Mercedes-Benz třídy S: první dojmy

Mercedes-Benz třídy S: první dojmy

 
 

Zatímco u Audi se na oslavu příchodu nové Q7 zpívalo, Mercedes-Benz před odhalením nové třídy S stupňoval napětí bubnováním. Také novému esku jsme se podívali přímo na výstavišti na zoubek.

První dojem mnohdy klame, ale zároveň hodně napoví. Jaké jsou naše dojmy z nového Mercedes-Benzu třídy S? Exteriérem nové esko navázalo na předchůdce, to znamená, že designéři nepopustili uzdu fantazie (jako např. u CLS), ale zmodernizovali původní tvary. Samozřejmě se trochu inspirovali u Maybachu, ale příbuznost obou vozů poznáte spíše zezadu, zepředu vypadá třída S jako typický Mercedes.

Nové designové prvky přídě jsme mohli dobře porovnat na parkovišti u výstaviště, kde shodnou okolností vedle sebe stanula nová a stará třída S. Nebýt ostřejších linek kapoty a užších světlometů budete mít z dálky problém rozeznat staré esko od nového. To v interiéru se designéři vyřádili. Nevýrazný interiér nahradila palubní deska moderních tvarů s mohutnou kapličkou zakrývající cetrální displej.

Mírné obavy z toho, zda nebude mohutná kaplička displeje narušovat jinak celkem harmonický interiér, se ukázaly za volantem třídy S jako liché. Kaplička displeje navazující na kapličku přístrojové desky nevypadá ve skutečnosti tak zvláštně, co je ale důležitější, údaje na vysoko položeném a dobře čitelném displeji jsou přehledně uspořádané a v zorném úhlu řidiče.

Pohled na přístrojovou desku vystavených kusů (verze S500 a S350) prozradil, že dvojici analogových budíků po stranách doplňuje uprostřed umístěný digitální rychloměr. Ten se vykresluje na velké obrazovce, jež slouží pro noční vidění. Ani v případě třídy S asi nemá smysl připomínat, že vybrané materiály, zpracování i slícování odpovídá nejvyšším standardům.

Ve srovnání s předchůdcem jsem se v nové třídě S cítil lépe, pohodlněji, ale hlavně na mě interiér nepůsobil studeným dojmem. Obdova iDrive v Mercedesu S se ovládá překvapivě dobře, položky v menu jsou upořádány logicky, navíc si můžete položit dlaň na speciální opěrku ukrývající číselník. Třída S si dokáže znovu přitáhnout nedovřené dveře a interiér vyplňuje špičkovou muzikou.

Prostor na zadních sedadlech převyšuje průměr luxusních limuzín, nad hlavou neschází místo ani vysokým pasažérům. Krátká ukázka systému nočního vidění na výstavišti vypadala zajímavě, ale skutečné výhody a nevýhody systému ukáže teprve reálný provoz. Velkým lákadlem bude také vylepšený aktivní tempomat, který dokáže novou třídu S zcela zastavit a další systémy. Také nové esko na nás udělalo na výstavišti dobrý dojem a těšíme se, co předvede v testu.

Spolupracujeme s TipCars.com
USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru

Spojené státy kvůli severokorejskému programu na vývoj…

Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie

Platit hypotéku je v Česku v současné době výhodnější než…

ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku

Představenstvo energetické společnosti ČEZ rozhodlo, že…

 
 






Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Včera

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.




Blesk.cz

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože našli v Polsku

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože…

Měly zmizet po bolševické revoluci, měly být roztaveny s celým vzácným stříbrným jídelním servisem vyrobeným…

 

iSport.cz

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí v pěti setech nestačí

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí…

Federer, Nadal, Federer, Nadal... To je přehled letošních grandslamových vítězů. A podle Matse Wilandera bude…

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní ultras i fanoušci

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní…

Nejdříve nadávky za hranou slušnosti, pak ostentativní mlčení. Tak radikální fanoušci fotbalové Sparty…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…