reklama


Mercedes-Benz třídy S: první dojmy

Mercedes-Benz třídy S: první dojmy

 
 

Zatímco u Audi se na oslavu příchodu nové Q7 zpívalo, Mercedes-Benz před odhalením nové třídy S stupňoval napětí bubnováním. Také novému esku jsme se podívali přímo na výstavišti na zoubek.

První dojem mnohdy klame, ale zároveň hodně napoví. Jaké jsou naše dojmy z nového Mercedes-Benzu třídy S? Exteriérem nové esko navázalo na předchůdce, to znamená, že designéři nepopustili uzdu fantazie (jako např. u CLS), ale zmodernizovali původní tvary. Samozřejmě se trochu inspirovali u Maybachu, ale příbuznost obou vozů poznáte spíše zezadu, zepředu vypadá třída S jako typický Mercedes.

Nové designové prvky přídě jsme mohli dobře porovnat na parkovišti u výstaviště, kde shodnou okolností vedle sebe stanula nová a stará třída S. Nebýt ostřejších linek kapoty a užších světlometů budete mít z dálky problém rozeznat staré esko od nového. To v interiéru se designéři vyřádili. Nevýrazný interiér nahradila palubní deska moderních tvarů s mohutnou kapličkou zakrývající cetrální displej.

Mírné obavy z toho, zda nebude mohutná kaplička displeje narušovat jinak celkem harmonický interiér, se ukázaly za volantem třídy S jako liché. Kaplička displeje navazující na kapličku přístrojové desky nevypadá ve skutečnosti tak zvláštně, co je ale důležitější, údaje na vysoko položeném a dobře čitelném displeji jsou přehledně uspořádané a v zorném úhlu řidiče.

Pohled na přístrojovou desku vystavených kusů (verze S500 a S350) prozradil, že dvojici analogových budíků po stranách doplňuje uprostřed umístěný digitální rychloměr. Ten se vykresluje na velké obrazovce, jež slouží pro noční vidění. Ani v případě třídy S asi nemá smysl připomínat, že vybrané materiály, zpracování i slícování odpovídá nejvyšším standardům.

Ve srovnání s předchůdcem jsem se v nové třídě S cítil lépe, pohodlněji, ale hlavně na mě interiér nepůsobil studeným dojmem. Obdova iDrive v Mercedesu S se ovládá překvapivě dobře, položky v menu jsou upořádány logicky, navíc si můžete položit dlaň na speciální opěrku ukrývající číselník. Třída S si dokáže znovu přitáhnout nedovřené dveře a interiér vyplňuje špičkovou muzikou.

Prostor na zadních sedadlech převyšuje průměr luxusních limuzín, nad hlavou neschází místo ani vysokým pasažérům. Krátká ukázka systému nočního vidění na výstavišti vypadala zajímavě, ale skutečné výhody a nevýhody systému ukáže teprve reálný provoz. Velkým lákadlem bude také vylepšený aktivní tempomat, který dokáže novou třídu S zcela zastavit a další systémy. Také nové esko na nás udělalo na výstavišti dobrý dojem a těšíme se, co předvede v testu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama