Mercedes-Benz třídy E: Podrobné informace, velká fotogalerie, ceny

Mercedes-Benz třídy E: Podrobné informace, velká fotogalerie, ceny

 
 

Módní trendy se opakují v nepravidelných intervalech a to ví dobře i u nejstarší a prestižní automobilky, jakou je Mercedes-Benz. Hrany nadčasového Mercedesu řady W124 ale nejsou teď už nic proti kubisticky laděným rysům nové generace třídy E (W212).

Extrémně vyhraněný styling je podle automobilky naprosto v souladu se snahou o optimální tvary z hlediska aerodynamiky. Proti předchůdci se zlepšila hodnota koeficientu odporu vzduchu o 4 % a s cx 0,25 tak patří nová třída E k nejlépe řešeným sedanům současnosti.

Čtyřoká příď patří k třídě E už 14 let. Z oválných očí se časem staly elipsy až nakonec skončily u současných deformovaných obdélníků. Už na předním nárazníku začíná jeden z několika výrazných prolisů dominujících na bocích, které maskují dále minimalizovanou výšku bočního prosklení. Vydutí blatníků u zadních kol je podle designérů reminiscencí na slavný Ponton z padesátých let...

Mercedes-Benz E - Srovnání vnějších rozměrů
RozměrNová generace (W212)Končící generace (W211)Rozdíl
Délka [mm]4868485612
Šířka [mm]1854182232
Výška [mm]147014655
Rozvor [mm]28702760110
Objem zav. prostoru [l]5405400

Nové éčko měří na délku 4.868 mm a je postaveno na podlahové plošině s rozvorem 2.870 mm. Nejvýrazněji se změnila velikost rozvoru náprav, která se odráží i na lepších prostorových poměrech na zadních sedadlech.

Spotřeba v centru pozornosti
Doba, politici a veřejné mínění si žádají své, a tak zatímco rozměry narostly pouze v řádu desítek milimetrů, spotřeba paliva se mezigeneračně snížila radikálně. Každé vývojové oddělení mělo na seznamu priorit, mimo obvyklých cílů, také položku minimalizace spotřeby paliva. Sadě opatření, která vylepšují tento parametr, říká Mercedes-Benz i nadále BlueEFFICIENCY.

Již zmíněné snížení aerodynamického odporu například přináší úsporu 0,25 l/100 km, pokud jedete rychlostí 130 km/h. Ovšem není to jen tvarování karoserie nebo zakrytování spodní části vozu, které hrají v tomto ladění roli. Velkou pozornost věnovali ve Stuttgartu také toku vzduchu motorovým prostorem, systému chlazení a sání.

Valivé a odpory rotujících hmot odpory (tzn. nižší ztráty ve všech pohybujících se komponentách) jsou nyní nižší o 17 %, nový management a konstrukce umožňuje efektivně řídit činnost alternátoru, palivového čerpadla, kompresoru klimatizace a posilovače řízení a například hnací jednotka základní motorizace E 200 CGI se samočinně vypíná, není-li její chod při stání vozidla potřeba. Nechybí ani palubní počítač s ukazatelem spotřeby paliva a indikátorem optimálního okamžiku přeřazení u manuálních převodovek.

Nové turbodiesely se spotřebou 5,3 l/100 km
Rovnou trojice naftových motorizací využívá nový čtyřválcový základ s písmeny CDI v názvu. Jeho zdvihový objem 2143 cm3 je dopován různými postupy, ale pokaždé v tom má prsty nejnovější systém vstřikování nafty, piezoelektricky ovládané vstřikovače a inovovaný systém recirkulace výfukových plynů.

Výkonově základní motorizace nepřekvapí. E 200 CDI se 100 kW a 360 Nm zpočátku ani nebude v nabídce, aby výrobce udal více dražších provedení. Prvním modelem tak bude E 220 CDI (125 kW, 400 Nm), kterému bude ve čtyřválcovém portfoliu sekundovat dvojitě přeplňovaný čtyřválec v E 250 CDI. Všechny čtyřválcové turbodiesely mají shodnou kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km, i když např. ten nejsilnější dokáže rozhýbávat 4,87 m dlouho limuzínu z 0 na 100 km/h za 8,2 s.

Za pozornost stojí jistě také šíře otáčkových pásem, v nichž jsou maxima výkonu a točivého momentu dosahována. Stejně jako fakt, že s automatickými převodovkami dokáží nové modely jezdit hbitěji než s manuálními ústrojími.

Mercedes-Benz E – přehled vznětových motorizací, čtyřválce
VerzeE 200 CDIE 220 CDIE 250 CDI
PřevodovkaM (A)M (A)M (A)
Zdvihový objem [cm3]214321432143
Počet válců/uspořádání4/R4/R4/R
Největší výkon [kW/ot/min]100/2800-4600 (100/3000-4600)125/3000-4200 (125/3000-4200)150/4200 (150/4200)
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]360/1600-2600 (330/1600-2800)400/1400-2800 (400/1400-2800)500/1600-1800 (500/1600-1800)
Max. rychlost [km/h]215 (212)231 (229)242 (239)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,7 (10,4)9,0 (8,3)8,2 (7,4)
Komb. spotř.[l/100 km]5,3 (5,3)5,3 (6,0-6,2)5,3-5,5 (6,0-6,2)
Pohot. hm. [kg]1720 (1735)1735 (1735)1735 (1735)
Cena v Německu [Euro]-(41.590)(44.506)

Na místo populární motorizace E 320 CDI byl dosazen E 350 CDI, ovšem zdvihový objem šestiválce - necelé 3,0 l - se tím nemění. Se zpožděním několika měsíců se na podzim 2009 dočkáme superčistého turbodieselu E 350 CDI Bluetec. Ten plní jako jediný z nabídky emisní normu Euro 6 platnou od roku 2014, ostatní mají v technickém průkaze poznámku Euro 5.

Z nabídky zřejmě definitivně zmizel vznětový vidlicový osmiválec.

Mercedes-Benz E – přehled vznětových motorizací, šestiválce
VerzeE 350 CDIE 350 BlueTecE 350 CDI 4Matic
PřevodovkaAAA
Zdvihový objem [cm3]298729872987
Počet válců/uspořádání6/V6/V6/V
Největší výkon [kW/ot/min]170/3800155/3400165/3800
Největší toč. mom. [Nm/ot/min](540/1600-2400)(540/1600-2400)(540/1600-2600)
Max. rychlost [km/h](248)(238)(247)
Zrychlení 0-100 km/h [s](6,9)(7,4)(6,4)
Komb. spotř. [l/100 km](6,8-7,1)(7)(7,3)
Pohot. hm. [kg](1825)(1845)(1890)
Cena v Německu [Euro](50.991)(53.371)(53.728)

Údaje v závorkách platí pro verze s automatickou převodovkou.

CGI: Dominuje přímé vstřikování
Základ nabídky benzinových verzí tvoří dva přeplňované čtyřválce s objemem 1,8 l, přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Plošně se u slabších motorizací zavádí přímé vstřikování paliva, které u vybraných modelů snížilo spotřebu v kombinovaném cyklu až o 20 %. Slabší E 200 CGI vyjíždí s výkonem 135 kW (184 k) a točivým momentem 270 Nm. Následuje E 250 CGI se 150 kW (204 k) a 310 Nm.

Šestiválec E350 CGI dává 215 kW (292 k) a 365 Nm, nejsilnějším motorem spalujícím benzin je (zatím) E 500 s výkonem 285 kW (388 k) a točivým momentem 530 Nm. Později přijde na trh ještě osmiválec v E 63 AMG s 386 kW.

Mercedes-Benz E – přehled zážehových motorizací
VerzeE 200 CGIE 250 CGIE 350 CGIE 350 4MaticE 500E 500 4Matic
PřevodovkaM (A)M (A)AAAA
Zdvihový objem [cm3]179617963498349854615461
Počet válců/uspořádání4/R4/R6/V6/V8/V8/V
Největší výkon [kW/ot/min]135/5250 (135/5250)150/5250 (150/5500)215/6400200/6000285/6000285/6000
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]270/1800 (270/1800)310/2000 (300/2000)365/3000350/2400530/2800530/2800
Max. rychlost [km/h]235 (232)245 (241)(250)(250)(250)(250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,7 (8,6)7,9 (7,8)(6,3)(6,4)(5,2)(5,3)
Komb. spotř. [l/100 km]6,6 (7,0)7,2 (7,3)(8,5-8,8)(9,7)(10,9-11,2)(11,4)
Pohot. hmot. [kg]1615 (1615)(1650)(1735)(1805)(1830)(1880)
Cena v Německu [Euro]-(44.506)(51.946)(53.728)(67.532)(70.269)

Údaje v závorkách platí pro verze s automatickou převodovkou.

Standardem čtyřválcových verzí je šestistupňová převodovka, šesti a osmiválce jsou standardně vybaveny sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, pro čtyřválce je na přání dodávána stále ještě pětistupňová automatická převodovka. Pohon všech kol 4Matic je k dispozici výhradně v kombinaci s automatickými převodovkami pro E 350 CDI, E 350 CGI a E 500, vždy s možností řazení tlačítky na volantu. Ústrojí je nyní kompaktnější, lehčí a má nižší ztráty.

Elektronika ve službách komfortu a bezpečnosti

Stejně jako v předchozích generacích, staví Mercedes-Benz třídu E do role průkopníka v oblasti nových technických řešení na automobilovém trhu. Seznam příplatkové výbavy tak například rozšiřují adaptivní inteligentní světlomety s automatickým přizpůsobením světelného kužele aktuálním jízdním podmínkám, včetně automatického přepínání tlumených a dálkových světel. Z vyšší třídy S přichází do třídy E asistent upozorňující na pohybující se objekty v mrtvém úhlu výhledu. Novou položkou pak je systém varující řidiče vibracemi volantu před nechtěným opuštěním jízdního pruhu. Kamera za čelním sklem sleduje dopravní značky a počítačové rozpoznávání obrazu by mělo upozornit řidiče na omezení rychlosti. Systém nočního vidění Night View Assist převzatý z třídy S je schopen identifikovat chodce.

Standardem pro všechny modely je Attention Assist, nebo-li monitoring bdělosti řidiče. Sledováním 70 parametrů a jejich vyhodnocováním v čase je vyhodnocován aktuální stav bdělosti řidiče za volantem. Jedním z hlavních parametrů jsou korekce řízení, kvůli nimž je v nové třídě E instalován velmi citlivý snímač natočení volantu.

Adaptivní tempomat s funkcí automatického zabrzdění a rozjezdu s kolonou je nyní vybaven novým snímačem pro dlouhé vzdálenosti, který vidí až do vzdálenosti 200 m (dříve 150 m) a je tak schopen reagovat na náhle zastavený provoz s větším předstihem. Příspěvkem k ochraně chodců je aktivní kapota, která se v případě kontaktu automaticky vysunuje 50 mm nad svou standardní polohu. Její aktivace v případě lehkého nárazu přitom neznamená výrazné náklady na opravy. Díky jednoduchému mechanismu ji může řidič uvést do původního stavu vlastními silami.

Standardem třídy E jsou mechanicky regulované adaptivní hydraulické tlumiče, za příplatek je pro šestiválce (a standardně pro osmiválce E 500/E 500 4Matic) dodáváno vzduchové odpružení kombinované s elektronicky řízenými adaptivními tlumiči.

Ceny a výbavy
Výběr té správné třídy E byl vždy několikaúrovňový. Vybírá se totiž hned z 10 motorů, 12 kombinací kol a pneumatik (v nabídce jsou kola s průměry 16, 17, 18 a 19 palců), 12 odstínů karoserie, 6 materiálů čalounění až v pěti barevných provedeních. Počet dekorů v interiéru je nyní dvounásobkem palety předchozího provedení.

Základní model bude jezdit na devítipaprskových šestnáctipalcových litých kolech a jeho přední maska je bohatě zdobena chromem. Uvnitř je multifunkční čtyřramenný volant čalouněný kůží Nappa, rádio Audio 20 s dvojitým tunerem, osmi reproduktory a handsfree s Bluetooth. Displej uprostřed přístrojové desky může ovládat řidič nebo spolujezdec pomocí ovladače uprostřed konzoly.

Výbava Elegance je spíše zaměřená na klasický luxus, zahrnuje například dřevěné obložení interiéru, chromované doplňky, ambientní osvětlení interiéru nebo dvojité mlhové světlomety vpředu. Výbava Avantgarde je zaměřena netradičněji, pod bi-xenonovými předními světlomety jsou tentokrát mlhovky s diodami pro denní svícení, výhradně diody tvoří také koncové svítilny, na mřížce chladiče najdeme méně žeber (místo čtyř tři) a standardem jsou sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. V interiéru se pak objevuje hliník, například na dveřích, přístrojové desce nebo středové konzole.

Nejlevnějším modelem na německém trhu je zatím (do příchodu E 200 CDI, resp. E 200 CGI) model E 220 CDI, prodávaný za 41.590,5 Euro (asi 1,12 milionu Kč), první cena zážehového modelu E 250 CGI začíná na 44.506 Euro (asi 1,2 milionu).

Prodej na německém trhu začne v březnu.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Tesco zřejmě dostane pokutu v řádu několika miliard Tesco zřejmě dostane pokutu v řádu několika miliard

Největší britská maloobchodní společnost Tesco by v brzké…

Potvrzeno. Starostové jdou do voleb v koalici s lidovci Potvrzeno. Starostové jdou do voleb v koalici s lidovci

Hnutí Starostové a nezávislí (STAN) chce jít do…

Glosa Martina Čabana: Starostové jako žádaná, ale nejistá nevěsta Glosa Martina Čabana: Starostové jako žádaná, ale nejistá nevěsta

V kraválu, který kolem sebe udělají ANO a ČSSD, se budou…

Řecko prodává další obří přístav. Zájem mají Němci, Filipínci a Arabové Řecko prodává další obří přístav. Zájem mají Němci, Filipínci a Arabové

Řecko obdrželo tři závazné nabídky na většinový podíl v…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz třídy E: Podrobné informace,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Ares 500 od Pogea Racing je pěkně divoká pětistovka s výkonem 404 koní

Ares 500 od Pogea Racing je pěkně divoká pětistovka s výkonem 404 koní

Dnes 17:20

Firma Pogea Racing má na svém kontě již pěknou řádku kreací na základech malého ostrého Itala a nyní přidává další.




Blesk.cz

Unie slaví 60 let. Lídři 27 zemí, včetně Sobotky, chtějí její pokračování

Unie slaví 60 let. Lídři 27 zemí, včetně Sobotky,…

Odhodlání pokračovat v Evropě společně i po odchodu Velké Británie dnes v Římě potvrdili vrcholní představitelé…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Samková to dokázala! Česká hvězda slaví zisk křišťálového glóbu

Samková to dokázala! Česká hvězda slaví zisk…

 Olympijská vítězka Eva Samková poprvé v kariéře triumfovala v celkovém pořadí Světového poháru ve…

Další zářez kouče Růžičky: Mám tady chlapy, kteří vydrží hodně

Další zářez kouče Růžičky: Mám tady chlapy, kteří…

Viděl tu svoji partu vousatých, šťastných a vyšťavených Pirátů a musel před ní smeknout: „Jsem na kluky pyšný.…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…