Mercedes-Benz třídy E po faceliftu: bezpečnější a silnější

Mercedes-Benz třídy E po faceliftu: bezpečnější a silnější

 
 
12.4. 2006 Libor Zezulka

Po čtyřech letech na trhu a milionu prodaných kusů Mercedes-Benz představil faceliftovanou třídu E. Úpravou prošlo kolem dvou tisíc dílů, zvýšila se bezpečnost a odporoučely brzdy SBC.

Po čtyřech letech na trhu a milionu prodaných kusů Mercedes-Benz představil faceliftovanou třídu E. Sama automobilka nazývá model novou generací a počet úprav přesahujících 2000 tomu i napovídá. Nová generace, kterou můžeme na trhu očekávat za tři až čtyři roky, však nepochybně půjde mnohem dále. Inovační sada namíchaná tak, aby pomohla éčku obstát v tvrdé konkurenci BMW řady 5 a Audi A6, přináší mírné změny vzhledu, větší bezpečnost a silnější motory.

Kosmetické změny

Od jara 2002 se na celém světě prodalo asi milion vozů současné třídy E, přičemž 86 procent z tohoto množství tvořily limuzíny, zbytek pak modely kombi. Třída E více než 60 let tvoří základ nabídky značky Mercedes-Benz a reprezentuje její typické vlastnosti jako bezpečnost, komfort, hospodárnost a kvalitu. Od roku 1946 prodal Mercedes-Benz zhruba deset milionů limuzín vyšší střední třídy. V červnu 2006 nastoupí faceliftovaný model se sportovnější karoserií a bohatší sériovou výbavou. Celkem bude k dispozici 29 modelových variant.

Příď upraveného éčka zdobí nový nárazník, mírně pozměněné světlomety a například oválné mlhovky, záď Mercedes zatím neukázal, ale v oficiální tiskové zprávě slibuje například LED diody jako parkovací světlo. Zájemci o inovovanou třídu E se mohou těšit například také na boční prahy a zadními nárazníky v designu AVANTGARDE u všech modelových variant. V interiéru čekají nové barevné odstíny, čtyřramenný volant s eliptickými ovladači a upravené ovládání standardně dodávané automatické klimatizace THERMATIC. Také barvy, čalounění a materiály designéři Mercedesu nově sladili, pro stupeň výbavy AVANTGARDE jsou k dispozici nové barevné odstíny (koňaková hněď a saharská béžová), které kontrastují s černým stropem.

PRE-SAFE v základní výbavě

Velkou pozornost Mercedes věnoval bezpečnosti. Třída E nabídne v obou karosářských variantách preventivní systém PRE-SAFE jako součást standardní výbavy, standardní výbava zahrnuje také hlavové opěrky NECK-PRO. Ty pracují na základě pokynů z čidel a při nárazu zezadu se během několika milisekund posunou dopředu, aby zachytily hlavy řidiče a spolujezdce. Pro zabránění kolizí vzniklých nárazem do automobilu zezadu vybavil Mercedes-Benz novou třídu E blikajícími brzdovými světly. Ty varují řidiče jedoucími za Mercedesem lépe než běžná brzdová světla. Testy prováděné inženýry automobilky ukázaly, že brzdná reakce řidičů se v průměru zkrátí o 0,2 s, pokud během nouzového brždění varovný signál bliká. Například při rychlosti 100 km/h se brzdná dráha zkrátí asi o 5,5 metru.

Třída E disponuje rovněž světlomety, které se přizpůsobují momentální jízdní situaci. Inteligent Light Systém má základ v bi-xenonovém světlometu velkého světelného výkonu a zahrnuje pět různých funkcí. Nové světlo určené pro běžné silnice osvětluje více prostor levého okraje vozovky než dosavadní světlo tlumené. Tady se zvětšuje bezpečná oblast pro řidiče o zhruba deset metrů, za šera a po setmění se může lépe orientovat a reagovat rychleji například na vozidla křižující silnici.

Při dálničním osvětlení, které se zapíná automaticky od rychlosti 90 km/h, vzniká homogenní, až do vzdálenosti 120 metrů, sahající světelný kužel, který osvětluje jízdní dráhu v celé své šířce. Uprostřed tohoto světelného kužele vidí řidič o 50 m dále než při jízdě s dosavadním světlem tlumeným. Rozšířeným světlem do mlhy, které také patří do systému inteligentního osvětlení, se rozdělením světla na větší plochu snižuje oslnění řidiče světlem odraženým od vodních kapiček mlhové clony.

Nové motory

Šest z deseti motorů faceliftované řídy E jsou buď nové nebo zdokonalené. Výkon se zvýšil až o 60 kW a točivý moment o 70 Nm. Čtyřválcové naftové motory modelů E 200 CDI a E 220 CDI technici optimalizovali, takže při zachování spotřeby paliva 6,3 l na 100 kilometrů vzrostl výkon motoru modelu E 200 CDI o 10 kW na 100 kW. Maximální točivý moment vzrostl z původních 270 na 340 Nm.

Klidný chod typický pro šestiválcové motory zajišťují vyrovnávací hřídele v klikové skříni, které u E 200 CDI patří do sériového vybavení. Nový motor modelu E 220 CDI dává nejvyšší výkon 125 kW, maximum točivého momentu vystoupalo na 400 Nm. Spotřeba zůstala na 6,3 litrech paliva na 100 km (model kombi: 7,1 l/100 km). Také šestiválec z E 320 CDI 165 kW nabral na síle, točivý moment vzrostl z 510 na 540 Nm.

U benzínových motorů se inženýři Mercedesu soustředili především na čtyř a osmiválcové agregáty. U čtyřválcového motoru modelu E 200 KOMPRESSOR byl zvýšen výkon na 135 kW a točivý moment na 250 Nm. Vrchol motorové nabídky bude od poloviny roku 2006 tvořit nově vyvinutý osmiválec s objemem 5,5 litru a výkonem 285 kW. V porovnání s dosavadním motorem V8 stoupl jeho výkon o 26 procent. Také točivý moment je s hodnotou 530 Nm o asi 15 procent vyšší než u předchůdce. E 500 díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 s a je tak o 0,7 s rychlejší než dosavadní E 500.

Od firmy Mercedes-AMG pochází nový E 63 AMG, jehož vidlicový osmiválec s atmosférickým plněním dává výkon 378 kW a maximální točivý moment 630 Nm. Tyto hodnoty staví E 63 AMG do pozice nejsilnějšího éčka všech dob.

Vylepšené jízdní vlastnosti

S faceliftem Mercedes slibuje lepší jízdní vlastnosti, které přičítá balíčku nazvanému DIRECT CONTROL-Paket. Řízení údajně lépe reaguje na pohyb volantem (málo komunikativní řízení patřilo mezi největší slabiny vozu), nové uložení některých prvků podvozku umožňuje zachytit příčné síly při jízdě v zatáčce a limuzína i kombi se při změně směru chovají neutrálně.

Modely ELEGANCE a AVANTGARDE dostaly navíc pružinové zarážky, které při prudkých změnách směru jízdy zabraňují naklánění karoserie. Do balíčku DIRECT CONTROL patří také úpravy na šestistupňové manuální převodovce zvyšující jak komfort řazení, tak jeho přesnost. Z nové Třídy S vychází brzdový systém ADAPTIVE BRAKE, který definitivně nahrazuje poměrně složitý a také problematický systém elektronických brzd SBC (Sensotronic Brake Control). Do sériového vybavení Třídy E patří také systém automaticky upozorňující na pokles tlaku v pneumatikách.

Spolupracujeme s TipCars.com
Brno chce koupit pozemky a projekt pro nový magistrát Brno chce koupit pozemky a projekt pro nový magistrát

Brno může pokračovat v přípravě projektu na výstavbu…

Spolupracující obviněný v kauze lihové mafie dostal nižší trest Spolupracující obviněný v kauze lihové mafie dostal nižší trest

Nejvyšší soud snížil Tomáši Březinovi trest ze šesti let…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz třídy E po faceliftu:…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

Dnes 12:50

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.




Blesk.cz

Jonákův Discoland má nového majitele! Zchátralý podnik koupil obchodník s luxusními nemovitostmi

Jonákův Discoland má nového majitele! Zchátralý…

Zchátralý Jonákův Discoland má nového majitele! Jeden ze symbolů 90. let koupil obchodník s luxusními…

Babišovy tajnosti, „porodní bolesti“, kauza Paroubek. Hamáček promluvil o strastech ČSSD

Babišovy tajnosti, „porodní bolesti“, kauza…

Šéf ČSSD Jan Hamáček se dnes sejde s Andrejem Babišem (ANO), od kterého by chtěl slyšet, kdo byl nominován do…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Černý kůň MS? Polsko má silný tým, u nás je podceňované, říká Vacek

Černý kůň MS? Polsko má silný tým, u nás je…

Jako vůbec poslední vstupuje do právě probíhajícího mistrovství světa ve fotbale v Rusku tým Polska. A to…

 

Reflex.cz

Ryze dámský fejeton: Na fotbal do Londýna

Ryze dámský fejeton: Na fotbal do Londýna

Když jsem se šéfa kulturní rubriky Milana Tesaře včera ráno ptala, jaké texty bych měla přivézt z aktuální…

Tajný dokument: EU zřídí centra pro uprchlíky na severu Afriky a bude vracet ekonomické migranty

Tajný dokument: EU zřídí centra pro uprchlíky na…

Lídři Evropské unie by se na svém summitu příští týden měli dohodnout na tom, že pro migranty, kteří se snaží…