Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy R: stále jen jako vize

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Zatímco třída B bude pro návštěvníky pařížškého autosalonu absolutní novinkou, s rozložitým šestimístným Mercedesem se už nějáký ten pátek na autosalonech potkáváme.

Zatímco třída B bude pro návštěvníky pařížškého autosalonu absolutní novinkou, s rozložitým šestimístným Mercedesem se už nějáký ten pátek na autosalonech potkáváme. Studie Grand Sports Toureru dříve označovaná GST, se poprvé představí jako Vision R.

Studie GST (Grand Sports Tourer), kterou jsme již dříve představili vmagazínu, se ukáže v evropské verzi. Už rozvor 2980 mm napovídá, že na tomto autě je cosi neobvyklého. Mercedes s tímto vozem míří na cílovou skupinu zákazníků, kterým nestačí komfort běžných osobních vozů a současně by rádi něco jako SUV. Severoamerické proporce automobilu ukrývají interiér v uspořádání 4+2 (šest samostatných sedadel). Podvozek sdílí třída R s novým Mercedesem třídy M, vzduchové odpružení bude pečovat o jízdní komfort. Pařížská studie bude mít také nový lak s vysokým leskem.

Ve Vision R se ukáže i nový vidlicový šestiválec common-rail o výkonu 160 kW a s největším točivým momentem 510 Nm už v 1800 ot/mim. Motor, který se nejdříve objeví příští jaro v Mercedesu třídy C, je v konceptu spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic. Grand Sports Tourer je vybaven pohonem všech kol. Automobil s filtrem pevných částic má kombinovanou spotřebu 9 l /100 km.

Sériový Mercedes-Benz třídy R by se měl na trh dostat v druhé polovině roku 2005.

Ondřej Láník
Diskuze (2)