubí: Ujedeme toho nejméně! Koho…

Najezdíme nejméně, pochlubily se hokejové Pardubice. Před zářijovým startem nové extraligové sezony spočítaly…

Stramaccioni po direktu v EL: Hráči vědí, co mají hrát! Jsem zklamaný

Stramaccioni po direktu v EL: Hráči vědí, co mají…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU – Na svůj první ostrý zápas na střídačce Sparty nebude trenér Andrea Stramaccioni vzpomínat v…

 

Reflex.cz

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Havárie vlaku v Barceloně, na místě jsou desítky zraněných

Přibližně 40 zraněných si dnes vyžádala nehoda příměstského vlaku na nádraží ve španělské Barceloně. Jeden…

Ve 14 městech světa bude vůbec poprvé unikátní výstava předmětů z koncentračního tábora Osvětim

Ve 14 městech světa bude vůbec poprvé unikátní…

Vůbec poprvé od konce druhé světové války se ve 14 městech Evropy a USA uskuteční putovní výstava předmětů z…