Diskuse

Mercedes-Benz třídy G: Seděli jsme v novém „géčku“!

13.12.2017

Čím nahradit auto, jakým je Mercedes-Benz třídy G? Na odpověď si počkejte do ledna příštího roku, kdy se ukáže jeho nová generace. Jak ale vypadat jeho kabina vám však můžeme říci už teď.

 

  • 28 Reagovat !

    foto Ficus

    Ficus 13.12.2017  00:28

    Klumprt

    Je to pár let, něco jsem s tim najezdil. Ale víc jsem s tim nastál v servisu, takže ten sráč šel z domu, a od tej doby už žádnej zgarb s hvězdou mi nesmí do baráku. Vybíjením počínaje, přes chabrus všelijaký elektronický posírátka, až po shnilou kastli. Jako třešnička na dortu hoven, byla výměna celý jednotky k motoru. NIKDY ! Uhlák si pořídí jen Němec.
    • 21 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 13.12.2017  12:39

      « Re: Klumprt

      Nemilá skúsenosť s jedným kusom to je fakt. Akurát nerozumiem kto ti dal za tú reálnu skúsenosť toľko :no:
  • 63 Reagovat !

    foto maxi-

    maxi! 13.12.2017  07:01

    super auto!

    mali sme dva diesel kusy vo firme a uzasne spolahlive a bezchybne vozitko! Je to uz v podstate posledny mohykan svojho druhu..... Najazdili bez problemov kopec kilometrov aj s vozikom a az na malo priestoru si nikto nestazoval.
    A kamarat teraz pouziva dva AMG ( 2015 a 2017`), obe taktiez zatazuje privesom a lieta s nimi po celej Eu ( filmar) a uplna spokojnost a uz sa tesia na novy model, hlavne znova pre priestor v kabine. :-!
    • 32 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 13.12.2017  09:51

      « Re: super auto!

      sucasne Gecko je fakt dokonale... som zvedavy ale samozrejme uz na to nove... snad ostane nadalej starym dobrym Geckom :yes:
  • 30 Reagovat !

    foto Floyd

    Floyd 13.12.2017  10:39

    Korektor má dneska dovolenou?

    Nemůžete prosím dříve než článek zveřejníte ho dát někomu přečíst? Toto se fakt nedá číst! Na co je tam třeba Machala? Na h...., odpovím si sám.
    • 10 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 13.12.2017  12:55

      « Re: Korektor má dneska dovolenou?

      Evidentně tu chybí editor >:-[]

      A nedělám si srandu = ACZ nutně potřebuje pevnou ruku nějakýho schopnýho šéfredaktora, nebo editora = nebo prostě NĚCO >:D
  • 40 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 13.12.2017  11:43

    Posun správným směrem

    Doufám, že podobnou strategii mezigeneračního vývoje zvolí i Land Rover u nového Defenderu! :-O
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 13.12.2017  12:44

      « Posun správným směrem

      takisto sa mi paci ako zvladli v jeepe noveho wranglera.. nie zeby som mal nejake mimoriadne obavy ale dnes clovek ozaj uz dopredu nema nic iste zvlast ked svet aut je vlastne uz skor biznis ako nejake drzanie sa tradicii ... takze som rad ze novy wrangler je vlastne opat stary dobry wrangler... tohto roku spolu so stingerom asi dve najvacsie heartbreaker vozy u mna... ok aj novy RR polar je krasny aj E pace ci povedzme Stelvio ale prva dvojica lamacov srdc je ako vravim u mna naprosto jasna :yes:
  • 03 Reagovat !

    foto sysell

    sysell 13.12.2017  12:19

    "kvalita"

    Jasns etalon kvality, zase mudre reci redaktorov co v ruke nedrzali kluc. To auto je
    uplne o nicom, ziadna extra kvalita voci inym autam. Zadne extra vypracovanie. Je to zastarala buda. Chodi to dobre, prijemne jazdne vlastnosti ale kvalita spracovania je ked nechem byt zlu uplny standard.Umelo nafuiknuty image kvalitneho auta.
    • 11 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 13.12.2017  13:01

      « Re: "kvalita"

      Etalon kvality je Audi [odkaz] :-!
      • 11 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 13.12.2017  13:25

        « Re: Re: "kvalita"

        Jo jo a koncepčně taky:
        je možné vidět i snímek "létajícího" sportovního S4 AVANT s nadzvednuým vnitnřním předním kolem v zatáčce.
        • 00 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 13.12.2017  13:27

          « Re: Re: Re: "kvalita"

          Ten neznám ale ten je taky dobrej :yes: :-)
          • 11 Reagovat !

            foto stary-kluk

            starý_kluk 13.12.2017  13:33

            « Re: Re: Re: Re: "kvalita"

            K pohonu 4x4 Audi je ale správné poznamenat, že Torsen reaguje spojitě (analogově), a proto se hodí pro rychlé jízdy po normálních silnicích, kde jde o každou milisekundu. V nespevněném terénu je ovšem na štíru a musí to dohánět německými složitostmi.

            Podélný velký motor před přední nápravou je samozřejmě opačná kapitola.
            • 01 Reagovat !

              foto stealth01

              stealth01 13.12.2017  15:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: "kvalita"

              Klasické quattro je pro terén jedno z nejlepších řešení. Na YouTube je mnoho důkazů a porovnávacích testů hlavně se symetrickým pohonem Subaru. V podstatě jsem neviděli ještě video, kde by Subaru bylo lepší. Buď to bylo nastejno, nebo se Audi vyhrabalo dále.
              • 10 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 14.12.2017  00:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: "kvalita"

                To si dovolím nesouhlasit. Typické (podélné) quattro je silné na silnici. Protože má mezi nápravami diferenciál. Novější auta můžou mít vzadu aktivní diferenciál s opravdovým vektorováním. Ale nejsou to terénní auta (Q5 nebo Q7 technicky můžou být, ale jsou zaměřené na silnici a nenabídnou takovou artikulaci jako auto zaměřené na terén). Jako jiná silniční auta mají na větších nerovnostech problém držet kola na zemi. A kola ve vzduchu, to je Achillova pata otevřených diferenciálů i torsenů. V téhle situaci je i mezinápravová spojka lepší. Ta se zase moc nehodí na silnici, protože tam ten diferenciál prostě chceš (asfalt drží a nápravy mají rozdílné rychlosti). Tahle výhoda je pochopitelně limitovaná tím, že na nápravách budou otevřené diferenciály.

                Co bys potřeboval, je uzávěrka. A v minulosti Audi i uzávěrky nabízelo. Bez uzávěrky ti nezbývá nic jiného než přibrzďování.
      • 00 Reagovat !

        foto stealth01

        stealth01 13.12.2017  15:42

        « Re: Re: "kvalita"

        Já jsem zkoušel quattro v nejhorším bahně a vyjelo všechno bez problémů. Haldex je na pytel, měli to vyzkoušet s klasickým torsenem.
        • 30 Reagovat !

          foto kesumb

          kesumb 13.12.2017  17:59

          « Re: Re: "kvalita"

          Torsen je zjednodušeně řečeno částečně svorný mezinápravový diferenciál. Haldex je mezinápravová spojka. Pokud je tedy spojka spojená na 100% což třeba Haldex 4 při zvyšování rychlosti uměl okamžite tak může mít v náročném terénu i oproti torsenu výhodu, protože torsen je pouze částečně svorný (tuším do 85%). Takže to co jsi vypozoroval je buďto vliv nápravových diferenciálů (auta na MQB s haldexem nemohou mít na nápravách jakoukoli analogii samosvoru ale pouze brždění kol) nebo špatně naprogramovanou elektroniku. Mimochodem do Haldexu 4 jde doprogramovat i plné sepnutí spojky "na povel". Krom toho některé haldex 4 měly i svorný diferenciál na zadní nápravě (měl to tuším Saab). Takže auta s Haldexem teoreticky vzato můžou mít podstatnou výhodu v terénu oproti autu s klasickým nápravovým diferenciálem.
          Jízda na silnici je ale něco jinýho, tam pochopitelně jakákoliv spojka místo diferenciálu na pozici mezinápravy vždycky znamená jistý kompromis.
          Obecně ale nejde říct, že auto s torsenem na pozici mezinápravy bude v terénu, opakuju v terénu, lepší než auto s haldexem.
          Tím vůbec nerozporuju podstatně lepší chování klasického pohonu 4x4 s třemi diferenciály na silnici.
          • 00 Reagovat !

            foto stealth01

            stealth01 13.12.2017  18:23

            « Re: Re: Re: "kvalita"

            Děkuji za rozšíření obzorů. To, co jsem zkoušel, byla Q7 poslední generace (SQ7, ale to je jedno, nevěřím, že by ten systém byl pro S verzi modifikovaný).
            • 10 Reagovat !

              foto kesumb

              kesumb 13.12.2017  18:34

              « Re: Re: Re: Re: "kvalita"

              Nevím jestli SQ7 nemá ve standardu zadní svorný diferenciál. Do Q7 už to myslím nejde, ale ještě do stávajícího Touarega jde koupit uzávěrka mezinápravy i zadního diferenciálu. To ve zkratce znamená, že je možné mechanicky docílit stejných otáček jednoho předního a obou zadních kol. Co je ohromnou výhodou toho řešení je, že tyhle tři kola se při uzavření diferenciálů toči naprosto stejně bez prodlení či váhání. Má to ale pořád i RR a RRS a další "dražší" SUV. Ale to je opravdu už krajní řešení, Tosren funguje obecně vzato velmi dobře a uzávěrka je třeba až do opravdového terénu. Když si třeba najdeš offroad testy RRS nebo třeba LandCruiseru tak je vidět, že i v naprosto malých rychlostech (kráčení) zabírají tyhle tři kola úplně identicky. To umožňuje takový to houpání přes kámen. Všechy tři uzávěrky má už snad akorát G, ale to je jiná písnička.
              Mimochodem to audi na tom videu níže evidentně vůbec nemá problém s mezinápravou, přední a zadní pravý kolo se toči stejně. Dokonce to vypadá, že i stejně reagují. Co je špatně je chování brždění zadního kola s prokluzem. Tedy pravýho. V těhlech situacích je obecně lepší stát na plynu jak na rejči a držet to v otáčkách, aby se i přes brždění prokluzujícího zadního kola dostalo něco na to druhý. Co je pochopitelně otázkou je životnost DSG spojek, brzd a vůbec celýho pohonu.
              • 10 Reagovat !

                foto white-label

                white label 14.12.2017  01:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: "kvalita"

                Aktivní "sportovní diferenciál quattro" je u SQ7 součástí příplatkového paketu podvozku advance a obsahuje i řízení všech kol a elektromechanickou aktivní stabilizaci náklonu karoserie, to vše bratru za 172.600,- Kč.
          • 10 Reagovat !

            foto Ada-je-zase-tady

            Ada je zase tady 14.12.2017  05:43

            « Re: Re: Re: "kvalita"

            Jako člověk, který najezdil pár stovek tisíc km jak s Torsenem, tak s Haldexem, zcela potvrzuji, co "kesumb" napsal. Manuálně zavřený Haldex je lepší na vyproštění, ale na jízdu ve sněhu, ledu a.p. ovšem po silnici je lepší Torsen.
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 13.12.2017  17:13

        « Re: Re: "kvalita"

        V textu se k Audi mimo jiné píše: "Na zadní nápravě navíc umí přerozdělovat točivý moment mezi jednotlivá kola." To umí zadní aktivní diferenciál, ten ale vzhledem k R4 motorizaci na autě není, jinak by se logicky nemohlo jedno kolo na zadní nápravě protáčet a to druhé se ani nepohnout. Navíc se v článku nepíše nic o použití převodovce, přitom pokud je R4 v A5 kombinovaná s manuálem! jedná se o tzv ultra quattro. Takže Autoforum opět neví která bije, ale hlavně že senzace...
        • 00 Reagovat !

          foto stealth01

          stealth01 13.12.2017  17:46

          « Re: Re: Re: "kvalita"

          Děkuji za normální informaci. Přesně to jsem věděl a nebyl jsem si jistý. Takže A5 má v podstatě několik řešení pohonu všech kol. Ono to na Autoforu totiž vypadá, že pan Prokopec (autor) si nějak moc jistý tím, že se jedná o TorSen.
  • 02 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 14.12.2017  05:36

    no thanks

    Auto bez ruční brzdy, bez manuání převodovky, zato s LCD televizí před řidičem - ne, díky!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Těhotná druhá

Těhotná druhá "manželka" miliardáře Janečka: Proč…

Vztah ve třech není pro kněžku Liliu Khoustnoutdinovou (29) nic nového. Před miliardářem Karlem Janečkem (44)…

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Výhra, ale přijdou změny. Legenda mimo sestavu, Sparta loví v KHL

Výhra, ale přijdou změny. Legenda mimo sestavu,…

Konec série bez bodů a výhra po třech zápasech. Ačkoliv hokejisté Sparty v úterní dohrávce 33. kola Tipsport…

 

Reflex.cz

Babiš a jeho vláda podávají demisi. Premiér míří na Hrad za Zemanem

Babiš a jeho vláda podávají demisi. Premiér míří na…

Menšinová vláda Andreje Babiše (ANO) ve středu brzy ráno schválila svou demisi, v úterý totiž nezískala důvěru…

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a zkuste trek v Prokletých horách

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a…

Albánie má posledních několik desetiletí špatnou pověst. A drsná krajina severu země nese nelichotivé…